Echte kerstboom of kunstboom?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Re: Echte kerstboom of kunstboom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:17

Echte :j
Vind neppe zo lelijk. Zeker de goedkopere.

Wij kopen er elk jaar een voor 1 euro bij de ikea :))

Mijn vader heeft een echte met kluit in een pot staan die elk jaar weer naar binnen gaat :))

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:18

CalvinenGino schreef:
Nepperd!
Maar dan wel een mooie grote, is even een keer investeren.
We hebben een grote woonkamer en wil dan ook alleen een grote boom

En om nu 85 euro betalen voor een dode boom elk jaar vind ik zonde van het geld. En zonde van de boom.

Wow 85 Euro? ?!!
Ik heb er net een gehaald een echte. 2 meter hoog voor 22,50. Heel het huis ruikt ernaar *\o/*
Naalden die uitvallen ach die zuigen we wel op.....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:24

CalvinenGino schreef:
Nepperd!
Maar dan wel een mooie grote, is even een keer investeren.
We hebben een grote woonkamer en wil dan ook alleen een grote boom

En om nu 85 euro betalen voor een dode boom elk jaar vind ik zonde van het geld. En zonde van de boom.

€85 :wow: waar koop je die? Hier zijn grote bomen 30, max 40€

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:28

Ligt eraan hoe groot je groot noemt, mijn ouders hebben een woonkamer die 4.5 meter hoog is en die kopen meestal een boom van 3 meter. Dan ben je inderdaad meestal rond de 90 euro kwijt. Dan hebben ze er wel eentje met van die dikke naalden. (Nordmann volgens mij)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:30

2 jaar geleden bij de Aveve echte Grote Nordmannen.
40 euro vind ik nog steeds veel geld voor een dode boom. :P
Die van 22,50 heb ik toch nog nooit gezien. Tenminste niet de grote Nordmann

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:31

Een neppe. Met de lampjes er al in. :Y)
2 jaar een echte gehad. Toen een grote van 2.20 een neppe. Verhuisd. Die grote pastte niet meer in huis dus toen een nieuwe kleinere neppe gekocht waar de lampjes vastzitten. Ideaal. Alleen de ballen en slingers nog erin en klaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:32

Oh nee geen nordman idd. Maar wel een boom van 3,5m. 8-) Gewoon zo'n groene spar. Nordmannen zijn hier 25€ voor een van 1,80.

Een neppe met lampjes lijkt me wel ideaal. Dat vind ik altijd rotwerk, krijg uitslag van de boom dan :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:36

Wij hebben dit jaar voor het eerst een nepperd. Ik wilde er eerder niet aan maar nu met dreumes en kat van 6 mnd toch maar gekocht. Wel een duurdere.

Vorig jaar een kleintje met pot, die staat nog in de tuin.
Dat jaar daarvoor een Nordmann zonder kluit, hing een kaartje aan, 'ik ben ongeveer 7 jaar' |(
Toen voelde ik me echt rot! Ineens had het ding een ziel! Hij vertelde me dat ie 7 was en omgehakt.. voor mij.. om daarna weggegooid te worden :')

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:40

Geen :S
Omdat ik een watje ben. 2 jaar terug een echte gekocht, die toen in de tuin gezet.
Vorig jaar weer opgegraven en binnen gezet. Maar dat vond ik zielig. Hij deed het buiten zo goed en toen moest hij in dat warme huis staan. Vond ie niet leuk. Dit jaar mag hij lekker buiten blijven.

Een volgende keer ga ik voor een neppe.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:54

Een neppe.
Ik vind het altijd zo zonde dat er zoveel mooie bomen worden omgehakt en weggegooid na de kerst.

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:02

Mocht je een neppe aan willen schaffen kan je dit het best doen net na kerst, dan zijn ze stukken goedkoper!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:05

Wij hebben een neppe dit jaar. Mijn vader wil niet aan een echte boom en mijn moeder en ik hebben hem tot nu toe nog niet kunnen overtuigen. We roepen elk jaar dat er nu eens een echte komt, maar uiteindelijk staat die neppe boom er toch weer :Y)

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:17

Absoluut zonder enige twijfel ALTIJD een echte! Neppe vind ik over het algemeen zo duidelijk nep dus lelijk. Uitzonderingen daar gelaten.

