Ochtendhumeur, wat doe je eraan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Ochtendhumeur, wat doe je eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:31

Dan heb je in ieder geval voldoende slaap gehad over het algemeen dat is heel goed. Dan valt daar geen winst in te halen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 03:20

Die tip van iris is geweldig. Dat scheelde voor mij de helft al.

Bij mij hangt het er ook vanaf hoe ik in slaap val. Ben ik te moe als ik ga slapen, dan gaat het de volgende dag ook echt wel mis. Och en mensen moeten soms ook maar een karaktertrekje voor lief nemen hoor.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 07:50

Wat doe je in de trein dan?
Je staat al heel vroeg op, maar denk dat je de winst eenmaal in de trein kan halen. Ga geen mails lezen maar bijvoorbeeld een ontspanningsoefening, op youtube staan hiervoor heel veel begeleidende filmpjes.
Of anders een lezing of filosofisch fragment wat jou interesseert.
Maar nog even niet aan de daadwerkelijke dag beginnen zeg maar, dat komt eenmaal op je werk wel weer ;)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 08:19

Ik had een vreselijk ochtend humeur maar dat is zo goed als weg. Bij mij kwam het omdat m'n suiker niveau te laag was. Sinds ik overdag minder suiker eet (lees= bijna niks) en m'n lichaam dus niet loopt te snakken naar z'n dagelijkse shots gaat het een stuk beter.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 08:25

Ochtendhumeur.. Zo herkenbaar.. Het eerste uur nadat ik aakker ben kan met beter niet (irl) tegen me praten.. Dan is niks goed en ben ik echt een überbitch.. :')

Helaas heeft t zoontje van mn vriend er een handje aan om me sochtends de meest onnozele ellende te gaan zitten vertellen/vragen.. :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 08:37

Koffie! Flinke mok (/tas ;)) en goed sterk.

Wat eventueel nog helpt als je moeite hebt om echt wakker te worden (en dus uit bed en zelfs onderweg nog half doorslaapt), is een goede regenbui onderweg. Nadeel is wel dat het weinig helpt tegen chagrijnig op je werk komen.

nine1987 schreef:
Ochtendhumeur.. Zo herkenbaar.. Het eerste uur nadat ik aakker ben kan met beter niet (irl) tegen me praten.. Dan is niks goed en ben ik echt een überbitch.. :')

Helaas heeft t zoontje van mn vriend er een handje aan om me sochtends de meest onnozele ellende te gaan zitten vertellen/vragen.. :')
Kun je dat kind niet gewoon uitleggen dat hij pas 's middags tegen stiefmama mag praten?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 08:57

Pff als ik nog geen ochtendhumeur had zou ik dat met jouw schema zeker wel krijgen...

Oh en men=mijn.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 09:03

Ik zal eens kijken naar zo'n app Iris, thanks voor de tip.

En op de trein drink ik thee, lees ik een boek en soms val ik nog in slaap :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:11

oomens schreef:
Koffie! Flinke mok (/tas ;)) en goed sterk.

Wat eventueel nog helpt als je moeite hebt om echt wakker te worden (en dus uit bed en zelfs onderweg nog half doorslaapt), is een goede regenbui onderweg. Nadeel is wel dat het weinig helpt tegen chagrijnig op je werk komen.

nine1987 schreef:

Kun je dat kind niet gewoon uitleggen dat hij pas 's middags tegen stiefmama mag praten?

Probeer dat eens tegen een elfjarige prepuberale jongen te zeggen.. :))

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:22

nine1987 schreef:
Probeer dat eens tegen een elfjarige prepuberale jongen te zeggen.. :))

Tsja, dan zou ik hem teruggeven aan je vriend.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:24

Die is internationaal chauffeur.. Wordt wat lastig.. :')

Ach.. Tis een lief kind hoor.. Als ie zn kop maar eens zou houden 's ochtends.. :))

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:26

nine1987 schreef:
Die is internationaal chauffeur.. Wordt wat lastig.. :')

Ach.. Tis een lief kind hoor.. Als ie zn kop maar eens zou houden 's ochtends.. :))

En over een paar jaar ben je maar wàt blij als hij überhaupt 's ochtends zijn bed uit te krijgen is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:29

Hier een ochtenhumeur. Ik sta een stuk vroeger op dan ik "actief" moet worden zodat ik de tijd kan nemen om wakker te worden zonder gezeur aan mijn hoofd. Toen ik nog werkte betekende dat dat ik een uur voor ik me moest klaar maken op stond om een uurtje te koffie-leuten. Geen mails lezen, gewoon koffie en wakker worden.... Fb'en/bokken en dan alleen topics waar ik vrolijk van word. :+
En tegen dat ik moest gaan klaar maken was mijn humeur ook over..

