Kranten, folders en kerstfooi

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:27

Ik heb een nee/nee sticker dus wij hebben er niet zo veel.
Diegene die wel langskomen krijgen 1 of 2 euro.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:27

Onze poort bel doet het al bijna een jaar niet meer. En steeds zeggen we. We moeten eens een nieuwe halen.
Maar dat hebben we nog steeds niet gedaan.
Dus aanbellen kunnen ze niet.
Maar er komt tegenwoordig ook alleen nog maar een paar foldertjes mee samen met de vrouw van de post. Die heeft dat slim bekeken in 1 route.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 21:30

Eerste stukje gelopen :D maar een klein stukje maar ja, eerste dag even rustig. Mensen waren wel heel aardig! Sommigen hadden een paar munten gegeven van 5&10 cent en er was er een die 4 euro gaf, toch wel hoog voor het zondagskrantje vond ik :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:46

bigone schreef:
KimD schreef:
Wij trekken vaak de deurbel uit. Ik word sowieso moe van dat gebedel aan de deuren. Zeer storend voor ons en voor de honden.

Laat me raden, het is te vermoeiend om naar de deur te lopen en heel vervelend dat de hond blaft, hoe oud ben je 85?? Wat is er mis met mensen die door weer en wind zorgen voor je krant en folders om die in ieder geval fijne feestdagen te wensen.

Ik vind het inderdaad erg vervelend als de honden aanslaan, vooral voor de buren die in het weekend ook kunnen uitslapen. ;) En vaak genoeg zijn wij niet thuis en dan kan het voorkomen dat de honden onnodig lang blaffen, wat hun goed recht is. Dus die bel gaat alleen in de stekker als ik een pakketje verwacht.

Daarnaast wens ik niemand fijne feestdagen, wij doen namelijk niet meer aan kerst. Dus zeker niet iemand die aan de deur bedelt om fooi. Fooi krijg je als je goed werk levert en dat verdiend.

Diegene die de folders bezorgt doet het werk waarvoor hij of zij is aangenomen, krijgt daar ook voor betaald. Als hij of zij niet door weer en wind wilt dan had diegene moeten gaan vakkenvullen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:47

bruintje123 schreef:
Onze poort bel doet het al bijna een jaar niet meer. En steeds zeggen we. We moeten eens een nieuwe halen.
Maar er komt tegenwoordig ook alleen nog maar een paar foldertjes mee samen met de vrouw van de post. Die heeft dat slim bekeken in 1 route.

Die heeft dat niet slim bekeken. De post gebruikt z'n bezorgers als dubbel. Ze bezorgen en post en folders en kleine pakketjes.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:54

Pfoe KimD, wat kom je zuur over zeg.

Hier geen bezorgers (flat). Maar vroeger gaf ik gewoon wat. Het is poedersuiker om te doen & een kleine bonus waar we dan met zn allen zorg voor dragen is dan meer dan verdiend!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:01

bigone schreef:
KimD schreef:

Laat me raden, het is te vermoeiend om naar de deur te lopen en heel vervelend dat de hond blaft, hoe oud ben je 85?? Wat is er mis met mensen die door weer en wind zorgen voor je krant en folders om die in ieder geval fijne feestdagen te wensen.

Ik vind het inderdaad erg vervelend als de honden aanslaan, vooral voor de buren die in het weekend ook kunnen uitslapen. ;) En vaak genoeg zijn wij niet thuis en dan kan het voorkomen dat de honden onnodig lang blaffen, wat hun goed recht is. Dus die bel gaat alleen in de stekker als ik een pakketje verwacht.

Daarnaast wens ik niemand fijne feestdagen, wij doen namelijk niet meer aan kerst. Dus zeker niet iemand die aan de deur bedelt om fooi. Fooi krijg je als je goed werk levert en dat verdiend.

Diegene die de folders bezorgt doet het werk waarvoor hij of zij is aangenomen, krijgt daar ook voor betaald. Als hij of zij niet door weer en wind wilt dan had diegene moeten gaan vakkenvullen.

