Geen oud en nieuw willen vieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:17

Ik snap ook nooit zo goed wat je moet vieren met O&N maar dat terzijde :D
Ik ga nooit op stap op dat soort avonden, ik duik meestal met een boek en de top2000 aan op de bank, kaarsjes aan en beesten erbij.
Eigenlijk net als iedere avond dat ik vrij ben en niets anders wil/moet doen.
Ik reflecteer altijd het afgelopen jaar en verheug me op het komende, ben ook vaak alleen met O&N omdat vrienden en vriendinnen vaak wel gaan stappen.
Helemaal geen problemen mee, al krijg ik wel vaak de opmerking dat mensen het vreemd vinden dat ik alleen ben op ''zo'n avond''.
Voor mij is het niet anders dan anders, dat opgeklopte gedoe is niet aan mij besteed zeg maar ;-)
Veel plezier met komende O&N TS, lekker rustig en ontspannen en...een goed 2017!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:18

Groot gelijk..

Het is uiteindelijk ook maar een dag, genoeg andere dagen om lekker naar een feest te gaan.. zonder vuurwerk en belachelijke druktes!

Ik vind de feesten met oud op nieuw ook vrijwe ieder jaar tegen vallen, waar ik ook heen ga. Nog geen idee wat het dit jaar wordt, maar ook prima om het lekker aan me voorbij te laten gaan..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:19

De tijd dat ik het nodig vond om op stap te gaan is ook voorbij. Bovendien heb ik honden, waarvan eentje enorm angstig van vuurwerk. Dus is blijf of gezellig thuis of, ik ga naar familie of vrienden waar de honden mee naartoe mogen. Lekker iets eten, gezellig kletsen eventueel een spelletje of film en om middernacht mijn hoofd buiten steklen om naar het vuurwerk te kijken. Meer hoeft het voor mij niet te zijn.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:23

Voor mij is het net zo raar als het geëmmer over dat niemand met kerst alleen zou moeten zijn. Op dit soort dagen mag dat blijkbaar niet, maar die andere 363/362 dagen in het jaar zou dat niet erg zijn? Doe lekker zoals jij het wilt en in mijn ogen heb je groot gelijk dat je niet meewilt met een groep waar het al 2 keer eerder vechten is geworden. Maar dat zou sowieso mijn groep dan niet (meer) zijn geweest, wat een lol. En nog beloond worden doordat de rest van de groep solidair is. :n

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:26

Ik verzin altijd iets over de paarden in de gaten moeten houden. Dat is helemaal niet nodig zij vinden oud en nieuw net zo spannend als ik. Niet dus. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:28

Heerlijk toch, gewoon lekker thuis :j Zulke 'feestjes' zou ik ook snel klaar mee zijn :n

Ik zit ieder jaar bij anderen uit, maar zitten dan vaak in een garage oid ivm de rokers.. :brr: Liever zit ik gewoon lekker binnen voor de TV, lekkere hapjes op tafel.. Maar ja, in je eentje binnen zitten is ook zo ongezellig :+

Obelix95

Re: Geen oud en nieuw willen vieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:29

Dit jaar weer als vanouds bij vrienden van mijn ouders. Die gaan altijd met een hele vriendengroep en een dochter van 1 stel is ook een goede vriendin van mij, dus dat is gezellig! En eventueel daarna nog een kroeg in thuis, als die uberhaupt open is :+ Weer helemaal naar de stad heb ik geen zin in, ik zie die avond wel wat er gebeurd

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:31

Ik heb nog geen idee. Ben bang dat ik moet werken met nieuwjaar, als dat zo is blijf ik sowieso thuis en ga ik niet op stap. Vind het trouwens sowieso normaal leuker om jaar een feestje te gaan dan met oud en nieuw.. en goedkoper

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:37

Ik heb nooit zoveel met oud en nieuw. Ik ga lekker werken, heel gezellig en lekker veilig vuurwerk kijken. 1 januari een nieuwjaarsreceptie met de familie, die altijd erg gezellig is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:39

Ik heb m'n ding wel gevonden denk ik, we gaan ofwel bij vrienden thuis en dan daarna vuurwerk kijken op de markt in Delft en bij onze vereniging even een drankje doen en gelukkig nieuwjaar wensen enzo :) Hoewel we best van feestjes houden daar is O&N best rustig meestal, gewoon een stuk of 40 leden die bijkletsen en goedkope Cava drinken :=
Vorig jaar was ik bij mijn vriend zijn ouders. De hele avond heerlijk getafeld en om 12u steekt mijn vriend met zijn vader vuurwerk af. Gelukkig hebben die hun hoofd niet in hun aars zitten en letten ze goed op, standaard veiligheids riedeltje, geen Pools hokkietokkievuurwerk, zij hebben nog nooit een ongeluk meegemaakt.

