Vuurwerk, het is aan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij als er veel vuurwerk wordt afgestoken?

Ik doe direct aangifte van iedere knal
12 (1%)
Pas als het echt te gek gaat, bel ik de politie
227 (30%)
Ik spreek de afstekers zelf aan
48 (6%)
Het maakt me echt niks uit, ze mogen lekker afsteken wat ze willen
156 (21%)
Ik heb er geen last van
219 (29%)
Ik durf er niks mee te doen
79 (10%)

Totaal aantal stemmen: 741

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:13

Achter mijn huis is een parkeerterrein en een speeltuintje waar nogal veel afgestoken wordt, ligt lekker afgelegen denk ik :')

Meestal laat ik het gaan, alleen vorig jaar waren er jochies van een jaar of 15 dingen aan het afsteken en liepen er kinderen naast van een jaar of 6/7. Toen heb ik de politie gebeld en stonden ze hier na 3 minuten al. Volgens mij hebben ze een taakstraf gekregen, het duurde in ieder geval best lang voordat ze uitgesproken waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:41

Gisteravond toen wij nog in bed met de telefoon lagen te pielen ging er hier vlak voor de deur een vuurwerkbom af. We zaten allebei rechtop in bed met hartkloppingen, daarna niks meer gelukkig.
Kat lag op mijn buik maar deed er wonderbaarlijk genoeg niks op uit.
We vreesden even voor de pup (eerste oud en nieuw) maar die deed ook helemaal niks gelukkig.

Ik spreek ze er hier niet op aan maar bel wel eventueel de politie. Om de simpele reden dat we net van de irritante pesterige belletjelellende pubers af zijn...

Anoniem

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:47

Heb zelf geen last van behalve wanneer knallen wanneer ik in bed lig en wil slapen. Maarja, dan negeer ik het liever maar dan om er speciaal mijn bed voor uit te komen :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:55

Ik kom uit een rustig dorpje uit Noord-Holland waar ze niet veel verder gingen dan wat vuurpijlen en rotjes.
Dus dat was wel even een culture shock toen ik de eerste keer oud-en-nieuw vierde in Den Bosch. Ik ging op oudjaarsdag boodschappen doen en die vijf minuten wandeling was de ergste van m'n leven. Wat een knalwerk zeg :=

Ik moet zeggen dat het me dit jaar tot nu toe nog mee valt. Afgelopen week was er wel een keiharde knal in de straat waardoor ik zo ongeveer tegen het plafond zat. Wij blijven op oudejaarsavond altijd thuis ivm onze vogels die niet heel erg knalbestendig zijn en in de uren tussen 0:00 en 02:00 echt doodsangsten uitstaan. Ik ben altijd ontzettend blij wanneer het weer voorbij is.

Ik lees net trouwens dat jongens tussen 10 en 15 jaar een fazant hebben opgeblazen door een rotje in het achterste te steken -:(- _-:(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 00:05

Hier word er regelmatig afgestoken maar ze lopen steeds door de buurt, ik kan dan wel een melding maken maar eer dat er iemand komt zijn ze al lang weer ergens anders.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 00:08

Hier een kinderrijke buurt dus er wordt wat afgeknald. Maar goed, het is maar een paar dagen per jaar, daar ga ik niet over piepen. De rondjes met de hond zijn wat korter en wat sneller dan normaal en ik rijd alleen in de bak met mijn paard. Maar voor die paar dagen, prima.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 29-12-16 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 00:12

Ik heb nog vrijwel niks van vuurwerk gemerkt.
Woon in een rustige wijk. Paardje staat vlakbij een dorp. Maar tegen een rustige luxe wijk en tegen het bos. Hoor het daar in de verte. Paardje reageert er niet op.

Als ik er wel echt last van heb. Ik durf er niks mee te doen. Ik ben zelf ook nog eens behoorlijk bang van vuurwerk. Ga niet graag de straat op (wordt wat dit jaar.... we gaan in het centrum vuurwerkshow kijken)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 00:24

Ik zou een vuurwerkverbod helemaal niet erg vinden :o

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 00:43

Cayenne schreef:
Ik zou een vuurwerkverbod helemaal niet erg vinden :o

Ik ook niet. Ieder jaar zo veel schade en angst.

