vriendloos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 16:35

lieveli schreef:
zillionke schreef:
Ik ga naar het hbo.. Dus ik weet niet echt of een studentenvereniging wel bij me past..

Ja joh, mijn ex doet voeding en diëtetiek, die is helemaal druk met zijn voedingsgroepje (studentenvereniging), waar ga je studeren? HVA? En als jij op kamers zit, komt dat goed hoor, je leert echt zoveel nieuwe mensen kennen!

Jep en die studie ben ik ook van plan om te doen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:38

Eens met bovenstaande. 20 vrienden i s daarnaast wel erg veel als het allemaal aparte vrienden zijn (geen groep).

Het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit ;-)

Urbanus

Re: vriendloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:48

Oh dat is leuk TS! Gewoon naar de intro gaan, daar leer je zoveel leuke mensen kennen!

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:57

Als je een bijbaan hebt, vind je wellicht aansluiting bij een collega waar leuk contact uit kan ontstaan.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:03

Ik had dit probleem ook een beetje... ik raad je aan om een introweek te lopen en bij een studie of studentenvereniging te gaan. Daar heb ik zoveel leuke mensen leren kennen! Bij mijn studentenvereniging zijn ook best wel wat HBO'ers.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:35

Ik haak ook nog even op het "studentenverenigingen-verhaal" in. :)) In de meeste steden is een grote diversiteit aan studentenverenigingen; van "feestverenigingen" (vaak met disputen) tot studieverenigingen tot sportverenigingen. Ik ben zelf lid geweest van de studievereniging, de studenten wielervereniging en de studenten schaatsvereniging. Bij de studievereniging heb ik weinig gedaan, omdat ik weinig aansluiting had met de mensen, maar bij de studenten wielervereniging en de schaatsvereniging heb ik onwijs veel lol gehad. Heel veel leuke uitjes, mogelijkheid om ervaring op te doen in commissies en in het bestuur en daarnaast heb ik veel mensen leren kennen, zowel in mijn studentenstad als in andere studentensteden. :j
Er zijn ook veel studenten paarden verenigingen, bijvoorbeeld ook in Amsterdam; http://www.asrhors.nl/

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 22:22

Maar het is meer dat ik geen vaste vriendengroep heb waarik bij hoor? Is dat niet raar, er zijn toch super veel mensen met een vriendengroep..Zo was er bij mij een jongen op de middelbare school die elke keer vroeg; wie zijn je vrienden, wie is jouw vriendengroep et cetera .. %)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:28

zillionke schreef:
Maar het is meer dat ik geen vaste vriendengroep heb waarik bij hoor? Is dat niet raar, er zijn toch super veel mensen met een vriendengroep..Zo was er bij mij een jongen op de middelbare school die elke keer vroeg; wie zijn je vrienden, wie is jouw vriendengroep et cetera .. %)

Dat hij er zo op let, zegt meer dat hij geen leven heeft en die van jou te intressant vind.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:30

Ah joh, vriendengroepen zijn zo vergankelijk. Die van ons is volledig uit elkaar gevallen toen stellen uit elkaar gingen en er kampen en verhalen ontstonden.

Ik heb echt een zooi leuke vrienden en vriendinnen en veel zijn ook met elkaar bevriend maar ik kijk nu wel uit met vriendengroepen. Voor mij hoeft het niet.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:40

lieveli schreef:
Ah joh, vriendengroepen zijn zo vergankelijk. Die van ons is volledig uit elkaar gevallen toen stellen uit elkaar gingen en er kampen en verhalen ontstonden.

Ik heb echt een zooi leuke vrienden en vriendinnen en veel zijn ook met elkaar bevriend maar ik kijk nu wel uit met vriendengroepen. Voor mij hoeft het niet.

Voor mij ook niet. Alleen maar gezeur en geroddel onderling. Nee hoor aparte vrienden die elkaar enkel van verjaardagen kennen bespaart je een hoop gezeur :D

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:51

Ik zie mijn vrienden eigenlijk ook vaak allemaal apart. Sommigen weten niet eens van mijn andere vrienden af. Een groep lijkt mij ook leuk, maar voel mij helaas vaak ongemakkelijk als er bijv meer dan 3 mensen zijn. Ik word dan opeens heel stil, wat ik eigenlijk niet wil :P
Laatst bijgewerkt door Gucci_ op 10-01-17 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:55

Lizzyy schreef:
lieveli schreef:

Voor mij ook niet. Alleen maar gezeur en geroddel onderling. Nee hoor aparte vrienden die elkaar enkel van verjaardagen kennen bespaart je een hoop gezeur :D

Ja mijn vrienden en vriendinnen kennen elkaar wel en zijn ook onderling bevriend maar ik doe niet aan meer echt aan groepen. Hé, lastig uit te leggen. Maar dat je je zo profileert als groep en alles met elkaar doet en een appgroep, nee daar bedank ik voor. Als ik met Pietje en Sofietje uitga en we vragen Ankie mee is dat oké maar als we het niet doen is het ook oké.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:21

Staar je niet blind op vriendengroepen.. Mijn eerste ex was er 'lid' van en ik mocht/moest mee. Gingen de mannen zuipen en de vrouwen moeste samen toekijken en het hebben over welke kleur babykamer ze wilden (ik was de jongste en had totaal geen aansluiting). Achterliggend had ongeveer iedereen minstens al een keer met elkaar gezoend en de roddel en achterklap waren ook niet van de lucht. Vriendje nummer 2 bleef erg hangen aan zijn jeugdvriend, pfff, daar moest ik dan vervolgens ook mee naartoe en ik vond het maar een saaie vent.
Ik heb nu paardenvrienden, theeleut vrienden, spellenavond vrienden en mijn man heeft zijn eigen vrienden. Ik ken ze van naam en hij onderneemt zijn eigen ding met hen.
Ik pas gewoon niet in vriendengroepen, mijn beste vriend en zijn vrouw zijn ook onderdeel van zo'n groep, na een goed gesprek hebben we afgesproken dat ik niet meer naar de 'standaard' feestjes kom, omdat die mensen mij maar raar vinden en naar mij gingen doen of mijn vriendschap met hem minder waard was dan die van hen. Ik ben bevriend met mijn vrienden omdat ik om hen geef, ik geef niet automatisch ook om hun vrienden, ik vind dat ook zo'n raar principe.. :+

Wat betreft studieverenigingen, ik ben jaren met veel plezier lid geweest van een studentenpaardrijvereniging, Amsterdam heeft er zelfs 2. Ook leuke vriendschappen opgedaan en ook jaren later nog leuk contact met een aantal mensen. Maar ik heb ook de levensvisie dat sommige contacten voor een bepaalde tijd zijn, je weet nooit welke, maar dat houdt het ook wel weer leuk. Soms is het enkel de tijd die je samen doorbrengt die je bindt, soms is er meer en blijft het bestaan. Geniet van de leuke momenten en zie gewoon hoe het gaat. :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:18

Waarom wil je zo graag een vriendengroep? Ik heb 6 goede vriendinnen die allemaal prima samen met elkaar kunnen (bijv. op mijn verjaardag), maar meestal zie ik ze gewoon 'alleen'. Ieder z'n ding hoor :)
Ik denk dat het niet zozeer zit in het feit dat je geen vrienden hebt, maar meer in dat je niet waardeert wat je wél hebt :)