Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Veela schreef:Ik hoop binnenkort dat ik echt niets meer met mijn vader te maken hoef te hebben, hij is een gevaar voor mijn gezondheid. Omdat ik minderjarig ben gaat het wat minder makkelijk om op mijzelf (samen met zus wonen die ook minderjarig is) te gaan zonder toestemming van mijn vader.
Donderdag is er een rechtszaak, ik kan er zelf misschien niet bij zijn ivm ziekte. Maar vader heeft problemen met alcohol en daardoor mijn zus en mij fysiek plus mentaal mishandeld. Ben blij als ik van hem af ben.
Indestal schreef:Ook een gemis, maar hoop dat je adoptie ouders, je ouders zijn...feitelijk ben je beter af, maar misschien zie je dat (nog) niet zo..
Joolien schreef:Ik heb ook geen contact meer met mijn vader, heb die keuze zelf gemaakt. Hij is narcistisch en ik kon er niet meer tegen hoe hij me behandelde. Maar dat heeft wel 28 jaar geduurd voordat ik die stap kon maken.
SVRL schreef:Indestal schreef:Ook een gemis, maar hoop dat je adoptie ouders, je ouders zijn...feitelijk ben je beter af, maar misschien zie je dat (nog) niet zo..
Ik denk niet dat iedereen dat zo voelt. Veel mensen willen weten waarom hun biologische ouders hen afstonden en zitten met vragen. Je wil tenslotte toch ergens weten waar je vandaan komt.
Doordat mijn grootmoeder niet in beeld was en ook de grootvaderskant langs mijn vader niet of weinig in beeld geweest zijn, heb ik toch vaak het gevoel dat ik een deel van mijn identiteit mis. Ik lijk kwa uiterlijk en karakter totaal niet op mijn moeders familie, ik heb dus echt heel veel mee gekregen van vaderskant en dat geeft toch wel een boel vragen. Zeker als je jonger bent, of gezondheidsproblemen hebt die familiaal zijn (maar niemand die je kent heeft er last van, dus moet het wel in de onbekende tak zitten).
Bloed kruipt immers waar het niet gaan kan en dat maakt breken met familie zo moeilijk.
Nico_lette schreef:Joolien schreef:Ik heb ook geen contact meer met mijn vader, heb die keuze zelf gemaakt. Hij is narcistisch en ik kon er niet meer tegen hoe hij me behandelde. Maar dat heeft wel 28 jaar geduurd voordat ik die stap kon maken.
Hier hetzelfde, zwaar narcistisch en ik zit er ook telkens meer aan te denken het contact weer te verbreken.. Iedereen vind dat als ik het doe ik het echt goed doe, want ik ben nog maar 13 etc.
Joolien schreef:Dat is wel jong, maar als je vader alleen maar een emotioneel negatieve factor in je leven is, is het wellicht verstandig. Want hopen dat je vader ooit gaat veranderen is zonde van je tijd, want dat gaat niet gebeuren.
Nico_lette schreef:Joolien schreef:Dat is wel jong, maar als je vader alleen maar een emotioneel negatieve factor in je leven is, is het wellicht verstandig. Want hopen dat je vader ooit gaat veranderen is zonde van je tijd, want dat gaat niet gebeuren.
Klopt.. Ik(En iedereen ook denk ik) heeft bepaalde verwachtingen van een vader, maar aan die verwachtingen kan hij niet voldoen.. M'n therapeute zegt dat het echt een beperking is, een persoonlijkheidsstoornis.
LinsxDot schreef:Dat is juist mijn vader was vrachtwagen chaffeur en was alleen savonds laat thuis op zijn manier was hij me maatje tot "de gestoorde heks " in beeld kwam! Ik weet ook dat contact nooit meer zelfde zal zijn als dat was haar kids zijn geweldig en ik ben stuk stront! Ik kan het soms redelijk los laten maar zoals me broer kind heeft gekregen en ik misschien in de toekomst of ga trouwen wie geeft me weg met kerst dat soort dingen maakt me wel verdrietig! Ik wil wel brief sturen en denk dat hem dat goed zou doen! Maar vrees dat zij hem verscheurd
En die gaat ie nooit verdienen ook want de onderliggende angst voor slaan blijft heel je leven.
blijft altijd moeilijk, het heeft zoveel impact op je... maar blij dat we beiden toch weer contact hebben gezocht, al zal deze natuurlijk nooit meer zo hecht zijn als eerst.