Vader en zijn nieuwe vrouw krijgen een kind..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 21:30

Ayasha schreef:
Wauw sommige zijn wel heel makkelijk met TS haar pijn en verdriet weg te wuiven.
Ik denk dat ik als ik in jouw plaats was zou bellen en zou vragen wat de bedoeling is van zo'n onpersoonlijk kaartje na al die tijd nul moeite doen.
Ik zou dit niet zien als contact zoeken maar als een soort uitnodiging voor een kraamcadeau :+

Ik durf niet te bellen. Ik ben bang dat ik dichtsla.

Vind het eerlijk gezegd zelf ook niet overkomen als contact zoeken..
Het is gewoon een kaartje dat naar iedereen gestuurd wordt.
En toevallig stond ik nog wel in het adresboekje, dus stuurde ze mij ook maar een kaartje.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:33

Best wel herkenbaar.
Mijn vader is ook hertrouwd en heeft met zijn nieuwe vrouw 2 zonen.Tot dat ik een jaar of 16 was wou ik erg graag contact maar dat werd door hem afgehouden. Ik heb toen een besluit genomen om daar mee te stoppen. Als hij contact wilt komt hij zelf maar. Dat heeft mij zo veel rust gegeven. Ik heb toen 15 jaar geen contact gehad tot vorig jaar dat ik van mijn halfbroertje een mail heb gekregen dat mijn vader gedotterd moest worden en in het ziekenhuis lag. Hij vroeg of ik nog contact wou. Ik heb toen samen met mijn zusje een kaart gestuurd dat als hij contact wou het initiatief bij hem ligt. Hij heeft toen contact opgenomen. Hij wou ons graag zien. Ik heb dat toen afgehouden omdat ik zwanger was van een tweeling en geen stress wou. Uiteindelijk hebben we elkaar met Pinksteren gezien en nog 1 x erna. Ik merk nu hij weer volledig werkt er bijna geen contact meer is. Ik laat al het initiatief bij hem. Als hij geen bericht meer stuurt dan maar niet. Ik heb bewust vanaf het begin afstand gehouden om niet meer gekwetst te raken.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 21:36

Mimo schreef:
Moeilijke situatie..... Heb je al eens geprobeerd contact op te nemen met hun beiden? Ik denk dat als je zo duidelijk probeert je vader voor je 'alleen' te krijgen je misschien het averechtse effect krijgt. Misschien moeilijk voor je dat je vader opnieuw getrouwd is maar hoe lastig ook, daar zul je mee moeten dealen. Als je uitstraalt dat je blij voor hem bent dat hij opnieuw het geluk gevonden heeft en dat je graag deel uit maakt van zijn leven/gezin zal hij daar veel meer voor open staan. Ik denk dat als je relatie weer beter wordt met hun beiden hij ook makkelijker een dagje met jou alleen op stap gaat. Nu geeft het, ook voor hem, een heel verscheurd gevoel. Ondanks dat het je vader is kun je er niet omheen dat hij een nieuw gezin heeft, dat kun je niet negeren of proberen te ontlopen. Ik denk dat ook zijn vrouw het gevoel moet hebben dat jij bij het gezin hoort en niet alleen contact met haar man wil. Jji moet niet alleen iemand zijn uit zijn 'vorige leven' maar je hoort ook als dochter bij zijn huidige leven: dat lukt alleen als jij ook zijn nieuwe leven accepteert. Heel veel succes!

Hier word ik zo boos om (en dat is niet jouw schuld hoor, want je kent de situatie niet natuurlijk)
Maar ik wil mijn vader niet voor mezelf!
Ik heb hem in 4 jaar tijd alleen maar met zijn vrouw gezien, geen probleem, maar ik heb toen gevraagd of we 1x! Iets samen konden doen en dat wilde hij niet.
Ik mag zijn vrouw, ik heb niks tegen haar, dus ik wil hem zeker niet voor mezelf.
Ik was juist dolblij dat hij weer een vrouw had.

Ik heb hem in die 4 jaar nooit gevraagd wat samen te doen.
Dan is het toch niet vreemd als ik dan na 4 jaar vraag een keer iets samen te doen. Ik wilde graag weer een keer met de motor op pad. Maar dat wilde hij toen niet.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:49

Persoonlijk vind ik dat een hertrouwde vader ook wel eens met zijn kinderen uit een eerder huwelijk iets leuks moet kunnen doen. Ook al is dit 1 a 2 keer per jaar, een vader - dochter moment is toch belangrijk en verrijkend. Zowel voor het kind als voor de vader. Voor kinderen is het al moeilijk genoeg om hun ouders met iemand anders te zien. Ouders horen dan ook rekening te houden met hun kinderen. 1 a 2 keer per jaar een gezellig uitje met de motor moet dus kunnen. En als de "nieuwe" vrouw dit niet goed vindt, is zij degene die egoistisch is en haar man alleen maar voor zichzelf wil zonder aan anderen te denken.