Jij klinkt echt als een aardig en gezellig mens! :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:04

Hier krijgen ze, zolang ze de krant niet daadwerkelijk IN de brievenbus doen, maar er half uit laten hangen, waardoor de boel verteerd regent..... Niks....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:06

KimD schreef:
bigone schreef:

Ik zou de folders en kranten plaatsvervangend in je heg hebben gedumpt, wat een nare instelling. -O-
Dat er niet eens een feestdagengroet vanaf kan, bah!

Edit, gezien de werktijden missen we vaak de krant- en postbezorger maar daar zullen we straks weer wat proberen aan te doen zodat ze de verdiende fooi krijgen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:15

Als ik wat in huis heb, geef ik ze tussen de 50 ct en 2 euro. Maar tegenwoordig heb ik amper geld in huis, of het gaat alweer op aan 'zakgeld'.

Heb nog niemand gezien nu, maar zal morgen gelijk ff geld pinnen zodat ik wat heb. Het verdient echt niet goed, en geen kerstpakket. Dit is hun kerstpakket, dus een vriendelijke groet terug eventueel met een centje, wie wordt daar nou slechter van?

Zelf werk ik in de schoonmaak en vandaag kreeg ik van een 'nieuwe' client, een kersttasje met lekkers. Had er niet op gerekend dus dat was extra leuk.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:16

Toen ik een krantenwijk had wist ik niet eens dat je dit kon doen tot mijn moeder het een keer zei. Ik heb het ook gedaan en toen in een avond dik 200 euro opgehaald! Sommige gaven een paar euro, sommige gaven niks maar dat maakte mij verder ook niet echt uit. Ook was het enorm koud die avond en daarom kreeg ik van een oudere vrouw een beker warme chocomel en die mocht ik als ik meer wilde nog komen vullen, dat vond ik denk ik nog leuker dan wat geld krijgen.
Maar alles bij elkaar was het zo leuk om zo'n groot bedrag op te halen, aangezien ik een krantenwijk had van zo'n 120 huizen, ik echt een paar uur bezig was en het vaak maar een paar euro opbracht. Sindsdien geef ik ook steeds wat als ze voor de deur staan, van die ene euro lig ik niet wakker en alles bij elkaar hebben ze toch een hele leuke bonus!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:21

Veulen84 schreef:
bruintje123 schreef:

Die heeft dat niet slim bekeken. De post gebruikt z'n bezorgers als dubbel. Ze bezorgen en post en folders en kleine pakketjes.

Ik denk dat een plaatselijk weekblad en twee reclame folders niet echt bij iets van normale reclame folders op naam horen.
Pakketjes komen hier volgens mij altijd met de bus.

Buiten gebied.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:21

@DeEenhoorn, niet echt vriendelijk om een bezorger niks te geven en zelf wel langs de deuren gaan om geld op te halen.

Wij ontvangen alleen het buurtsuffertje. De bezorger krijgt tussen de €1 en €2. Net wat ik klein heb liggen.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 22:26

luuntje schreef:
@DeEenhoorn, niet echt vriendelijk om een bezorger niks te geven en zelf wel langs de deuren gaan om geld op te halen.

Wij ontvangen alleen het buurtsuffertje. De bezorger krijgt tussen de €1 en €2. Net wat ik klein heb liggen.

Ik was erbij vergeten dat we bij de bezorger die bij ons op de stoep stond niet geabonneerd waren op de krant ook hoor, hij kwam voor het noordhollands dagblad maar daar hebben we nooit een abonnement voor gehad. Voor de rest krijgt iedereen wel, ik ken mn collega's ook wel dus meestal sta ik aan de deur als er word aangebeld, weet gelijk dan of diegene in onze straat bezorgt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:27

Jellybeans schreef:
bigone schreef:

Jij klinkt echt als een aardig en gezellig mens! :j

Hahaha ben ik ook zeker niet, ik haat de meerderheid van de mensheid. :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:28

Ik heb ze steeds gemist en m'n vriend heeft niks gegeven maar de bezorger die zaterdag de folders zou moeten bezorgen, doet dat vaak maandag pas. Ga dan echt geen geld geven als je ze niet eens op tijd bezorgt. Krant had ik wel wat aan gegeven, maar aangezien ik ze gemist heb, volgend jaar weer een kans voor ze.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:29

Wat een zure verbitterde mensen zijn er, jemig....
Ik geloof dat ik ter compensatie maar wat leuke pakketjes maak voor degene die hier langskomt....

