Hoe maak je het uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0091

Re: Hoe maak je het uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 09:19

Niet meteen aanvallen op TS. Ze heeft nu alles uitgesproken en haar vriend heeft geluisterd. Ze weten waar ze allebei aan toe zijn.

Soms is alles wat nodig is in de relatie even bespreken waar jullie het niet mee eens zijn.

Soms is "het nog even proberen" precies wat beide nodig hebben om tot de conclusie te komen dat het niet werkt.

Het loopt zoals het moet lopen. En dat proberen kan best al de eerste stap in de verwerking zijn.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 09:21

Goed dat je hebt gezegd wat je dwarszit, maar ik heb het zelfde gehad als jij en na twee weken maakte ik het alsnog uit.
Mijn gevoelens kwamen niet terug, het was een lieve jongen, maar ik kwam er achter dat ik niet met hem 80 wou worden.

Denk goed na TS, en kijk even heel eerlijk of je nog van m houdt of dat je het stiekem doet omdat je het (niet perse hem) gaat missen

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:02

Paulina schreef:
Niet meteen aanvallen op TS. Ze heeft nu alles uitgesproken en haar vriend heeft geluisterd. Ze weten waar ze allebei aan toe zijn.

Soms is alles wat nodig is in de relatie even bespreken waar jullie het niet mee eens zijn.

Soms is "het nog even proberen" precies wat beide nodig hebben om tot de conclusie te komen dat het niet werkt.

Het loopt zoals het moet lopen. En dat proberen kan best al de eerste stap in de verwerking zijn.

Ik zie het als valse hoop geven.

Wanneer je nog echt gevoelens voor iemand hebt maar het botst op een bepaald vlak dan snap ik een goed gesprek en verder gaan. Niet wanneer je gevoelens verdwenen zijn. Dan is het gewoon duidelijk en houd je iemand aan het lijntje door nogmaals te proberen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:37

Ik vind het ook een beetje valse hoop geven.
Als je geen gevoel meer hebt kun je daar niets aan veranderen. Dat is ook niet erg, dat gebeurt, dat zal je in de toekomst misschien nog wel eens gebeuren. Als je gevoel verdwijnt kun je het beste gewoon eerlijk zijn, niet alleen tegen hem maar ook tegen jezelf.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:38

8)7 {:)-:( _-:( :( :+
Jolien87 schreef:
Oei, dit soort dingen zijn altijd lastig. Helaas is er geen handboek of format voor dit soort dingen, dat zou alles een stuk makkelijker maken.
Ik kan het alleen maar eens zijn met bovenstaande tips, dus niet op de brij heen draaien maar geef hem ook de kans om te reageren. Dit zal voor hem ook niet makkelijk zijn.
Woon je nog thuis? Dan is het wellicht een idee om te zorgen dat in ieder geval één van je ouders thuis is, mocht je vriend wel moeilijk gaan doen, wat ik natuurlijk niet hoop, dan sta je niet in je eentje tegenover hem.
Ik wens je veel succes en sterkte hiermee.

Dit is een probleem ja.Ik heb een paar maal gehad dat ze het niet eens waren met het uitmaken,ondanks dat ze tijdens de relatie erg onaangenaam waren geweest,en dat ze flink door het lint gingen. Vandaar dat ik het echt niet in een persoonlijk gesprek ging uitmaken maar schriftelijk.Andersom is het met mij wel eens telefonisch uitgemaakt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:55

Jildau schreef:
Paulina schreef:

Ik zie het als valse hoop geven.

Wanneer je nog echt gevoelens voor iemand hebt maar het botst op een bepaald vlak dan snap ik een goed gesprek en verder gaan. Niet wanneer je gevoelens verdwenen zijn. Dan is het gewoon duidelijk en houd je iemand aan het lijntje door nogmaals te proberen.

Hier ga ik in mee..
Ik heb het zelf ook gehad, geprobeerd, maar meer omdat ik bang was om alleen te zijn dan dat ik nog wat voor m voelde.

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 14:45

Nou, wie zegt dat dit niet ging werken? Onze relatie verloopt echt GE-WEL-DIG! Ik vertel nu wel sneller als me iets dwars zit, en hij houdt hier ook echt rekening mee. Hoe blij ik ben dat ik dit niet stop gezet heb :D

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:01

Wat fijn :D ga zo door!