december ergernissen ;)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Re: december ergernissen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:30

"Niemand mag met Kerst alleen zijn". Aangepraat gedoe. En alsof het de rest van het jaar niet uitmaakt.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:33

Sunrise_ schreef:
"Niemand mag met Kerst alleen zijn". Aangepraat gedoe. En alsof het de rest van het jaar niet uitmaakt.

Exact dit dus.

En verplicht gezellig bij elkaar moeten zitten. Waarom dan ineens leuk en aardig doen, als je dat de rest van het jaar ook niet doet?

En dan luxe moeten eten en nette kleren aan.

Alles ligt er zo dik bovenop. Bah. Ik doe een paar korte familiebezoekjes en ga verder lekker de paardjes doen.

Edit: ook die kerst liedjes liggen er zo dik bovenop. T is één en al kerst.. voor mij is t net zo iets als andere vrije dagen.

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:03

Verplicht op bezoek gaan. Ik haat het normaal al, maar als het kerst is. Gedver, de hele familie bij elkaar, nou jippie ja jee! Dan zijn er natuurlijk alleen maar mensen van 40+ (Mijn ouders zijn de jongsten, de rest is allemaal 45+/50+).
De kou, ik zit nu al weer thuis met keelpijn/een loopneus/oorpijn en hoofdpijn ;(
Het eten. Wat maakt het nou uit of ik een hele kip naar binnen stouw of niet?
De kleding is meestal ook afgrijselijk. Die printjes >;)
Dan nog die kerstkaarten. Mijn oma stelt zich altijd zo aan daar in! Ze schrijft altijd één/twee maand(en) van tevoren haar kaarten omdat dan alles goedkoper is. Hallo? Het is December. Er zijn super veel feestdagen. Dat je normaal niet veel geld uit wil geven, oke. Maar kerst is 1x in het jaar. Je kan echt wel die paar euro's meer kwijt. (Ze heeft bakken met geld maar wil niks uitgeven omdat ze een soort Dagobert Duck is)..
Het vuurwerk is wel mooi hoor, maar het schijnt zo te zijn dat het pas op 31 December mag. Als je je echt niet kan inhouden, oke. Dan doe je het op 30 december, maar dan wel in de avond. Anders hebben we er niks aan. Maar ga niet op de eerste dag van December zo'n bom afsteken om 8 uur s'ochtends.

De kerstliedjes en de kerstboom, vind ik daarin tegen echt geweldig. Ik vind de kerstboom gewoon gezellig en de liedjes geven gewoon een leuke zweer.
Maar het gene wat ik het leukst vind aan kerst..

De koekjes *\%/*

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:05

troi schreef:
Sjacherijnige en mopperende mensen! Joh geniet van de debiele sfeer, ik vind het heerlijk!

Dat jij het leuk vindt betekent nog niet dat ik het ook fantastisch moet vinden. Ik vind er geen hout aan, dat mag toch?

Het enige wat ik er echt leuk aan vind is die boom, dat vind ik altijd wel leuk staan. Maar verder, neuh :') Wat een onzin.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:07

Ik kijk altijd enorm uit naar december, maar ieder jaar ben ik weer teleurgesteld als alles geregeld moet gaan worden :')
Het begint altijd met leuke plannen, maar zodra er dingen tegen gaan werken, mensen tegen werken, niemand het met elkaar eens is wat we precies gaan doen, ben ik er alweer klaar mee.

Ik kijk uit naar 2e kerstdag, dan ben ik samen met mijn vriend en gaan we lekker koken samen, geen gedoe geen gezeik :Y)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:09

De jagers rondom stal. 8)7

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:11

Ik vind december echt een geweldige maand!
Ik ga er ook van uit dat we morgen in de winkel skyradio aanzetten _O-

Het met de hele familie wat eten vind ik dan niet het leukste, maar dat neem k wel voor lief :D.
En dat vuurwerk. Hier beginnen ze ook vaak een paar dagen van tevoren, waardoor onze hond de hele bende afbreekt en deuren kapotkrabt.

Maar ach. Die paar dagen in 't jaar.. Ik vind 't wel leuk! :j

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:14

Het weer.. Ik hou ontzettend veel van kerst, maar kerst met ruim 26 graden? Daar kan ik gewoon niet aan wennen. :n Voor mij moet kerst koud zijn, het liefst een beetje sneeuw en dan lekker op de bank met warme chocolademelk en kerst muziekje aan. Dat mis ik echt. :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:16

Dat je denkt dat de winter na de feestdagen afgelopen is,hij dan pas blijkt te beginnen en het nog zo'n drie maanden duurt voor de temperatuur buiten weer aangenaam is :')

Verder heb ik een hekel aan zeurende mensen dat kerst zo'n verplicht gedoe is. Joh, als je geen zin hebt in familiebezoek, bijzonder eten en nette kleding aan dan doe je het toch gewoon niet :?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:17

de mensen die zich altijd overal aan ergeren en niet gewoon het voorbij kunnen laten gaan zonder erover te klagen ;)

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:22

Kerstbomen, de echte dan, ze ruiken heerlijk, jamme dat ik er ontzettend allergisch voor ben.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:23

vuurwerk.
Vorig jaar was dat een oktober-november-december-januari ergernis en dit jaar een november-december ergernis en maar eens zien hoe het in januari gaat als is het nu al veel minder frequent dan vorig jaar.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:37

December? Alles aan December?

