Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sabini schreef:Haha leuk TS!
Er zijn at the moment geen wolven in Nederland.
Vossen kunnen niet huilen.
Zeehonden wel, maar die komen niet voor op de Veluwe![]()
Het was vast een hond. Binnen de rasgroepen 'Herdershonden' en 'Keeshonden/Oertypen' kunnen veel rassen huilen. Deze rasgroepen staan dichterbij hun voorouders; de wolf.
Een burlend edelhert klinkt overigens wel een beetje zoals een midwinterhoornMaar die hebben bronst in augustus/september.
En een burlend damhert klinkt een beetje alsof hij de hele tijd boeren laatMaar die hebben bronst in oktober.
dees_daan schreef:Wat dat betreft zouden er ook beren in Nederland kunnen zijn. We weten het noooooit zekerDat er geen wolven zijn weten we niet zeker. Er zijn geen wolven gespot de afgelopen tijd maar dat betekend niet dat ze er niet zijn.
Sabini schreef:dees_daan schreef:Wat dat betreft zouden er ook beren in Nederland kunnen zijn. We weten het noooooit zekerDat er geen wolven zijn weten we niet zeker. Er zijn geen wolven gespot de afgelopen tijd maar dat betekend niet dat ze er niet zijn.![]()
Neen: Nederland is klein en er zijn veel waarnemers. Waaronder ik (in Twente). Zoals ik al zei; momenteel zijn er geen wolven in Nederland. Danku voor het aannemen van een bericht van een medebokker.
De laatste signalering van een wolf was overigens wel in Twente, bij Beuningen, in september
dees_daan schreef:Over gepikeerd gesproken..Zo beetje gepikeerd? Het stukje aannemen slaat namelijk nergens op.
Wolven met beren vergelijken slaat in deze nergens op, wolven zijn namelijk wel vaker in Nederland gespot en bekend is dat ze vlakbij de grens leven, de kans is dus veel groter dat er een wolf ons land binnen komt dan dat er een beer de grens over steekt.
Daarnaast was er ook niet bekend dat er een jakhals was tot deze vastgelegd werd op de wildcamera. Dit kan met wolven net zo gaan.
Zeker weten dat er geen wolven zijn omdat jij er nog niet 1 gezien hebt of er nog niets over gehoord hebt vind ik persoonlijk dan ook een beetje arrogant.
Kijk alleen al hoeveel waarnemers er bij de vogels zijn, en hoeveel bijzondere soorten er tussendoor glippen en pas gevonden worden als ze verzwakt/gewond zijn, maar hé 'jullie' missen natuurlijk niets.
Sabini schreef:Duhelo, wauw gaaf dier zeg