Pakketbezorgers en bezorging in flat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:41

Ik woon vier hoog zonder lift en verwacht echt niet van de bezorgers dat ze naar boven komen! Wat voor een bezorger het ook is. Vind sowieso dat pakketbezorgwrs hard moeten werken, maar dat staat er verder los van.
Verbaas me dan ook over de reacties hier, vind het eigenlijk een beetje aso te verwachten dat zij de trap maar op komen :o Zou zelf echt niet in me opkomen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:44

Maar beste bezorgers hier... ik woon in een studentencomplex op 3 hoog zonder lift. En geen intercom maar een deurbel. Hier komen ze dus altijd 3 trappen omhoog omdat ze anders niet bij een deurbel komen.

Maar hoe kan je dit doen als je vertikt trap te lopen?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:45

8 hoog de trap op vind ik ook teveel gevraagd om heel eerlijk te zijn (zelfs 2 of 3 hoog)..
postbezorgers hebben x tijd voor hun ronde.. die paar minuutjes even de trap op en af, lijkt niet zoveel.. Maar alles bij elkaar zijn ze daar heel veel tijd mee kwijt.. kan mij dus goed voorstellen op zich dat je gepruttel krijgt als je niet naar beneden kunt om het pakje in ontvangst te nemen..

van heel veel bezorgers van grotere goederen is het zelfs in de voorwaarden vastgelegd, als er geen lift is, is de bezorging tot aan de deur vd flat ipv de voordeur van de woning.

Marlinda, hoe komen ze dan door de hoofddeur? als jouw voordeur met bel op de derde etage zit?
hoe doet je bezoek het dan?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:47

Maar hoe bereiken die mij dan als er beneden geen deurbel is daar?

Edit: er is geen hoofddeur het gebouw is open tot aan mijn voordeur kan iedereen komen. Bezoek komt ook direct naar mijn deur.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 22-12-16 22:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Ashleytjuhh

Re: Pakketbezorgers en bezorging in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:47

Dat zijn portieken waar de voordeur gewoon bij open is

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:48

Ik heb bij 90% van de postbezorgers gevoel dat als ze kantjes ervan af lopen als het kan... woon 2 hoog (met lift) en wordt bij mij niet eens meer aangebeld aan intercom (die ben3den is).. briefje in bus dat ik er niet was en levert af bij de huismeester of iemand die toevallig beneden staat... zijn die er niet, dan mag ik mijn pakketje later bij een ophaalpunt halen |o wordt er schijt ziek van

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:49

Ik heb voor een postbezorger gewerkt en daar mocht niemand naar boven afleveren voor de deur aan de flat denk ook dat het misschien deels te maken heeft met waar je woont, indertijd ook regelmatig commentaar op gehad en ook mensen die zeiden dat ze dan niet kwamen en dan ging het pakket gewoon mee terug konden ze het op het postkantoor afhalen...

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:50

Elena 8 hoog met alleen een trap mag zoizo niet. Bij hoger als 4 is het verplicht on een lift te hebben.

Van een loodgieter verwacht je toch ook dat het netjes afgewerkt word? Daar betaal je toch voor? Bij een pakket bezorger toch het zelfde ik betaal 7 euro om een pakje te verzenden (wat ik tofh aardig veel geld voor een pakje) dan verwacht ik minstens dat het gewoon tot het einde netjes word afgehandeld.

En voor de andere met dat het gewoon in de lift word gezet dat is gewoon fraude met de handtekening.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:50

MarlindeRooz schreef:
Maar hoe bereiken die mij dan als er beneden geen deurbel is daar?

Edit: er is geen hoofddeur het gebouw is open tot aan mijn voordeur kan iedereen komen. Bezoek komt ook direct naar mijn deur.

ahh ok, ik snapte al even niet hoe jullie woning dan in elkaar stak.. nu begrijp ik m

Ashleytjuhh schreef:
Elena 8 hoog met alleen een trap mag zoizo niet. Bij hoger als 4 is het verplicht on een lift te hebben.

Van een loodgieter verwacht je toch ook dat het netjes afgewerkt word? Daar betaal je toch voor? Bij een pakket bezorger toch het zelfde ik betaal 7 euro om een pakje te verzenden (wat ik tofh aardig veel geld voor een pakje) dan verwacht ik minstens dat het gewoon tot het einde netjes word afgehandeld.

