Steun jij goede doelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

damian23

Re: Steun jij goede doelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:19

Ik steun jaarlijks brooke hospital en ik heb een egel financieel geadopteerd bij de vogelopvang.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:20

Op zich zou ik wel wat willen doneren, maar ik wil wel dat het echt daar terecht komt. Iets voor dieren (ezeltjes) of arme gezinnen in bijvoorbeeld Afrika die al blij zijn met elke cent. Ik ga is op onderzoek. :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:27

Tijdens de kerstdagen maak ik altijd mijn donaties over: net weer aan Four Paws, WWF en de Stichting Opvang Ezels. Als er ergens een donatie potje staat voor een goed dierendoel, dan gaat daar ook altijd wat in.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:31

Ik sponsor al jaren http://www.actiezwerfhonden.nl/

Tegenwoordig kan ik geen vriendproject meer vinden, maar eerder adopteerde ik samen met een groep hondenforum'ers 2 honden (2x120 euro) en ging de rest naar het gehandicaptenproject. Het geld gaat daar echt allemaal naar de honden toe. Er zijn forumleden die daar eens per jaar heen gaan om ook mee te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:32

Ik doneer maandelijks aan de dierenbescherming :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:38

Natuurmonumenten en de vogelbescherming structureel.
Medische doelen tijdens hun collecte (KWF, kika, gehandicaptenfonds etc)
Zielige kindjes en buitenlandse projecten krijgen niks, sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:42

Ik steun het Reumafonds en ik geef elk jaar een lokaal of aansprekende actie voor Serious Request mijn geld. Al jaren doe ik deze twee.

Ik ben ookvoornemens de Stichting Ehlers-Danlos te gaan steunen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-12-16 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Nannetje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:43

Ik doneer maandelijks aan Oxfam Novib en verder collectes aan de deur, serieus request, voedselbank in de supermarkt en incidenteel andere doelen.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:44

Wij doneren al heel lang aan Brooke, ik heb zelf mogen aanschouwen wat ze ermee doen in Egypte. Een goeie organisatie.

Verder aan Amnesty, hier heb ik ook wel is brieven voor geschreven. En collectes en dingen zoals serious request krijgen ook wat.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:47

Wij hebben voor 20 euro per jaar een cavia financieel geadopteerd. Wegens ziekte blijft ze in de opvang wonen. We krijgen regelmatig updates en langs gaan mag altijd. Erg leuk :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:49

Ik doneer geen geld, maar ik maak iedere week zo'n 3 pakketjes met speelgoed en pyjama's voor chronisch zieke kinderen.

Dit doe ik omdat ik zelf heel veel in het ziekenhuis heb gelegen door oa een hartafwijking. hoe langer je ziek bent hoe minder mensen nog aan je denken.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:56

Ik doneer nu aan Brooke hospital en denk er nu aan om naruurmonumenten ook te gaan doen. Gaf voorheen altijd bloed. Maar dat is een paar keer mis gegaan. Helaas

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:00

Ik steun Brooke Hospital. en dat is het wel eigenlijk. Als er collecte aan de deur komt, gaat er ook een euro of twee in.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:41

Ik steun stichting Buiten de Boot. Een plaatselijke stichting die mensen helpt die tijdelijk zonder eten komen te zitten. Dit doe ik met goederen, dus ik ga zelf boodschappen halen die ik naar hen toe breng.
Deze stichting is anders dan de Voedselbank omdat het is ingesteld op hele acute en kortdurende hulp voor bijvoorbeeld mensen die nog niet bij de Voedselbank terecht kunnen. Of door omstandigheden 1 maand totaal niet uit kunnen komen (Denk bv aan hele hoge ziektekosten).

Verder steun ik af en toe de Brandwondenstichting financieel. Maar geen grote bedragen en niet op vaste basis. Mijn vriendin steunt de KNRM met enige regelmaat (maar ook niet op vaste basis) en we spelen mee in de Postcodeloterij (niet vanwege de goede doelen :P ).

Ik koop af en toe een straatkrant of geef 1 a 2 euro aan een muzikant. Maar alleen als ze vriendelijk zijn en dat ook blijven de keren dat ik niets geef.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:00

Ik doneer aan Brooke, omdat het mes daar aan twee kanten snijdt: medische zorg voor de hardwerkende paarden en ezels en voorlichting aan de allerarmsten op de wereld die vaak uit onwetendheid hun dieren niet goed verzorgen. Het is een kleine organisatie zonder een dure directeur met een dik salaris. Ik snappen ook dat ik de nieuwsbrief niet hoef, scheelt toch weer drukkosten en porto.
En ik steun Dierenthuis in Almere, waar kansloze asieldieren een mooi bestaan krijgen.
En WSPA.
Collectanten aan de deur krijgen altijd, maar als het op structureel steunen gaat, kies ik alleen voor dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:21

Ik doneer graag tastbare goede doelen. Dus voedsel voor de voedselbank, spullen voor het dierenasiel e.d.