Overigens; van snoozen wordt mijn humeur enkel erger :=
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-12-16 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:32

Heel eerlijk....als je iedere dag om 5:20 moet opstaan is wat mij betreft een ochtend humeur volledig gerechtvaardigd :+ :j

Maar goed....je moet het er maar mee doen.

Een wake-up light helpt mij. Daarbij zorg ik dat ik in de ochtend zo min mogelijk hoef te doen.
Ik zet alles klaar. Zorg dat de verwarming oprijd aan gaat. Ik hoef alleen nog maar te douchen en aan te kleden en de kinderen op te jagen.(poets je tanden, pak je spullen, etc, etc)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:45

Mij helpt het om een lange tijd van tevoren de wekker te zetten :')
Ik vind even indommelen nog lekkerder dan slapen, dus ik zet mijn wekker een halfuur eerder. Kan ik rustig wakker worden en nog een beetje indutten haha.
Oh en het helpt ook als je binnen het uur na opstaan geen mensen ziet. .. Als ik samen met mijn vriend opsta dan kan ik hem wel wat, stom ochtend mens dat het is :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:49

:') Mijn man en ik kunnen ook niet samen op staan. :') Het enige moment dat dat goed gaat is als hij alvast koffie maakt.. := Hij is ook zo'n vrolijk "ik ben wakker en klaar voor de dag" ochtendmens. :oo :=
Terwijl ik meer een "I'm out of bed and dressed, what more do you want from me?!!!" mens ben.... :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 09:53

Ayasha schreef:
:') Mijn man en ik kunnen ook niet samen op staan. :') Het enige moment dat dat goed gaat is als hij alvast koffie maakt.. := Hij is ook zo'n vrolijk "ik ben wakker en klaar voor de dag" ochtendmens. :oo :=
Terwijl ik meer een "I'm out of bed and dressed, what more do you want from me?!!!" mens ben.... :')

Ja ik ben ook een avondmens ipv ochtendmens :') daarom dat ik ook kies om zo vroeg naar werk te gaan, zodat ik de mensen kan vermijden, en mijn humeur probeer best te houden. Maar soms zijn de mensen echt zo stom dat het niet lukt :')

ik ben ondertussen aan het kijken voor zo'n wake up light te bestellen, heb een slaapapp gevonden en ik heb ondertussen de policy genomen om geen mails meer te beantwoorden voor half 9 :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:59

Een van mijn zussen heeft zo'n licht wat ze op haar snufferd zet als ze zit te ontbijten, dat schijnt erg goed te helpen. Zal vragen hoe het heet...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:56

Ayasha schreef:

Oh hier ook inderdaad.
Mijn vriend mag best iets zeggen op de vroege ochtend (als het maar weinig en kort is :+ ), maar hoeft vooral niet te verwachten dat ik terug praat. Het enige dat ik 's ochtends zeg is; "ik ga weg, doei".
We appen elkaar laten op de dag altijd wel als ik ook weer wakker en leuk ben.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:12

Picasso schreef:
Een van mijn zussen heeft zo'n licht wat ze op haar snufferd zet als ze zit te ontbijten, dat schijnt erg goed te helpen. Zal vragen hoe het heet...

Zo'n daylight lamp? Die is hier in huis tegen de winterdepressie. Maar ik wordt echt strontchago als ik dat ding 's ochtends aan tegen kom. Laat me toch lekker gewoon rustig wachter worden.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:21

Hoe ging ie vanmorgen?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:24

Met je goede been uit bed stappen al eens geprobeerd? :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:27

Tip: besluit dat je geen ochtendhumeur meer hebt. Helpt echt!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:46

Het gewoon accepteren en niet weg willen hebben ;) En er vooral niet boos op worden. Gaat vanzelf wel weer over. :)
Je bent blijkbaar geen ochtendmens, de kans is klein dat je dat dan toch gaat worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:48

_Anneruth schreef:
Tip: besluit dat je geen ochtendhumeur meer hebt. Helpt echt!

Uhm.... Nee... Dat helpt dus niet.