Aanslaggevaar, ontwijk jij het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:17

Ik hou er geen rekening mee. Weiger dit ook te doen. Sta daar zelf ook best nuchter in; gebeurd het dan gebeurd het maar. Maar dan heb ik wel volledig genoten en zonder die angst geleefd en heb ik ook de terroristen niet laten winnen. Dit hele topic is namelijk wat ze willen bereiken.

Ik snap je wel, maar ik vind het aan de andere kant ook wel weer heel jammer om te zien hoeveel mensen zich hier dus wel door laten leiden.

Maar wat was er dan precies gebeurd Ts? Waarom ging dat alarm? Er is daar namelijk verder niets gebeurd toch?
Ik hoop in ieder geval dat je weer een beetje van de schrik bijgekomen bent!

sneeuwpop

Re: Aanslaggevaar, ontwijk jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:42

Wat willen ze bereiken dan??? Vind dat altijd grappig wanneer mensen dat schrijven, want dat kun je nooit met zekerheid zeggen. Nou ja, iig wel macht, maar verder..... onmenselijke laffaards zijn het.

Ik ga zeker niet naar evenementen. Als het ergens gebeurd waar ik ben, dan had ik het iig niet kunnen voorkomen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:05

De kans dat ik dood word gereden als ik dadelijk de hond uit laat is zoveel groter dan dat er toevallig een aanslag gepleegd word als ik ergens ben.
Nee ik pas me totaal niet aan aan die paniekzaaiers.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:17

Sinds ik een kind heb ga ik niet graag meer naar grote steden. Heel stom eigenlijk, maar toch neem ik het zekere voor het onzekere en blijven wij veelal in ons dorp waar ook heel veel te doen is.

In de auto net bedacht ik me dat ik morgen misschien wel lekker met m'n dochter naar Amsterdam zou willen. Maar ja, ook een grote stad he. Toch bezopen dat je zo gaat denken 8)7

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:29

Zoals enkele anderen hier ook al aanhalen; de kans dat ik doodgereden word als ik zometeen naar mijn vriend fiets is groter dan de kans dat ik precies op de plek en tijd dat een aanslag gepleegd wordt aanwezig ben. Ik blijf er dus niet voor thuis.

Ik kom ook zeer geregeld bij Kinepolis Antwerpen. Niemand kijkt daar meer gek op van die militairen. Ze horen er gewoon bij.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:55

Ik ben ook niet naar turkije op vakantie geweest omdat het daar afgelopen zomer erg onrustig was. Je moet toch vliegen vanaf een groot vliegveld en in tunesie kwamen ze ook met een bootje aan land en begonnen ze te schieten.
Uiteindelijk maar goed, want wij konden deze zomer echt niet op ons gemak op vakantie.
Anyway, tijdens de vierdaagse feesten was ook een waarschuwing afgegeven dat er 'tijdens een vuurwerk festival een aanslag zou komen in europa' nouja, 80.000 mensen op 1 plek. lijkt me een fantastisch doelwit. Mijn moeder vond het verschrikkelijk, maar we zijn wel gegaan. We wilden gewoon even eruit en even iets leuks doen. Overigens zijn we ook naar het vuurwerk festival geweest in scheveningen. Bij beide evenementen waren enorm veel politie, ME, en defensie op de been. In nijmegen vlogen ook helikopters rond. Dat was opzich wel een reminder dat er inderdaad iets was aangekondigd en houdt je scherp. Na het vuurwerk zijn we ook naar huis gegaan.
Na de show werd er een groen laserlichtje op een van de helikopters gericht vanaf de kade en de politie greep gelijk in.
Ik zou eerlijk gezegd nu niet graag naar amsterdam, den haag, rotterdam enzo gaan. Dus ik hou het wel even bij wat dorpjes.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:05

In principe nee, ik zou dan ook gewoon naar Centro zijn gegaan, ga nog gewoon naar grote steden en doe mijn ding.

Maar ik ga t niet opzoeken door naar bijvoorbeeld gevaarlijke landen te reizen.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:06

Ik hou er niet echt bewust rekening mee, als in dat ik niet in Amsterdam zou gaan shoppen omdat er misschien een aanslag gepleegd kan worden. Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat mijn bewustzijn wel degelijk gegroeid is. Als iemand in de trein een grote tas bij zich heeft en plotseling zonder tas wegloopt dan vraag ik me toch af wat er aan de hand is. Ik reis altijd van of naar Schiphol, dus misschien ven ik daarom toch extra op mijn hoede

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:10

Er was een reeële dreiging in oberhausen vandaag dus ik was mooi niet gegaan :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:14

Nu niet..nooit niet.

Ik weiger te leven in angst. Dan zij het maar zo.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:18

Azmay schreef:
De kans dat ik dood word gereden als ik dadelijk de hond uit laat is zoveel groter dan dat er toevallig een aanslag gepleegd word als ik ergens ben.

