Hoelang per dag praat je je tegen jezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Hoelang per dag praat je je tegen jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 01:13

Oh da's een goede! Ik mag onderweg graag uitleggen waarom ik voorrang had, hoe je richtingaanwijzers werken etc.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 01:15

In de kindertijd heet dit het imaginaire vriendje: alleen worden sommige mensen nooit groot :+ }>

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 01:20

senna21 schreef:
In de kindertijd heet dit het imaginaire vriendje: alleen worden sommige mensen nooit groot :+ }>

Letterlijk en figuurlijk in mijn geval. Ik heb al gezegd dat ik hoop dat ze m'n auto nooit Total loss rijden want ik heb het vooral met mijn auto en ik ben bang dat ze me in een instelling steken als ik ga lopen janken om m'n auto en 'm bij 'zijn naam' noem... _O-

Ik verdenk nog steeds de paarden. Ik ben gewend dat het niet perse hoeft terug te praten... :')

Tegen de paarden vertel ik ook hele verhalen. Toen ik op pension stond en in de bak bezig was heeft iemand wel eens wanhopig staan zoeken tegen wie ik het had... _O- ( was alleen in de bak met paard en ik had het over het weer tegen 'm :o was m aant uitleggen waarom hij t even met de paddock moest doen en niet op weide want die was bemest en dat moest nog in de grond regenen _O- )
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-12-16 01:24, in het totaal 2 keer bewerkt

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 01:21

Ik praat heel graag tegen mijn hond of paard.
Of ik zing liedjes tegen ze/over ze.

En wanneer ik hardop tegen mezelf praat en iemand merkt dat op, zeg ik dat ik t tegen Mn hond had.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 02:16

Soms heb ik hulp nodig van een expert, dus dan vraag ik het mijzelf :')

Ik doe het eigenlijk bijna nooit, alleen als dingen niet meewerken dan wil ik ze nog wel eens stevig aanspreken.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 02:32

Ayasha schreef:
'Moet je dit nu echt doen?' 'Komaan vriend je mag wel op schieten nu..' En m'n auto heeft een klein probleempje dat ze niet vinden vanwaar het komt, die geeft een seconde of twee motor-storing (is wel weer even geleden bedenk ik me nu) waarbij hij dus even niet meer goed op trekt. (Hij blijft rijden maar z'n 'pk's ' lijken even weg.) Soms doet hij het zo lang niet dat ik het haast vergeet (zoals nu) soms een paar keer op een rit, dan gaat 't van 'nee Dobby manneke we gaan niet beginnen, gewoon vooruit als ik gas geef ... Niet moeilijk doen '
Vooral mijn auto verpersoonlijk ik. :') bied ook netjes m'n excuses aan aan 'm als ik niet goed schakel. :') en tegen m'n mede-weggebruikers die me toch niet horen.... 'Zou je dat wel doen?' 'Lijkt me niet zo'n strak plan..' Of 'Wtf ga jij nou proberen :oo'

Bahaha ik ben echt precies hetzelfde. M'n auto heet Shazza.
Met m'n konijn heb ik hele verhalen.. en als ik weg ga wens ik 'm een goede dag. Of ik zing liedjes tegen 'm wat ie aan't doen is (wash wash wash your face ladiedadieda, Taneeee bananieee how are you todayyy Taneee bananiee why are you so cuuuute (geen toon, geen ritme, geen rijmen, gewoon letterlijk wat in me op komt _O- )
In m'n hoofd kan ik ook genoeg dingen te vertellen hebben. 'Oh vergeet niet dit te doen... zet dat even op een lijstje. Goh ik heb honger'. Maar dat zeg ik allemaal niet hardop.
Alles in de auto wel overigens.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 02:36

Ik praat erg veel in mijzelf :') soms doe ik alsof ik tegen mijn katten praat, maar stiekem praat ik gewoon in mijzelf haha. In de auto ga ik ook helemaal los... " Zooooo mannetje jij dacht mij even aso in te kunnen halen? :)) mwuahahahah.... *vroem* WHAHAHAHAHAHAHA }:) *evil laugh*

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 06:55

Ik niet, maar mijn man wel.

