Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paulina schreef:Niet meteen aanvallen op TS. Ze heeft nu alles uitgesproken en haar vriend heeft geluisterd. Ze weten waar ze allebei aan toe zijn.
Soms is alles wat nodig is in de relatie even bespreken waar jullie het niet mee eens zijn.
Soms is "het nog even proberen" precies wat beide nodig hebben om tot de conclusie te komen dat het niet werkt.
Het loopt zoals het moet lopen. En dat proberen kan best al de eerste stap in de verwerking zijn.
Jolien87 schreef:Oei, dit soort dingen zijn altijd lastig. Helaas is er geen handboek of format voor dit soort dingen, dat zou alles een stuk makkelijker maken.
Ik kan het alleen maar eens zijn met bovenstaande tips, dus niet op de brij heen draaien maar geef hem ook de kans om te reageren. Dit zal voor hem ook niet makkelijk zijn.
Woon je nog thuis? Dan is het wellicht een idee om te zorgen dat in ieder geval één van je ouders thuis is, mocht je vriend wel moeilijk gaan doen, wat ik natuurlijk niet hoop, dan sta je niet in je eentje tegenover hem.
Ik wens je veel succes en sterkte hiermee.
Jildau schreef:Paulina schreef:Niet meteen aanvallen op TS. Ze heeft nu alles uitgesproken en haar vriend heeft geluisterd. Ze weten waar ze allebei aan toe zijn.
Soms is alles wat nodig is in de relatie even bespreken waar jullie het niet mee eens zijn.
Soms is "het nog even proberen" precies wat beide nodig hebben om tot de conclusie te komen dat het niet werkt.
Het loopt zoals het moet lopen. En dat proberen kan best al de eerste stap in de verwerking zijn.
Ik zie het als valse hoop geven.
Wanneer je nog echt gevoelens voor iemand hebt maar het botst op een bepaald vlak dan snap ik een goed gesprek en verder gaan. Niet wanneer je gevoelens verdwenen zijn. Dan is het gewoon duidelijk en houd je iemand aan het lijntje door nogmaals te proberen.