Nou ja toevallig... Er was vandaag een waarschuwing voor het winkelcentrum in oberhausen vanwege reeële terrorismedreiging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:20

Ik zat in het centrum van Rotterdam op school (echt zo'n plek zeg maar) en ik ben er geen dag minder om naar school gegaan eigenlijk... Daar liep ook 2 dagen politie. Schijnveiligheid...

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:22

Ik ontwijk dingen niet maar ik ga er wel bewuster mee om. Zo was ik deze zomer bij Beyonce en dacht ik oliebol.. als iemand nu schade aan wil richten... zo had ik nooit eerder stil gestaan bij een evenement.

Ik was een week voor de aanslag in de berlijn zelf op een kleinere kerstmarkt in Duitsland. Je kunt je gewoon niet voorstellen of voorbereiden dat zoiets je overkomt. Het kan overal gebeuren juist omdat het eenmansacties zijn. Dat maakt het eng en gevaarlijk!

Ik heb wel dat sinds alle vluchtrampen de afgelopen twee jaren ik liever niet meer vlieg. En dat terwijl ik er altijd van hield en groot fan was van vliegtuig bouwkunde / hoe het in elkaar zit etc. Heb bij de laatste keer een doorstart gemaakt, doodeng. Beetje offtopic maar eigenlijk het zelfde verhaal. Per dag vliegen er duizenden mensen en alles gaat goed, per dag gaan er duizenden mensen naar een groot evenement en alles gaat goed. Het is een kwestie van verkeerde tijd en verkeerde plek. We vergeten deze aanslag gauw genoeg, zo gaat dat nou eenmaal. Tot de volgende komt.. :-(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:24

Neh... ik werk op Schiphol, is moeilijk te ontwijken dan xD

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:31

Ik moet zeggen dat ik vandaag niet naar Oberhausen zou zijn gegaan vanwege de reële dreiging, maar een reële dreiging is ook de enige reden waarom ik niet zou gaan. Ik vind dat je het gevaar niet op moet gaan zoeken, maar ik weiger te leven in angst en dingen te laten omdat er mogelijk iets kan gebeuren.

Afgelopen zomer ben ik ook gewoon twee keer naar Turkije geweest en heb daar twee heerlijke vakanties gehad. Ik heb liever een leuke, lekkere vakantie met het risico dat er mogelijk iets kan gebeuren (dus geen concrete, reële dreiging), dan dat ik mezelf thuis opsluit. Mijn familie was het er niet helemaal mee eens, maar mijn reactie was (en is) dan ook altijd "Dan heb ik in ieder geval mijn laatste dag(en) ontzettend genoten". Ik wil niet leven in angst, ik wil genieten, leuke dingen doen en geen spijt hebben dat ik bepaalde dingen gelaten heb vanwege angst. Ik kan morgen ook aangereden worden en overlijden...

Overigens: ik heb tijdens de coup-poging in Turkije gezeten en het enige dat ik daarvan meegemaakt heb is feest 's avonds. Ik kwam er 's middags pas achter hoe ernstig dit alles eigenlijk was. Verder heb ik écht geen moment angst gehad, op mijn vliegangst na. :+

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:49

Ik ga binnenkort naar Disneyland, is dat slim? Ik weet het niet, maar ik ga door die angst geen tripje laten verpesten waar ik al lang naar uitkijk. Is dit het gevaar opzoeken, ik vind van niet. Ik ben ook vaak genoeg in Rotterdam centrum te vinden. Moet eerlijk zijn dat ik wel meer naar de mensen om me heen kijk, maar je kan jezelf ook gek maken.

Toen het havenfestival was was ik 's avonds in Rotterdam. Ik wist alleen niks van dan hele festival af. Toen ik terug liep van de bioscoop werd er vuurwerk afgeschoten. Eerlijk is eerlijk, toen schrok ik me echt kapot. Dat galmt ook nog zo tussen de gebouwen. Heb toen gemaakt dat ik wegkwam. Ben daar toen zo van geschrokken, terwijl het achteraf nergens voor nodig was.

Disney hoop ik daar wat minder last van te hebben. Daar lopen gelukkig veel gewapende militairen. Is tuurlijk een beetje schijnveiligheid, maar ik ben er toch iets geruster onder. Moet wel zeggen dat ik merk dat ik door dit soort dingen twijfel of ik nog wel naar festivals en concerten wil...

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:50

Ik vier kerst in Parijs dit jaar, zit middenin het centrum vlak bij de Eiffeltoren, en ik denk er wel over na. :j Bang ben ik niet, maar het zit wel in mijn achterhoofd.

Zo was ik vorige week in de markthal in Rotterdam in gesprek met mijn vriend toen ik een apart figuur zag lopen. Nou zal het stress van andere dingen geweest zijn, maar ik voelde mij toch echt ineens niet meer veilig. Ineens kwam het besef binnen dat je kwetsbaar bent en dat op het moment dat je iets verdachts ziet, je toch al snel te laat bent. Ik zeg graag dat ik heel nuchter ben, maar toen bekroop de angst mij toch ineens heel plotseling.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:52

verootjoo schreef:
Azmay schreef:

Nou ja toevallig... Er was vandaag een waarschuwing voor het winkelcentrum in oberhausen vanwege reeële terrorismedreiging.