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:32

MMIDV schreef:
Ik geloof dat ik ter compensatie maar wat leuke pakketjes maak voor degene die hier langskomt....

In het topic van vorig jaar was er ook iemand die pakketjes gaf :D Hoe leuk is dat!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:35

MMIDV schreef:

Valt wel mee hoor. Maar ik zie er het nut niet van in. ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:36

MMIDV schreef:

waar woon je, dan kom ik wel even langs _/-\o_ :j _/-\o_

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:40

Zo te lezen zou ik dus wel geld oid moeten geven terwijl ik een 'nee-nee' sticker heb en geen krantenabonnement oid.
Dacht het dus niet, zoals ik al zei: als ik de zin heb om naar beneden te hobbelen dan kunnen ze een 'prettige feestdagen' terugkrijgen maar er wordt bij mij niets bezorgd dus ze hoeven van mij ook geen geld oid te verwachten. :n
Heb nog 4 buren waar wel folders etc bezorgd worden, bellen ze daar maar aan voor geld. :Y)

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:43

Hier een ochtendkrantbezorger. Ben toch blij als mensen het waarderen als je het hele jaar je best doet 6 dagen per week om in weer en wind te zorgen dat de krant voor 7 uur in de bus ligt. Ik heb er zelf voor gekozen, dat klopt, en je hoort me ook nooit klagen. Ook niet als mensen bij het gelukkig nieuwjaar wensen niks geven. Alleen mensen die je voor de deur zien staan en dan gewoon blijven zitten en je daar laten staan, daar begrijp ik niets van. Blijkbaar is het voor sommige mensen al teveel moeite om even een kaartje aan te pakken en even te bedanken of goed nieuwjaar terug te wensen. Gelukkig waarderen de meeste mensen mijn werk wel. :o

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:44

Hier komen ze nooit voor fooi :+
Maar zou wel wat geven hoor, alhoewel, niet aan het foldermeisje :+ als ik op de bank zit zien dat ze wat van haar folders laat vallen in de tuin maar te lui is om het op te pakken, en wanneer ik vervolgens op het raam tik ik een middelvinger naar me toe krijg en madam fietst hard weg.. mja die hoeft niet aan de deur te komen hoor :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:46

Wij hebben een hele rits aan ochtendkranten, die krijgen allemaal een paar euro. Ik vind het zo tof dat er nog mensen zijn die zo'n poedersuiker aannemen. Folders krijg ik niet, dus die geef ik niks.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:46

horse94 schreef:
Hier een ochtendkrantbezorger. Ben toch blij als mensen het waarderen als je het hele jaar je best doet 6 dagen per week om in weer en wind te zorgen dat de krant voor 7 uur in de bus ligt. Ik heb er zelf voor gekozen, dat klopt, en je hoort me ook nooit klagen. Ook niet als mensen bij het gelukkig nieuwjaar wensen niks geven. Alleen mensen die je voor de deur zien staan en dan gewoon blijven zitten en je daar laten staan, daar begrijp ik niets van. Blijkbaar is het voor sommige mensen al teveel moeite om even een kaartje aan te pakken en even te bedanken of goed nieuwjaar terug te wensen. Gelukkig waarderen de meeste mensen mijn werk wel. :o

Ik mag aannemen dat een ieder in z'n werk z'n best doet.
Ik werk deze week 5 dagen van 9-21 uur om mensen van mooie nagels te voorzien, ik krijg ook niks extra's.... (En dat hoeft ook niet :) )