Wat heeft 2016 jou gebracht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yvette81

Re: Wat heeft 2016 jouw gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:44

Een heftig jaar. Gedoe op het werk, pols gebroken en we zijn aan een dure grote verbouwing (lees: alles) begonnen.Nog steeds geen donor nier voor mijn broer en op dit gebied heb ik flink wat teleurstellingen moeten verwerken. Maar... We leven nog. Met mijn vriend, de kinderen en de hond is alles goed.
Afgelopen zomer logeer merrie en veulen thuis gehad. En nu 2 veulentjes en een merrie hier staan. Dat is wel een groot pluspunt.

Eigenlijk is er ieder jaar wel iets heftig. En in dat opzicht viel dit jaar wel mee. Maar ik heb betere jaren gehad.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:46

Ik heb dit jaar de liefde van mijn leven gevonden, heb een vaste aanstelling bij een nieuwe baan en werk succesvol voor mezelf. Van mijn passie mijn werk gemaakt.
Ik heb een goed jaar gehad :j
Hopelijk wordt het nieuwe jaar net zo.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:54

Voor mij een topjaar. Wat kan er toch een hoop veranderen in korte tijd.

In januari werd ik werkloos. Heb daar een feestje voor gegeven, want wat was ik opgelucht dat ik daar vanaf was. Wat een stress en natigheid heb ik achter me kunnen laten. Ik was echt ongelukkig.

Daarna ten huwelijk gevraagd ( en ja gezegd).
8 kilo af gevallen.
M'n broer is getrouwd.
Leuke vakanties gehad.
Onverwacht leuke baan gekregen waar ik het goed naar mijn zin heb.
Op sportief gebied erg voruit gegaan.
Huis gekocht.
Leuke dingen aan het doen.

Pony is wel erg ziek geworden, net nadat ik 2 dagen bij mijn nieuwe werk was begonnen. Gelukkig daar alle begrip gekregen en pony doet het weer!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:58

Heftig jaar met ups en downs, maar gelukkig met meer ups!
Mijn oma is 27 november overleden, en daarmee is er een einde aan het tijdperk van mijn pake en beppe gekomen Y;( Spontane uitslag van Netelroos heeft mij nogal gepest voor een tijdje, en ik moest besluiten om thuis te blijven wonen voor nog een jaar. Tevens gisteren te horen gekregen dat mijn contract niet verlengt wordt, en dat ik dus begin 2017 bij mijn huidige werkgever weg moet.

2016 was voor mij ook een jaar wat veel gebracht heeft. Ik heb gekozen om mijn droom na te jagen; de opleiding tot coachen met honden te volgen (ondanks dat een aantal mensen dit een paar jaar geleden een stom idee vonden omdat ik daar niet aan zou voldoen). Tevens is mijn knappe pup in mijn leven gekomen, heb ik mijn rijbewijs gehaald, heb ik weer een fantastisch weekend ADT mee mogen maken, en heb ik oude vriend weer ontmoet na 15 jaar :+: , en heb een workshop gekozen die mij hopelijk verder brengt in fotografie *\o/*
Afbeelding

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 07:51

Ik ben heel goed hersteld van mijn blessure en kan in ieder geval weer zorgeloos een dagje lopen als we weg gaan :)

Bibi (mijn paard) en ik hebben ook mega stappen gemaakt! Van onzekerheid en wat angst voor galop naar bitloos en met een pad buiten in volle galop. Vertrouwen, dat heeft 2016 ons gebracht <3 onze eerste endurance gereden en ook nog een ride and run. Knap paard :)

Ons eerste eigen huis waar we nog druk in aan het klussen zijn!

Gezondheid.

Hele heftige emotionele momenten waar we met z'n allen weer zoveel sterker uitkwamen.

Een hoop moeilijke knopen doorgehakt.

Veel dingen mogen bijleren op mijn werk!

En nog zoveel meer. Goed en slecht want jemig wat is 2016 voor mij heftig geweest. Maar ik wil terugkijken op de goede dingen :)

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:15

Met name 1 top punt wat er uit springt
Afbeelding
M'n eerste paardje <3

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:16

Ik ben getrouwd dit jaar <3

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:28

Een chaotisch jaar... Na maandenlang zoeken naar een leuk huis eindelijk een huis gekocht. Helaas een flinke opknapper waar nog steeds in gebouwd wordt, maar dat moet en zal dit jaar af zijn.

Mijn contract van mijn bijbaan is niet verlengd, dus sindsdien moet ik het redden als ZZP'er. Dat vind ik best spannend met net een koophuis, maar zal vast wel goed komen.

Hele leuke dingen gedaan op zakelijk gebied, me absoluut ontwikkeld en ben erg blij met de keuzes die dit jaar gemaakt zijn.

Oja, ook nog een nieuwe hond gekocht.

Nu alles z'n weg een beetje heeft gevonden in 2016 hoop ik dat 2017 een iets stabieler, maar ook succesvol jaar wordt!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:47

2016:

Naar het strand geweest....( een paar keer)
Naar het duin en bos geweest.....
Clinic Piet Bakker geweest
Op vakantie geweest... met paard
Grondwerklessen gevolgd
Rijlessen gevolgd
IJslander erbij gekocht:
Mee gefietst, gewandeld en mee gehad als handpaard
Cursus hoefbekappen gevolgd......