Tja, terreur zaaien kunnen ze wel. Er gebeurt 99% van de tijd niets en als er al iets gebeurt is de kans dat je toevallig op die plek staat ook minimaal.
Auto ongelukken gebeuren veel vaker en we ontwijken de straat toch ook niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:52

Even wat perspectief :) Dit is een grafiek met het aantal doden door terroristische aanslagen in West-Europa van 1970 t/m 2015

Afbeelding

Ja, het aantal was in 2015 veel hoger dan de jaren ervoor, maar als je het vergelijkt met de jaren 70 en 80 zou het een heel 'normaal' jaar zijn. (normaal bewust tussenaanhalingstekens, zoiets is nooit normaal natuurlijk) Ik snap de angst maar aan de andere kant liepen we in de jaren 70 en 80 ook niet bibberend over straat. Alles komt nu live via zoveel media bij ons binnen, waardoor de angst veel groter wordt terwijl de situatie niet anders is.

Dus, ik wil je gevoel niet bagatelliseren en snap dat je erg geschrokken bent, maar mij geven zulke cijfers wel een breder beeld en een rustiger hoofd. Misschien jou ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:54

Blijheid schreef:
Even wat perspectief :) Dit is een grafiek met het aantal doden door terroristische aanslagen in West-Europa van 1970 t/m 2015

[ [url=m/kkJolj.png]Afbeelding[/url] ]

Ja, het aantal was in 2015 veel hoger dan de jaren ervoor, maar als je het vergelijkt met de jaren 70 en 80 zou het een heel 'normaal' jaar zijn. (normaal bewust tussenaanhalingstekens, zoiets is nooit normaal natuurlijk) Ik snap de angst maar aan de andere kant liepen we in de jaren 70 en 80 ook niet bibberend over straat. Alles komt nu live via zoveel media bij ons binnen, waardoor de angst veel groter wordt terwijl de situatie niet anders is.

Dus, ik wil je gevoel niet bagatelliseren en snap dat je erg geschrokken bent, maar mij geven zulke cijfers wel een breder beeld en een rustiger hoofd. Misschien jou ook :)

Dat ook. En er wordt nu zo veel extra gespeculeerd waarvan de helft niet waar is.
(Het is een vluchteling, onee toch niet, het is een getint persoon. Nee een Pool, nee een Duitser. Wat is het. Het is een vrouw, nee een man. Oh ze hebben de verkeerde te pakken. etc. etc. etc.)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 22:02

Ik ga er niet bewust mee om. Afgelopen zomer zijn wij naar het vuurwerkfestival in scheveningen geweest. Wij waren een weekend in den haag en per toeval waren we er vrijdag avond. Druk, gezellig en totaal nergens over nagedacht. Zaterdag avond weer erheen, want het was super mooi. Zaterdags stonden we op de promenade en niet op het strand. Toen dacht ik ineens bij mijzelf, als er wat gebeurt zijn we de sjaak. Toen zijn we ook direct op een andere plek gaan staan, bij een zijweg.

Dus ergens in mijn achterhoofd zit het wel.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 22:32

Wij waren van plan om naar Winter Wonderland te gaan (wonen in London) maar ik durf niet meer. Er is wel tassencontrole, maar voordat je daar aan de beurt bent sta je met 500-600 anderen te wachten tot je door mag lopen. Als er daar een gek staat met een bomgordel, moet er niet aan denken.
Ik heb 7 kinderen, loop met een grote dubbele buggy, ben zwanger, man heeft baby in de drager. Als er wat gebeurd lukt het mij never nooit om 7 kinderen in veiligheid te brengen.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 00:11

Oh jeetje nee, dan zou ik ook voorzichtig zijn Nadia! Dat is nogal een ander soort verantwoordelijkheid dan alleen die voor jezelf.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 00:24

Ik houd er geen rekening mee. Maar als jij een slecht gevoel ergens bij hebt, zou ik lekker thuis blijven. Kijk wat het je brengt: ipv een gezellig dagje winkelen was je constant alert en gestrest. Je had ook een middagje naar de paarden kunnen gaan bijv. en kunnen genieten van de dag :) Nouja, je begrijpt mijn punt denk ik wel.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 00:29

_Nadia_ schreef:
Wij waren van plan om naar Winter Wonderland te gaan (wonen in London) maar ik durf niet meer. Er is wel tassencontrole, maar voordat je daar aan de beurt bent sta je met 500-600 anderen te wachten tot je door mag lopen. Als er daar een gek staat met een bomgordel, moet er niet aan denken.
Ik heb 7 kinderen, loop met een grote dubbele buggy, ben zwanger, man heeft baby in de drager. Als er wat gebeurd lukt het mij never nooit om 7 kinderen in veiligheid te brengen.

Kan me voorstellen dat je dan iets andere keuzes maakt :-)
Wow, 7 kinderen, gaaf!