Arbodienst op bezoek voor 1 dag ziek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Arbodienst op bezoek voor 1 dag ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 16:23

Seltje, Ah oke dus het hoeft niet eens echt vanaf de werkgever te komen. Wel raar hoor....

ik plaatste ook 1 januari dat ik de griep had , heb met de jaarwisseling op de bank gelegen, niet eens naar buiten gegaan. Als ik nou feest foto's had op Fb had ik het heel erg begrepen :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:26

Je kan niet ontkennen dat je een kater hebt :D

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:32

De werkgever bepaalt doorgaans niet waar een bezoek plaatsvindt, dat wordt steekproefsgewijs gedaan door de arbodienst. Ik zou er dan ook zeker niks achter zoeken TS.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:36

het hangt helemaal af hoe het contract met de arbodienst ingeregeld is.

Soms krijgen arbodiensten per bezoek betaald en dan komen ze graag en vaak langs ;) en soms vertrouwd de werkgever het niet en krijgt de arbodienst opdracht.

Bij gekke controles is er vaak een financieel voordeel te behalen voor de arbodienst en gaan ze op deze wijze te werk.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:40

lifaya schreef:
Ja ik wist wel dat ze konden lamgskomen, maar ik vind het wel heel vreemd dat het de eerste dag is. Dan vraag ik mij af of ik daar enige inbreng in heb over hoe mijn werkgever over mij denkt? Of dat het echt steeksproefgewijs is. Heb haar overigens niet binnen gelaten ivm een nest kittens wat vrij rond loopt in mijn huis momenteel :+

Was overigens dus ook ziek met oud en nieuw helaas.maar ik had toen verlof dus hoefde mij niet ziek te melden

Je krijgt je verlof dagen terug als je ziek bent. Ff je cao checken.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:43

Hier komen ze standaard langs, sochtends ziekmelden, zelfde dag nog op de stoep.

Heeft te maken met dat er in het verleden mensen zich ziekmelden om zweetvoeten, of als der haar verkeerd zat (bij wijze van dan he ;) )

Collega van mij meldde zich vorige week om 8.00 ziek, 9.30 arbo al op de stoep :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:44

Shirley schreef:

_/-\o_ _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 22:33

Zal je net zien dat ik nu weer koorts heb... maar ik ga wel werken, mocht het niet gaan dan ga ik gewoon naar huis en heb ik het iig geprobeerd.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:40

Doe rustig aan :(:)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:46

Ik heb een aantal jaar geleden een ongeluk gehad. Toen stond de dag erna ook een arbo arts voor de deur. Gelukkig was mn moeder toen thuis, zodat ze kon uitleggen waarom ik niet thuis was.
Om de een of andere reden hadden ze gemist dat ik in het ziekenhuis lag, terwijl mijn baas dat toen gewoon door had gegeven.
En een week later(ongeveer) kreeg ik een uitnodiging om op gesprek te komen. Dus ik gebeld dat ik niet daarheen kon komen, nou ik moest maar zorgen dat ik daar kwam.
Toen heeft mn baas ingegrepen, want ik kon nog niet eens zelf naar de wc.
Pfff, wat een eikels waren dat zeg.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:05

SharonIndezz schreef:
Hier komen ze standaard langs, sochtends ziekmelden, zelfde dag nog op de stoep.

Heeft te maken met dat er in het verleden mensen zich ziekmelden om zweetvoeten, of als der haar verkeerd zat (bij wijze van dan he ;) )

Collega van mij meldde zich vorige week om 8.00 ziek, 9.30 arbo al op de stoep :')

Die 1e dag controles hebben natuurlijk ook een voordeel. Als je je om legitieme redenen ziek gemeld hebt dan is dat dus ook meteen vastgesteld en hoeven we daar achteraf geen discussies over te hebben. Bovendien heb ik na de controle mijn handen vrij om naar arts/apotheek/bed te gaan zonder me af te vragen of er nou net iemand aan de deur staat terwijl ik bij de arts/apotheek/in diepe slaap ben.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:17

Schoonzus had een operatie gehad mbt keel amandelen eruit halen. Zodra ze thuis was hingen ze ook al aan de telefoon. Ze had al via een mail aangegeven niet te kunnen praten en dat bellen daarom al geen optie was. Besluiten ze toch te bellen... Daarna een brief binnen gehad dat ze maar naar hun toe moest komen.

Dat ze controleren snap ik en is prima...maar dat ze zich zo slecht inlezen is echt bizar.
Buiten dat... je kan ziek gemeld zijn maar als je boodschappen moet halen oid ben je ook niet thuis. Ben benieuwd hoe ze dat dan oplossen ?

Moet wel zeggen dat ik persoonlijk niet naar een feest zou gaan als je dusdanig ziek bent dat je niet kan werken. Ookal kijk je er naar uit dan is t of jammer of je gaat erna ook gewoon weer aan het werk.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:21

Als je baas het niet vertrouwd kan hij de arboarts vragen te komen.
Of jou vragen bij hen te komen.
Heb het ook een keer gehad, moest ruim half uur rijden, terwijl ik doodziek was.
De verhoudingen tussen mij en mijn werk waren toen wel beneden peil, dat zal zeker meegespeeld hebben.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:23

Shirley schreef:

Hee, niet gaan katten op bokt he. >;)

:+

Heb je al een kitten-topic op bokt gemaakt?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:29

Zit al sinds begin december thuis maar hier geen controle of ze kunnen mijn huis niet vinden ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:46

Hier, Andalucia, is nu een meer, eerder en sneller dan normaal om zich heen grijpende griep-epidemie. Volgens medici omdat bijna iedereen ziek naar het werk gaat ut angst voor verlies daarvan.

Via de media wordt aangeraden thuis te blijven bij griep-verschijnselen om te voorkomen dat bedrijven door totale uitval getroffen worden. Door het terechte wantrouwen niemand die daar gehoor aan geeft uiteraard.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:33

Bijzonder. Mijn vriend had aantal weken terug ook een lekker virusje te pakken (Was daarvoor al verkouden geweest en had het hele kantoor aangestoken)..dus collegas riepen hem al toe dat ie 'goed uit moest zieken'... nouja. vier dagen ziekgemeld geweest.. Hij was met drie dagen eigenlijk wel beter maar om zeker te zijn dat hij het niet doorgaf nog een dagje thuis geweest.
Geen problemen mee gehad. tot nu toe.