Nu zag ik al wel iets passeren wat mij op een idee heeft gebracht. Ik heb nog een Nederlands abonnement voor mijn gsm maar gebruik hem amper. Het loopt met een paar weken af, maar de staat wel geld op. Werken er veel goede doelen met SMS donatie? Dat zou nog een goede oplossing zijn, dan gaat er geen geld verloren.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:28

ik heb dit jaar er voor gekozen geen kerstpakket te krijgen, maar de waarde daarvan aan kngf te geven. Fijn dat dat kon bij mijn werk. Zo'n kerstpakket vind ik vaak toch niets aan.
en toevallig heb ik net uit naam van Kareltje een bedrag aan Brooke overgemaakt! :)

Verder ben ik vrij selectief wat ik aan de deur geef.
Onlangs de postcodeloterij opgezegd omdat ik echt NIET achter sommige doelen sta die daardoor gesteund worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:29

Judith_, op zich zijn er wel aardig wat doelen, als je zoekt op 'sms 4333' kom je vaak al aardig wat dingen tegen, zowel grote (artsen zonder grenzen) als kleinere. Wel vond ik het jammer dat er niet echt een makkelijk overzicht was - en weet dus dat de kans bestaat dat ze contact met je opnemen.

Mocht jij andere dingen tegenkomen hoor ik het ook graag, want ik vond en vind het nog steeds iets wat ik graag zou doen.

(Juval: leuk idee om dat uit naam van Kareltje te doen.)

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:31

Ik doneer al jaren aan Brooke Hospital. Zij krijgen jaarlijks een donatie.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:31

Jep. De Paardenkamp, stichting Medische noodhulp aan dieren MeNoDi, warchild, Free a girl, ehhhh, nog wel een paar. Plus ik geef altijd aan collectes. Heb het zelf goed, dan kan ik best daarvan delen met anderen die het minder hebben.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:32

Ik doneer niet aan de grote ziekte doelen.
Als je nagaat dat het grootste deel van geld gespendeerd wordt aan marketing, en bonussen, vind ik dat ze dat geld maar beter moeten gaan besteden.
Ziekte, is geen marketing voorwerp.

Waar geef ik wel aan, aan kleine goede doelen:
Deed mee aan de actie bananendozen voor Syrie, je maakt een bananendoos voor een kind daar, je kunt het volgen, die dozen worden uitgeeld aan de kinderen.
Ik heb 20 euro gedoneerd, zodat er een doos vervoerd kon worden.

Het andere project waar ik dit jaar aan gaf is 20 euro, was aan een vrouw die jasjes naait voor galgos in Spanje. Het komt gewoon op de plek thuis waar het hoort.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:02

dierfysio schreef:
Jep. De Paardenkamp, stichting Medische noodhulp aan dieren MeNoDi, warchild, Free a girl, ehhhh, nog wel een paar. Plus ik geef altijd aan collectes. Heb het zelf goed, dan kan ik best daarvan delen met anderen die het minder hebben.

Oh ja de Paardenkamp. Ik heb dit jaar bijna alles wat ik nog had liggen vanuit de paardenhobby varierend tussen nieuw en nog goed bruikbaar weggebracht naar Soest. We hadden een flinke achterbak vol. Kunnen ze het daar verkopen in het winkeltje en zo de paarden weer steunen :) En krijgen die spullen ook nog een mooi tweede leven :)

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:07

Ik doneer geen geld aan goede doelen. Ik geef alleen een kleine bijdrage aan huis-aan-huis collecte.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:39

wat asociaal dat ze om meer geld durven vragen.

ik doe vrijwilligerswerk bij een dierenopvangcentrum in Groningen, wij zijn blij met elke bijdrage die we krijgen alles hier draait om donateurs en de giften ( geen subsidies etc en op steun van de dierenbescherming hoeven we helemaal niet te rekenen)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:50

Ik doneer geen geld aan goede doelen.

Met kerst doe ik mee aan een kerstpakket actie om mensen die zelf niks te besteden hebben een fijnere kerst te bezorgen door een doos te vullen met cadeautjes en lekker eten. Vorig jaar twee prachtige jurken weggegeven en als de vrijwilligers van de plaatselijke voedselbank bij de super staan, dan haal ik ook daar wat voor.