In de vriendengroep van mijn ex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:34

Och meid, als ik jouw laatste bericht lees krijg ik het spontaan benauwd.

Je bent behoorlijk aan het pushen, en dat werkt meestal averecht.

Hij is boos. heeft gezegd dat hij contact opneemt als hij daar weer zin in heeft.

RESPECTEER dat!!!!!

Je hebt hem nu zo over de zeik geholpen dat hij jou geblokkeerd heeft.

Als de vriendschap van zijn kant net zo is als van jou kant neemt hij echt wel weer contact op.

Voor nu. telefoon weg. Want je bent jezelf alleen maar gek aan het maken door de godganzedag op je telefoon te kijken.

Weg dat ding. Ga lekker naar de paarden en leg je focus elders.

Hou je ex er ook buiten.

Nogmaals, als de vriendschap wederzijds goed is, komt hij wel weer. En anders weet je dat hij er toch anders tegen aan keek.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:41

Ik denk dat dit niet het juiste moment is je 'op te dringen' aan zijn/jullie vrienden. Jij en je ex zijn net uit elkaar, denkt dat zijn vrienden daar niet tussen willen zitten en dit is logisch. Waarschijnlijk praat je vriend over jou bij zijn vrienden en jij over hem. Zou het een periode rust geven tot de gevoelige periode tussen je ex en jouw wat over is. En als ze da nog geen contact meer hoeven weet je ook meteen dat het geen echte vrienden zijn.

Je komt ook een beetje pusherig over. Als je ook zo bij die vriend (en) ben snap ik dat ze even het contact afhouden. Relax!

Urbanus

Re: In de vriendengroep van mijn ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:43

Laat het los, hij is heel duidelijk geweest en je dringt jezelf ontiegelijk op.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:45

Ik denk dat het toch los laten is. Je kunt je soms ontsettend vergissen in mensen helaas. Als je zoals je zegt de vriendschappen toch al op een laag pitje wilde zetten zou ik het nu ook gewoon zo laten. Ik heb een vriendin gehad die ook heel erg claimde en waar ik dagelijks veel mee omging. Op een gegeven moment toen ze het moeilijk had heb ik haar gesteund waardoor ze daarna nog meer aan me ging hangen. Toen ik dan erachter ben gekomen dat ze ergens over loog heb ik de vriendschap af ge kapt eigenlijk. Voor mij gaf dat echt rust. Ook nooit meer de behoefte aan haar gehad. Dit is een beetje een andere kant van het verhaal denk ik.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:46

Inderdaad, ophouden nu. Je jaagt mensen zo alleen maar weg. Ze willen nu geen contact met jou, respecteer dat.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:53

Heb je geen eigen vrienden(groep)?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:55

Sja, wij hebben het ook gehad hier in de vriendengroep en helaas speelt het nog steeds een beetje.
Stel ging na een aantal jaar uit elkaar en meid was in diepe tranen. Op het begin heeft ze steun van iedereen gekregen en iedereen heeft naar haar verhalen geluisterd. Alleen die verhalen hielden maar niet op. Na maanden nog steeds tranen en die jongen maar overal de schuld van geven. Sja, als vriendengroep van die jongen gaat het snel vervelen om constant maar slechte dingen over hem te horen. Dit komt hoe dan ook bij je ex terecht en nee, ik vind het dus niet heel gek dat hij dat als stoken ziet..

Geef het rust en ruimte, ga lekker met je eigen vrienden en vriendinnen wat doen en kijk over een tijdje hoe het gaat.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 15-01-17 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:55

Harde les waar iedereen weleens tegenaan loopt: échte vrienden bestaan niet. En je kan je ontzettend vergissen in mensen.
Leg je focus even ergens anders op, accepteer dat hij geen contact wil en probeer het te vergeten. Als hij contact opneemt; helemaal mooi, doet 'ie dat niet dan is het jammer.

