Help mijn ex eist omgang kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aradis

Re: Help mijn ex eist omgang kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:37

Hij eist zijn recht op, dat is toch zo raar niet?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:52

Aradis schreef:

Nou inderdaad.

Daarbij snap ik niet wat je nou precies wil of waarom je dit topic hebt geopend. Je OP is zo kort.
Vader wil kind zien, kind wil vader zien. Prima.

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:00

Beste ts,

Ik lees nergens hoe lang er sprake is geweest van Family Life?

Vanaf 12 jaar heeft ieder kind spreekrecht wat hij/zij graag wilt.

Vervolgens word er gekeken of het in het belang van het kind is om omgang te hebben bijv of de problematiek van vader nog steeds een grote rol speelt? Zo ja, kan er een Bor traject gestart word om toch omgang te krijgen.

Communiceren beide ouders zonder dat het kind klem of verloren raakt tussen beiden ouders?

Al dit soort zaken spelen een rol bij omgang, het belang van het kind staat telkens voorop.

Wat jij vind tov je ex is niet relevant, het feit dat hij jaren niet voor dochter gezorgd heeft is iets wat je blijkbaar 'geaccepteerd' hebt, de zorg en verantwoording had je middels rechtbank kunnen afdwingen. Is dit wenselijk als vader weigert? Nee, maar dan had je een stok achter de deur waarom nu wel en toen niet?!

Feit blijft dat als jouw dochter omgng wenst dit leidend moet zijn voor elke moeder mits het haar niet schaadt al het andere is in deze niet relevant. Niets is zo fijn om als moeder zijnde te zien dat je kind gelukkig hiervan word en dat je nooit een schuldgevoel hoeft te hebben dat jij de omgang onthouden hebt, leg deze verantwoording bij de vader, hij zal zich moeten verantwoorden naar dochter waarom toen niet en nu wel. Laat aan je dochter zien dat jij meewerkt en zet je persoonlijke issues jegens hem opzij, hoe moeilijk ook.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 14:11

Wat een nare situatie ts! Jaren heb je de zorg alleen voor je dochter op je genomen en nu komt je ex opeens de hoek om en eist hij contact terwijl hij waarschijnlijk voor veel ellende heeft gezorgd. Advies geven kan ik niet maar ik wil je wel veel sterkte wensen met deze moeilijke situatie

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 18:10

Toch is de situatie niet zo makkelijk als sommigen deze afdoen. Een vader die meerdere jaren uit beeld is geweest, is het echt wel heel heftig als deze ineens 'zijn recht opeist'.

Met een meisje van 13 zou je goed moeten kunnen praten. Krijg duidelijkheid in wat zij wil. En ga daarna met zijn 3en om de tafel zitten (eventueel nog een externe erbij). Duidelijke afspraken maken en op papier zetten.
En verder veel blijven praten met je dochter denk ik. Sterkte in elk geval!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:43

Goof schreef:
Aradis schreef:

Nou inderdaad.

Daarbij snap ik niet wat je nou precies wil of waarom je dit topic hebt geopend. Je OP is zo kort.
Vader wil kind zien, kind wil vader zien. Prima.

Idd.
Ik zou zeggen wees blij dat hij contact wil....
Ik ben zo allergisch voor moeders die moeilijk doen over de omgang kind/ex. Alsof je als moeder meer recht hebt op een kind dan een vader.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:48

Ligt eraan, als die goed aan de drank is zou ik ook 3 x nadenken om me dochter erheen te sturen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:51

Makkelijk gezegd _lautje_ maar niet iedere moeder houdt zonder hele goede reden haar kind weg bij zijn vader!
Misschien is het een optie om het onder toezicht te doen TS.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:55

Een mediator kan jullie helpen het gesprek te voeren en een omgangsregeling op te stellen.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:13

chanicha schreef:
Makkelijk gezegd _lautje_ maar niet iedere moeder houdt zonder hele goede reden haar kind weg bij zijn vader!

Dit dus.. Ik ken niemand die voor haar plezier haar kind weghoudt bij de vader.
Mijn vader is alcoholist en de afspraak was heel duidelijk; als jij doorgaat met drinken, komen de kinderen niet meer. Vader is heel lang van de drank geweest en wij zijn toen met veel plezier daarheen gegaan, tot hij weer is gaan drinken.. Afspraak is afspraak. Maak deze ook, TS. Maar geef ook je kind de kans contact te hebben en hopelijk een gezonde relatie met haar vader aan te gaan. Ik ben er na een aantal jaar achtergekomen dat ik absoluut geen contact wil met mijn vader, maar daar kom je pas achter na het te proberen..

