Werken in het weekend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Re: Werken in het weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:29

Ik werk 32 uur in de gehandicaptenzorg. Officieel werk ik om het weekend. In de praktijk is dat wel vaker. Volgens mijn cao heb ik recht op 22 vrije weekenden per jaar.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 01:02

Ik werk bij mijn huidige baan elke zaterdag en nooit zondag. Bij een volgende baan zou ik er wel op selecteren dat je 's weekends ook eens vrij bent omdat ik merk dat ik af en toe wel behoefte heb aan twee dagen achter elkaar vrij. Daarnaast is mijn vriend in het weekend vrij dus dan kun je gemakkelijker iets samen plannen.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 01:11

Begon bij mijn baan als student, draide veel avonden, en de zaterdag. op een gegeven moment werd ik dat zat en kwam ik in gewone dienst. (voedselindustrie. dus 7 tot half 5)

bij mijn oude baas was de zaterdag optioneel (du of je zin hebt of geld nodig hebt), vaak studenten en mensen die graag overuren wouden draaien.

vanaf februari wilt de nieuwe baas dat iedereen ineens verplicht 2 zaterdagen in de maand gaat werken, tuurlijk krijg je hier een andere dag voor terug maar om nou te zeggen dat ik er blij mee ben. nee. erg gehecht aan mijn vrije weekenden gezien alle vrienden gewoon maandag tot vrijdag werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:25

Ik werk om de week op zaterdag in een zonnestudio.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:47

hier baan als onderzoeker in academisch ziekenhuis (niet patient gebonden).

Maar kwa experimenten vaak nachten /weekenden in het ziekenhuis geweest....en nee hier doen ze niet aan over uren-tijd voor tijd/ extra uitbetalen..dat hoort er gewoon bij als onderzoeker.......... Tja geen financiele vetpot

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:58

Ik werk bijna elke zaterdag en zondag.
Enige wat wel wel jammer is dat mijn vriend gewoon maandag tm vrijdag werkt. Dus nooit echt weekend samen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:05

In de horeca werken de meeste standaard elk (heel) weekend.

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:27

Ik werk in de kippen, en ben daardoor per kwartaal maar 2 echte weekenden vrij, verder ook nog 2 keer alleen de zaterdag en 2 keer alleen de zondag. Het wordt wel gecompenseerd doordat ik dan in plaats daarvan doordeweeks 2 dagen achter elkaar vrij ben.
Voordeel van weekenden werken is dat het dan toch wat rustiger is qua werk en ook op de weg minder drukte. Nadeel is toch wel dat de meeste dingen nou eenmaal toch vaak in het weekend plaatsvinden en je daar wel veel rekening mee moet houden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 07:39

Ik werk als verantwoordelijke dienst Expeditie (transport) en moet dus leiding geven aan 22 vrachtwagenchauffeurs, alsook de planning en facturatie enz invoeren en nakijken en dergelijke zaken.

Ik werkte oorspronkelijk 2 weekends per maand maar wegens ontslag van mijn assistent, werk ik nu sinds enkele maanden élk weekend + 1 dag extra in de week.
Ik kreeg onlangs de vraag van de grote baas of ik bereid zou zijn definitief élk weekend te werken (min die extra dag in de week dus) omdat ze niemand vinden die bereid is het weekend te werken...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 08:07

Ik werk in het onderwijs en werk bijna elk weekend wel even. Woensdag is mijn vrije dag en werk ik eigenlijk ook elke week wel. Ook in mijn vakanties werk ik aan mijn schoolwerk. Ik heb nu bijvoorbeeld twee weken vrij, maar ga morgen naar school om te werken.

Wat ik dan doe? Toetsen invoeren, plannen voor de kinderen opstellen of bijstellen, mijn klas opruimen, kopieëren, lessen voorbereiden, materiaal voor projecten bij elkaar zoeken, planning bijwerken, enz enz. Je bent eigenlijk nooit klaar.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:47

Ik ben rijksambtenaar en werk ongeveer 1X per 6 weken op zaterdag en heeeeeel incidenteel op zondag.
Dat laatste alleen in bijzondere gevallen.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:18

Little_Gift schreef:
Ik kreeg onlangs de vraag van de grote baas of ik bereid zou zijn definitief élk weekend te werken (min die extra dag in de week dus) omdat ze niemand vinden die bereid is het weekend te werken...

Waar solliciteer ik? :')
Ik heb een kantoorbaan, dus ik werk alleen doordeweeks. Altijd druk in het ov of op de weg, verplicht boodschappen doen op de zaterdag, op zondag is hier nooit wat open dus dan verveel ik me altijd dood... Ik zou liever twee doordeweekse dagen vrij zijn en het weekend gewoon werken.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 05:41

Nou ehh ik woon in België, meer bepaald Oostende en werk dus ook in Oostende.
Ik vrees dat dat wat ver is voor jou?

