Concorde schreef:Als je inderdaad echt misbruikt bent is dat natuurlijk heel erg, en niet goed te praten. Goed dat je een psych hebt ingeschakeld. En inderdaad kan dat uiteindelijk gevolgen hebben later.
Maar; daar ben je wel zelf bij. Jij bent nog steeds verantwoordelijk voor je eigen keuzes. Zelf verantwoordelijk over hoe je met je depressies omgaat. Zelf verantwoordelijk voor je eigen leven! Op deze manier kun je jezelf je hele leven zielig blijven vinden, en je vader er de schuld van geven dat alles is mislukt, maar wat heb je daaraan?
Ik ken meerdere mensen die last hebben van depressies, maar die zijn echt niet met hun studie/baan gestopt om zielig thuis te gaan zitten. Ze hebben het wel moeilijk, maar ze werken eraan zich beter te voelen.
Ik heb tig topics van je langs zien komen. Bottomline was het altijd 'moeilijk, zwaar, kan niet, wil niet'. Uiteindelijk zal je het toch zelf moeten doen, je bent verdorie 24! Er wordt nog voor je gezorgd alsof je 10 bent!
Stop met dromen (over al die mannen die wel een manege voor je wilden kopen...) en ga aan het werk. Niet teveel over nadenken, gewoon aanpakken wat je kunt krijgen. Bedrijven staan nu eenmaal niet juichend te wachten op iemand zonder diploma's of werkervaring. Maar als je eenmaal ergens binnen bent kun je ze vanzelf laten zien wat je kan, en je weet nooit wat dat voor kansen oplevert.
Maar daarvoor zal je je wel zelf moeten inzetten, en niet na een week stoppen omdat werken zwaarder is dan thuis zijn. Als je een baantje kunt volhouden kun je wel eens rustig aan gaan kijken waar je interesses liggen, en welke studie daarbij past. Iets commercieels terwijl omgaan met mensen je niet ligt, dat zou ik niet doen.
En wat anderen ook al zeggen: bel je moeder. Serieus. Je hebt nogal een bom gedropt he
Amen.