Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
M_i_R schreef:Ik ben echt een beetje verbijsterd over de reacties om gewoon weg te gaan? Een afscheid, al dan niet met een ongetwijfeld goed bedoelde verrassing - is toch gewoon een onderdeel van je werk wanneer je een overstap maakt naar een andere baan, zeker wanneer daar ook (veel) verandering voor collega's en andere contacten mee gemoeid gaan.
Zomaar weggaan of stennis gaan schoppen omdat het feestje je niet zint vind ik onprofessioneel en bovendien ook niet getuigen van respect naar je collega's die vast hun best hebben gedaan om je op een leuke manier te bedanken voor de (naar ik aannneem) prettige samenwerking.
Wat hiervoor ook al gezegd werd: zet je er overheen dat je niet alles volledig in de hand kan houden en probeer het positieve er van in te zien. Het komt voort uit goede bedoelingen en ook voor andere (minder leuke) werkgerelateerde zaken ben je vast ook niet stiekem de achterdeur uitgerend.
Alvast veel plezier en van harte met je nieuwe baan!
Siersma schreef:Ik vind het eerlijk gezegd respectloos dat er voorbij word gegaan aan het feit dat TS geen groot afscheid wil. Snap werkelijk waar niet dat er dan toch zo nodig een verrassing georganiseeerd mowt worden.
Siersma schreef:M_i_R schreef:Ik ben echt een beetje verbijsterd over de reacties om gewoon weg te gaan? Een afscheid, al dan niet met een ongetwijfeld goed bedoelde verrassing - is toch gewoon een onderdeel van je werk wanneer je een overstap maakt naar een andere baan, zeker wanneer daar ook (veel) verandering voor collega's en andere contacten mee gemoeid gaan.
Zomaar weggaan of stennis gaan schoppen omdat het feestje je niet zint vind ik onprofessioneel en bovendien ook niet getuigen van respect naar je collega's die vast hun best hebben gedaan om je op een leuke manier te bedanken voor de (naar ik aannneem) prettige samenwerking.
Wat hiervoor ook al gezegd werd: zet je er overheen dat je niet alles volledig in de hand kan houden en probeer het positieve er van in te zien. Het komt voort uit goede bedoelingen en ook voor andere (minder leuke) werkgerelateerde zaken ben je vast ook niet stiekem de achterdeur uitgerend.
Alvast veel plezier en van harte met je nieuwe baan!
Ik vind het eerlijk gezegd respectloos dat er voorbij word gegaan aan het feit dat TS geen groot afscheid wil. Snap werkelijk waar niet dat er dan toch zo nodig een verrassing georganiseeerd mowt worden.
verootjoo schreef:Heeft niks met respect te maken imo hoorhet zou voor mij ook heel onnatuurlijk voelen om niks te organiseren. Hier gaat er ook niemand met de stille trom weg en is ook niemand met de stille trom jarig. Hoort er gewoon bij
aikon schreef:M_i_R ik vind het juist onprofessioneel om wensen van een goede werknemer niet te respecteren. Het heeft niets te maken met "flexibel" zijn. En waarom zou het een onderdeel van de "echte wereld" zijn?
Zo ik het lees komen werkgever/collega's TS helemaal niet tegemoet. Anders zou er geen feestcommissie hoeven zijn. Koffie/thee met een gebakje/hapje is meer dan genoeg. Waarom dan die hele poppenkast? (en ja, ik vind het een poppenkast gebeuren)
Mij zouden ze er ook absoluut geen plezier mee doen, ik hou ook helemaal niet van dit soort dingen en al helemaal niet om "in het zonnetje gezet te worden" Ik ben dan zeker instaat om om te draaien en weg te gaan.
M_i_R schreef:Tja, ik blijf het lastig vinden dat in dat geval het gevoel van 'gelijk hebben' en
'Niemand iets verplicht zijn' er dùs toe moet leiden dat je ook daadwerkelijk weg zou gaan. Zoals gezegd vind ik dat niet professioneel. Enige flexibiliteit mag toch worden verwacht, dat is nou eenmaal een onderdeel van de 'echte wereld' denk ik dan. Het is geven en nemen, en zoals ik het hier lees heeft de werkgever van TS al zijn/haar best gedaan om tegemoet te komen aan de wensen van TS. Maar het is niet alleen haar afscheid, een afscheid werkt twee kanten op.
M_i_R schreef:Zomaar weggaan of stennis gaan schoppen omdat het feestje je niet zint vind ik onprofessioneel en bovendien ook niet getuigen van respect naar je collega's die vast hun best hebben gedaan om je op een leuke manier te bedanken voor de (naar ik aannneem) prettige samenwerking.