Mbt het kaartje, je kunt hun altijd een dikke proficiat toewensen en vragen of ze graag hebben of je eens langs komt om kennis te maken met je zusje of broertje.
Laatst bijgewerkt door Riel op 19-11-16 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:50

Is het een idee om contact met zijn vrouw te zoeken? Misschien weet zij waarom het zo loopt, waarom hij haar per se erbij wilde hebben toen? Misschien is je vader helemaal geen prater, en vind hij het lastig zijn gevoelens te uiten? Ik bedenk maar even iets hoor.. ik weet niet wat jouw band met haar is natuurlijk..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:52

Heey TS, wat een ROT situatie!

Ik heb hier geen ervaring mee, maar kan je niet met zijn vrouw gaan praten? Misschien kan zij rustig vertellen aan je vader hoe je, je voelt?

Ayasha
Blogger

Re: Vader en zijn nieuwe vrouw krijgen een kind..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:14

Kan je dan geen app sturen als je niet durft bellen? Of een sms?

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:34

He wat een vervelende situatie TS, ik zou ze denk ik een knuffeltje sturen met een gefeliciteerd zwanger kaartje, ik zou iets op het kaartje zetten dat je erg blij voor ze bent en dat je ze mist in je leven en dat je graag weer contact met ze zou willen (Heel bewust hun allebei omdat ze deel uit maken van elkaars leven) en dat je nog veel aan ze denkt.
Zo hou je de eer aan jezelf en je hoeft niet bang te zijn om dicht te slaan.

Wellicht durven ze niet zo goed het contact weer op te pakken en geef je ze hier toch weer een opening.. Zou vooral niet verwijtend schrijven maar puur uit je hart.

Zo zet je de deur open, reageren ze niet, dan ben ik bang dat ze geen contact meer willen en zul je het toch voor jezelf een plekje geven.

Verwijt jezelf niks meid, sommige ouders vinden het gewoon erg moeilijk om dingen uit hun oude leven te combineren met dingen uit hun nieuwe leven!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 22:42

Macs schreef:
Is het een idee om contact met zijn vrouw te zoeken? Misschien weet zij waarom het zo loopt, waarom hij haar per se erbij wilde hebben toen? Misschien is je vader helemaal geen prater, en vind hij het lastig zijn gevoelens te uiten? Ik bedenk maar even iets hoor.. ik weet niet wat jouw band met haar is natuurlijk..

Ik heb zijn vrouw alleen maar gezien tijdens het uit eten gaan en dan ging het altijd over koetjes en kalfjes. Nooit een serieus gesprek gehad met haar erbij, ik heb haar nummer ook niet.
Zou niet weten hoe ik in contact kan komen met haar.
Contact liep altijd via m'n vader en zij ging dan mee.
Het was wel gezellig hoor, maar een band heb ik niet met haar.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 22:44

Ik heb zojuist een app gestuurd om te feliciteren.
Hij stuurde een berichtje terug met 'Dankjewel'

Ik zal zien wat ervan komt.
Ik wil geen ruzie, ik heb ze gefeliciteerd.
Hoop dat hij me wat laat weten als het kindje er is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:52

Hopelijk is je 'vader' meer vader voor zijn komende kind dan hij voor jou ooit is geweest, zo'n vader gun je niemand.

Sterkte, TS :*.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:04

Voor nu heb je zo te zien gedaan wat je kon en wilde. Inderdaad hopen dat hij je laat weten als het kindje er is. Dan heb je een goede reden om ze eens te bezoeken en gezien de aanleiding zou het niet "raar" moeten of mogen zijn als je daar bent.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:08

Maflinger_S schreef:
Voor nu heb je zo te zien gedaan wat je kon en wilde. Inderdaad hopen dat hij je laat weten als het kindje er is. Dan heb je een goede reden om ze eens te bezoeken en gezien de aanleiding zou het niet "raar" moeten of mogen zijn als je daar bent.

Moeite doen voor iemand die overduidelijk niet geinteresseerd is... Daardoor steeds weer die pijn voelen... Afwijzing...

Ga d'r maar aan staan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:13

Ik ken het hoor ...

En dan te horen krijgen dat je meer moet investeren. Tuurlijk joh, zullen we het dan ook eens over rendement hebben?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:14

Ik vraag me af of het afwijzende gedrag van je vader ook niet komt omdat jij zijn vrouw een beetje afwijst.Je vind die relatie duidelijk niet zo leuk of zo komt het over in je op.Gaat dan ook nog vragen om dingen zonder haar te doen,wat je vader niet ziet zitten.

Misschien is toch wat meer contact zoeken met zijn vrouw en je vader aan te raden.Je hebt ook best wel veroordelingen over haar zonder dat je haar echt kent.Je weet niet waarom ze haar kinderen niet ziet.Toen je vader zijn nieuwe vrouw leerde kennen had je zelf ook niet echt een makkelijke leeftijd en nu heb je een leeftijd waarvan je vader misschien denkt dat je volwassen bent en hem niet nodig meer hebt?
Ik zou persoonlijk toch echt een poging doen nog eens met hun beide te praten en je vader niet het gevoel te geven zijn vrouw uit te sluiten en al gaat het gesprek maar over koetjes en kalfjes ofover de aankomende baby.