Edit: schijnbaar komt deze post helemaal verkeerd over bij mensen :') ik heb een fijne vriendengroep en voel me ook niet "zielig of depri" zoals mensen aanhalen :') het is gewoon iets waar je rekening mee moet houden, als het mensen uitkomt kiezen ze voor zichzelf.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 16-01-17 00:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:57

xSCWx schreef:
Harde les waar iedereen weleens tegenaan loopt: echte vrienden bestaan niet.

Jeetje, wat een onzin :').
Sorry, maar dat jij blijkbaar meerdere keren gekwetst bent door zogenaamde vrienden, betekent niet direct dat echt vrienden niet bestaan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:58

Echte vrienden bestaan niet vind ik wel heel bijzonder gesteld.. Maar, zoek je eigen vrienden op. Aanleunen op andermans vrienden als je geen relatie met diegene hebt vind ik altijd een beetje gek...

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 23:59

Bedankt voor de reacties. Maar zoals ik noemde, is dit even helemaal los van mijn ex. Ik heb nu ook even geen contact met de vriendengroep van mijn ex en hoor wel wanneer iemand contact met me opneemt. Deze jongen zit niet in die vriendengroep maar is op een andere manier bevriend met mijn ex. In de afgelopen twee jaar ben ik los van mijn ex heel close met hem geworden, en kwam ik ook regelmatig daar zonder mijn ex en was het een op zichzelf staande vriendschap wat met die hele groep dus wat minder is.

Dus die vriendengroep wacht ik inderdaad even af. Helaas heb ik bij deze jongen nu al teveel gepushed denk ik, maar ik weet hoe hij is. Elke keer hoort ie vast weer nieuwe roddels en wordt het alleen maar erger. Daarom was het zo belangrijk dat ik mijzelf aan hem verklaar zodat er niet allemaal rare verhalen de ronde gaan.

Die andere mensen boeien me echt even helemaal niks meer, en continue die vraag of ik wel eigen vrienden heb. Ja een paar maar geen hechte groep. Maar deze jongen was dus een van mijn beste vrienden geworden en is dus belangrijk voor me.

Ik zal het maar even afwachten dan.....

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:00

Mensen zijn egoïstische wezens, als het ze uitkomt kiezen ze altijd voor zichzelf.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:01

xSCWx schreef:
Mensen zijn egoïstische wezens, als het ze uitkomt kiezen ze altijd voor zichzelf.

Wauw. Ik heb het te doen met jouw beeld over mensen. :)

Ik zou gewoon lekker gaan optrekken met vtienden die totaal geen banden hebben met je ex, TS.

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 00:01

Yv_ schreef:
Sja, wij hebben het ook gehad hier in de vriendengroep en helaas speelt het nog steeds een beetje.
Stel ging na een aantal jaar uit elkaar en meid was in diepe tranen. Op het begin heeft ze steun van iedereen gekregen en iedereen heeft naar haar verhalen geluisterd. Alleen die verhalen hielden maar niet op. Na maanden nog steeds tranen en die jongen maar overal de schuld van geven. Sja, als vriendengroep van die jongen gaat het snel vervelen om constant maar slechte dingen over hem te horen. Dit komt hoe dan ook bij je ex terecht en nee, ik vind het dus niet heel gek dat hij dat als stoken ziet..

Geef het rust en ruimte, ga lekker met je eigen vrienden en vriendinnen wat doen en kijk over een tijdje hoe het gaat.

Dit is even iets heel anders. Het is nu net uit, en heb inderdaad bij een paar mensen mijn hart gelucht. Maar dat is nu allemaal over, zoals ik ook probeerde te schrijven paar keer. Dit stoken is niet tussen hem en mijn ex, maar door een bericht naar een andere meid die mijn ex wel kent maar nieteens bevriend met hem is.

Dus het staat echt totaaal los van mijn ex nu.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:07

Oh sorry TS, ik denk dat ik dat bericht even gemist heb. Laptop kapt er nu mee, zal morgen even terug lezen.

