Wat maakt jou een mooi mens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:26

Storm schreef:
REnD schreef:
Ja ik weet ook niks wat ik leuk vind aan mezelf. Wordt ook in het leven vaker afgekraakt dan dat ik complimentjes krijg {:)-:(
Dus dit was een moeilijke

Nou, ik wil je best even helpen hoor :)
Je bent een lieve meid, hulpvaardig en sociaal in je posts op bokt en een dierenliefhebber. Verder is je taalgebruik keurig en je typt netjes, je lijkt me een intelligent meisje.

hoe weet je dat ik een lieve meid ben :')

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:27

Storm schreef:
Raar dat iedereen wel precies weet wat zijn slechte eigenschappen zijn, maar als je vraagt wat iemand juist mooi maakt, men een beetje dicht lijkt te klappen.

Moet je is op een sollicitatie zitten en volmondig je positieve kanten vertellen. De sollicitatie afnemende kijkt je dan met open ogen aan. Er zijn veel mensen die dit niet kunnen.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:36

Wat vind ik mooi aan mezelf? Goeie vraag, aangezien de 'niet narcistische' mensen vaak bezig zijn met het tegenovergestelde :D

Ehm, ik denk dat ik best wat zelfvertrouwen heb en ook kritisch naar mezelf durf te zijn, dus als mensen mij iets negatiefs toeschuiven dan denk ik daar heel goed over na en als ze gelijk hebben dan geef ik dat ruiterlijk toe. Als ik vind dat ze geen gelijk hebben dan kan ik (al naar gelang de ernst van het voorval) ook heel halstarrig zijn en bij valse beschuldigingen kan ik het dusdanig hoog opnemen dat ik nooit meer iets met die persoon van doen wil hebben. Dat klinkt negatief, maar voor een voormalig onzeker persoon is dit een enorme stap voorwaarts.

De mensen die ik in mijn hart heb gesloten, kunnen rekenen op loyaliteit, een luisterend oor, eerlijkheid, vrijgevigheid en mogen ALTIJD een beroep op me doen.

Verder probeer ik zoveel mogelijk een open vizier te hebben/houden.
Hmmm, toch nog best een lijstje...... :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:41

Wat is er mooi aan mij... Euh lastige vraag!

Ik denk toch wel collegialiteit een van mijn beste eigenschappen is.
Voor de rest valt er bij wij weinig goeds te halen...
Ik ben gewoon over het algemeen niet de makkelijkste.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:46

Jammer dat er mensen zijn die moeten nadenken over deze vraag/het niet weten.
Zou zelf zo met een lijst kunnen komen, vind de vraag dan ook totaal niet lastig. Maar helaas wordt dat dan vaak weer als arrogantie gezien :+ Ook vreemd toch eigenlijk? Waarom zou je niet gewoon je positieve kanten kunnen of willen benoemen? Iedereen heeft immers dingen die hem/haar mooi maken. Zo bijzonder zou dat toch helemaal niet moeten zijn? Het is echt niks vreemds om goede eigenschappen te hebben, die hebben we allemaal :D

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:54

Mooi topic.. Maar wel een lastige!
Ik zag het al voorbij komen op de startpagina en dat gaf al stof tot nadenken!

Ik ga er nog meer over nadenken als dat mag :o

Edit:
Natuurlijk heeft iedereen goede kanten. Alleen is het mijn talent om ook direct mijn goede kanten kritisch te bekijken en weer weg te wuiven.
Laatst bijgewerkt door No_No op 12-12-16 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:55

Ik kan goed luisteren.
Ik ben eerlijk.

@jorika en niet de gemakkelijkste zijn, kan ook een goede eigenschap zijn.
Ik ben ook niet de gemakkelijkste.
Ik laat dus niet met me sollen, ik laat ook niet met een ander sollen als die persoon me aan het hart gaat. ( 9 van de 10 keer een dier :P )
Als ik dus vind dat ik of een ander niet eerlijk behandeld wordt dan komt de "kwade" ik naar boven.
Dan zullen er vast mensen zijn die vinden dat ik een bitch ben of wat ze er ook van zullen maken. Iets negatiefs iig.
Maar is het negatief voor iemand opkomen?
Ik ben op dat moment niet gemeen, niet achterbaks, niet stiekem.
Wel recht voor de raap en zeg waar het op staat, maar daar vraagt de persoon tegenover me dan ook om.
Dat mag die persoon negatief op pakken, veel plezier ermee, dat is wat die ermee doet. Zijn beleving.
Ik ben dan gewoon eerlijk en kom voor iemand op.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 12-12-16 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:55

Ik denk dat als je iets positiefs over jezelf zegt dat er dan weer de angst bestaat dat je denkt wat zal een ander daar van vinden dat ik dat over mijzelf zeg. Dat denk ik tenminste. En soms zie je ook niet helemaal wat je mooie punten zijn omdat het voor jou heel gewoon is. Zo krijg ik wel te horen dat ik attent ben en goed kan luisteren. Maar ik vind dat gewoon heel gewoon en is vanuit mijzelf niet heel speciaal maar dat vinden anderen wel.