Zit die achter de pc op kantoor en dan heeft die hele verhalen.
Ik lig in een deuk in de andere kamer.
En soms vraag ik hem: "Is het gezellig? Willen jullie wat drinken?" :D

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 07:40

Ik praat al een hele tijd hardop. Ik ben nu alleen. Maar ik kan ook een hele tijd mijn mond houden hoor. Ligt eraan hoe ik me voel.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:32

Ik heel af en toe maar collega's hier des te meer en dat is soms best irritant :=
Denk je dat ze het of tegen jou hebben of je hoort de hele tijd gepraat als je, je even wil concentreren. :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:38

Ik kletst honderden uit tegen m'n laptop, mobiel en andere apparaten. Voornamelijk als ze het moeten doen. Dan is t vaak:" kom maar jongen, nog even en je bent klaar".
Verder praat ik in m'n hoofd wel tegen mezelf. Gewoon een korte planning van de middag of dat ik mezelf aanspoor om t bed uit te gaan

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:56

Oh ik doe dat ook, en echt heel erg :o . Maar toen ik een keer tegen mijn winkelwagentje "kom maar" zei werd ik me wel bewust van het feit dat ik dat in het openbaar dus beter kan laten, mensen kijken je heel raar aan dan :') .

Heb ooit van iemand gehoord dat in of tegen jezelf praten het eerste teken van seniliteit (aftakeling door ouderdom) is. Als dat zo is ben ik al aardig seniel :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:04

Ik praat ook constant tegen mijn dieren. De katten weten altijd precies waar ik naartoe ga, hoe laat ik ongeveer thuis zal zijn, ... :') Slaapwel en goede morgen krijgen ze hier ook standaard elke dag :+
En tegen mijn autootje vertel ik echt hele verhalen als we op pad zijn :')
In mijn hoofd kan ik ook wel hele discussies voeren...om gek van te worden soms :D

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:15

Pandora2 schreef:
Ik praat ook constant tegen mijn dieren. De katten weten altijd precies waar ik naartoe ga, hoe laat ik ongeveer thuis zal zijn, ... :') Slaapwel en goede morgen krijgen ze hier ook standaard elke dag :+
In mijn hoofd kan ik ook wel hele discussies voeren...om gek van te worden soms :D

Dat heb ik nou ook. Ik hoef niet persé te praten met mensen. Maar kan dan ook hele gesprekken voeren wat de ander denkt, zonder dat ik iets zeg. En ik voel ook altijd die leegte in mijn gevoel zitten, wat ik niet echt prettig vind.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:22

Ik zeg mijn huis ook altijd gedag als ik vertrek ('en goed voor de spullen zorgen he'), nadat ik 'hem' geaaid heb over 'zijn' muurtje :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:18

troi schreef:
Ik zeg mijn huis ook altijd gedag als ik vertrek ('en goed voor de spullen zorgen he'), nadat ik 'hem' geaaid heb over 'zijn' muurtje :P

_O- Deze moet ik onthouden :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:20

Valentijn5 schreef:
Pandora2 schreef:

Dat heb ik nou ook. Ik hoef niet persé te praten met mensen. Maar kan dan ook hele gesprekken voeren wat de ander denkt, zonder dat ik iets zeg. En ik voel ook altijd die leegte in mijn gevoel zitten, wat ik niet echt prettig vind.

Zou het niet beter kunnen omschrijven...die leegte in je gevoel. Precies dit dus en idd niet echt fijn :n

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:34

Ik heb het al vanaf mijn geboorte. Jij ook? Het is erg moeilijk om mee te leven.

Ik heb het gevoel dat ik op één of andere manier wel kan praten. Maar het komt er altijd heel moeilijk uit voor een ander. Ik vraag me af of dit een afwijking is in je hersenen of dat het iets anders is.
Laatst bijgewerkt door Valentijn5 op 21-12-16 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:47

Ik zou zo de hele dag tegen mezelf kunnen praten, ben eigenlijk alleen te lui :+ Dus hou t maar in mn gedachten. Ja ik weet het ook niet, praten kost best veel energie :P

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:53

Nooit. Er zijn dagen dat ik alleen thuis zit te studeren en dat ik 's avonds schrik van mijn eigen stem.

Tegen de katten praten vind ik iets heel anders, die luisteren namelijk. Dat is niet 'in/tegen jezelf' praten.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:53

Ja, dat is het ook. Het kost veel energie.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:54

In mijn hoofd continue bijna als ik niet slaap of ergens mee bezig ben. Dat is nadeel van beetje druk zijn.

Tegen de honden idem maar dan hardop. En in de auto of bij domme acties lu l ik aardig tegen mijzelf. En tegen auto als ie braaf goed heeft opgetrokken of als ik een stompzinnige schakelfout maak met veel herrie. Krijg auto excuses en een aai over het stuur oid, :')
Laatst bijgewerkt door karuna op 21-12-16 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:54

Ik doe dat ook.
Overleg ook met mezelf.
Heb altijd het idee gehad er eentje te zijn van een tweeling, alleen is die andere helft nooit geboren -O-

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:55

Ik zie het nu niet?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:56

Wat zie je niet?