Wij halen hem bij een boer vandaan, één van de vele in de omgeving (Noord Brabant, tegen Zeeland aan). We doen dit zo al jaren, de bomen zijn dan van hoge(re) kwaliteit en vallen nauwelijks tot niet uit. Zelfs niet na 5a6 weken binnen

Dit jaar hebben we een Nordmann van 2,3m voor €30 en een mooi vol model, echt prachtig! Zonder kluit en het advies is dan altijd om nog even een extra cm van de stam af te zagen zodat hij daar weer "vers" is. Dan slurpt hij beter water en blijft zo nog langer goed. En voordeel van Nordmannen is dat ze minder prikken en mooier van kleur zijn dan de standaard naaldboom (vind ik dan), vooral die zachtere naalden zijn zó fijn!
Laatst bijgewerkt door lisem94 op 07-12-16 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:25

Wat een bedragen! Mijn ouders kochten vorig weekend een nordmann van 2,5 meter hoog voor iets meer dan 2 tientjes. Dan heb je flink wat kerstboom hoor.

Hier staat ook een echte nordmann, maar dan wel een kleintje. Hij is lekker vol hoor. Geen scherpe naalden ook, super fijn. De kat blijft voorlopig ook van de boom af - als hij de boom sloopt, zou dat mijn enige reden zijn om volgend jaar een nepperd te kopen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:39

ben ik dan de enige die een echte kerstboom juist lelijk vind :o :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:43

Wij gaan zoals elk jaar voor een echte. Ik word altijd zo blij van die geur!

Wel doen we dit jaar een kleintje. De kinderen zijn er niet met kerst en aangezien we een pup met ehm... Brede interesse hebben... :+ :')

Voor de kinderen hebben we trouwens wel mini nepkerstboompjes voor op de kamer. Gewoon omdat het gezellig is :D

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:48

Na jaren een neppe te hebben gehad, koos ik vorig jaar voor een echte en wat was ik blij! Niks die boom eerst uit de doos halen, takken uitvouwen etc. Gewoon hop in het voetstuk, versieren en klaar! En aftuigen? Ging ook veel makkelijker!
Dus hier dit jaar weer een echte hoor! Moet m alleen nog even halen ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:56

Ik ben helemaal pro echte boom, maar het enige dat me doet twijfelen is de milieubelasting/houding t.o.v. de natuur. Dat wij die dingen "kweken" voor een paar weekjes plezier (en vaak daarna weer wegmieteren) vind ik eigenlijk behoorlijk bezwaarlijk. Het voelt respectloos t.o.v. De natuur :o En toch bezwijk ik ieder jaar weer :+:

Jij geeft aan dat je 'm daarna in de tuin zou willen zetten, maar misschien wil je bovenstaande nog meenemen in je afweging. Succes!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:01

Ik ben ook helemaal voor echte bomen, wilde nooit een neppe. Kregen we gratis een neppe kerstboom van 1.80 hoog :o . Duss... wij hebben toch maar nep opgezet. Hij staat al 3 weken denk ik O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:23

Corelli schreef:
Ik ben helemaal pro echte boom, maar het enige dat me doet twijfelen is de milieubelasting/houding t.o.v. de natuur. Dat wij die dingen "kweken" voor een paar weekjes plezier (en vaak daarna weer wegmieteren) vind ik eigenlijk behoorlijk bezwaarlijk. Het voelt respectloos t.o.v. De natuur :o En toch bezwijk ik ieder jaar weer :+:

Jij geeft aan dat je 'm daarna in de tuin zou willen zetten, maar misschien wil je bovenstaande nog meenemen in je afweging. Succes!

Hier gaan de bomen op het paasvuur. Toch nog dubbel plezier van.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:03

Ik ben eigenlijk ook voor de echte bomen, maar het staat me zo tegen om hem aan het einde weg te doen... Vandaag dus de kunstboom opgezet :+ , wel een mooie nepperd en ik moet nog even een spuitbus met dennengeur halen :D

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:06

BrittS schreef:
Ik ben eigenlijk ook voor de echte bomen, maar het staat me zo tegen om hem aan het einde weg te doen... Vandaag dus de kunstboom opgezet :+ , wel een mooie nepperd en ik moet nog even een spuitbus met dennengeur halen :D

Valsspeler! :+

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:11

Hier elk jaar een echte, deze wordt nadien weer ergens rondom het huis gepoot (wonen op een boerderij). Ik vind de neppen over het algemeen ronduit lelijk.. sorry..
Hier koop je een boom voor € 7,50 (rond 1.70 m)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:30

rockey schreef:
ben ik dan de enige die een echte kerstboom juist lelijk vind :o :+

Ik moet toegeven dat ik de echte ook lang niet altijd mooi vind eigenlijk. Sommige wel hoor, maar vaak zijn ze zo sprieterig en kaal aan de bovenkant en dan heb ik liever een nepboom die wel gewoon lekker vol is met takken. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:48

Aaah nee maar een kerstboom is pas een kerstboom als hij een beetje scheef staat <3