Hoeveel vragen voor oppassen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:16

Ik pas in de ochtend op een kindje van bijna een jaar oud, voor 1 1/2 uur, daar krijg ik €15,- voor. Maar ben dan echt bezig met het hele ochtenritueel en breng haar naar het kdv.

vroegah met oppassen kreeg ik €15 tot €20 per avond.was dan samen eten met de kids, ze onder de douche stoppen en naar bed. was toen 15 dus voor mij een hoop geld. waren 2 kinderen trouwens.

Ik denk dat €10 per uur een goed bedrag is, tenzij je niks met de kids hoeft te doen da. zou ik minder vragen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:17

Zelf krijg ik volgens mij 6 euro per uur. Maar, eerlijk gezegd ben ik daar niet enorm mee bezig. Ik vind het altijd hartstikke leuk met de 2 kids en doe het eigenlijk niet eens voor het extra zakcentje :))

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:20

Keet schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Ik kreeg 150 per avond :')
Was 2 uurtjes met kind zitten daarna ging ze zelf naar bed en alles. En zat ik op de bank tv te kijken.

150 euro? Idioot gewoon :n

Kwamen ze zelf mee aan :')
Ik Hoefde er eigenlijk niks voor te hebben. Maar ze drongen elke keer aan om het aan te pakken.

Waren wel mensen die niet echt naar geld hoefde te kijken.

Zelf zou ik tussen de 5 en 10 per uur gaan zitten

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:22

Ik heb vanaf mijn 16e verschillende vaste oppasadressen en ook een hoop waar ik af en toe op de kinderen paste.
Ik heb nooit mijn eigen tarief bedacht, maar ben begonnen met 3,50 per uur (16 jaar), ging toen naar de 5 euro per uur (18 jaar).
Tijdens mijn (relevante!) studie heb ik een vast tarief gehanteerd, dat is bedacht door mijn eerste vaste oppasadres in Amsterdam en dat was écht aan de hoge kant, namelijk 8 euro per uur en ik kreeg altijd een uur extra uitbetaald voor de reistijd en kosten. (Ik was een erg gewilde oppas :') paste iedere week minimaal 12 uur op en het is echt het leukste bijbaantje ooit <3 ).
Ik maakte nooit verschil in overdag of avond en ook niet in aantal kinderen of leeftijd (ik vond het bijvoorbeeld altijd prima als allebei de kinderen een vriendje mee namen en heb opgepast op een baby van 2 maanden tot een tiener van 14).

Ik vind alles tussen 5 en 10 euro per uur redelijk.

benangelique

Re: Hoeveel vragen voor oppassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:41

10 euro per uur zou hier exit oppas zijn. Een avondje uit wordt dan wel een hele dure grap. Wij zijn vaak een uur of 4/5 weg. ...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:45

jorretje schreef:
Ik heb vanaf mijn 16e verschillende vaste oppasadressen en ook een hoop waar ik af en toe op de kinderen paste.
Ik heb nooit mijn eigen tarief bedacht, maar ben begonnen met 3,50 per uur (16 jaar), ging toen naar de 5 euro per uur (18 jaar).
Tijdens mijn (relevante!) studie heb ik een vast tarief gehanteerd, dat is bedacht door mijn eerste vaste oppasadres in Amsterdam en dat was écht aan de hoge kant, namelijk 8 euro per uur en ik kreeg altijd een uur extra uitbetaald voor de reistijd en kosten. (Ik was een erg gewilde oppas :') paste iedere week minimaal 12 uur op en het is echt het leukste bijbaantje ooit <3 ).
Ik maakte nooit verschil in overdag of avond en ook niet in aantal kinderen of leeftijd (ik vond het bijvoorbeeld altijd prima als allebei de kinderen een vriendje mee namen en heb opgepast op een baby van 2 maanden tot een tiener van 14).

Ik vind alles tussen 5 en 10 euro per uur redelijk.

Kom Gups wel bij jullie brengen als ik oppas nodig heb :D krijg je een droptoffee per uur :D en het meest fantastische kind om op te passen :D

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:49

benangelique schreef:
10 euro per uur zou hier exit oppas zijn. Een avondje uit wordt dan wel een hele dure grap. Wij zijn vaak een uur of 4/5 weg. ...

Ij vraag me wel is af dan, hoeveel kost een kinderopvang om weg te brengen?

10 per uur vindt ik opzich ook wel normaal. Als je kinderen neemt weetje dat her duur is

Niet aanvallend bedoeld hoor ben hier gewoon benieuwd naar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:50

Idd is kinderopvang niet veel duurder?

En degene die 150 op een avond kreeg. Jeutje, lekker verdienen. Iemand noemde het idioot, maar als een stel dat er voor over heeft, prima toch?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:51

Kinderopvang kost ongeveer 7 euro per uur. Incl voeding, drinken en luiers ;) en 2 deskundig opgeleide personen op de groep.

