Huilen tijdens een conflict

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:38

Als je dit weet, vertel op een rustig moment hoe dit voor jouw werkt.
Sommige mensen (m.n. mannen) vinden dit wel eens lastig. Voelen zich ongemakkelijk en "schuldig". Als je het uitlegt, geeft dat wel begrip.
En verder, adem in- adem uit en neem wat tissues mee :P

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:39

Ik ook. Ik kan niet zo heel goed tegen negatieve kritiek, dan moet ik vaak m'n best al doen om de tranen in te slikken. Als ik boos of gefrustreerd ben ga ik ook huilen, echt vervelend soms. :j

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:44

MarJon schreef:
Ik ook. Ik kan niet zo heel goed tegen negatieve kritiek, dan moet ik vaak m'n best al doen om de tranen in te slikken. Als ik boos of gefrustreerd ben ga ik ook huilen, echt vervelend soms. :j

Dit heb ik ook bij kritiek :j Heel lastig op het werk, vooral als je in de eerste periode zit en dus nog veel moet leren. Dan is elke kritiek wel een reden om te kunnen huilen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:45

Ja ik
Vooral onmacht en vanuit m'n opvoeding van m'n vader.

Hij vond dat ik nooit mocht huilen dus hield ik het altijd in en als het niet lukte dan kreeg ik dat ook fel te horen

Verder idd bij kritiek ookal goed bedoeld. Omdat ik faalangst heb en perfectionisme

Mungbean

Re: Huilen tijdens een conflict

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:48

Ik heb een baas (vrouw) gehad die tegen mijn collega schreeuwde: don't you cry, i hate weak people... 8)7

Dat hielp ook echt natuurlijk :roll:

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:53

Ik herken echt teveel van mezelf in jullie :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:57

Ik begin altijd al met janken vóór een gesprek met mijn mentor, stage begeleider oid... -O-

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:00

Ja hoor .. hier nog 1 ...
Zeker als ik niet helemaal lekker in me vel zit, stress ofzo.
Dan kan ik om de kleinste dingen tranen in me ogen krijgen..
Zoals nu .. joepie , meer mensen die er last van hebben _O-
Beetje gek, maar he, soms moet het er uit en ik weet van mezelf dat het vaak een opstapeling is
En inderdaad tijdens hevige discussies wil ik er ook nog wel eens last van krijgen,
maar dan voel ik me vaak niet gehoord e.d. (is mijn ervaring in ieder geval)

Zou opzich wel fijn vinden als het minder wordt.
Zeker met dat soort gesprekken, vind het niet altijd heel erg 'professioneel' over komen -O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:07

Hier ook, als iemand iets beweert wat niet klopt. Ik kan daar slecht mee omgaan, en dat zal ook altijd wel zo blijven. Heb een manager gehad die onterecht dingen beweerd heeft en daarvoor nooit excuses aangeboden heeft. Die vond mij niet stressbestendig omdat ik dan tranen laat zien. Maar stressbestendig heeft NIETS , maar dan ook niets met tranen te maken. Maar dat begreep ie niet. Is gewoon iets vrouwelijks denk ik. Dus dames, gewoon je emoties laten zien. :D

Blijdschap en dat soort dingen heb ik er geen last van, alleen bij oneerlijkheid.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:09

Tja zou willen dat ik dat minder had, maar ben blij te lezen dat ik niet enige ben. Mocht iemand tips hebben waardoor dat minder wordt hoor ik het graag

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:13

Yup. Hier ook helaas......
Gelukkig weet mijn baas na 10 jaar wel dat hij er niet op moet reageren en gewoon verder moet gaan.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:24

Hier nog een dacht al dat ik de enige was krijg dan altijd te horen op werk je ben toch volwassen hoe oud ben je nou. Nee dat werkt mee... mijn bazin maakt dr soms een sport van om mij te laten huilen ofzo als ik op gesprek moet komen net of ze dat leuk vind.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:25

Yoh, hier nog 1.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:26

Roosje01 schreef:
Hier nog een dacht al dat ik de enige was krijg dan altijd te horen op werk je ben toch volwassen hoe oud ben je nou. Nee dat werkt mee... mijn bazin maakt dr soms een sport van om mij te laten huilen ofzo als ik op gesprek moet komen net of ze dat leuk vind.

Ja hoor die heb je zeker!
Sommige mensen zien huilen ook als een soort 'zwakte'

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:31

Jahoor hier nog iemand die om alles kan huilen.
Door een simpel gesprek, een ruzie of een grote discussie maakt allemaal niet uit.

