Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Harvey1 schreef:Hoi!
Ik zit momenteel in een vervelende situatie, echt een heel lang verhaal wat al drie jaar speelt. Mijn ouders zijn na 45 jaar huwelijk uit elkaar en dit speelt nu een tijd, ze zitten nu verwikkeld in een rechtzaak en het er is zo veel haat in het spel... Vreselijk. Ik ben heel lang best ongelukkig geweest en het ging stukken beter maar sinds gister weer een beetje down door wat gebeurtenissen.
Ik wilde altijd neutraal blijven, alleen dit is nooit gelukt waardoor ik mijn moeder al een flinke tijd niet gesproken heb. Zij kon niet accepteren dat ik 'normaal' wilde blijven omgaan met hem. Mijn vader zit veel in het buitenland en dat is prima zo. mijn vader en ik delen een huis en onze band is sinds dit alles sterk gegroeid.
Hoe zijn jullie hiermee omgegaan? De rest van de familie steunt haar onvoorwaardelijk en schrijft hem af als de boe man, ik woonde nog thuis in die periode en weet dat dat niet waar is. Kerst staat voor de deur en ik denk dat ik maar gewoon ga werken deze kerst. Heb mijn vadedr gevraagd om lekker bij zijn familie in het buitenland te blijven (anders zitten we met zn tweeen aan tafel, leuk zeg) Mijn broer heeft mij uitgenodigd voor de kerst maar ik voel er toch niets voor om na zo'n tijd weer met mijn moeder onder ogen te komen. Er is teveel gebeurd en ik voel me nog steeds heel erg gekwetst door haar.. Ik voel me ook niet op mijn gemak tussen alle mensen die een bepaalde mening hebben over iemand waar ik wel goed contact mee heb en zelfs mee samen woon (ook al is hij er eigenlijk nooit)
Lang vaag verhaal, sorry hiervoor. Ik wilde het gewoon even kwijt.. Het echte verhaal is veel langer en te specifiek. Heb jij ervaring hiermee? Ouders die op latere leeftijd gingen scheiden? Hoe ging je ermee om?
Wat ik vooral mis is het hebben van ouders, we waren zo'n hechte familie. Altijd samen, iedereen bemoeide zich met iedereen. We hadden een lange eetafel in de eetkamer en iedereen at altijd bij ons, die tafel.. is al drie jaar niet aan gegeten. Iedereen heeft onderling wel een conflict met de ander maar het wel duidelijk dat iedereen tegen hem is, daar kan ik niet mee leven.