Maar dan zou deeltijd roc het ook niet worden. Hier in het midden zijn er ook vacatures zat, zeker in ziekenhuizen maar alles alleen met diploma dus ik moet iets om er te komen. Uiteindelijk kun je doorgroeien in de zorg, dat perspectief heb ik nu gewoon niet
Ik las dat er 8 december open avond is op het roc dus daar maar eens gaan kijken. Als ik jullie zo lees is het zonde om geld te besteden aan een thuisstudie.
Voor het loon hoef je het niet te doen, dat is (zeker in het begin) geen vetpot. Maaaaar het is wel het allerleukste beroep wat er bestaat! Ik werk nu 7 jaar in een praktijk als doktersassistente en inmiddels heb ik ook de POH opleiding gedaan, ik zou geen andere baan willen.
Ik heb destijds de deeltijd ROC opleiding gedaan (2 avonden naar school) en erbij natuurlijk de stage uren.
Wij hebben altijd veel stagiaires, de LOI en NHA leveren imo wel goede studenten af, Capabel zou ik afraden.
Bedankt in ieder geval voor jullie inbreng. Ik ga er nog eens over nadenken. De enige avond opleiding hier is via capabel, voormalig roc maar dan lees ik weer betere verhalen over NHA...
Veel praktijken en ziekenhuizen hebben inderdaad lijntjes lopen met scholen... Ik zou rondkijken of je een deeltijd kan doen via een ROC die al wat lijntjes hebben lopen.
Banen is helaas geen vetpot, ik heb het geluk dat ik al werk heb, maar bij mij in de omgeving is er momenteel (voor zo ver ik kan zien) toch echt een vacaturestop op de doktersassistenten. Maar dat kan over 2/3 jaar natuurlijk heel anders zijn!
Nee, niet echt. Als ik het zo zie begint het rond de 1600 bruto voor voltijd... Dat hou ik nu netto over voor drie dagen dus daar hoef ik de studie niet voor te doen