Heel vervelend en het gaat steeds beter. Maar vooral vriendje vind het erg lastig en dat zorgt weer voor een flinke discussie op zijn tijd.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:36

Ik ben ook zo iemand. Wanneer ik eigenlijk heel boos ben of iemand boos is op mij, begin ik erg te huilen. Terwijl ik niet liever wil dan de persoon van atwoord dienen en mijn gedacht zeggen. Maar er zit een krop in mijn keel en er komt niets meer uit. Dan moet ik wachten tot de grote emotie over is.
Met kritiek ook wel, alleen niet zo sterk en dan kan ik het meestal wel inhouden. Maar praten lukt dan ook niet. Terwijl ik verder erg mondig ben. Enorm frustrerend.

Geen idee wat de oplossing is trouwens.
Maar wat Eloya zegt klopt bij mij ook ten dele, niet dat er actief negatief over werd gedaan, gewoon een algemeen negeren van mijn gevoelens waardoor het geen nut had die te uitten + een emotioneel controlerende vader.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:51

Ik huil ook snel uit boosheid en frustratie. Vorige week stonden de tranen me nog in de ogen toen ik me onbegrepen voelde door mijn baas. En het ergste is, als ik eenmaal begin kan ik bijna niet stoppen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:26

TS, als je huilt terwijl het gesprek positief is, leg het gewoon uit. Dan zeg je als je gaat huilen dat je nou eenmaal snel emotioneel word. ;)

Is het een slecht gesprek, richt je je aandacht ergens anders op. Vecht niet tegen je tranen, accepteer dat je huilt en probeer het gesprek zo goed mogelijk te eindigen.

Maar voel je er niet schuldig om, zoals je in de reacties leest ben je niet de enige. Dus schaam je er niet voor en wees eerlijk over je emoties.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:32

Ja, present.

Ik huil ook snel. Wanneer ik ruzie met mijn ouders heb huil ik altijd automatisch. Misschien omdat dat ook onmacht is omdat je niet alles eruit kan gooien en hun toch met z'n tweeën op mij ingaan.

Met opbouwende kritiek kan ik ook niet omgaan, voel me snel aangevallen.. echt erg is het en kan er niks aan doen.

Maar weet je wat het ergste is? Ik voel ook wanneer ik tegen vreemde aardig doe of een leuk gesprek heb zo'n raar druk gevoel in m'n neus, en dan kunnen er ook tranen komen. Heel lastig uit te leggen maar hebben meer mensen dit?

Ook met lachen jank ik snel :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:47

Ik moet mij melden.

Helaas is er net een groot conflict aangebroken tussen mij en een vriendin. Ze boorde me gelijk de grond in met "Jij jankt ook om alles".
Moet wel zeggen dat ik huil omdat ik bang ben, niet omdat ik het nou zo jammer vind als ik ruzie met iemand heb. Zoals nu, ik ben bang dat ik mijn beste vriend(en) kwijt raak omdat zij niet de waarheid vertelt. Maar nee, ik kan niet echt huilen omdat ik bang word van wat diegene zegt. Alleen als ze echt te persoonlijk worden kan dat mij raken.
Heb zelf ook écht een gloedhekel aan ruzie, ben daartegen wel dol op debatteren etc.

Deze quote, gericht op iemand uit Harry potter, is misschien wel fijn om te onthouden:
You cry when you were to strong for to long

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:49

AlwaysH schreef:
Deze quote, gericht op iemand uit Harry potter, is misschien wel fijn om te onthouden:
You cry when you were to strong for to long

Mee eens.
In die zin kan ik mij zelf heel goed vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:50

Conflicten maken me niet snel aan het huilen (misschien achteraf), ik ben daarentegen wel weer zo'n emotionele jankerd. Als ik me niet helemaal fijn voel en iemand vraagt oprecht of er wat is, dan ga ik vaak huilen omdat ze het vragen en ik dat zo lief vind, ipv dat ik huil omdat ik me rot voel :')

Ach, ik vind het altijd een mooie karaktertrek als iemand kan huilen. Het toont immers echte emotie.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:51

Foto gevonden! :)

Afbeelding

Dat gebruik ik trouwens niet als argument, maar ik knoop het voor mezelf wel tussen mijn oren!

@Bizzybijtje, ja dat heb ik ook! Ik huil pas na een ruzie of als een vriend vraagt wat er nou is.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:53

Ik zal dat ook zeker niet als argument gebruiken. :P
Alleen ik weet van mezelf wel dat het zo is.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:55

Als je dat als argument gebruikt is er een grote kans dat ze vinden dat je jezelf zielig vindt, haha.