Studenten dupe van fout school, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:34

Bizzybijtje schreef:
Ik voelde me eerlijk gezegd al een beetje aangevallen. Studenten zijn financieel niet vergelijkbaar met mensen die gewoon fulltime werken. Als ik financieel zonder zorgen wil leven en sparen moet ik heel wat gaan werken, wat weer ten koste gaat van mijn studie. Nu klap ik nog in mijn handjes dat ik studiefinanciering krijg, met heel veel medeleven naar studenten die daar geen recht meer op hebben :n

Nergens voor nodig hoor, want ik val je niet aan.

Ik snap dat een student anders is, ben het zelf ook geweest ;) Mijn inziens kan je dan nog beter op voorhand 1 maand extra lenen, als je écht niet de mogelijkheid hebt om te sparen. Dan kan je in ieder geval je telefoonrekening en je boodschappen betalen als je stufi een keer niet binnenkomt.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:37

Zo kreeg ik een mooie rekening van mijn OV chipkaart omdat mijn school besloten had mij een maand eerder uit te schrijven.
Ik was in maart officieel geslaagd voor mijn opleiding, heb direct de dag erna mijn studenten OV stopgezet en kreeg een tijdje later een brief dat ik een maand te laat had opgezegd en mocht een paar honderd euro neerleggen. School had me doodleuk op de laatste "lesdag" uitgeschreven, welke in februari was. Dat ik nog een maand op hun woord heb moeten wachten dat ik daadwerkelijk klaar(en ook in die periode stage heb gelopen) was boeide volgens hun niet :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 01:53

dromertje2 schreef:
Denken je dat mensen die "gewoon" fulltime time werken, dit zonder zorgen doen en niet hard moeten werken? Jij hebt je studie, de werkende mens heeft ook zijn huishouden te doen, kinderen, ....

Ja dat is precies wat ik zeg. Kom op :')

Yv_

Re: Studenten dupe van fout school, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:14

Sja, zoals je zelf al zegt: een foutje maken is menselijk. Het is nu opgelost en je krijgt het met terugwerkende kracht terug. Waarom zou je nog een excuus willen, het ís opgelost?!

En dat je zelf niet uitkomt nu, sja sorry, maar daar is niemand verantwoordelijk voor behalve jezelf. Jij bent degene die moet zorgen dat je nood-potje is aangevuld, daar is niet het DUO of je school verantwoordelijk voor.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:31

dromertje2 schreef:
Denken je dat mensen die "gewoon" fulltime time werken, dit zonder zorgen doen en niet hard moeten werken? Jij hebt je studie, de werkende mens heeft ook zijn huishouden te doen, kinderen, ....

Uhm deze student, en vele met mij, hebben ook een huishouden. En een kind hebben tijdens de studie is bij mij op school ook geen uitzondering. Wel erg makkelijk gezegd van je :o

Ts ik zou niet weten wat je nog meer zou kunnen doen nu. Het is zo goed als opgelost. Althans nog eventjes afwachten.. gelukkig krijg je het met terugwerkende kracht terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:56

Yv_ schreef:
Sja, zoals je zelf al zegt: een foutje maken is menselijk. Het is nu opgelost en je krijgt het met terugwerkende kracht terug. Waarom zou je nog een excuus willen, het ís opgelost?!

En dat je zelf niet uitkomt nu, sja sorry, maar daar is niemand verantwoordelijk voor behalve jezelf. Jij bent degene die moet zorgen dat je nood-potje is aangevuld, daar is niet het DUO of je school verantwoordelijk voor.

Dus een school mag een zelfde fout meerdere keren maken, bij honderden studenten, zonder op de vingers getikt te worden?