Hoeveel dagen zelfde kleding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:16

bah sorry ik vind dat echt vies. Ik douche dagelijks en moet er niet aan denken om een handdoek twee keer te gebruiken. Noem me een verspiller maar ik vind dat echt niet fris...

De gebruikte handdoek als handdoek op de grond gebruiken de volgende dag dat doe ik dan wel maar ik droog me er niet nog een keer mee af.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:18

Een spijkerbroek 10 dagen aan? Gadver! Of pas wassen als het zichtbaar vies is vind ik ook smerig. Ondergoed en sokken elke dag schoon, bh drie dagen ongeveer. Broeken 2 of 3 dagen en bovenkleding twee dagen. Ik hou van schone kleding. Ik werk in het basisonderwijs met jonge kinderen en dan wordt er nog wel eens wat vies. In de zomer doe ik vaak elke dag een schoon shirt aan. Zeker omdat de klas dan een soort sauna is. Handdoeken gebruik ik twee keer trouwens. Een keer 's avonds als ik gedoucht heb en de volgende ochtend om mijn haar even droog te maken als ik het nat heb gemaakt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:19

Mijn prijzige jeans elke week wassen?? Zo slecht voor ze, zolang er geen zichtbare vervuiling of luchtjes te merken zijn was ik ze niet. Wel luchten natuurlijk maar ze worden niet al te vaak gewassen. Natuurlijk draag ik voor het smerige werk(stallen enz) goedkope broeken die dan wel meteen de was in gaan, net zoals dagelijks ondershirt en sokken en onderbroek.

musiqolog

xxwienekexx schreef:
Handdoeken doe ik om de dag in de was, mits ze nog fris zijn.

Tenzij ze nog fris zijn, bedoel je? Of wil je zeggen dat je ze anders meteen in de was doet?

Anoniem

Ik doe eigenlijk elke dag schone kleren aan. :+
Heel soms dat ik een broek twee dagen aan heb of een vest ofzo, maar meestal gaat alles na 1 keer dragen in de was.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:20

mijn jeans gaan hier na twee dagen gewoon in de was en ondanks dat gaan ze jaren mee ..

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:22

Vesten en spijker broeken vaak meerdere dagen. Tenzij het na 1 dag al stinkt of vies is.

Bh meerdere dagen, meestal 3-4. Is ook maar net wat ik doe. Veel bewegen/sporten of zit ik de hele dag maar te zitten. :+

Sokken ehm.. Ik draag 2 sokken. De onderste (om mijn voet) verwissel ik iedere dag. De sok over de sok verwissel ik om de dag, tenzij ze nat/zweterig zijn.

Shirtjes 1-2 dagen.

Jas tot ie vies is. Gaat ie de was in en dan heb ik hem weer aan wanneer die droog is. Hij stinkt vaak naar kuil.. Dan blijf ik wassen. Dan hou ik denk ik geen jas meer over.. :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:23

Tyrcanol: ja hoor de mijne ook. Heb sommige broeken al een jaar of 7 en beginnen nu een beetje te slijten, maar gaan nog prima mee.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:24

Verhelderend om te lezen.Vraag me altijd af hoe ik aan zoveel strijk kom.Maar ik was dus blijkbaar gewoon veel te veel :o

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:49

Tyrcanol schreef:
bah sorry ik vind dat echt vies. Ik douche dagelijks en moet er niet aan denken om een handdoek twee keer te gebruiken. Noem me een verspiller maar ik vind dat echt niet fris...

De gebruikte handdoek als handdoek op de grond gebruiken de volgende dag dat doe ik dan wel maar ik droog me er niet nog een keer mee af.

Je komt toch schoon uit de douche hoop ik? :') Ik vind dat persoonlijk verspilling inderdaad, met handdoeken doe ik dus wel langer dan 1x. Gewoon netjes uithangen op het rek.

geerte

Re: Hoeveel dagen zelfde kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:52

Ik doe alles schoon aan elke dag, behalve mijn broek die ongeveer 3 dagen als hij niet eerder vies is geworden. Bh om de dag, en als hij nog niet vies is of ruikt hang ik hem uit. Handdoeken gebruik ik 2 a 3 keer meestal.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:52

_Denise_ schreef:
Je komt toch schoon uit de douche hoop ik? :') Ik vind dat persoonlijk verspilling inderdaad, met handdoeken doe ik dus wel langer dan 1x. Gewoon netjes uithangen op het rek.

