pvdbosch schreef:We leven allemaal met je mee maar je hebt dit topic ook geopend met een hulpvraag dus dan krijg je ook kritische vragen en opmerkingen.
Soms kunnen die je wat meer inzicht geven.
Bij mij roept je verhaal namelijk toch wat vraagtekens op.
Waarom denk je dat de schema therapie of welke vorm van therapie die je al hebt gehad wel gaat helpen nu ineens?
Want je schrijft dat je die perse wil.
Als je al 9 jaar hulp hebt denk ik dat je kunt veronderstellen dat hetgeen wat tot nu toe niet heeft gewerkt ook nu weer niet gaat werken.
Waarom dan geen ect of EMDR proberen?
Je schrijft dat het begonnen is met anorexia maar is dat wel zo?
Zijn er wellicht dingen waar je in die therapieen toch niet eerlijk over praat (misbruik of andere traumatische gebeurtenissen) omdat je je ervoor schaamt of omdat je schuldgevoelens hebt of omdat je het voor jezelfd ontkent waardoor je (on-)bewust toch een eventuele 'genezing' in de weg staat.
Ik heb maar korte tijd schema therapie gehad ivm de kliniek waar ik zat daar op de helft van mijn opname op overstapte. De kliniek bleef tijdens die overgang gewoon open en in die periode heb ik trauma's kunnen verwerken, daar heb ik echt geen last meer van maar wel van trauma's van na die opname(van 2015 tot nu). Ik heb 1 maand écht schematherapie gehad en in die maand ben ik mezelf en wat ik doe veel beter gaan begrijpen maar omdat ik weggestuurd werd kon ik er niet mee verder.
Er zijn geen dingen die ik achterhoud in therapie, maar over mijn 'nieuwe' trauma's mag ik het niet hebben van de hulpverlening. Overigens praat ik hier wel over met begeleiding maar zij zijn geen behandelaren en verwijzen me terug naar mn behandelaar waar ik het er vervolgens niet over mag hebbeb.