Als het een dure tas is ofzo, zou ik het wel zeggen en omruilen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liselot schreef:Het ligt ook een beetje aan de waarde van het cadeau, een cadeau van 50 euro wat je niet mooi vindt is toch wat anders dan iets van een tientje.
Vjestagirl schreef:Als ik iets krijg waar ik niet blij mee ben zal ik dat nooit laten merken. Zo heb ik een vriend die mij al jaren flessen drank voor m'n verjaardag geeft (terwijl ik niet drink), krijg ik van een andere vriend standaard ladingen dure make-up voor m'n verjaardag (terwijl ik m'n haar uitborstelen al veel moeite vind, laat staan make-up opdoen) en geeft een familielid altijd doucheproducten (terwijl ik me was met alleen water). Ik ben gigantisch specifiek in de spullen die ik in mijn huis wil hebben, dus het gebeurd me nog wel vaker dat ik dingen krijg die ik niet hebben wil. Ik ga dan uit van 'het is de gedachte die telt'.
Vaak laat ik spullen een tijdje in de kast liggen omdat ik me anders schuldig voel, en gooi ik het daarna weg. Mensen hebben geprobeerd om mij iets te geven waar ik blij van zou worden, niet iets wat me in de weg staat of waar ik een schuldgevoel van krijg als ik ernaar kijk.
Nies_ schreef:Anderzijds snap ik ook niet dat je iemand make-up geeft die dat niet gebruikt, of alcohol aan iemand die niet drinkt, of anders spul waarvan je kunt weten dat het niet gewenst is. Dat vind ik toch ook wel duiden op een gebrek aan interesse. Of misschien is het een stille hint "smeer eens wat make-up op die smoel, want zo zie je er niet uit!"
karuna schreef:Ik ben er hoe dan ook blij mee. Iemand heeft de moeite voor me gedaan om iets te kopen of maken voor me. Daar ben ik dan dankbaar voor. En gebruik het ook gewoon als het bruikbaar is. Zal het niet weggeven of iemand moet aan geven dat ze het heel mooi, lekker of wat ook vinden. Zal het hooguit als het een flinke tijd in gebruik is en ik loop tegen goede vervanging aan het wat sneller vervangen. Maar zal niet bewust op zoek gaan naar vervanging ervoor. Meestal gaat het na een lange tijd kapot en moet het wel vervangen worden.
Alleen bij dingen waar ik kwa geur of eten allergisch voor ben dat moet ik wel doorgeven aan een ander.
chantal_bel schreef:Laatste keer kwam ze 2 dagen na mijn verjaardag binnen en vroeg waar de bloemen waren... heb gezegd dat ik gewoon echt een hekel heb aan witte bloemen en ze dat gewoon echt weet.
Ze zei alleen maar: ik vind ze mooi dus je moet niet klagen