Wie wil met mij meedenken? Welke baan past bij mij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 15:20

De ideeën blijven binnenstromen, ook via PB, wat tof!

Via het uwv is inderdaad een heel mooi idee! Wel heb ik er het idee bij dat veel mensen in een situatie zitten dat ze niet kunnen, maar wel moeten waardoor het werk juist niet zo leuk is. Maar dat is een aanname,dus ik ga eens met hen bellen en vragen naar de ervaringen :) ik zal de nationale hulpgids ook bekijken, al blijf ik het liefste wel voor een baas werken. Thanks!

Sociaal werk is inderdaad breed en verschilt ook per instantie of gemeente hoe breed het ingezet wordt. Is zeker het informeren waard :D

Ik ben ook puur aan het oriënteren :) Het is denk ik ook altijd goed om kritisch te blijven kijken naar wat je doet en wat je wilt. Mocht ik iets vinden waarvan ik denk dat dat wat is, dan kan ik ook alvast cursussen of opleiding doen om daarvoor in aanmerking te komen.
Maar het is ook zeker vanwege mogelijke ontwikkelingen volgend jaar. Hopelijk valt dat mee :)

In het verleden heb ik gewerkt met mensen met een lichamelijke beperking. Ik weet niet of ik dit weer wil :)

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:21

Ik studeer zelf SPH en loop stage op Stichting het Spookbos, zorgafdeling De Stal. Ze bieden dier en natuur (vooral ook paardgerelateerde) begeleidingen voor kinderen met een ontwikkelingsachterstand en/of gedragsproblemen. Echt geweldig leuk. Is in Eemnes. Maar er bestaan meer van dat soort organisaties.
Van mijn moeder hoor ik dat werken in een wijkteam ook ontzettend leuk kan zijn. Leuk om je even op in te lezen! Ik ga nog even verder denken voor je maar dit waren mijn eerste ingevingen. En dan hoef je ook niet verder te studeren, trouwens. MWD is daar geschikt voor!

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 15:30

Het liefst zou ik gaan werken met volwassenen, was wel handig als ik dat er even bij had vermeld ;) sorry daarvoor. Vandaar dat speciaal onderwijs bij mij niet zo aansluit. Zorgboerderij met volwassenen lijkt mij ook weg leuk! Wijkteams zijn ook een goed idee, hier ben ik bekend mee :)

Voor POH moet ik eerst verpleegkunde studeren, aangezien ik hier absoluut niet sterk in ben, ben ik bang dat dat hem niet gaat worden :)

Super leuke ideeën allemaal! Blijf vooral komen, ik heb hier veel aan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wie wil met mij meedenken? Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:20

Mental coach voor bijvoorbeeld angstige ruiters of mensen die op hoog niveau moeten presteren?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:21

Reïntergratie coach? Kan ook zeker met (jong)volwassenen.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:23

badjuf?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:41

Ik moest ook denken aan schuldhulpverlener/budgetcoach.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:03

Ik dacht ook gelijk aan ergotherapeut.
Hier moet je echter ook 4 jaar voor studeren.
Maar het is wel heel tof werk.