Iphone 4 nog 'goeie' koop nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:45

Ik heb geen iPhone, maar kan je wel een xiaomi aanraden. Ik vind het hele handige telefoons en ze zijn echt niet duur. Ik heb zelf nu de xiaomi mi4 LTE en ben daar heel tevreden over, deze koste volgensmij incl. verzenden €150,- en deze was toen een van de nieuwste.Je hebt dan echt een goede en nieuwe telefoon, er zit zelfs zo'n infrarood dingetje in. De oudere zijn dus goedkoper en die zijn ook nog steeds goed. Hiervoor heb ik de xiaomi mi2 gehad en die heb ik 4 jaar gebruikt, en die doet het nog steeds prima, maar ik wilde graag een nieuwe telefoon. Ik heb ze beide al best vaak laten vallen en ze zijn nog steeds niet kapot. De site waar ik ze koop is Ibuygou en daar heb ik tot nu toe goede ervaringen mee. Wat wel belangrijk is is dat je er een besteld met Nederlandse/Europese software en eentje waarmee je in Europa kan bellen. Ze zijn ook best snel binnen, bij mij duurde het +- 5 dagen. Ook kan je de douane afkopen voor volgensmij 5% van het aankoop bedrag dus dat zou ik er zeker voor doen. Er zijn ook een heleboel hoesjes voor, dus dat is ook geen probleem :) Als je nog vragen hebt mag je me zeker een berichtje sturen :)

Gucci_

Re: Iphone 4 nog 'goeie' koop nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:52

Zou ook aanraden geen oude iphone meer te kopen, kon zelfs m'n whatsapp gesprekken niet meer zien, omdat hij niet meer kon updaten met nieuwe software. Hoop niet dat dat straks ook gebeurd met deze...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:59

Naar mijn mening is de iphone 4 ( en dan met name het besturingssysteem) vandaag de dag te oud, om de telefoon nog fatsoenlijk genoeg te kunnen gebruiken.
Ik heb er zelf ook (nog) een, maar het is hoog tijd voor een nieuwere versie.
Ik kan het besturingssysteem niet meer verder updaten, hierdoor kan ik diverse functies en apps niet goed of niet volledig gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:46

8nnemiek schreef:
xLes schreef:
Heb elk merk al getest buiten HTC en vond iPhone daarvan met voorsprong de irritantste. 2x opladen op een dag! En zoveel was ik er niet mee bezig. Ding was snel verkocht.

Mijn vriend doet 6 dagen met zijn iphone batterij, dus het zal niet aan de iphone hebben gelegen :D

De iphone 4s van mijn moeder (mijn oude telefoon) gaat 2 dagen mee voordat ie uit valt :j
Batterijduur is echt niks mis mee.

Noooouuuuu := iPhones staan er wel bekend om dat ze snel kuren met de batterij krijgen hoor. Ik heb tot nu toe nog geen enkele iPhone gehad waarvan de batterij het na 1,5/2 jaar niet begon te begeven. Mijn 6 moet ik nu wel tien keer per dag opladen omdat hij elke keer weigert mee te werken.

Voor de iPhone 4 zou ik echt niet meer gaan. Die is flink verouderd en ik denk dat als je een heel klein beetje geld bijlegt je nog een prima 5s of 5c kan vinden.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 20:09

dank voor de reacties alvast.

maar wie weet dat dan bv een iphone 5 niet plots volgend jaar dezelfde problemen krijgt omdat ze hetzelfde doen als met de 4?

wij hebben ook een oude ipad waar je idd bv youtube totaal niet meer kan gebruiken,mijn mails lezen lukte van de ene op de andere dag ook niet meer,....
enorm veel site's flippen eruit,....
wordt enkel door de kids nog erg goed gebruikt.

mijn man heeft nu al 2x een goedkoper chinees merk gehad.
beiden niet zo goed mee geweest.
wij zitten op de grens met frankrijk en qua bereik zitten die dingen echt nergens.
Hij heeft amper bereik in huis(we zitten bij hetzelfde,als ik bereik heb,hij totaal niet)
foon ploept plots uit,de laatste kan geen foto's overzetten naar pc(alles zit erbij om het te doen,maar het werkt gewoon niet om de een of andere reden),....

dus de goedkopere,chines merken worden het niet.

vandaar dat we aan iphone dachten.
idd makkelijk,en dat is het voornaamste.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:17

Hoe oud is die ipad? Zelfs de oude ipad 2 moet nog alles waaronder youtube en email gewoon kunnen draaien, dus die zou ik gewoon eens resetten en waarschijnlijk werkt het dan allemaal weer.
Heb je een bepaald budget voor je iphone? Een iphone 4/4s is natuurlijk hartstikke goedkoop, maar kan misschien ook nog maar een paar jaar mee, terwijl een iphone SE bijvoorbeeld zeker 6 jaar mee kan.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:27

