Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ik heb een fijne vriendengroep en voel me ook niet "zielig of depri" zoals mensen aanhalen
het is gewoon iets waar je rekening mee moet houden, als het mensen uitkomt kiezen ze voor zichzelf. Yv_ schreef:Sja, wij hebben het ook gehad hier in de vriendengroep en helaas speelt het nog steeds een beetje.
Stel ging na een aantal jaar uit elkaar en meid was in diepe tranen. Op het begin heeft ze steun van iedereen gekregen en iedereen heeft naar haar verhalen geluisterd. Alleen die verhalen hielden maar niet op. Na maanden nog steeds tranen en die jongen maar overal de schuld van geven. Sja, als vriendengroep van die jongen gaat het snel vervelen om constant maar slechte dingen over hem te horen. Dit komt hoe dan ook bij je ex terecht en nee, ik vind het dus niet heel gek dat hij dat als stoken ziet..
Geef het rust en ruimte, ga lekker met je eigen vrienden en vriendinnen wat doen en kijk over een tijdje hoe het gaat.
. Niet iedereen is hoe jij het momenteel ziet. Carmen_vH schreef:Bedankt voor de reacties. Maar zoals ik noemde, is dit even helemaal los van mijn ex. Ik heb nu ook even geen contact met de vriendengroep van mijn ex en hoor wel wanneer iemand contact met me opneemt. Deze jongen zit niet in die vriendengroep maar is op een andere manier bevriend met mijn ex. In de afgelopen twee jaar ben ik los van mijn ex heel close met hem geworden, en kwam ik ook regelmatig daar zonder mijn ex en was het een op zichzelf staande vriendschap wat met die hele groep dus wat minder is.
Dus die vriendengroep wacht ik inderdaad even af. Helaas heb ik bij deze jongen nu al teveel gepushed denk ik, maar ik weet hoe hij is. Elke keer hoort ie vast weer nieuwe roddels en wordt het alleen maar erger. Daarom was het zo belangrijk dat ik mijzelf aan hem verklaar zodat er niet allemaal rare verhalen de ronde gaan.
Die andere mensen boeien me echt even helemaal niks meer, en continue die vraag of ik wel eigen vrienden heb. Ja een paar maar geen hechte groep. Maar deze jongen was dus een van mijn beste vrienden geworden en is dus belangrijk voor me.
Ik zal het maar even afwachten dan.....
Hannanas schreef:Ts, deze vrienden-ex-groep en vriend die boos op je is klinken wel een beetje fout... misschien is het tijd om verder te gaan en wel de juiste passende mensen tegen te komen. Mensen die bij jou passen, je leuk vinden en je niet voeden in je onzekerheid.
Ja, je moet werken aan jezelf. Zoals een ieder. Ik ook. Je buurvrouw ook. Bokkers. We hebben allemaal onze verbeter puntjes. Maar dat is nou ook juist de kracht van de verschillen. Niemand is volmaakt. Gelukkig niet. Blijf vooral zoals je bent.
Ik lees een lief, gevoelig, zorgzaam en loyaal mens bij je. Nu nog mensen op je pad tegen komen die daar perfect bij aansluiten. Neem niet zomaar genoegen met minder. Je geeft jezelf verdriet.
Ondertussen kun je werken aan je zelfvertrouwen en andere redenen voor therapie. Een therapeut bezoeken na je examens klinkt als een goed idee. Daar is nog nooit iemand slechter van geworden.
Misschien is dit boek interessant voor je. Het gaat over "verslaafd" zijn aan liefde in relaties (vrienden, partner etc) en zelfherkenning. (Bijv: Je komt steeds mensen keer op keer tegen die jou afwijzen en verlaten, met een grote oorzaak: je wijst jezelf af).
https://www.bol.com/nl/p/verslaafd-aan- ... 006534706/
Je bent meer waard!
Sterkte met je relatie breuk incl vriendengroep. Dat blijft altijd vervelend. Maar écht, uit is uit en nooit zonder reden, over een paar maanden kijk je er anders tegen aan!
Jennyj01 schreef:TS op dit soort "nep"vrienden zit je toch helemaal niet te wachten. Voordeel van de situatie is dat je het gelijk weet en het hele clubje kan skippen. En je dus niet nog onnodig tijd aan gaat besteden. Ga op zoek naar nieuwe vrienden waar je wel wat aan hebt.
Carmen_vH schreef:Jennyj01 schreef:TS op dit soort "nep"vrienden zit je toch helemaal niet te wachten. Voordeel van de situatie is dat je het gelijk weet en het hele clubje kan skippen. En je dus niet nog onnodig tijd aan gaat besteden. Ga op zoek naar nieuwe vrienden waar je wel wat aan hebt.
Ja klopt zover ben in inmiddels eindelijk ja. Alleen als je wel van alles voor anderen doet en je dus deze stront terug krijgt, doet dat ontzettend zeer. Is gewoon even moeilijk helemaal nieuwe start maken en weer vanaf punt 0 beginnen maar zal wel moeten.