XWSCx, klopt en daarom moeten we er met z'n allen het beste van maken he! Dat het bij jou blijkbaar niet helemaal is gegaan hoe je had gewild, betekent miet dat de hele mensheid zo is hoor!! Ipv depri in een hoekje naar anderen wijzen, is er ook nog een andere manier: schepen verbranden en verder gaan :). Niet iedereen is hoe jij het momenteel ziet.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:09

Het staat totaal niet los van je ex want die vriend (en) zijn de bevriend met je ex. En heb het idee dat ze niet tussen jullie in willen zitten.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:43

Carmen_vH schreef:
Bedankt voor de reacties. Maar zoals ik noemde, is dit even helemaal los van mijn ex. Ik heb nu ook even geen contact met de vriendengroep van mijn ex en hoor wel wanneer iemand contact met me opneemt. Deze jongen zit niet in die vriendengroep maar is op een andere manier bevriend met mijn ex. In de afgelopen twee jaar ben ik los van mijn ex heel close met hem geworden, en kwam ik ook regelmatig daar zonder mijn ex en was het een op zichzelf staande vriendschap wat met die hele groep dus wat minder is.

Dus die vriendengroep wacht ik inderdaad even af. Helaas heb ik bij deze jongen nu al teveel gepushed denk ik, maar ik weet hoe hij is. Elke keer hoort ie vast weer nieuwe roddels en wordt het alleen maar erger. Daarom was het zo belangrijk dat ik mijzelf aan hem verklaar zodat er niet allemaal rare verhalen de ronde gaan.

Die andere mensen boeien me echt even helemaal niks meer, en continue die vraag of ik wel eigen vrienden heb. Ja een paar maar geen hechte groep. Maar deze jongen was dus een van mijn beste vrienden geworden en is dus belangrijk voor me.

Ik zal het maar even afwachten dan.....

Het staat niet los van je ex, want je wil hem nu gaan vragen om contact met hem op te nemen.

Laat het voor nu los. En hou op met drammen. Want op de manier hoe je nu bezig bent jaag je hem voorgoed weg

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 02:14

Ts, deze vrienden-ex-groep en vriend die boos op je is klinken wel een beetje fout... misschien is het tijd om verder te gaan en wel de juiste passende mensen tegen te komen. Mensen die bij jou passen, je leuk vinden en je niet voeden in je onzekerheid.

Ja, je moet werken aan jezelf. Zoals een ieder. Ik ook. Je buurvrouw ook. Bokkers. We hebben allemaal onze verbeter puntjes. Maar dat is nou ook juist de kracht van de verschillen. Niemand is volmaakt. Gelukkig niet. Blijf vooral zoals je bent.

Ik lees een lief, gevoelig, zorgzaam en loyaal mens bij je. Nu nog mensen op je pad tegen komen die daar perfect bij aansluiten. Neem niet zomaar genoegen met minder. Je geeft jezelf verdriet.

Ondertussen kun je werken aan je zelfvertrouwen en andere redenen voor therapie. Een therapeut bezoeken na je examens klinkt als een goed idee. Daar is nog nooit iemand slechter van geworden.

Misschien is dit boek interessant voor je. Het gaat over "verslaafd" zijn aan liefde in relaties (vrienden, partner etc) en zelfherkenning. (Bijv: Je komt steeds mensen keer op keer tegen die jou afwijzen en verlaten, met een grote oorzaak: je wijst jezelf af).
https://www.bol.com/nl/p/verslaafd-aan- ... 006534706/

Je bent meer waard!

Sterkte met je relatie breuk incl vriendengroep. Dat blijft altijd vervelend. Maar écht, uit is uit en nooit zonder reden, over een paar maanden kijk je er anders tegen aan!

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 11:42

Hannanas schreef:
Ts, deze vrienden-ex-groep en vriend die boos op je is klinken wel een beetje fout... misschien is het tijd om verder te gaan en wel de juiste passende mensen tegen te komen. Mensen die bij jou passen, je leuk vinden en je niet voeden in je onzekerheid.