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:27

Goudlokje1 schreef:
chanicha schreef:

Dit dus.. Ik ken niemand die voor haar plezier haar kind weghoudt bij de vader.

Ik ken gevallen zat daarvan... Echt te triest voor woorden die vrouwen
In mijn ogen ben je dan eigenlijk geen kinderen waard.
Ik heb het niet over excessen als in geval van misbruik ed... Maar een goede vriend van ons heeft heel veel moeite met zijn ex en dat Is echt een geweldige vent, goed voor zijn Kids, maar zijn ex is een jaloers achterdochtig geval, die gunt hem niets...
Zo ken ik ook legio verhalen van collega's, echt triest in veel meer gevallen dan ik wil geloven... :(

Ik zou het ook moeilijk vinden in het geval van TS, al is me niet duidelijk of ex en dochter elkaar wel nog gezien hebben afgelopen vijf jaar, maar ik geloof dat iedereen fouten mag maken als je er maar van leert.
Mocht hij zijn leven gebeterd hebben dan kun je inderdaad altijd nog onder toezicht beginnen...
Wanneer dochterlief al 13 is mag ze trouwens gewoon zelf kiezen dus heb je niet zoveel in te brengen vrees ik.
Zorg vooral dat het allemaal niet tegen je gaat werken.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:59

Corine, jammer dat jij wel zo iemand kent want zo'n persoon vind ik gewoon een slang. Laat me het anders verwoorden, ik ken niemand die een kind krijgt om die bewust bij de vader weg te kunnen houden.. Met andere woorden; niemand gaat er volgens mij vanuit dat het zo compléét misgaat dat je je kind uiteindelijk "voor de lol" bij de vader weg gaat houden, want dan zit er iets toch al niet helemaal goed..

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:15

Goudlokje1 schreef:
Corine, jammer dat jij wel zo iemand kent want zo'n persoon vind ik gewoon een slang. Laat me het anders verwoorden, ik ken niemand die een kind krijgt om die bewust bij de vader weg te kunnen houden.. Met andere woorden; niemand gaat er volgens mij vanuit dat het zo compléét misgaat dat je je kind uiteindelijk "voor de lol" bij de vader weg gaat houden, want dan zit er iets toch al niet helemaal goed..

Nee, maar dat uitgangspunt hebben dus niet alle ouders meer op het moment dat ze van scheiden.
Vaak is het respect gewoon ver te zoeken en worden dingen over de rug van kinderen uitgevochten.
En helaas zie ik dat veel te veel gebeuren.
Exen die de belangen van hun Kids voorop stellen zijn op één hand te tellen, te triest voor woorden.
Je zou willen dat de uitzonderingen andersom zijn...

Er wordt zelfs vaak raar tegenaan gekeken wanneer je wel een goede omgang hebt met elkaar...

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:22

corine1981 schreef:
Goudlokje1 schreef:

Nee, maar dat uitgangspunt hebben dus niet alle ouders meer op het moment dat ze van scheiden.
Vaak is het respect gewoon ver te zoeken en worden dingen over de rug van kinderen uitgevochten.
En helaas zie ik dat veel te veel gebeuren.
Exen die de belangen van hun Kids voorop stellen zijn op één hand te tellen, te triest voor woorden.
Je zou willen dat de uitzonderingen andersom zijn...

Er wordt zelfs vaak raar tegenaan gekeken wanneer je wel een goede omgang hebt met elkaar...

Maar dat is toch raar? Dat er lekker over de rug van kinderen notabene even de "baas" wordt gespeeld? Alsof mensen nog niet genoeg dingen te doen hebben.. Ik zal dat soort energiezuigende mensen nóóit snappen..

