Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bigone schreef:KimD schreef:Wij trekken vaak de deurbel uit. Ik word sowieso moe van dat gebedel aan de deuren. Zeer storend voor ons en voor de honden.
Laat me raden, het is te vermoeiend om naar de deur te lopen en heel vervelend dat de hond blaft, hoe oud ben je 85?? Wat is er mis met mensen die door weer en wind zorgen voor je krant en folders om die in ieder geval fijne feestdagen te wensen.
En vaak genoeg zijn wij niet thuis en dan kan het voorkomen dat de honden onnodig lang blaffen, wat hun goed recht is. Dus die bel gaat alleen in de stekker als ik een pakketje verwacht.bruintje123 schreef:Onze poort bel doet het al bijna een jaar niet meer. En steeds zeggen we. We moeten eens een nieuwe halen.
Maar dat hebben we nog steeds niet gedaan.
Dus aanbellen kunnen ze niet.
Maar er komt tegenwoordig ook alleen nog maar een paar foldertjes mee samen met de vrouw van de post. Die heeft dat slim bekeken in 1 route.
bigone schreef:KimD schreef:
Laat me raden, het is te vermoeiend om naar de deur te lopen en heel vervelend dat de hond blaft, hoe oud ben je 85?? Wat is er mis met mensen die door weer en wind zorgen voor je krant en folders om die in ieder geval fijne feestdagen te wensen.
Ik vind het inderdaad erg vervelend als de honden aanslaan, vooral voor de buren die in het weekend ook kunnen uitslapen.En vaak genoeg zijn wij niet thuis en dan kan het voorkomen dat de honden onnodig lang blaffen, wat hun goed recht is. Dus die bel gaat alleen in de stekker als ik een pakketje verwacht.
Daarnaast wens ik niemand fijne feestdagen, wij doen namelijk niet meer aan kerst. Dus zeker niet iemand die aan de deur bedelt om fooi. Fooi krijg je als je goed werk levert en dat verdiend.
Diegene die de folders bezorgt doet het werk waarvoor hij of zij is aangenomen, krijgt daar ook voor betaald. Als hij of zij niet door weer en wind wilt dan had diegene moeten gaan vakkenvullen.
KimD schreef:bigone schreef:
Ik vind het inderdaad erg vervelend als de honden aanslaan, vooral voor de buren die in het weekend ook kunnen uitslapen.En vaak genoeg zijn wij niet thuis en dan kan het voorkomen dat de honden onnodig lang blaffen, wat hun goed recht is. Dus die bel gaat alleen in de stekker als ik een pakketje verwacht.
Daarnaast wens ik niemand fijne feestdagen, wij doen namelijk niet meer aan kerst. Dus zeker niet iemand die aan de deur bedelt om fooi. Fooi krijg je als je goed werk levert en dat verdiend.
Diegene die de folders bezorgt doet het werk waarvoor hij of zij is aangenomen, krijgt daar ook voor betaald. Als hij of zij niet door weer en wind wilt dan had diegene moeten gaan vakkenvullen.

Veulen84 schreef:bruintje123 schreef:Onze poort bel doet het al bijna een jaar niet meer. En steeds zeggen we. We moeten eens een nieuwe halen.
Maar dat hebben we nog steeds niet gedaan.
Dus aanbellen kunnen ze niet.
Maar er komt tegenwoordig ook alleen nog maar een paar foldertjes mee samen met de vrouw van de post. Die heeft dat slim bekeken in 1 route.
Die heeft dat niet slim bekeken. De post gebruikt z'n bezorgers als dubbel. Ze bezorgen en post en folders en kleine pakketjes.
luuntje schreef:@DeEenhoorn, niet echt vriendelijk om een bezorger niks te geven en zelf wel langs de deuren gaan om geld op te halen.
Wij ontvangen alleen het buurtsuffertje. De bezorger krijgt tussen de €1 en €2. Net wat ik klein heb liggen.
Jellybeans schreef:bigone schreef:
Jij klinkt echt als een aardig en gezellig mens!

als ik op de bank zit zien dat ze wat van haar folders laat vallen in de tuin maar te lui is om het op te pakken, en wanneer ik vervolgens op het raam tik ik een middelvinger naar me toe krijg en madam fietst hard weg.. mja die hoeft niet aan de deur te komen hoor
horse94 schreef:Hier een ochtendkrantbezorger. Ben toch blij als mensen het waarderen als je het hele jaar je best doet 6 dagen per week om in weer en wind te zorgen dat de krant voor 7 uur in de bus ligt. Ik heb er zelf voor gekozen, dat klopt, en je hoort me ook nooit klagen. Ook niet als mensen bij het gelukkig nieuwjaar wensen niks geven. Alleen mensen die je voor de deur zien staan en dan gewoon blijven zitten en je daar laten staan, daar begrijp ik niets van. Blijkbaar is het voor sommige mensen al teveel moeite om even een kaartje aan te pakken en even te bedanken of goed nieuwjaar terug te wensen. Gelukkig waarderen de meeste mensen mijn werk wel.
)