Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Het was bij ons het eerste jaar echt wel wennen hoor. Allebei uit het ouderlijk huis en allebei erg jong. Zo heb ik het eerste half jaar ongeveer al het eten aan laten branden/verpest. Ik had nog nooit gekookt haha.
Vriend had net zijn huis gekocht toen hij mij leerde kennen. Het was een nieuwbouw huis dus hij moest nog gebouwd worden. Alles samen uitgekozen en gekocht. We gingen na een maand een relatie al een keuken uitzoeken
De keukenboer sprak ons al aan met zijn achternaam. Eh, meneer, we zijn net een maandje samen. Rustig aan
Nadeel vind ik dat je alles zelf moet doen, was, strijken, koken, huishouden.. was ik thuis totaal niet gewend. Is ook niet mijn hobby. Veel doen we wel samen, maar af en toe schiet er ook wel wat bij in. Ik vond het voornamelijk heel raar om opeens te zeggen dat ik naar mijn ouders ging in plaats van te zeggen ik ga naar huis. Af en toe raakte ze wel een beetje in de war daardoor haha.
Goof schreef:Bij ons ging het eigenlijk allemaal wel vanzelf. Ja natuurlijk moet je even wennen dat er nog iemand in huis rondloopt, maar buiten dat ging het samenwonen echt vanzelf.
Nou hebben wij het samenwonen nooit gepland en besproken, het gebeurde gewoon. Hij ging op de 2e date mee naar huis en is nooit meer vertrokken. Wij woonden dus echt ineens samen.
Mijn vriend wil prima helpen in huis, hij ziet het alleen vaak zelf niet. We hebben afgesproken dat ik hem gewoon vraag of hij even wat kan doen en dan gebeurt het ook. prima afspraak.
Yasmine schreef:Goof schreef:Bij ons ging het eigenlijk allemaal wel vanzelf. Ja natuurlijk moet je even wennen dat er nog iemand in huis rondloopt, maar buiten dat ging het samenwonen echt vanzelf.
Nou hebben wij het samenwonen nooit gepland en besproken, het gebeurde gewoon. Hij ging op de 2e date mee naar huis en is nooit meer vertrokken. Wij woonden dus echt ineens samen.
Mijn vriend wil prima helpen in huis, hij ziet het alleen vaak zelf niet. We hebben afgesproken dat ik hem gewoon vraag of hij even wat kan doen en dan gebeurt het ook. prima afspraak.
Bij ons ging het ook net zo. Na een paar weken ben ik bij hem gaan wonen, omdat het gewoon heel goed voelde. Het huishouden en samenwonen lukte meteen prima. Nog nooit ruzies of discussies gehad over het huishouden, opruimen, of de afwas. Als iemand vraagt "hoe doe je dat, samenwonen?" zou ik oprecht niet weten wat ik moet zeggen want ja, het gaat toch gewoon vanzelf?
Selka schreef:Nou dat ben ik niet met jullie eens Goof en Yasmine. Als je nog nooit een was hebt gedraaid, een overhemd hebt gestreken en/of een pan aardappelen hebt gekookt gaat het echt niet vanzelf hoor![]()
Nadeel van een verwende puber zijn geloof ik
Maar ik zat nog op de middelbare school toen wij samen gingen wonen. Misschien plaatst dit e.e.a. in perspectief
Gianti schreef:Ik zou er zelf ook echt niet aan moeten denken dat iemand blijft hangen zo binnen paar weken/paar datesvind juist heerlijk er zo samen na toe leven. Dus dan krijg je ook praktische vragen
Selka schreef:Nou dat ben ik niet met jullie eens Goof en Yasmine. Als je nog nooit een was hebt gedraaid, een overhemd hebt gestreken en/of een pan aardappelen hebt gekookt gaat het echt niet vanzelf hoor![]()
Nadeel van een verwende puber zijn geloof ik
. Strijken doe ik ook, haat mijn vriend, hij doet dan weer het sanitair waar ik een gruwelijke hekel aan heb.
Yasmine schreef:Wij hebben net géén eigen taken en dat werkt ook primaMeestal nemen we één moment per week (vaak zaterdag/zondagnamiddag) dat we een paar uren tesamen het huishouden doen. Ff samen schouders eronder en dan is het zo klaar. Terwijl ik de wasmachine volprop, gaat hij met de stofzuiger door het huis, en terwijl ik de keuken poets, doet hij de badkamer. Koken, vaatwasser in/uitladen en doorheen de week opruimen doen we beiden
Meestal zaterdagochtend ofzo.. dan doen we alles.
Yasmine schreef:Goof schreef:Bij ons ging het eigenlijk allemaal wel vanzelf. Ja natuurlijk moet je even wennen dat er nog iemand in huis rondloopt, maar buiten dat ging het samenwonen echt vanzelf.
Bij ons ging het ook net zo. Na een paar weken ben ik bij hem gaan wonen, omdat het gewoon heel goed voelde. Het huishouden en samenwonen lukte meteen prima. Nog nooit ruzies of discussies gehad over het huishouden, opruimen, of de afwas. Als iemand vraagt "hoe doe je dat, samenwonen?" zou ik oprecht niet weten wat ik moet zeggen want ja, het gaat toch gewoon vanzelf?
We hadden afgesproken samen te gaan wonen als we een jaar bij elkaar waren ... op de helft hebben we toch maar vast mijn huur opgezegd, ik was nooit meer in mijn eigen huis.
Samenwonen ging hartstikke soepel en vanzelf. Ruzie over wie het huishouden moet doen hebben we nooit gehad, eerder over wie het mocht doen!
We wilden gewoon graag voor elkaar zorgen. Het enige waar wij bewust mee bezig moesten was tijd voor onszelf. Voorheen was alle tijd samen echt helemaal voor elkaar. Toen we gingen samenwonen, hadden we de neiging elk moment thuis ook volledig aan elkaar te besteden. Dat was even wennen, we moesten op zoek naar een nieuwe balans. Nu doen we steeds heel erg veel samen, maar is er ook alle ruimte en vrijheid om los van elkaar bezig te gaan. 
!
Hier kàn een hoop gedoe van komen!
.
. 
heb eigenlijk helemaal geen problemen gehad. Ging vanzelf. Hebben eerst nog een jaar bij mijn ouders gewoon en nu hebben we 1,5 jaar ons eigen huisje.