Een iPhone SE is ook een slimme keuze inderdaad. Qua geld vind ik deze reuze meevallen en je hebt een niet te lompe telefoon (formaatje iPhone 5) met de software van de iPhone 6. Dus hier zou ik zeker eens naar kijken.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:52

Een iPhone 5 zal uiteindelijk hetzelfde probleem geven als de 4, maar dan enkele jaren later dus die tijd kun je hem extra gebruiken. Ik heb trouwens een 4 en 5s gehad (en nu een se) en nooit problemen met de batterij gehad. Soms tijdelijk maar dan kwam er een software update en was het probleem weer over :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:21

De iPhone 4 is 3 jaar ouder dan de iPhone 5S, de kans is groot dat de problemen dus pas over 2.5-3 jaar komen. Wat echt verstandig is hangt af van je budget. De iPhone SE is de 6S small, dus pas 1 jaar oud (iPhone 4 is dus 5 jaar ouder). En daar krijg je dit soort problemen pas weer over 4.5-5 jaar waarschijnlijk.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:42

Ik heb ook een iPhone 4s. Opzich vind ik het een prima telefoon alleen heb ik heel vaak geen geluid meer bij filmpjes afspelen. Verder loopt hij nog al eens vast maar dat komt denk ik meer door dat het geheugen vol is of breekt het in eens een activiteit op internet af.
Ook valt het wel eens in eens uit (echt uit uit) bij 20% batterij. Hij zegt dan dat hij leeg is. (Als internet aan staat gaat de batterij wel heel hard!)
En de updates doet het niet meer wat ook problemen geeft bij Apps. Maar ja.. Afgezien van het geluid, een probleem die ik wel vaak hoor bij dit toestel, red ik mij er nog prima mee. Maar of ik er nog een zou kopen...? Nee..

De iPhone 5s van mijn vriend begint ook kuren te krijgen. Ook het geluid. De camera van de 5s vind ik voor buiten waardeloos :o binnen zijn de foto's beter dan de 4s

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:43

tengeltje11 schreef:
mijn telefoon is nog een oude nokia waar ik mee kan bellen en sms-en.

prima,alleen begin ik toch nu en dan wat te missen.

ik overweeg nu een refurbished iphone te gaan kopen,daar die meevallen in prijs.

het goedkoopste lijkt me goed genoeg,dan kom je bij de iphone 4.

alleen zijn die niet meer de jongste.

vandaar de vraag.
zijn die nog ok om te kopen en te gebruiken voor een spectaculaire dingen?(bellen,enkele apps en mails ontvangen-lezen)

want mijn kennis daarover is zooo klein ....

Niet doen!!! Je Nokia is zo veel beter! En ik weet het uit eigen ervaring, Smartphones zijn gewoon zo slecht, vanwege al die onzin apps die alleen maar batterij slurpen.
En ook de software veroudert zo snel, waardoor je mobiel gewoon niet meer veilig is.
Gewoon bij die Nokia blijven! Zolang hij het nog doet is er toch niks mis mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:50

Gaat erom wat jij belangrijk vind.
Maar geen Iphone aanschaffen die dingen zijn met twee jaar oud en kosten een godsvermogen.
Heb al een aardig tijdje een Samsung Galaxy Advance in gebruik(en dat is ook een oudje)
Bellen, appen, sms'en, mailen en foto's maken. Thuis een dikke Dell laptop in gebruik.
Als je met je Nokia nog vooruit kan gewoon doen.

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:52

Onze dochter van 10 heeft een 4 voor haar is het super.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:59

tengeltje11 schreef:
dank voor de reacties alvast.

maar wie weet dat dan bv een iphone 5 niet plots volgend jaar dezelfde problemen krijgt omdat ze hetzelfde doen als met de 4?

*knip*

Dit is denk ik het grootste probleem met heel iphone. Als je niet het nieuwste van het nieuwste koopt loop je altijd dit risico omdat er elk jaar wel weer een nieuwe iphone uit komt.
Ik zou als ik jou was naar een nieuwer model samsung kijken in de goedkopere range (samsung A5 2016 is een goed voorbeeld, maar ook mijn A5 2015 ben ik heel tevreden over en is nog wat goedkoper te vinden tweedehands, wel al ouder dus dat is een afweging).
Wil je echt een toestel dat lang mee gaat zal je toch wel wat meer dan 150 euro moeten uitgeven. Denk eraan; goedkoop is duurkoop.

tomklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:01

Ik heb ook een iPhone 4s. Heb hem nu 2,5 jaar en doet het prima! Ik denk dat deze voor jouw doeleinden zeker geschikt is, maar niet meer dan dat.
Ik heb er whatsapp mail en snapchat als apps op staan. De rest(facebook/YouTube ect) doe ik via safari.
Als je veel apps wilt ect zou ik voor een nieuwer model gaan.
Wat ik wel heb in de winter is dat m'n batterij het soms niet zo goed trekt door de kou als ie bijna leeg is en dan uitvalt. Geen idee of dit iPhone 4 eigen is..