Ja, je moet werken aan jezelf. Zoals een ieder. Ik ook. Je buurvrouw ook. Bokkers. We hebben allemaal onze verbeter puntjes. Maar dat is nou ook juist de kracht van de verschillen. Niemand is volmaakt. Gelukkig niet. Blijf vooral zoals je bent.

Ik lees een lief, gevoelig, zorgzaam en loyaal mens bij je. Nu nog mensen op je pad tegen komen die daar perfect bij aansluiten. Neem niet zomaar genoegen met minder. Je geeft jezelf verdriet.

Ondertussen kun je werken aan je zelfvertrouwen en andere redenen voor therapie. Een therapeut bezoeken na je examens klinkt als een goed idee. Daar is nog nooit iemand slechter van geworden.

Misschien is dit boek interessant voor je. Het gaat over "verslaafd" zijn aan liefde in relaties (vrienden, partner etc) en zelfherkenning. (Bijv: Je komt steeds mensen keer op keer tegen die jou afwijzen en verlaten, met een grote oorzaak: je wijst jezelf af).
https://www.bol.com/nl/p/verslaafd-aan- ... 006534706/

Je bent meer waard!

Sterkte met je relatie breuk incl vriendengroep. Dat blijft altijd vervelend. Maar écht, uit is uit en nooit zonder reden, over een paar maanden kijk je er anders tegen aan!

Bedankt voor je positieve reactie. De relatie uit is inderdaad prima en geaccepteerd, de vriendengroep laat ik ook voor wat het is. Alleen deze jongen die los van die groep staat doet me wel heel veel pijn. Hoefde er ook niet continue meer te komen maar had hem soms nog graag willen spreken. Sowieso doet het altijd zeer om met ruzie uit elkaar te gaan. En als het terecht was 1 ding, maar dit vind ik totaal iets onterechts en hij geloofd klakkeloos wat die andere meid blijkbaar zegt. Daar wordt ik gewoon heel boos van...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:58

TS op dit soort "nep"vrienden zit je toch helemaal niet te wachten. Voordeel van de situatie is dat je het gelijk weet en het hele clubje kan skippen. En je dus niet nog onnodig tijd aan gaat besteden. Ga op zoek naar nieuwe vrienden waar je wel wat aan hebt.

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 16:28

Jennyj01 schreef:
TS op dit soort "nep"vrienden zit je toch helemaal niet te wachten. Voordeel van de situatie is dat je het gelijk weet en het hele clubje kan skippen. En je dus niet nog onnodig tijd aan gaat besteden. Ga op zoek naar nieuwe vrienden waar je wel wat aan hebt.

Ja klopt zover ben in inmiddels eindelijk ja. Alleen als je wel van alles voor anderen doet en je dus deze stront terug krijgt, doet dat ontzettend zeer. Is gewoon even moeilijk helemaal nieuwe start maken en weer vanaf punt 0 beginnen maar zal wel moeten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:06

Carmen_vH schreef:
Jennyj01 schreef:

Ja klopt zover ben in inmiddels eindelijk ja. Alleen als je wel van alles voor anderen doet en je dus deze stront terug krijgt, doet dat ontzettend zeer. Is gewoon even moeilijk helemaal nieuwe start maken en weer vanaf punt 0 beginnen maar zal wel moeten.

Daarom moet je ook het juiste voor de juiste mensen inzetten. Behoud alsjeblieft je mooie karakter. Maar ga leren, ga ontwikkelen. Kijk naar jezelf. Ongeremd geven trekt zuigers aan. Als je in balans komt met jezelf en daardoor andere vrienden op je pad tegen komt dan ga je "alles doen voor anderen en zelf stront terug krijgen" niet meer voelen. Die vriend van jou klinkt niet helemaal in orde. Is het een zuiger? Niet verdrietig zijn, neem afscheid en recht je rug: op weg naar leuke mensen!

Het leven is als de zee. Golven komen en gaan. Blijf zelf ook in beweging! Zeg hallo en gedag. Net als mensen om je heen bij jou doen. De blijvertjes komen nog wel.

Iedereen mag altijd weg gaan.