En het is trouwens ook niet zo dat je slechts 2 dagen in het weekend werkt, ik werk 3 dagen in de week + elk weekend en dat aan 9u per shift.
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 04-01-17 06:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 05:46

Ik werk in een verpleeghuis en ben dus gelijk opgescheept met avond-/nachtdiensten naast de normale dagdiensten. Ik ben nu zo'n goed 3/3.5 jaar aan het werk en ik merk wel dat het mij gaat opbreken om ook in de weekenden telkens te moeten werken. Je mist veel feestjes, gezellige stapavonden, met de feestdagen ben je ook onder de pannen, en afspraken maken wordt gewoon veel moeilijker.
Ik heb nu sinds enige tijd dan ook een vriend uit Almere (ik woon nu nog in Overijssel, gaan volgende maand samen wonen) en de reistijd is al behoorlijk + het feit dat als hij hier in het weekend is, ik +/- om de week moet werken. En dat is echt niet tof.... -O-

We gaan volgende maand samen wonen. Ben benieuwd hoe ik het dan ga ervaren om in de weekenden te werken omdat ik dan de gelegenheid heb mijn vriend elke dag te zien..

Maar het is van mij een serieuze overweging geweest om te gaan stoppen in de zorg en een andere baan te zoeken.. :j En nog steeds is die gedachten nog niet helemaal weg. :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:21

Ik ben manager in een grote bioscoop en organiseer vnl. evenementen. Ik werk ongeveer 40 uur per week en doorgaans werk ik nooit tijdens de weekends, tenzij er net een event tijdens een weekend valt. Doorheen het jaar is dit meestal 1 weekenddag per maand. In de drukke periode (september - januari) werk ik wel regelmatig lange dagen (9u-22u/23u) en weekends (gemiddeld 2 of 3 weekends per maand) bovenop de vaste uren. Maar ik mag alle overuren recupereren en was me hier ook van bewust toen ik de baan kreeg, dus ik ben hier zelf erg flexibel in.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:26

Ik werk in het ziekenhuis als verpleegkundige. Ik werk gemiddeld 2 weekenden (dus zaterdag en zondag) per maand, in vakantieperiodes veelal 3 van de 4. Eigenlijk altijd avonddiensten, soms nachtdienst. Vind het totaal niet erg, vooral als je op maandagochtend uit de nacht komt, en heerlijk weekend kan gaan vieren als iedereen gestrest weer naar zijn werk gaat ;-)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:33

Ik werkte met een 4 weken rooster 3 complete weekenden.
Mijn man werkt de ene week 5 dagen de andere 6.
Vaak kwam het dan ook nog net zo uit dat zijn vrije dag was als ik werkte.
Meestal had ik ook nog avonddienst dus had je echt geen weekend samen.
Weet je het van te voren prima
Niet bij de bedrijf die aangeeft dat je ook ochtenden werkt en maar twee weekenden. Wat dus achteraf niet klopt.

Hiervoor werkte ik om het weekend het hele weekend. Dat is wel fijn. Fan avond dan weer nacht.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:41

Ik werk in de gehandicaptenzorg. Heb een contract voor 20 uur, wordt meestal meer. Werk om het weekend zowel de zaterdag als de zondag. Meestal komt dit neer op 15-19 uur per weekend werken. Tijden verschillen. Werk net zoveel in het weekend als mensen met een groter contract.

Vaak werk ik ook extra weekenden, ik ben er als laatste bij gekomen dus ik ben altijd de l*l als er lege gaten in het rooster opgevuld moeten worden. Soms 3 weekenden achter elkaar, sociale leven blijft dan weinig meer van over.

Vind het heel vervelend, maar aan de andere kant ben ik blij dat ik werk heb..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:32

Ik werk in de zorg, en werk meestal om het weekend, soms 2 weekenden achter elkaar om dan weer 2 weekenden achter elkaar vrij te zijn.
De diensten zijn wisselend, heb soms dagdienst, maar ook avonddienst ( 7:00u - 15:30u of 15:30 tot 21:00u of 17:30u tot 23:00u )

Ik vind het opzich niet erg, enige wat ik soms wel jammer vind is dat mijn vriend dan " alleen " zit.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:26

sunshine schreef:
Ik werk in de zorg, en werk meestal om het weekend, soms 2 weekenden achter elkaar om dan weer 2 weekenden achter elkaar vrij te zijn.
De diensten zijn wisselend, heb soms dagdienst, maar ook avonddienst ( 7:00u - 15:30u of 15:30 tot 21:00u of 17:30u tot 23:00u )

Ik vind het opzich niet erg, enige wat ik soms wel jammer vind is dat mijn vriend dan " alleen " zit.

Woahh wat een relaxte avonddiensten. Avond is bij mij altijd van 15.00-23.30..

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:32

Zorgsector, als ik in de flex zit, werk ik vaak ieder weekend.
Als ik periodes een vaste baan heb, meestal om en om.
Maar soms ook ieder weekend of een maand niet.

Mij maakt het niet uit of ik het weekend werk of door de weeks, ben altijd in om te ruilen.
Door mijn instelling heb ik altijd collega's die met me willen ruilen, als het nodig is.