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:35

Uhm, nee ik ook niet goudlokje... Maar het gebeurt echt te vaak. Er wordt niet voor niets geopperd door de tweede kamer dat een kind zijn eigen advocaat moet krijgen en gezinnen één eigen rechter krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:40

Goudlokje1 schreef:

Goh, de ex van een familielid van me, was al boos wanneer mensen vlak na de bevalling zeiden dat de dochter op haar papa leek. Het was haar kind en van niemand anders. Nog voor er ook maar sprake was van problemen, verkondigde zij al dat ze serieus keet zou schoppen als hun huwelijk ooit zou stranden. Je wil niet weten hoeveel moeite zij gedaan heeft om de kinderen tegen hun vader en zijn familie op te zetten. Wat haar overigens niet gelukt is, de meisjes zijn dol op hun papa.

Dus sorry TS, ik ben ook iemand die niet snapt wat nu eigenlijk je probleem is. Jou ex heeft jou rot behandeld, maar wil er nu duidelijk zijn voor zijn dochter. In die 5 jaar kan hij best wel tot onzicht gekomen zijn en als beiden dol zijn om mekaar, wat is dan het probleem?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:45

Ik kan mij wel voorstellen dat dit lastig is wanneer er geen/weinig vertrouwen is tussen de ouders (ex-partners).
Je wilt je kind ook beschermen tegen teleurstellingen, maar dat gaat niet altijd. Het maken van goede afspraken is voor iedereen belangrijk.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 07:45

Hier dus zelfde ervaring. Ik zie dusveel vrouwen die kinderen gebruiken als machts/treitermiddel naar een ex. En letterlijk zeggen ik ben de moeder, dus heb meer recht op het kind.

En de openingspost van tS is zo summier dat wij weinig er uit kunnen maken anders dan dat ta het moeilijk vindt dat vader omgang met ZIJN kind wil.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 08:36

Wat ik uit het kleine beetje info haal, is dat ts haar dochter niet bij de vader heeft weggehouden maar dat vader voor 5jr uit het leven van dochter is verdwenen.
En dan zou ik ook echt niet staan te springen als ie ineens weer voor je neus staat.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 08:41

Sommige mannen kunnen het ook moeilijk goed doen en hebben véél minder recht op fouten mogen maken dan vrouwen.

Trekken ze zich zogezegd niets aan van hun kind (vaak interpretatie, of weigeren ze ondertussen zelf de band met kind-vader te laten onderhouden), is het niet goed. Willen ze de relatie herstellen, is het ook niet goed.

Vrouwen weten het vaak zo goed allemaal en worden blind voor hun eigen tekortkomingen.

En ik ben zelf een vrouw, maar zie het genoeg gebeuren rondom mij.

In elk geval: als het kind er behoefte aan heeft, is het niet aan jou om dat tegen te houden. Wèl zou ik idd een mediator inschakelen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:04

MMIDV schreef:
Wat ik uit het kleine beetje info haal, is dat ts haar dochter niet bij de vader heeft weggehouden maar dat vader voor 5jr uit het leven van dochter is verdwenen.
En dan zou ik ook echt niet staan te springen als ie ineens weer voor je neus staat.

Maar het punt is dat het dus niet om jou/ de moeder gaat, maar om het kind ;)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:59

En juist omdat het om het kind gaat wat haar vader al jaren niet gezien heeft moet hier heel goed over nagedacht worden. En dan met name de invulling daarvan. Ik zou toch rechtsbijstand gaan bellen want zoals ik het opmaak betaald hij ook geen alimentatie etc.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:00

Goof schreef:
MMIDV schreef:

Maar het punt is dat het dus niet om jou/ de moeder gaat, maar om het kind ;)

Ja en ook daarom zou ik niet staan te springen dat iemand die zo uit het leven is verdwenen gewoon weer uit het niets terugkomt. Want dan moet daar goed over gesproken worden. Voor een kind is dat ook niet niets hoor. En ik spreek uit ervaring.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:07

Urona447 schreef:
En juist omdat het om het kind gaat wat haar vader al jaren niet gezien heeft moet hier heel goed over nagedacht worden. En dan met name de invulling daarvan. Ik zou toch rechtsbijstand gaan bellen want zoals ik het opmaak betaald hij ook geen alimentatie etc.

Ik denk wel dat hij haar regelmatig ziet, maar dat hij nu wil dat ze bv vaker komt op vaste dagen.
Want TS zegt:
nienke39 schreef:
Zij is gek op haar vader...dus wil dat ook niet negeren

Dus het meisje kent haar vader wel (heel goed) en is duidelijk gek op hem.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:29

Toch leuk zo'n topic waarbij TS heel summier is met info en het topic al 2 pagina's telt..