Ben als klein kind achter na gezeten door mensen die mijn kleren vol hebben gestopt met dat spul. Gelukkig niks in de brand, maar er zaten gewoon gaten in mijn jas. Gelukkig wonen ze hier niet meer, maar ik kan ze nog steeds wel schieten. Ook ieder jaar weer bang voor de katten. Ze durven nu al niet meer naar buiten, maar stel dat ze wel even weg gaan en ik ben er niet? Als zo'n rotkind (lief blijven) aan mijn katten komt dan ben ik nog niet klaar met ze...

Nee, echt. Afschaffen en nu meteen ook. Voor de mensen die er wel mee om konden gaan, ga maar zeuren bij het tuig dat de buurt terroriseert.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 01:06

Hier is het helaas een week of 3 geleden al begonnen.
Normaal gesproken is het alleen maar op oudjaarsdag, soms een dag eerder en wat lossen knallen maar zo hebben we het nog nooit gehad. Het is niet aan een stuk door natuurlijk, maar ik heb toch al behoorlijk wat knallen gehoord.

Mijn cavia's raakten er van in de stress dus die zitten nu al een week of 2 in de woonkamer met zijn 8en, heel gezellig maar handig is het niet :+ Op deze manier zouden ze het van mij inderdaad ook mogen verbieden, als het gewoon een paar dagen is maakt het mij niet uit. Dat los je toch wat makkelijker op.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 01:07

Tja ik woon in een flat tegenover een fietstunneltje... je raad het feest. Politie controleert hier wel veel meer. Laatst helaas tijdens honden uitlaten 1 keiharde. Ik ben als de dood ervoor en vloog de boom in zo ongeveer. Honden vlogen allebei metertje naar voren en kwamen daarna terug van wat was dat!
Maar in huis reageren de honden niet. Slapen lekker verder. Ik zit geregeld tegen t balkon zij merken niks. Knalvuurwerk haat ik.. siervuurwerk mag van mij echt wel. Zoals grondbloemen... die vinden de honden ook leuk _O-

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:46

Ik word zelf erg nerveus van vuurwerk, maar zal er niet de politie voor bellen of die jongelui er op aanspreken. Juist dan denk ik dat het erger wordt hier in de buurt.

Mijn honden reageren op mij, dus ik negeer het allemaal maar. En denk maar zo straks is het weer voorbij..

Het valt hier nu nog mee, is andere jaren wel erger geweest.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:58

Van mij mogen ze dat vuurwerk vandaag nog afschaffen......
Voornamelijk omdat beide van onze honden echt als de dood zijn daarvoor -O-
Het is ook niet normaal hoe zwaar knalwerk er hier in de omgeving wordt afgestoken. Lijkt wel oorlog....
En wat er allemaal niet gesloopt wordt. De prullenbakken zijn begin deze week al weg gehaald... De sleuven van de brievenbussen zijn bijna dicht.
Vind het nadeel met de politie bellen, dat de kans dat die etters weg zijn voordat zij er zijn erg groot is. Als ze volop nu al aan het afsteken zouden zijn, zou ik inderdaad bellen. Wij gaan een erg duur weekje weg, puur om aan het vuurwerk te ontkomen, dan heb ik geen zin om nu al met een paar honden compleet over de rooie te zitten...

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:00

Maakt mij weinig uit. Ik ga er de politie niet om bellen zolang er geen gevaarlijke situaties ontstaan.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:07

Hier zijn de paarden en honden absoluut niet bang.
Op oudjaarsdag knallen de achterburen flink met carbid,
het veld waar op ze dat doen grenst aan ons weiland, maar de paarden staan rustig te eten,
of ze lopen naar de omheining om te kijken of iemand ze alsjeblieft even wil kriebelen.

Laat maar lekker knallen dus.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:15

Denk dat ik 1 van de weinige met deze mening ben, maar..

Net paar dozen harde knallers opgehaald en het siervuurwerk voor middernacht. Vind het héérlijk. En ja, steek ook wel wat af voor 6 uur 31 december. Nooit problemen mee gehad. 1 januari knallen we de rest met neefjes en nichtjes af, ook nooit problemen mee gehad.

Ik doe er dus ook niks mee, behalve als ze dingen opblazen oid, of er mee gegooid word. Dat moet niet kunnen en die mensen verpesten het voor de gene die er wel verantwoordelijk mee omgaan.