- Het is veel te koud
- Je hebt 1 grote bende in huis van je kerstboom ( ookal is het wel gezellig in huis)
- De lucht in de keuken als er oliebollen worden gebakken door mn moeder.
- Het hele gezeik rondom Piet ( ook al is dat het hele jaar maar ik beschouw het onder december)

en het toppunt:
- Het jarig zijn om eerste kerstdag, het vieren op eerste en tweede kerstdag en dan nog een extra dag in moet plannen voor de vrienden e.d. omdat die familieverplichtingen hebben tijdens mijn verjaardag.

Maar stiekem moet ik wel toegeven dat ik de sfeer rondom de kerst ook wel leuk vind, de gezellige lampjes in de boom, de pakjes die eronder liggen ookal zijn het lege dozen, puur sfeer. De schaatsbanen en kerstmarktjes overal...

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:39

Het verplichte samenzijn. Dit jaar zijn wij helaas door schade en schande wijzer geworden en doen wij er niet meer aan mee, het verplichte samenzijn. Ipv na mijn werk omkleden en door kan ik nu gewoon lekker thuis blijven. Het was even een stap om te zeggen dat we niet komen maar het gaf wel een grote opluchting.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:41

kou :+

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:42

Slechts 1 grote ergernis hier: in welke winkel ik ook kom, altijd zijn er ook nog 5000 andere mensen in die winkel die heel irritant zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:49

Dat ik constant tijd te kort kom. :+ :D
Borrel hier, etentje daar.
Boom zetten. Kerst diner plannen, kopen, en maken.

Ik doe het mezelf aan. Ik weet het.

Maar kan 't toch nie laten....

Maar ach.....komt altijd weer goed.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:04

De donker!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:20

ik ga even volgen ;)
Misschien zijn hier paar ergernissen die ik zaterdag in mijn video zet

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:24

Zwarte piet! Ik snap gewoon niet waarom mensen zo'n traditie moeten verpesten door een simpele kleur. Denk je serieus dat kindjes gaan denken dat die pieten allemaal slaven zijn? Ze weten daar niet eens iets van.

Dat is waar ik zo moe van kan worden :n

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:26

en mijn grootste ergernis is
de kerstmuziek
overal waar je komt is kerstmuziek maar ook al jaren dezelfde muziek :(

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 01:24

-Kruidnoten die pepernoten genoemd worden;
-Appelbeignets die appelflappen genoemd worden.
(Tsja, opgegroeid op een banketbakkerij ;))

-All you need is love;
-Home alone;
-Mariah Carey;
-Wham.

-Ineens uitgebreid moeten eten of moeten gourmetten met kerst. Heel gezellig, maar waarom kan dat niet bijv.op een random maandag ofzo?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 02:35

Ik vind het eigenlijk wel leuk zelfs de kerstmuziek op sky 0.10 6 december moest ik het even horen zo van het mag weer. Volgende dag lampjes opgehangen buiten. Alleen heb ik een enorme schurft aan die reclames op tv behalve de lieve. Nou heb ik uberhaubt de schurft aan reclame. snotterweer haat ik ook tenzij het echt koud is dat geeft sfeer.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 02:40

Ik ben gék op december.. :D Of eigenlijk beter gezegd; GEK op de kerst. <3
Het hele jaar door luister ik kerstliedjes in mijn auto (afwisselend met gewone muziek hoor :P)
Maar met de kerst ben ik echt in mijn element. :) Heerlijk, de sfeer, de muziek, het samen zijn, vroeg donker en de vele mooie versierden straten, steden, huizen, mooi!! :j Ik geniet dus ook volop als Skyradio 6 december traditioneel begint met de kerstliedjes.. :D

Maar ondanks dat ik zo fan ben van de kerst... Vind ik toch dat de winkels er VEEL te vroeg mee beginnen. Laat eerst iedereen genieten van Sinterklaas.. pas als hij weer uit het land is, begin dan met de kerst. :) Het wordt steeds eerder en daar stoor ik me toch wel ietsjes aan. :)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 02:56

Ik heb moeite met vuurwerk. Het is zo beangstigend voor de dieren.