Laag maandbedrag Nuon; kan dit wel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 11:08

Ik heb inderdaad een tussenwoning.

In het andere appartement, dat veel groter was, woonde ik met mijn ex. Hij komt uit Amerika en laat ik het er op houden dat hij niet is opgegroeid in een energie besparend land :) Ikzelf gebruik bijna niets en de apparaten die er wel staan zijn nieuw en allemaal label A of beter.

Ik zal even die site module bekijken nu.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:14

Ik zit voor een appartement van 35 m2 op €85,- in de maand aan gas en elektra.

connie64

Re: Laag maandbedrag Nuon; kan dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:55

neej, precies wat je zegt,jouw man werkt thuis,energievretende vriezer computers etc jullie zijn met 2-en je buurvrouw is alleen en heeft dit niet...dus logisch dat jullie 2x zoveel betalen.

Maar een heel gezin voor 85 kan niet....4 man douchen,koken 5x wasmachine aan per week, kan niet voor 85 euro!

lees hierboven, 85 euro 1 persoon op 35 m2

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:09

Ik ging van een tussenwoning naar vrijstaand. Maandbedrag verhoogd door nuon, maar evengoed kon ik ruim 900 euro bijbetalen en die had ik toen niet snel even liggen. Daarom heb ik mijn maandelijkse bedrag nu altijd te hoog staan, krijg ik gewoon wat terug aan het einde van het jaar.

Ik betaal de hoofdprijs. 300 euro voor 2 personen. Maar woon vrijstaand in een slecht geïsoleerd huis en ben een koukleum.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:23

connie64 schreef:
neej, precies wat je zegt,jouw man werkt thuis,energievretende vriezer computers etc jullie zijn met 2-en je buurvrouw is alleen en heeft dit niet...dus logisch dat jullie 2x zoveel betalen.

Maar een heel gezin voor 85 kan niet....4 man douchen,koken 5x wasmachine aan per week, kan niet voor 85 euro!

Geloof me, ik heb jaren voor een grote energiemaatschappij gewerkt ; ik heb raardere dingen gezien :) theoretisch is het echt niet onmogelijk! Dan hebben we het vaak wel over een extreem goed geïsoleerd en aangepast huis he, met boiler en houtkachel of panelen of weet ik het wat. Maar het kán wel. Ik had klanten die er een vrijstaande woning op na hielden met een verbruik van 75 euro p/m en dat was dan met name omdat ik 'm zelf niet lager durfde in te zetten. Ik had klanten met een negatief voorschot.. Het kán echt.

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:26

Dat ligt natuurlijk aan wat je verbruikt, woon je er al een tijdje of net?
Kan zijn dat de berekening gebasseerd is op de oude bewoners die wellicht minder verbruikten.
Maar in principe zou het kunnen zo'n laag bedrag

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:29

Neej schreef:
connie64 schreef:

Geloof me, ik heb jaren voor een grote energiemaatschappij gewerkt ; ik heb raardere dingen gezien :) theoretisch is het echt niet onmogelijk! Dan hebben we het vaak wel over een extreem goed geïsoleerd en aangepast huis he, met boiler en houtkachel of panelen of weet ik het wat. Maar het kán wel. Ik had klanten die er een vrijstaande woning op na hielden met een verbruik van 75 euro p/m en dat was dan met name omdat ik 'm zelf niet lager durfde in te zetten. Ik had klanten met een negatief voorschot.. Het kán echt.

idem hier (ook jarenlang voor energiemaatschappij gewerkt) extreem geïsoleerd hoeft niet eens..
Het historisch verbruik in de woning speelt ook een grote rol + het moment van verhuizen.

Een tussenwoning verbruikt al minder gas, als daar ook nog eens iemand gewoond heeft die nachtdiensten draaide, heeft de kachel daar nauwlijks gebrand (of vaak van huis).. Of de woning heeft een tijd leeg gestaan.. Of je verhuist met meer warme dan koude maanden tot aan de jaarnota, waardoor dus het verbruik van de maanden die er komen, lager zijn dan de gemiddelde kosten per maand over een heel afrekenjaar..

tot slot.. kun je niet enorm veel electronica kwijt in een klein appartement.. vaak is er geen ruimte voor een droger om maar een voorbeeld te noemen.. Dus in een relatief kleine woning ligt je electraverbruik ook al snel flink lager dan in een gemiddelde woning.. Je krijgt wel allemaal dezelfde teruggave REguliere energiebelasting.. waardoor het zo kan zijn dat je kosten voor electra 0 of zelfs lager kunnen uitvallen.. (in het begin waren er systeemfouten, waardoor REB ook teruggegeven werd op meters voor bijvoorbeeld garages.. die mensen lachten in hun vuistje, die verdienden geld aan hun electra).

is het verstandig, zo laag net na een verhuizing.. Nee, omdat je nog geen goed inzicht hebt op je nieuwe verbruik.. Persoonlijk zou ik het zo rond de 80 euro zetten.. dan weet je vrij zeker dat je aan de goede kant van de streep zult zitten.. Na de 2e jaarnota (dus na het eerste volle afrekenjaar) heb je een beter inzicht.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 17:14

Ik zat zelf inderdaad aan 85 euro te denken :j

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:45

elenaMM77 schreef:
. Je krijgt wel allemaal dezelfde teruggave REguliere energiebelasting.. waardoor het zo kan zijn dat je kosten voor electra 0 of zelfs lager kunnen uitvallen.. (in het begin waren er systeemfouten, waardoor REB ook teruggegeven werd op meters voor bijvoorbeeld garages.. die mensen lachten in hun vuistje, die verdienden geld aan hun electra).

Hahahaha ja dat was feest he, elk jaar 200 euro terug op je garagebox :') Dat heeft nog heel wat boze klanten gekost toen de overheid dat ging afbouwen _O-

Nee maar ik heb letterlijk mensen gehad die al jaren in een vrijstaande woning woonden, flink zijn gaan vergroenen (dus panelen, zonneboiler, the likes) waarna hun termijnbedrag rond de 75 euro uit kwam of zelfs lager. Gezinnen met 2 kinderen die het op nog geen 100 euro per maand redden ook. Frappant genoeg :')

En andersom schrik je er ook van wat een kinderdagverbijf bijvoorbeeld gemiddeld verbruikt..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:51

Ik zit zelf in een etagewoning. 40 m2 en enkele meter. Betaal vanaf volgende maand 120 per maand.
Zat dit jaar op 100 euro en moet 270 aftikken.
Ik baal er wel van omdat ik nog geen dubbel tarief heb.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:52

Ik betaal voor elektra en gas voor een hoekhuis van 120m, 135 euro per maand ( voor 2 personen).
Vorig jaar had ik wel iets van 300 euro terug gehad.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:48

Ik betaalde te weinig maandbedrag, gisteren flink omhoog gegooid maar als ik zo na reken mag ik trots op mezelf zijn. Volgens een site behoor ik tot 30 procent van goedkoopste huishouden. Woon met twee personen in appartement met enkel glas en weinig isolatie, 98 vierkante meter oppervlakte en verbruik iets minder dan 80 euro per maand.