Iets goedkoops gekocht, snel stuk, breng je het terug?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:31

Ik werk dan in een kledingwinkel waar ik nog wel eens wat terugkrijg als klacht, maar alsjeblieft lieve mensen, was/maak het artikel alsjeblieft!!! eerst even schoon voordat je het teruggeeft. Niets is zo goor als stinkende/vieze spullen terugkrijgen :r

Zelf ga ik zelden met iets terug omdat ik van kleinere dingen de bon eigenlijk gelijk weggooi. Teruggaan zonder bon vind ik dan zelf teveel gedoe.

Ben wel eens teruggegaan met een dure broek gekocht bij de Bijenkorf, die na 2 maanden al gescheurd was onder de broeksband. Maar dat scheen zoveel moeite en gedoe te zijn voor het personeel (zucht), ging echt niet van harte en dan denk ik al gauw "laat maar". Terwijl ik dat eigenlijk niet moet denken, want je staat toch in je recht.

Alja

Re: Iets goedkoops gekocht, snel stuk, breng je het terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:04

ik heb dat met een elektrische deken van de blokker ( huismerk)
ding is soms na twee nachten alweer kapot en dan ga ik er maar weer mee terug...

tis 15 euro en garantie van twee jaar erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:10

Dat iets goedkoop is betekent niet dat het daarom niet naar behoren hoeft te functioneren.
Dus ja, als iets niet doet wat het moet doen, ga ik er mee terug.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:13

Ik vind het iets dat ik eigenlijk wel zou moeten doen, ik vind het heel terecht om terug te gaan, maar de praktijk is dat ik er vaak nogal laks in ben.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:51

Biebz schreef:
Ik heb het pas toevallig 1x gedaan. Denk ook gelijk de laatste keer..

Had oplaadkabel bij de action gehaald. Thuis bleek hij niks te doen.
Dus ik met alles incl bon (was had het die dag gehaald) terug naar de winkel.
Kreeg ik een hele preek over dat ze niks kon doen omdat ik hem al het opengemaakt..
Eh. Ja anders wist ik niet dat hij al kapot was. Anders had ik hem niet gehaald 8)7

Nu is het maar een klein bedrag.. Maar volgende keer zal ik toch denken jammer.. Maar ik ga niet terug.

Dat wordt een heel duur snoertje als jij door 1 persoon die haar functie niet begrijpt de rest van je leven niet meer je recht durft te halen.
Je stond gewoon in je recht, maar zoveel winkelmedewerkers weten helemaal niet hoe dingen werken. Gewoon assertief opstellen helpt dan prima. Halen ze als het nodig is vanzelf iemand erbij die het wel snapt. Je laat je toch niet belazeren omdat een ander 'geen zin in gezeur' heeft? :)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:00

Ik ben ooit tot drie keer toe terug geweest met een powerbank van de Action. De banks zelf werkten steeds wel, alleen de laadkabeltjes allemaal niet.
De vierde keer was ik het beu en heb ik mijn geld terug gevraagd, kreeg er nogal het heen en weer van. :+
Ik voel me ook altijd wel een zeur, maar then again, ik werk hard voor mijn geld en kan het maar 1 keer uitgeven, dus ik laat het er toch niet bij zitten.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:18

Ik had ooit ondergoed gekocht bij de lingerie-dump. Na één keer dragen was de stof van de stiknaad losgekomen aan de voorkant. Het waren hipsters van kant, het kant kreeg dus wel héél grote gaten!

Ik terug naar de winkel.. verhaal uitgelegd. Dit was de reactie: "ja mevrouwtje, u heeft ze gedragen dus neem ik ze ábsoluut niet terug. Wellicht de volgende keer een maatje groter kopen hé.. en wat verwacht u nou van een lingerie-dump? Kwaliteit?? "

Ik was op zijn minst gezegd flabbergasted. Dat ze die ene die ik gedragen had niet terug wilde alla.. maar de andere 3 met kaartjes er nog aan mochten ook niet terug! Ben er noooooit meer geweest

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 20:07

Het topic verandert een beetje in terugbrengervaringen, maar dat geeft niet. Ik heb ook wel wat bijzondere ervaringen:
-Een onderwatercamera van 130 euro die tot 40m waterdicht moest zijn liep bij 20m al vol. Niet kapot, maar wel lekkage. Ik ben 4 keer teruggeweest en telkens zelfde euvel. Toen werd er gezegd dat ik er niet zo diep mee moest duiken. Op dat moment werd ik boos. Heb verteld dat ik wettelijk nu recht heb op ontbinding van koop en na heel veel gezeur geld terug gehad.
-Een badpak waar het logo losliet. En een stiksel. Ja mevrouw, u moet dat badpak ook niet in chloor gebruiken. Eh, pardon? Dat staat nergens. En dat stiksel, u moet het pak niet te klein kopen. Geld wel teruggehad, maar mij zie je niet meer in deze winkel.

Zeer goede ervaringen met terugbrengen (nou ja, ruilen): Coolblue. Camera liep vol, terug, nieuwe gehad, deze liep paar weken later vol. De derde heeft het 2 maanden volgehouden. Toen zonder problemen 80 euro bijbetaald voor een luxere en deze doet het nog. Ik kom er graag. Ook al een laptop en 2 externe harddisks gekocht.