Prijzen bijles

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Prijzen bijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:23

Ja waanzinnig, die jongen was apetrots op zichzelf en ik stiekem ook 8-)
Ik had maar heel kort de tijd, hij kwam twee maanden voor zijn examen bij me, zou nog maar 2 schoolonderzoeken ofzo hebben en moest toen zijn examen in. Ik had moeder al gezegd dat ik in twee maanden tijd geen wonderen kan verrichten, maar dat kan ik kennelijk wel haha.
Jongen heeft ook adhd, kon zich slecht concentreren op zijn werk, dus buiten de standaard bijles heb ik ook wat handvatten gegeven om zijn examens door te komen en dat werkte kennelijk. Superfijn gevoel geeft dat.

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:34

Volgens mij is €20 een hele normale prijs, toen ik (15 jaar geleden alweer) wiskundebijles kreeg van een gepensioneerde wiskundeleraar koste dat ook al €25 per uur. Was overigens gewoon bij hem thuis, dus van reiskosten oid was niet eens sprake.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:36

Ik kreeg wiskunde bijles van een student scheikunde voor €20,- per uur. Het was het dik waard, want ik begon met een 2,8 en ik ging uiteindelijk over met een 6. Als bijna afgestudeerde docent zou je naar mijn mening wel meer kunnen vragen. Het is immers je vak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:53

Ik zit in 6VWO en krijg 15 euro per uur voor bijles aan een meisje uit groep 6. Zelf had ik eerst 10 gevraagd maar dat vonden ze te weinig, dus ze stonden erop dat ik 15 euro per uur kreeg.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:12

€20,- per uur voor een afgestudeerde docent vind ik een nette prijs.

Zelf heb ik eind 3-havo en begin 4-vmbo bijles gehad van iemand die toen haar vwo-diploma had en nog geen studie deed, daar betaalden mijn ouders 7,50 per uur voor. Ze kwam dan hier thuis. (ze woonde 1 straat verderop dus reiskosten was geen sprake van)

Ik zou mooi die €20 blijven vragen, als ze het te duur vinden zoeken ze maar een ander.. Als afgestudeerd docent vind ik het niet meer dan logisch dat je ook meer vraagt dan iemand die zelf net van de middelbare af komt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:26

Vanuit de lesgever gezien: als het een extraatje is naast een baan is twintig best riant, er vanuit gaande dat het netto is. Wanneer bijvoorbeeld de in paardrij-instructie wordt gegeven vanuit een bedrijfsmatig model, zou twintig euro te weinig zijn.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:32

Ik vind dat nog vrij laag hoor. Ik heb zelf VWO gedaan en HBO Economie afgestudeerd, en geef Engels, Wiskunde en Economie bijles. Eerst aan de 2 kinderen van een paar vrienden, inmiddels met wat mond op mond reclame ook aan 'vreemden' Ik vraag € 12,50 voor bijles bij mij thuis of in hetzelfde dorp, maar ik heb dus geen onderwijservaring (behalve mijn instructeursopleiding voor de paarden)

Het is inderdaad ontzettend stoer als ze bij je komen met een lijst met 4en en 5en en aan het einde van het jaar een dikke 7 of 8 staan!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 18:32

Bedankt voor de reacties allemaal :)

Als 'erbij' is het misschien best riant, maar je steekt er wel evenveel werk in als wanneer je het niet voor 'erbij' doet :). Ik krijg nu gewoon die 20, en ik heb ook besloten dat ik het voor minder niet ga doen. Ik heb ervoor geleerd, ik heb het druk genoeg, ik moet ervoor reizen dus het is het wel waard.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:44

Eerlijk gezegd vind ik dat het tarief hetzelfde moet zijn, ongeacht of je het als hoofdbaan doet of voor erbij. Het verandert niets aan je opleidingsniveau en de kwaliteit van je werk. Het kan je klant/student ook geen moer schelen of je het 1 of 100 uur per week doet. Jij doet je werk goed, punt. Ik zou echt de kriebels krijgen van iemand die zegt dat hij maar 10 ipv 20 euro wil betalen "omdat ik het toch voor erbij doe." Het is niet aan hen om te bepalen hoeveel je mag vragen. Je moet jezelf, je opleidingsniveau en je ervaring naar waarde schatten.

Ik heb bijvoorbeeld een fulltime baan als manager, maar daarbuiten freelance ik ook als journalist voor verschillende kranten. Zij betalen mij per stuk evenveel als een fulltime journalist, want dat ik 1 artikel per week schrijf, maakt mijn stukken niet minder kwalitatief dan die van iemand die het fulltime doet.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:07

Ik vind dit een nette prijs hoor.

Ik kreeg bijles voor Economie en M&O van een meid die bedrijfskunde studeerde. Zij kreeg 12,50 per uur, hierbij zaten ook de reiskosten. Maar dat is natuurlijk niet HET vak of als docent zijnde. Ook woonde ze in hetzelfde dorp, dus wat dat betreft had ze niet veel reistijd+kosten.

Daarom vind ik 20,- voor een (bijna) afgestudeerd docent incl reiskosten gewoon een prima bedrag! Vind iemand het te duur? Zoeken ze maar een ander, die het wel voor minder doet, maar die heeft dan vaak ook minder verstand ervan en minder ervaring erin.