En voor de andere met dat het gewoon in de lift word gezet dat is gewoon fraude met de handtekening.

bedoelde 8 trappen om hoog..

je betaalt 7 euro om het pakketje te laten vervoeren onder de algemene voorwaarden van de vervoerder Ashlay..

Zo'n baan als bezorger is toch ook niet vol te houden als je iedere dag honderden trappen zou moeten bestijgen als je de pech hebt een ronde te hebben vol flats zonder liften?

dat met die lift hebben we ook een klacht voor ingediend.. voor dat pakketje moest voor ontvangst getekend worden.. EN heb een hekel aan mensen die wel even een handtekening voor mij zullen zetten.. Stond helemaal verbaasd toen de pizzaboer hetzelfde dacht te kunnen doen O.o misschien familie van hem..

volgende keer dat het gebeurd gaan we bellen en zeggen we doodleuk dat de lift wel kwam, maar geen bezorger en geen pakje.. gaan ze zelf maar uitzoeken hoe ze kunnen verklaren dat mijn pakje onderweg 'verdwenen' is.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 22-12-16 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:52

Gianti schreef:
Ik heb bij 90% van de postbezorgers gevoel dat als ze kantjes ervan af lopen als het kan... woon 2 hoog (met lift) en wordt bij mij niet eens meer aangebeld aan intercom (die ben3den is).. briefje in bus dat ik er niet was en levert af bij de huismeester of iemand die toevallig beneden staat... zijn die er niet, dan mag ik mijn pakketje later bij een ophaalpunt halen |o wordt er schijt ziek van

Denk dat het meer komt door de korte tijd die ze ervoor krijgen.
Vaak maar 2 of 3 minuten per adres... Als er iemand niet thuis is en je moet het naar de buren brengen verlies je al tijd.
Heb je dit een paar keer achter elkaar loop je dus al snel achter op schema.. Mijn vriend heeft gelukkig een andere baan nu... Maar toen hij nog voor PostNL bezorgde was hij soms om 21:00 nog aan het bezorgen en dus pas om 23:00 uur thuis voor het avond eten (Want daar had hij tussendoor nooit tijd voor)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:55

Biebz schreef:
Gianti schreef:

Denk dat het meer komt door de korte tijd die ze ervoor krijgen.
Vaak maar 2 of 3 minuten per adres... Als er iemand niet thuis is en je moet het naar de buren brengen verlies je al tijd.
Heb je dit een paar keer achter elkaar loop je dus al snel achter op schema.. Mijn vriend heeft gelukkig een andere baan nu... Maar toen hij nog voor PostNL bezorgde was hij soms om 21:00 nog aan het bezorgen en dus pas om 23:00 uur thuis voor het avond eten (Want daar had hij tussendoor nooit tijd voor)

Tsja dat is grof gezegd niet mijn probleem... ik betaal niet verzendkosten bij hun voor het afraffelen, en al helemaal niet als ik aangetekend laat opsturen.. je moet op z'n minst proberen even aan te bellen... ( intercom linktip aan mijn mobiel, dus kan zelfs zien wanneer ik er 1 gemist heb)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:56

Ik probeer het zeker niet goed te praten!!
Ex collegas van mijn vriend waren altijd al veel eerder klaar. Maar die raffelde het idd ook af..

Denk dat het probleem bij PostNL zelf ligt..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:59

Biebz schreef:
Ik probeer het zeker niet goed te praten!!
Ex collegas van mijn vriend waren altijd al veel eerder klaar. Maar die raffelde het idd ook af..

Denk dat het probleem bij PostNL zelf ligt..

Hahaha begrijp ik hoor! Is gewoon enorm frustrerende situatie... ook meerdere keren als gebouw met post nl overlegd, maar helaas... werkt gewoon best frustrerend als je echt iets nodig hebt en erop wacht :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:01

aangetekend versturen is wat anders Gianti, maar verder betaal je voor vervoer van A naar B.
zolang het bij B aankomt uiteindelijk, heeft de vervoerder gedaan waarvoor de zender betaalt heeft. tenzij je betaalt voor specifieke wijze van levering, heb je verder als verzender toch geen enkel zeggenschap of ze het zingend op handen en voeten komen afleveren of bij de buren neerzetten omdat ze te snel hebben gedacht dat de ontvanger niet thuis is? dat is hooguit een punt van discussie tussen vervoerder en ontvanger.