Las laatst een grappig (satirisch) artikel: https://degladiool.nl/oud-en-nieuw/
Over mensen die veel te hysterisch zijn over dat oud & nieuw de beste avond van je leven moet zijn enzo.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:39

Ook hier geen feestjes, Nou gaat dat ook niet met een klein kindje
Had wel eventueel bij familie op bezoek willen gaan maar ook dat gaat niet
Lekker thuis dus. Geef elk jaar aan dat de deur open staat en als je wil langs komen mag dat. Heb je wat beters te doen ook prima.

Vorig jaar is alleen mijn mams langs geweest en lagen we lekker om 1 uur in bed, Al lang blij dat de kleine er door heen sliep.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:42

Azmay schreef:
Ik ben nog nooit op stap geweest met oud en nieuw. Altijd gewoon lekker bij de familie oliebollen eten en spelletjes spelen. Heerlijk <3

Hier ook. Altijd bij familie. Voor mij bestaat er geen betere oud en nieuw :) ik vind oud en nieuw geweldig, maar niet als ik naar een feestje ga.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:45

Wat een kinderachtige vrienden dat ze zich niet eens normaal kunnen gedragen op een feest. Lekker de avond verpesten voor iedereen. Ik zou er ook snel klaar mee zijn. Vriend en ik zitten met ou&nieuw standaard samen op de bank. Behandelen het eigenlijk als een normale avond alleen om 12 gaan we even buiten vuurwerk kijken. En natuurlijk oliebollen vreten. :+

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:49

Ik vier het altijd met single vriendinnen, wijn en hapjes. Ik ben happy als single, maar niks is zo awkward als het moment dat het nieuwe jaar wordt ingeluid en alle stelletjes elkaar zoenen en je daar zo staat als single :') .

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:52

Ik vier het niet. Eerst mijn best doen om tot middernacht wakker te blijven.
Is echt super moeilijk als je normaal al om 8 uur in je bed ligt te snurken... En vervolgens de mensen beste wensen te wensen en om 00:05 je nest in duiken!

Nee hoor, ben er al heel wat jaren mee opgehouden. Ga bij tijds naar bed en slaap door het vuurwerk heen over het algemeen.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:53

Oud&Nieuw is echt altijd het meeste teleurstellende feestje van het jaar.

Heb het dit jaar zo ver gekregen dat de vrienden groep het ergens tuis wil vieren!
Ga echt no way weer 20/30 euro betalen voor een stom en veel te druk feestje met alleen maar dronken volk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:00

Mijn oud en nieuw is echt zoveel leuker sinds ik er niks meer van verwacht :) Ik heb al een paar bijzonder leuke avonden doorgebracht met Bokt en een lekkere maaltijd, en dan om half een naar bed. (Je mag ook eerder naar bed, niets moet, maar op zich vind ik het vuurwerk nog wel mooi vanachter glas :) )
Maar ik heb ook al een paar leuke avonden gehad met andere mensen die het ook niet enorm groots wilden vieren, of een spelletjesavond ofzo. Alles kan, alles is prima :) En als je vriend graag wil feesten en jij niet, dan kun je vooral allebei lekker doen wat je wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:00

Ik blijf ook alleen thuis, mag lekker op de dieren passen.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:06

Ik denk dat ik dit jaar ook alleen ben.. Vorig jaar was ik bij vrienden en kon m'n oudste hond wel mee (laat ze met O&N niet alleen, ookal is ze niet bang voor vuurwerk, ik hou het toch graag in de gaten.), maar nu met twee honden zal dat feest niet doorgaan haha. Omdat het voor de andere hond voor het eerst is vind ik het niet prettig om hem ergens bij een oppas te droppen, dus wij vieren het sneu met z'n drietjes denk ik. :=

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:16

Ik wil sowieso niet op stap met vechtersbazen dus dan bleef ik ook lekker thuis.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:20

Hier nog iemand, ook ik heb eenzelfde ervaring met omvallend vuurwerk als jij ts. Sindsdien heb ik er ook een hekel aan.

Gelukkig moet ik altijd werken tijdens de jaarwisseling en kan ik het ook niet vieren.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:24

Met zulke 'gezellige' mensen in de vriendengroep zou ik het snel bekeken hebben. Lekker je eigen plan trekken en een nieuwe traditie beginnen!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:25

Wij nodigen altijd wat vrienden uit en spelen spelletjes <3

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:43

Ik zu daar ook snel klaar mee zijn hoor.. Dan zou ik ook 10x liever het gewoon gezellig thuis vieren!

wij vieren het dit jaar in Aruba!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:45

Zou lekker thuis blijven. Ik blijf eigenlijk ook elk jaar thuis.
Nu moet ik zeggen dat ik wel graag oud en nieuw met vrienden zou vieren, maar het enige wat mijn vrienden doen is zuipen en dan krijg je dus inderdaad dat soort feesten als jij omschrijft. Als ik vrienden had die oud en nieuw vierden met een wijntje op de bank, spelletjes en een film bijvoorbeeld dan had ik het zeker wel met mijn vrienden gevierd.
Oud en nieuw is er om het jaar gezellig en positief af te sluiten, niet dronken en vechtend :')