Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Atalja schreef:Ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn moeder ga zorgen zoals zij voor mij gezorgd heeft. Helaas heb ik dit niet mogen doen gezien ze plots op 54 jarige leeftijd is overleden.
Ik ben sowieso erop tegen om "oudjes" in een "asiel" te stoppen tot hun dood, maar dat is voor ieder anders natuurlijk. Zoals ik zei, ik zou haar in huis genomen hebben.

VivaLaVida schreef:Atalja schreef:Ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn moeder ga zorgen zoals zij voor mij gezorgd heeft. Helaas heb ik dit niet mogen doen gezien ze plots op 54 jarige leeftijd is overleden.
Ik ben sowieso erop tegen om "oudjes" in een "asiel" te stoppen tot hun dood, maar dat is voor ieder anders natuurlijk. Zoals ik zei, ik zou haar in huis genomen hebben.
asiel
edit: ik ben dus werkzaam in een asiel
En wij snappen van sommige zonen/dochters echt wel waarom ze nooit komen......
Dit is een heus taboe hoor!! Want er bestaat een cliche, dat alle ouderen lief zijn. Maar die ouderen zijn ook gewoon mensen en daar zit van alles tussen.
Lente schreef:Ik had het al wat verduidelijkt maar met zorgen bedoel ik niet allerlei verpleegkundige dingen of ouders in huis nemen of zo
Ik bedoel meer "ervoor zorgen dat vader/moeder fatsoenlijk oud kan worden". Thuiszorg regelen, mee naar artsbezoek, bezoeken bij ziekenhuisopname, inschrijven bij een verzorgingstehuis, boodschappen doen, keertje poetsen, beetje gezelschap houden, financiën bijhouden...
Dat soort dingen.
mrie schreef:Lente schreef:Ik had het al wat verduidelijkt maar met zorgen bedoel ik niet allerlei verpleegkundige dingen of ouders in huis nemen of zo
Ik bedoel meer "ervoor zorgen dat vader/moeder fatsoenlijk oud kan worden". Thuiszorg regelen, mee naar artsbezoek, bezoeken bij ziekenhuisopname, inschrijven bij een verzorgingstehuis, boodschappen doen, keertje poetsen, beetje gezelschap houden, financiën bijhouden...
Dat soort dingen.
Ja maar Lente, je laat het zo makkelijk klinken. Een keertje poetsen... Dat moet gewoon iedere week hoor, boodschappen moeten ook veel vaker en voor jij je moeder in een verzorgingshuis parkeert gaat er een hele periode voorbij dat je je in toenemende mate ongerust maakt en je moeder zich misschien nog helemaal niet rijp voor een verzorgings huis vind. En als ze nou niet goed eet, incontinent wordt, van de trap valt, in elke verkooptruuk trapt die ze maar tegen komt, zodat ze drie kranten en vijf energieleveranciers heeft. Eenzaam is en wil dat jij er altijd maar bent, haar bed niet meer kan verschonen, lelijk doet tegen de hulp die je geregeld hebt.
Beetje gezelschap houden zeg je, ik heb de indruk dat je totaal niet weet wat je te wachten staat al is je intentie en voornemen heel goed bedoelt en uit liefde. Bereid je voor, dat scheelt...
Nynke1 schreef:Ik denk dat veel mensen het onderschatten. Mijn moeder heeft tot na mijn oma's overlijden (nazorg) altijd voor mijn oma gezorgd. Nu werkt mijn moeder in de zorg en kon ze het de laatste maanden zo via haar werk regelen dat ze bij oma haar nachtdiensten kon draaien en daar 24/7 kon zijn, maar dat breekt je echt op. De jaren hiervoor werkte mijn moeder uiteraard gewoon bij andere cliënten, altijd 's nachts, rond 8.00-8.30 naar bed en om 11.30-12.00 er weer uit en naar oma, met oma op pad, huishouden thuis en bij oma doen etc. en 's avonds weer aan het werk. Mijn oma wilde absoluut niet in een verpleegtehuis en aan de andere kinderen had ze niks dus alles kwam op mijn moeder (en ik hielp natuurlijk ook waar ik kon) aan. Met mijn vader heb ik geen contact dus daar hoef ik niet over na te denken, voor mijn moeder zou ik het graag doen maar betwijfel of ik het alleen kan. Het is niet even een keer een wasje draaien, boodschapje doen en een keertje stofzuigen.

mrie schreef:Je het het recht ja... Maar ik voel toch echt een morele plicht en vind stiekum toch wel dat je ookal is je pa een K vader dat je naar hem om moet kijken, anders ben je zelf net zo'n K dochter..