Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Azmay schreef:De kans dat ik dood word gereden als ik dadelijk de hond uit laat is zoveel groter dan dat er toevallig een aanslag gepleegd word als ik ergens ben.
Nee ik pas me totaal niet aan aan die paniekzaaiers.
Bang ben ik niet, maar het zit wel in mijn achterhoofd.verootjoo schreef:Azmay schreef:De kans dat ik dood word gereden als ik dadelijk de hond uit laat is zoveel groter dan dat er toevallig een aanslag gepleegd word als ik ergens ben.
Nee ik pas me totaal niet aan aan die paniekzaaiers.
Nou ja toevallig... Er was vandaag een waarschuwing voor het winkelcentrum in oberhausen vanwege reeële terrorismedreiging.
Dit is een grafiek met het aantal doden door terroristische aanslagen in West-Europa van 1970 t/m 2015 
Blijheid schreef:Even wat perspectiefDit is een grafiek met het aantal doden door terroristische aanslagen in West-Europa van 1970 t/m 2015
[ [url=m/kkJolj.png]Afbeelding[/url] ]
Ja, het aantal was in 2015 veel hoger dan de jaren ervoor, maar als je het vergelijkt met de jaren 70 en 80 zou het een heel 'normaal' jaar zijn. (normaal bewust tussenaanhalingstekens, zoiets is nooit normaal natuurlijk) Ik snap de angst maar aan de andere kant liepen we in de jaren 70 en 80 ook niet bibberend over straat. Alles komt nu live via zoveel media bij ons binnen, waardoor de angst veel groter wordt terwijl de situatie niet anders is.
Dus, ik wil je gevoel niet bagatelliseren en snap dat je erg geschrokken bent, maar mij geven zulke cijfers wel een breder beeld en een rustiger hoofd. Misschien jou ook
Nouja, je begrijpt mijn punt denk ik wel. _Nadia_ schreef:Wij waren van plan om naar Winter Wonderland te gaan (wonen in London) maar ik durf niet meer. Er is wel tassencontrole, maar voordat je daar aan de beurt bent sta je met 500-600 anderen te wachten tot je door mag lopen. Als er daar een gek staat met een bomgordel, moet er niet aan denken.
Ik heb 7 kinderen, loop met een grote dubbele buggy, ben zwanger, man heeft baby in de drager. Als er wat gebeurd lukt het mij never nooit om 7 kinderen in veiligheid te brengen.