Je zult maar 25 bowlingballen bestellen en op drie hoog zonder lift wonen :')
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 22-12-16 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:01

Ja ik ken het!! Mijn vriend kreeg altijd klachten dat hij buiten het tijdvak zat...
Maar goed.. Als hij een paar niet thuis had zat hij er al snel buiten. Tijdvak is berekend op 2/3 minuten per adres :+

Zo slecht geregeld daar... Ook als ik zag hoe sommige met pakketten omgaan.. Ook dat ik nu weet dat ik niet zomaar meer wat laat verzenden als het een val van 2 meter moet kunnen overleven :+

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:06

Van a naar b en b is gewoon bij mij thuis aan de deur :j
Maar veders zijn ze dat ok verplicht helemaal als er een lift is. Anders kan er alleen gevraagd worden of je na beneden wil komen. Wil je dat niet moeten ze gewoon naar boven komen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:07

Ashleytjuhh schreef:
Van a naar b en b is gewoon bij mij thuis aan de deur :j
Maar veders zijn ze dat ok verplicht helemaal als er een lift is. Anders kan er alleen gevraagd worden of je na beneden wil komen. Wil je dat niet moeten ze gewoon naar boven komen

met alles Ashley? stel je voor dat het 25 bowlingballen zijn :') (zeg maar dag tegen je route die dag :') )..

Ik heb ooit een badkuip en douchecabine laten vervoeren.. bezorgdienst was er heel duidelijk in, geen lift is geen bezorging tot aan de deur.. idem met de bezorging van onze bank. waarom zou het voor een postpakket dan anders moeten zijn, mogen die mensen wel de halve dag de trap opzeulen? (in dat geval denk ik dat ik mijn zooplus pakketten voor de lol maar eens ergens anders laat bezorgen... 8x kattengrit in dozen per twee verpakt.. plus 2 15 kilo zakken voer).
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 22-12-16 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:09

Haha die zou ik niet bestellen. Maar dan is het wat anders dan zou ik wel helpen. Plus dat zoiets niet eens in een doos kan die heel blijft tijdens het dragen haha

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:09

Ik woon in een complex op 3 hoog met Intercom, maar enkel bezorgers van Thuisbezorgd vertikken het wel eens om naar boven te gaan. Mijn 'vaste' pakket bezorger komt altijd naar boven, laatst is 'ie nog 2x extra bij mij omhoog en naar beneden gelopen want het hele complex was aan 't werk :+ Voelde me net de Primera met al die pakjes, haha.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:10

Ashleytjuhh schreef:
Haha die zou ik niet bestellen. Maar dan is het wat anders dan zou ik wel helpen. Plus dat zoiets niet eens in een doos kan die heel blijft tijdens het dragen haha

ahh jawel, gewoon iedere bal in een losse doos :')

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:30

Ashleytjuhh schreef:
flitzz schreef:

Hoe doe je dit bij oudere dan? Of wanneer er geen intercom beneden is en wel meerdere hoogtes heeft?

Als er een intercom is (in de wijken die ik loop hebben de flats allemaal een intercom) vraag ik of ze naar beneden willen komen. Als zij dat niet kunnen en het is hoger dan 2 hoog dan leg ik uit niet naar boven hoef te komen.. En als zij echt niet naar beneden kunnen komen leg ik uit dat het pakketje naar de retailer gaat, en dat zij dat daar op kunnen halen. Maar heel eerlijk gezegd heb ik dat nog niet meegemaakt..

edit; typefout
Laatst bijgewerkt door flitzz op 22-12-16 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 23:36

De meeste ouderen of slecht ter been zijnden zullen vast ook niet wonen in een flat zonder lift.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:37

Mars schreef:
De meeste ouderen of slecht ter been zijnden zullen vast ook niet wonen in een flat zonder lift.

Al is de trap in het complex van mijn oma (ouderencomplex) echt duizend keer sneller dan die lift. :') Zijn gelukkig ook maar 2 verdiepingen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:39

Mars schreef:

Plus dat die ook niet zomaar dan even naar het punt kunnen gaan om daar hun pakje op te halen.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:50

Ik heb een poosje Chinees eten bezorgd en ik liep alijd naar de deur. Heb ooit eens meegemaakt dat ik 5 adressen achter elkaar naar de 3e verdieping moest, en de volgende bestelling naar de 18e verdieping. Normaal was daar een lift maar net op dat moment was er storing.. had de dag erna wel spierpijn -O-