Heb ik een wolf gehoord?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilsse

Re: Heb ik een wolf gehoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:48

Ik denk ook een hond. Maar hier liep geloof 2 jaar geleden wel echt een wolf rond iedereen was er van in de ban. Dus zeg nooit nooit

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:49

Ik denk dat dit onder "mogelijk maar onwaarschijnlijk"valt.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:00

Ik denk ook dat t geen wolf geweest is!
Die kans zou minimaal zijn.
Op welke Facebook heb je n berichtje gezet? Natuurmonumenten veluwe heeft n eig
en Facebook :)

Maureen95Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 20:04

Op die volgens mij ja! Heb een priveberichtje gestuurd. Hoop dat ze snel reageren.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:07

Ik heb dit 2 maanden geleden ook bij het Deelerwoud gehoord. Ook super raar. Wolf is wel in die omgeving gespot een paar jaar geleden, maar daarna niet meer..

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:08

Ik moet nu denken aan een wellicht achtergelaten hond in de kou in het donkere bos -O-

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:11

Vossen maken eerder een soort jank of hoge blafjes, dat is echt heel anders dan een vos.

Ik denk ook aan een hond :j

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:13

Haha leuk TS!

Er zijn at the moment geen wolven in Nederland.
Vossen kunnen niet huilen.
Zeehonden wel, maar die komen niet voor op de Veluwe :')

Het was vast een hond. Binnen de rasgroepen 'Herdershonden' en 'Keeshonden/Oertypen' kunnen veel rassen huilen. Deze rasgroepen staan dichterbij hun voorouders; de wolf.

Een burlend edelhert klinkt overigens wel een beetje zoals een midwinterhoorn ;) Maar die hebben bronst in augustus/september.
En een burlend damhert klinkt een beetje alsof hij de hele tijd boeren laat ;) Maar die hebben bronst in oktober.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:17

Sabini schreef:
Haha leuk TS!

Er zijn at the moment geen wolven in Nederland.
Vossen kunnen niet huilen.
Zeehonden wel, maar die komen niet voor op de Veluwe :')

Het was vast een hond. Binnen de rasgroepen 'Herdershonden' en 'Keeshonden/Oertypen' kunnen veel rassen huilen. Deze rasgroepen staan dichterbij hun voorouders; de wolf.

Een burlend edelhert klinkt overigens wel een beetje zoals een midwinterhoorn ;) Maar die hebben bronst in augustus/september.
En een burlend damhert klinkt een beetje alsof hij de hele tijd boeren laat ;) Maar die hebben bronst in oktober.

Dat er geen wolven zijn weten we niet zeker. Er zijn geen wolven gespot de afgelopen tijd maar dat betekend niet dat ze er niet zijn.

Dat het een hond is, is waarschijnlijker, kan ook zijn dat het een ongeduldige hond is die huilt als hij moet wachten.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:19

Ouwehands heeft wolven, als het helder weer is, zou je die misschien op de Veluwe wel kunnen horen. Anders denk ik ook aan een husky/malamute :j Onze malamute kon ook heel mooi huilen.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:24

Maureen95Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 20:27

Het klinkt wel een beetje als deze Paleoceen De vos op het Internet - Huilende en blaffende vos op Duitse camping, juli 2005 Alleen was het geluid veel lager.

Kesje dat is een slimme! En burgers zoo zit hier ook in de buurt. Geen idee of die wolven hebben maar dat kan het ook wel geweest zijn. Het was hier vandaag echt stralend en windstil.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:27

Zelfs mijn spaanse Galgo kan heel goed een wolf nadoen, als hij in huis is en denkt dat ik weg ben -O-
Zou dus ook denken aan een hond, al-dan-niet alleen of achtergelaten...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:30

Pluttersput schreef:
Vossen maken een heel griezelig geluid, die huilen niet echt. Die doen meer enge gilletjes :')

What does the fox say :)ddd :)ddd

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:37

Wij hebben in de buurt iemand met een stuk of 6 huskys. Deze kunnen ook echt behoorlijk huilen. Vooral rond etenstijd. Wel in roedelverband...