Dat inderdaad. :) Het grootste probleem is om die dingen te laten drogen (ik heb hier thuis geen verwarmingsdroogrek), niet om ze een week redelijk schoon te houden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:54

Hier dagelijks andere onderkleding en sokken.
Bovenkleding gaat na 1 dag in de was, of aan op stal.
Hempjes niet, die draag ik vaak een dag of 3.
Broeken of rokjes doe ik een andere dag vaak wel weer aan, die hang ik even uit.
Handdoeken worden hier ook vaker gebruikt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 21:55

Handdoeken 1 a 2 keer hier.
Ik heb m'n halve kledingkast bij m'n vriend, en de andere helft thuis thuis, dus ik heb niet altijd de luxe om elke dag wat anders aan te trekken.

2 dagen is wel m'n max.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:56

Oke misschien moet ik hier maar niet reageren :')
Ik doe zo te zien langer met mijn kleding dan de rest van bokt lol.

Handdoeken zie ik het probleem niet van om vaker te gebruiken. Toen ik in Canada zat had ik maar 1 handdoek, nouja die werd dan echt wel vaker gebruikt want vaak wassen zat er niet in hoor :')

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:56

Toen ik nog bij ouderslief woonde, ging alles na 1 x dragen de was in. Maar ja, als toen een broek kapot was, kreeg ik dat van hun.

Nu ik op mijzelf woon, was ik m'n broeken lang niet meer zo vaak.. hoe vaak geen idee maar denk na een stuk of 10 x dragen. Shirtjes vaker.
Schone onderbroek 2 x per dag. S'ochtends een string aan en savonds een boxer. En m'n bh praat ik liever niet over :+ die gaat niet zo vaak de was in :')

Handdoeken en theedoeken ed na 1 x gebruiken ook de was in.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:57

Onderbroek shirt en sokken 1 dag.
Trui (over tshirt), BH en broek 2 soms 3 dagen.
Pyama max 1 week, of tot wanneer ik me er niet meer fris in voel.

Handdoeken 2x gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:59

Hier gaat de broek ook pas in de was als hij zichtbaar vies is of niet lekker ruikt. Verder doe ik elke dag een ander shirt aan maar leg die van gister terug in de kast. Na zo'n 2 of 3 keer aangehad te hebben gaat hij de was in. Sokken en ondergoed elke dag, bh elke week tenzij ik heb gezweet.

Ik heb ook werkkleding dus dat scheelt aanzienlijk!

Handdoek: ik gebruik 1 voor mn haar en 1 voor mn lijf. Lijf gaat in de wasmachine en voor mn haar gebruik ik vaak de volgende dag weer voor mn lijf :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-12-16 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Saul

Sja sorry ik vind dat vies. De ene dag veeg je je pruim er mee af en de andere dag ga je er lekker mee door je gezicht :D.

Misschien komt dat wel omdat ik steriel werk doe en daar dus alles brandschoon moet zijn.
Merk dat ik echt een buitenbeentje ben ik dit topic. Maar ach so be it :)

musiqolog

Ik moet als man misschien niets over bh's zeggen, maar waarom zou je die net zo vaak verschonen als een onderbroek?
Spoiler:
Je lacteert er toch niet ongecontroleerd in?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:01

als ik niet werk of sport durf ik een broek of vest nog wel een tweede dag aan te doen.
als ik alleen op stoel zit bijv ergens op visite of alleen s avonds iets aan heb na werk dan wel langer.

verder elke dag alles schoon. zeker in de zomer dan wil ik nog wel vaker iets wisselen dan 1 keer per dag.

en handdoeken gebruik ik maar een keer.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 05-12-16 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachocheese

Tyrcanol schreef:
Sja sorry ik vind dat vies. De ene dag veeg je je pruim er mee af en de andere dag ga je er lekker mee door je gezicht :D.

Misschien komt dat wel omdat ik steriel werk doe en daar dus alles brandschoon moet zijn.

Ik vind het zelf ook niet fris hoor. Als snap ik de gedacht wel, je bent fris als je de handdoek gebruikt. Maar het is voor mij niet weggelegd.

musiqolog

Tyrcanol schreef:

Als je dat nou écht vies vindt, doe dan wat mijn grootouders doen: twee handdoeken, een voor de bovenkant en een voor de onderkant. En dan na een week of zo allebei de was in. Scheelt je toch zo al vijf handdoeken en je veegt niet met dezelfde handdoek door je je-weet-wel en door je gezicht.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:02

Ik doe van alles een schone, behalve soms van broeken of paardrijbroeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:05

Elke dag schone onderbroek, sokken en shirt/trui. BH meerdere dagen, 3 tot 4, tenzij ik extreem heb gezweet. Broek ook meerdere dagen.