Dus niet een 16 jarige die in de avonduurtjes op de bank zit met drinken en chips van het huis ;) met een slapend kindje boven.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:54

Ik betaal aan kinderopvang geen 10 euro per uur... bij de gastouder 5.20, op het kdv 7.10. Is wel bruto dus krijg ik ook nog van terug.
Maar is niet te vergelijken, want daar is het 1 leidster op 6 kinderen. Thuis 1 oppas op 2 kinderen. Daarnaast hoeft de oppas weinig te doen, terwijl ik van een kdv of gastouder toch echt heel wat meer verwacht. Bovendien zit in een opvangdag alles begrepen wat er verbruikt wordt

En ja, kinderen zijn duur maar zo lijkt t wel of dat een excuus is om ouders uit te buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:55

Nouja ouders uit te buiten vind ik ook een rare uitspraak. _O-

Persoonlijk ben ik van mening om er samen met de ouders uit te komen, vandaar dat ik heb gezegd dat ik het zelf écht niet zou weten en er enkele richtlijnen op het Nibud staan. :) Zelf dacht ik aan om en nabij de €6.

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:57

Ik krijg bij mijn beide adressen €6,- per uur, ongeacht of de kinderen wakker zijn of slapen. Dit betekent dat ik mijn geld soms erg makkelijk verdien, maar er zijn ook dagen dat ik de kinderen dus de hele dag bezig moet houden. Bij beide adressen zijn er overigens twee kinderen. Overigens kwamen de ouders bij beide adressen zelf met dit bedrag per uur.

Ik zou afspreken €5,- en dan voor ieder extra kind €1,- erbij. Zeker als het 's avonds is, is dat in mijn ogen een reëel bedrag.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:58

Met uitbuiten doel ik niet specifiek oppassen hoor, maar overal waar het woord kind of baby in voor komt is 3x zo duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:59

Net zoals met paarden. :')

@Kalab dat is wel echt een goed idee zeg!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:03

_Dominique schreef:
Volgens mij gaat het voorlopig om avondjes, dus na het eten tot uurtje of 11 ofzo?

Ik denk zelf aan 20-25 euro voor de avond (van 19-23 uur?)
Lijkt mij netjes, jij neemt wat huiswerk mee en hoeft wrs amper naar boven..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 21-11-16 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

NikieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:09

Ik ga bij bekenden oppassen en dat is altijd na het eten beginnen. En dan moet ik de kinderen (3) naar bed doen, is er overigens maar 1 die nog hulp daarbij nodig heeft.
De eerste keer vroeg de papa van de kinderen wat zijn schuld was dus ik zei 20 euro fzo, en ik krijg altijd 50 euro voor een avond omdat ze 20 belachelijk weinig vinden :)

Anna_Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:22

Ik krijg nu ik in Nederland weer oppas 5 euro per uur en zie de kinderen helemaal niet omdat ze altijd al op bed liggen, vind ik dus een hele normale prijs. Ik heb een tijd in Hamburg, Duitsland gewoond en daar kreeg ik soms wel tot 12 euro per uur ook als de kinderen al op bed liggen, dat vond ik ook altijd wel absurd maar al die families hadden inderdaad ook genoeg geld te besteden.
Ik denk dat het altijd het beste is om aan de ouders te vragen hoeveel ze ongeveer willen betalen per uur, dan kan je zelf altijd kijken of je meer/(of ook minder haha) wilt krijgen:)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:46

Ik krijg 'maar' 3,50 per uur als ze al in bed liggen en 5 per uur als ik ook echt met ze moet spelen oid.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:20

Anna_Leo schreef:
Ik krijg nu ik in Nederland weer oppas 5 euro per uur en zie de kinderen helemaal niet omdat ze altijd al op bed liggen, vind ik dus een hele normale prijs. Ik heb een tijd in Hamburg, Duitsland gewoond en daar kreeg ik soms wel tot 12 euro per uur ook als de kinderen al op bed liggen, dat vond ik ook altijd wel absurd maar al die families hadden inderdaad ook genoeg geld te besteden.
Ik denk dat het altijd het beste is om aan de ouders te vragen hoeveel ze ongeveer willen betalen per uur, dan kan je zelf altijd kijken of je meer/(of ook minder haha) wilt krijgen:)

Inderdaad. Wij wonen in Duitsland en mijn dochter paste wel eens op, zij kreeg zeker 10 euro per uur, vaak nog wat extra, is hier heel normaal.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:20

Sjonge, dat is toch niet te betalen als je een avondje weggaat :? Dan maar geen oppas hoor :=

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:23

Hier is 5€ per uur echt héél standaard. Daar wordt naar mijn ervaring echt zelden over gediscussieerd, het is gewoon zo'n beetje de prijs. Meestal komt dat neer op zo'n 20 a 25€ voor een avond. Prima prijs vind ik persoonlijk :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:34

Najoveh schreef:
Hier is 5€ per uur echt héél standaard. Daar wordt naar mijn ervaring echt zelden over gediscussieerd, het is gewoon zo'n beetje de prijs. Meestal komt dat neer op zo'n 20 a 25€ voor een avond. Prima prijs vind ik persoonlijk :)

Ja als je het krijgt wel ja :+ als je zelf kinderen hebt is het gewoon heel erg veel vind ik. En dat veelal alleen voor een avondje tv kijken en chips eten :Y)
Maar goed, als dat de prijzen zijn neem ik gewoon geen oppas :D

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:35

Ik krijg/kreeg ook altijd 5 euro per uur bij verschillende adressen.
vaak avonden en soms ook ook met ze eten. Meestal pas ik wel op bij wat oudere kinderen die in principe zelf naar bed toe kunnen.
De adressen zorgen meestal dat er wat lekkers voor mij in de kast ligt voor de avond :)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:39

Wat vind jij dan een redelijk bedrag verootjoo?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:43

Max 15€ voor een avond vind ik mooi :j