Dieren hier hebben er geen last van. Hond vind het zelfs geweldig. Volliere word afgesloten, en de kat (zijn eerste oud en nieuw) gaat de bench in met een deken en de radio aan. Nooit problemen gehad, ook niet met de vorigen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:17

Op zich stoor ik me niet aan vuurwerk. behalve die verschrikkelijke harde knallen, daar schrik ik steeds van :')
Mijn werk ligt midden in een park. als daar vuurwerk afgestoken word moet ik ze wel aanspreken en desnoods politie bellen. deze afspraak hebben we met de gemeente, voor zowel de eenden/ganzen van de gemeente als onze eigen dieren te beschermen.
Komt nog wel eens voor dat jongeren het leuk vinden vuurwerk naar de dieren te gooien.
Dat gaat mij ook te ver. vuurwerk oke, maar ga niet dieren of mensen er mee lastig vallen

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:28

Almelo vond ik in de 16 jaar die ik er gewoond heb (van de 18.5 levens jaren XD) echt heel erg met vuurwerk

Sommige knallen zijn net bommen
Vuilnisbakken en postbussen. Bushokjes

En sommige waren idd heel eng hard
Wij belden politie bij die mega knallen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:54

Beetje vuurwerk vind ik niet erg. Maar toen ze vorig jaar aankwamen met 20 carbidbussen, en grote tent en dito muziekinstallatie, veel bier en ellende pal achter mijn huis heb ik wel de politie gebeld. Leek wel oorlogsgebied en ze hadden geen vergunning voor een groot feest.
Dus toen kwamen ze met 5 politiebusjes en veel politiemannen die hiermee snel korte metten maakten :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:17

Hier valt het nog heel erg mee qua vuurwerk. Poes is er heel bang voor, bij elke knal vliegt die grommend door de kamer. Maar is nog maar incidenteel, had het idee dat het vorige jaren wel erger was. Vanochtend tijdens de buitenrit wel twee beste knallen, maar verder ook rustig.

Ik vind vuurwerk op zich helemaal niet zo erg. Ik heb er niks mee en steek het zelf niet af, maar als mensen het nou leuk vinden om hun geld op te blazen.. Maar dat er elk jaar zoveel ellende en overlast van is, dat vind ik wel heel vervelend. Mijn broertje heeft een keer vuurwerk in z'n jas gehad, de brandwond die hij daaraan over heeft gehouden (nu een heel groot litteken) was echt afschuwelijk. Houdt hem verder niet tegen hoor, hij haalt rustig een auto vol vuurwerk uit Duitsland :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:41

Ze hebben hier de vrolijke gewoonte om Lawinepijlen af te schieten die 6 dorpen ver te horen zijn.
Het Korps bellen heeft geen zin. Zijn alleen op momenten aanwezig als je ze niet nodig hebt.
Zaterdag is het carbid schieten op het voetbalveld van Ammerstol.
Gaat zo lekker door je lijf heen dat knallen. Raar maar de paarden geven er niets om. Staan gewoon buiten te suffen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-12-16 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:42

Ik doe er niks mee. Maar vind het echt 100x niks.
Vind het zelf eng (altijd al gevonden) en net met knikkende knieën op de fiets gezeten. Nu al...
Denk dat ik zaterdag maar hele dag binnen blijf.

Paard2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:47

Vorig jaar wel gebeld omdat mijn hond helemaal gek werd...politie doet er niks aan/mee helaas...

Gelukkig valt het dit jaar echt reuze mee! Nog best een relaxte hond :-p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:48

Morganlefay schreef:
Ze hebben hier de vrolijke gewoonte om Lawinepijlen af te schieten die 6 dorpen ver te horen zijn.
Het Korps bellen heeft geen zin. Zijn alleen op momenten aanwezig als je ze niet nodig hebt.
Zaterdag is het carbid schieten op het voetbalveld van Ammerstol.
Gaat zo lekker door je lijf heen dat knallen. Raar maar de paarden geven er niets om. Staan gewoon buiten te suffen.

Hier vorig jaar mortierpijlen, heel mooi maar kolere wat een klappen waren dat. Ze staken er 1 per half uur af op oudejaarsavond.
Nu zijn ze ook bezig met illegaal spul bij ons achter. Als het zo doorgaat, ga ik toch echt bellen. Zelfs mijn vriend schrikt ervan, die normaal vuurwerk zelfs leuk vind.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:54

Ik vind vuurwerk leuk, maar alleen bij oud en nieuw.