in het begin was ik misschien 80 euro per maand kwijt. luiers (kruidvat eigen merk) en flesvoeding ook van kruidvat. en kleertjes als het te klein was. met een maand of 4-5 gingen ze vaster voedsel eten en dan kan je kiezen tussen kant en klare potjes eten en fruit a 1-2 euro per dag maar ze kunnen ook prima met de pot mee eten.
ik heb nu 2 kinderen van 5 en 3 en ben alleenstaand en red het qua kosten prima. je krijgt ook nog kinderbijslag en afhankelijk van je inkomen ook nog andere toeslagen zoals kindgebonden budget. ik red het hier prima van. af en toe een paar schoenen. kan je ook zo duur maken als je wilt. (mits je geen kinderen met probleemvoeten hebt). ik ken mensen die alleen maar schoenen bij een speciaalzaak kopen a 80-90 euro per paar die na 1,5 maand al weer te klein zijn maar je kan ook prima naar de scapino voor 30 euro per paar. hetzelfde met kleding. wil je merkkleding nieuw a 25 euro per shirt of een goedkoper merk waar je voor dat geld 3-4 dingen kan kopen. of op makrtplaats veel kleding van kan kopen.
als ze ouder worden krijg je de sporten en zwemlessen. mijn oudste zit nu op zwemles a 54 euro per maand. mag binnenkort een sport of muziekles uitzoeken.
en hoe ouder ze worden, hoe meer kosten natuurlijk. studies, schoolboeken, fietsen, kleding waar ze snel uit zijn enz...
maar die prijzen van het nibud daar kom ik nog niet eens bij in de buurt
waar hij het laat mag joost weten