Ik vind dit een mooi topic. En als je de vraag: kun je negatieve dingen opnoemen over jezelf vraagt, dan krijg je denk ik meteen antwoord. Op de 1 of andere manier lijkt dat makkelijker te zijn... Wat jammer is want dat zou niet moeten...

Ik zou zeggen schroom niet en noem gewoon je positieve punten op.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:03

Ik kan serieus niks bedenken :').

geerte

Re: Wat maakt jou een mooi mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:06

Ik heb even in je berichten gespiekt en volgens mij ben jij een sterk en behulpzaam persoon.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:11

Ik heb veel goede, maar ook slechte dingen. Kan zo van beide wel een lijst maken, ben iets te precies denk ik :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:15

Ik moest even nadenken. :)
Ik denk dat mijn enorme dierenliefde (vooral honden), mijn humor, mijn eerlijkheid, mijn rechtvaardigheid en mijn doorzettingsvermogen mijn mooie punten zijn.
Uiteraard zijn er ook zat minder fraaie. :+

Leuk topic trouwens, voor sommige mensen loont het echt de moeite om eens na te denken over het mooie/goede aan zichzelf. Iedereen heeft namelijk goede punten, dus krik gerust eens het eigen ego op. Dat mag en zal jezelf goed doen ipv jezelf altijd maar omlaag te trappen. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:19

palousa_boy schreef:
Een mooi mens? Hihi, daar zullen de meningen over verschillen denk ik :P

Het gaat er niet om wat een ánder van jou vindt, maar om wat jij van jezelf vindt en waar jij denkt je kwaliteiten te hebben liggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:23

NatasjavE schreef:
Oh poeh. Wat een moeilijke vraag.

Ik bedoel, ergens weet ik mijn goede kwaliteiten wel(misschien een beetje) Maar ik vind het ook moeilijk om over jezelf op die manier iets te zeggen. Arrogant inderdaad.

En ook ergens onzeker om het uit te spreken. Wie weet zien andere dat helemaal niet zo.

Ik vind jou posts op bokt altijd fijn lezen, je bent soms scherp maar drukt je altijd netjes uit en onderbouwt wat je zegt. Ik ken je verder niet, maar voor zover ik je op bokt ken vind ik je zeker een mooi mens :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:25

REnD schreef:
Ja ik weet ook niks wat ik leuk vind aan mezelf. Wordt ook in het leven vaker afgekraakt dan dat ik complimentjes krijg {:)-:(

Jij schrijft echt hele nette posts voor een meisje van 13 :j Ik had (in de openingspost van je topic over studiekeuze) echt niet in de gaten dat je nog zo jong bent.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:26

Wat mij een mooi mens maakt?
Dat ik niet voor een gat te vangen ben en altijd het positieve er van op zoek.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:29

Blijheid schreef:
REnD schreef:

Jij schrijft echt hele nette posts voor een meisje van 13 :j Ik had (in de openingspost van je topic over studiekeuze) echt niet in de gaten dat je nog zo jong bent.

haha dankjewel! ja ik zet graag alles net op een rijtje

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:31

Mijn zelfverzekerdheid wat ik dit jaar enorm omhoog heb gekregen :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:34

Blijheid schreef:
REnD schreef:

Het is dat jij het nu zegt, maar dat had ik ook niet in de gaten joh.

De laatste tijd heb ik veel geleerd over mezelf etc waardoor ik mezelf ook wat positiever kan zien dan voorheen. Goed, iedereen heeft zijn of haar mindere kanten, maar wat je aandacht geeft, groeit.

Goed, allereerst zit het gewoon niet in me om iemand als persoon af te keuren. Ik kan alleen gedrag afkeuren. Zelfs de mensen die het me écht moeilijk hebben gemaakt, kan ik alleen van zeggen dat het gedrag dat zij uitvoerde niet volwassen was en jammerlijk is.
Verder kan ik heel slecht (tegen) liegen, dus zal ik altijd de waarheid vertellen. Ook kan ik goed luisteren naar anderen. Ik kan ze niet altijd helpen, maar mensen kunnen altijd hun verhaal kwijt bij mij. En zelfs als ik mensen al in geen maanden of jaren heb gesproken, kunnen ze altijd bij mij aankloppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:35

Ik ben een mooi mens omdat ik makkelijk het goede zie in elke situatie en m'n best doe positiviteit te verspreiden (door mn website, door vriendelijk te zijn tegen mensen in de trein/achter de kassa/etc, door een helpende hand te bieden als ik kan, door luisterend oor te zijn)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:39

Ik was een mooi mens.. ooit

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:41

Jannepauli schreef:
Ik was een mooi mens.. ooit

Dat ben je nog.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:50

Ik zit vol mooie eigenschappen maar niemand ziet ze. ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 16:11

mysa schreef:
Ik zit vol mooie eigenschappen maar niemand ziet ze. ;)

Dat Is niet leuk maar in dit topic mag je ze benoemen en je zult je al lekkerder voelen ☺️ En er zijn vast en zeker mensen die zien hoe mooi je bent!!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:18

Ik denk mijn geduld. Dat hoor ik wel is van mijn collega's haha.

Meer zou ik eigenlijk niet zo goed weten.. Vind het ook erg lastig om te benoemen over mijzelf. :o