Minpunten:
Moeder overleden
Van mei tot juli gedonder gehad met de luchtwegen van mijn ijsco.... gelukkig weer over!
En wil mijn ijsco niet meer gemakkelijk op trailer, terwijl er niets gebeurd is... eigenlijk sinds ik mijn " nieuwe" heb!
Afbeelding
Afbeelding

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:52

Mijn diploma dierfysiotherapie, eigen bedrijf en stoppen met mijn werk als humaan fysio. In 2017 ga ik volledig voor mijn nieuwe leven als paardenfysio! :)

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 09:20

Voor mij is het vooral een onzeker jaar geweest. Van het ene interimcontract in het andere met soms wel heel lange tussenperiodes, gelukkig kan ik vrijdag mijn contract gaan tekenen bij mijn nieuwe baas. Heel veel investeringen gedaan, een auto gekocht, een 2paards trailer, een nieuwe springzadel (WOW), een nieuw paard, merrie laten dekken, 2 paarden moeten laten opereren en nu aan het uitkijken voor een camion. Verder veel wedstrijden gereden. Het hoogtepunt was toch wel winst in een 1m25 proef met Lightning toen hij net 5 jaar geworden was. Mijn dieptepunt hangt hier wel mee samen want natuurlijk moest ik hem nu wel verkopen, wat een enorme leegte gaf. Na de verkoop van Lightning heb ik een periode enkel mijn friesje Denzel gereden, wat wedstrijdgericht toch niet zo ideaal bleek (ik ben eventingruiter). In juli kwam mijn nieuwe trots op stal, een onbeleerde 5 jarige merrie (Dame) waarvan ik nooit zou gedacht hebben deze te kopen. Eind juli ging ze al mee op oefenjumping en sindsdien gaat ze met sprongen vooruit. In het najaar heb ik dan geheel onverwachts nog 2 ereplaatsen behaald met Denzel in de eventing en heeft Dame zich al weten opwerken tot L eventing. Verder heb ik vooral heel veel paarden zadelmak gemaakt. Ook ben ik verhuisd, wat ik eerder bij de dieptepunten zou rekenen want nu heb ik de paarden niet meer aan huis en moet ik gemiddeld 3 keer per dag met auto heen en weer.

Zondag gaan we nog naar een grote camion kijken dus hopelijk brengt 2016 ons ook nog een camion.
25 december komt er hopelijk nog een hoogtepunt bij. Dan start ik voor het eerst op jumping met een nieuw jong paard, start Denzel op jumping met een neckrope en start Dame voor het eerst een 1m10 proef.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 09:37

Een prachtig manneke <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 09:42

Super lief vriendje
Stoppen met bijrijdpaard
Half samen wonen
Kleine depressie

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:17

Ik heb m'n verzorgpony overgekocht na 2 jaar! *\o/* (topic over hem staat in mijn onderschrift)

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:21

Jammer dat je je paard hebt moeten verkopen.. Sterkte ermee!

Mijn jaar was niet geweldig.. Veel gezeur gehad met mijn vader(Lees; Ruzies, uit huis gezet, weggelopen etc.) en dat is nog lang niet beter. Zit nu in therapie dus voel me wel beter :D

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:09

Hier een bewogen jaar geweest. Met veel lichamelijke klachten helaas. En we hebben afscheid moeten nemen van 2 katten.

Het absolute hoogtepunt is de geboorte van ons 3e kindjeAfbeelding

En dat ons oudste zoontje een enorme sprong in zijn ontwikkeling heeft gemaakt.

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:14

Een nieuw maatje voor het leven gekocht <3

Afbeelding

en vooral erg veel en hoge dierenarts kosten 8)7

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:48

Eigenlijk was het een fijn jaar voor mij. Ondanks dat na 3.5 mijn relatie voorbij was heeft dat me veel rust gegeven en motivatie om blij te willen zijn met mijzelf.
Dat is gelukt om daar aan te werken. Immers staat mijn teller inmiddels op -30 kilo en ben ik nog niet klaar maar goed onderweg.
Tevens het jaar dat mijn jonkie onder het zadel kwam, ik hem zelf heb kunnen inrijden en we nu ook het galopknopje erop aan het zetten zijn!
Wel ook het jaar dat ik leerde voor mijzelf te kiezen en daarmee want vrienden los heb moeten laten.. maar ik ben tevreden met mijn 2016.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:34

Een hele lieve vriendin <3 En een toffe reiservaring in Schotland en heel veel nieuwe interessante kennis :)

nouky12

Re: Wat heeft 2016 jou gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:09

Heel veel eigenlijk :)
Het jaar begon heel lastig, en ik zat heel erg met mezelf in de knoop. Mijn ouders zijn uit elkaar gegaan een half jaar terug. Mijn knie zwaar gekneusd, wat nog steeds zeer doet na een paar maanden.
Maar in de 2e helft van het jaar is eigenlijk alles beter gegaan, ik heb rust in mijn hoofd gekregen. Heb een super leuke vriend, mijn diploma gehaald en gelijk aan het werk gegaan in mijn vakgebied. En als laatste heb ik te horen gekregen dat ik volgend jaar mijn eigen paard heb :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:15

het jaar 2016 heeft mij uitgezaaide kanker gebracht.
paard moeten verkopen,
en mn leven staat op zn kop.
het is heel zwaar nu..

tylando

Re: Wat heeft 2016 jou gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:14

2016 vond ik een moeilijk jaar wat in de loop ervan steeds lastiger werd.
Ze zeggen dat 2017 nog lastiger word, maar ga ik toch niet hopen 8)7

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:23

spicegirl schreef:
paard moeten verkopen,
het is heel zwaar nu..

Een hele dikke virtuele :(:) heel veel sterkte!!!!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:28

spicegirl schreef:
paard moeten verkopen,
het is heel zwaar nu..

Heel veel sterkte en hoop dat t snel beter gaat!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:30

spicegirl schreef:
paard moeten verkopen,
het is heel zwaar nu..

Heel veel sterkte, niet niets, je hele leven op zijn kop vanwege je kanker en dan ook nog je paard weg moeten doen.....