Maureen95Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 20:38

Wij hebben het tussen half 3 en half 5 gehoord :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:44

dees_daan schreef:
Dat er geen wolven zijn weten we niet zeker. Er zijn geen wolven gespot de afgelopen tijd maar dat betekend niet dat ze er niet zijn.
Wat dat betreft zouden er ook beren in Nederland kunnen zijn. We weten het noooooit zeker :+

Neen: Nederland is klein en er zijn veel waarnemers. Waaronder ik (in Twente). Zoals ik al zei; momenteel zijn er geen wolven in Nederland. Danku voor het aannemen van een bericht van een medebokker.
De laatste signalering van een wolf was overigens wel in Twente, bij Beuningen, in september :)

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:49

Ik verwacht ook dat het een hond was, die kunnen flink huilen inderdaad. Maar begrijp heel goed dat je je afvraagt wat het was haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:19

Sabini schreef:
dees_daan schreef:
Wat dat betreft zouden er ook beren in Nederland kunnen zijn. We weten het noooooit zeker :+

Neen: Nederland is klein en er zijn veel waarnemers. Waaronder ik (in Twente). Zoals ik al zei; momenteel zijn er geen wolven in Nederland. Danku voor het aannemen van een bericht van een medebokker.
De laatste signalering van een wolf was overigens wel in Twente, bij Beuningen, in september :)

Zo beetje gepikeerd? Het stukje aannemen slaat namelijk nergens op.

Wolven met beren vergelijken slaat in deze nergens op, wolven zijn namelijk wel vaker in Nederland gespot en bekend is dat ze vlakbij de grens leven, de kans is dus veel groter dat er een wolf ons land binnen komt dan dat er een beer de grens over steekt.
Daarnaast was er ook niet bekend dat er een jakhals was tot deze vastgelegd werd op de wildcamera. Dit kan met wolven net zo gaan.
Zeker weten dat er geen wolven zijn omdat jij er nog niet 1 gezien hebt of er nog niets over gehoord hebt vind ik persoonlijk dan ook een beetje arrogant.
Kijk alleen al hoeveel waarnemers er bij de vogels zijn, en hoeveel bijzondere soorten er tussendoor glippen en pas gevonden worden als ze verzwakt/gewond zijn, maar hé 'jullie' missen natuurlijk niets.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:25

:D
Een husky, wolfshond of iets dergelijks zal het geweest zijn. Geen zorgen, je wordt niet opgegeten door de grote boze wolf ;)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:28

Het gehuil van een hond, met name poolhond, klinkt als dat van een wolf en is tot zelfs kilometers ver te horen. Ze kunnen het heel goed als het baasje ze alleen thuislaat :') Ik denk eerder dat het zoiets is geweest.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:30

Een emotionele Beagle ook. Mensen zijn soms met stomheid geslagen als je hoort wat er uit dat kleine hondje komt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:37

ilsse schreef:
Ik denk ook een hond. Maar hier liep geloof 2 jaar geleden wel echt een wolf rond iedereen was er van in de ban. Dus zeg nooit nooit

een wolf? of een wolfhond?

Afbeelding

Ik gok op een hoorngeschal, of eventueel een achtergelaten hond ...

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:49

dees_daan schreef:
Zo beetje gepikeerd? Het stukje aannemen slaat namelijk nergens op.

Wolven met beren vergelijken slaat in deze nergens op, wolven zijn namelijk wel vaker in Nederland gespot en bekend is dat ze vlakbij de grens leven, de kans is dus veel groter dat er een wolf ons land binnen komt dan dat er een beer de grens over steekt.
Daarnaast was er ook niet bekend dat er een jakhals was tot deze vastgelegd werd op de wildcamera. Dit kan met wolven net zo gaan.
Zeker weten dat er geen wolven zijn omdat jij er nog niet 1 gezien hebt of er nog niets over gehoord hebt vind ik persoonlijk dan ook een beetje arrogant.
Kijk alleen al hoeveel waarnemers er bij de vogels zijn, en hoeveel bijzondere soorten er tussendoor glippen en pas gevonden worden als ze verzwakt/gewond zijn, maar hé 'jullie' missen natuurlijk niets.
Over gepikeerd gesproken..

Ik vind dit niet in dit topic passen. Maar thanks voor je toelichting.

Duhelo, wauw gaaf dier zeg <3

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:53

Sabini schreef:
Duhelo, wauw gaaf dier zeg <3

Dank je :D

ik kan me voorstellen als iemand deze, of nog beter, een amerikaanse wolfhond ziet lopen in het bos, het wel verward kan worden met een wolf.

https://www.woef.be/op-stap-met-wolfhonden/