Maar zoals iemand al zegt je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:22

Maflinger_S schreef:
Ik ken het hoor ...

En dan te horen krijgen dat je meer moet investeren. Tuurlijk joh, zullen we het dan ook eens over rendement hebben?

Lijkt me niet nodig. TS moet zelf kiezen, en haar keuze is de juiste keuze.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:28

Da's dus precies wat ik bedoel, en wat een ander daarvan vindt is niet zo boeiend.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:30

Ooh ts wat een rot situatie.

Ik vind quality time met je vader absoluut niet te veel gevraagd. Al zouden mijn ouders nog getrouwd zijn, dan zou ik dat ook willen. Dus ik vind dat helemaal geen teken dat je je vader zijn nieuwe vrouw niet mag.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ouders hun kinderen niet meer willen zien. Maar dat is een ander verhaal. En elke keer de afwijzing lijkt me ook afschuwelijk. Als je van iemand acceptatie wilt is het wel van je ouders. Dus veel sterkte in eze situatie.

Ga voor jezelf na wat je zelf graag wilt. Eil je graag contact met je vader houden. Ja dan zal het innitiatief weer bij jou moeten liggen. Het feit dat hij het niet doet, moet dan niet de reden zijn ok geen contact op te nemen.

Ben je er klaar mee, dan is het klaar. Maar dan moet je dat ook leren accepteren. Anders blijft het aan je vreten.

En welke keuze je ook maakt. Alles is goed. Zoals eerder genoemd ook al. Het is jou leven en jij sient gelukkig te zijn.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 23:52

beatje schreef:
Ik vraag me af of het afwijzende gedrag van je vader ook niet komt omdat jij zijn vrouw een beetje afwijst.Je vind die relatie duidelijk niet zo leuk of zo komt het over in je op.Gaat dan ook nog vragen om dingen zonder haar te doen,wat je vader niet ziet zitten.

Misschien is toch wat meer contact zoeken met zijn vrouw en je vader aan te raden.Je hebt ook best wel veroordelingen over haar zonder dat je haar echt kent.Je weet niet waarom ze haar kinderen niet ziet.Toen je vader zijn nieuwe vrouw leerde kennen had je zelf ook niet echt een makkelijke leeftijd en nu heb je een leeftijd waarvan je vader misschien denkt dat je volwassen bent en hem niet nodig meer hebt?
Ik zou persoonlijk toch echt een poging doen nog eens met hun beide te praten en je vader niet het gevoel te geven zijn vrouw uit te sluiten en al gaat het gesprek maar over koetjes en kalfjes ofover de aankomende baby.

Je leest het echt verkeerd!
Ik vind het juist super dat hij weer een vrouw heeft.
Ik heb nergens gezegd dat ik haar niet mag.
Ik weet ook de reden waarom zij haar kinderen niet ziet, maar dat ga ik hier niet allemaal neerzetten.

Ik mag haar, maar ik ken haar niet goed genoeg om een band mee te hebben.
Ik heb haar in die 4 haar tijd hooguit 20x gezien, en dan een paar uurtjes tijdens het uiteten gaan, dus nooit 1 op 1 met haar gesproken.
Ik kan dus niet oordelen over haar, alleen over de momenten dat ik haar heb gezien en ik vind haar helemaal geen vervelend persoon en ik wil al helemaal niet dat hun relatie stuk loopt.

Dus het is niet dat ik hun niet accepteer samen. Zij accepteren mij niet in hun samenzijn.
Dat is iets heel anders.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:57

Ik denk dat je het goed hebt gedaan met je berichtje TS. Je zou er nu nog bij kunnen zetten dat je tzt graag komt kennismaken met je nieuwe broertje/zusje.

Succes met de situatie. Ik hoop dat het allemaal goed komt! :(:)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:00

EarthFocus schreef:
beatje schreef:

Je leest het echt verkeerd!
Ik vind het juist super dat hij weer een vrouw heeft.
Ik heb nergens gezegd dat ik haar niet mag.
Ik weet ook de reden waarom zij haar kinderen niet ziet, maar dat ga ik hier niet allemaal neerzetten.

Ik mag haar, maar ik ken haar niet goed genoeg om een band mee te hebben.
Ik heb haar in die 4 haar tijd hooguit 20x gezien, en dan een paar uurtjes tijdens het uiteten gaan, dus nooit 1 op 1 met haar gesproken.
Ik kan dus niet oordelen over haar, alleen over de momenten dat ik haar heb gezien en ik vind haar helemaal geen vervelend persoon en ik wil al helemaal niet dat hun relatie stuk loopt.

Dus het is niet dat ik hun niet accepteer samen. Zij accepteren mij niet in hun samenzijn.
Dat is iets heel anders.

Mijn probleem is het niet,maar zo komt het niet over als ik je op lees.Het is nooit leuk,maar misschien moet je kijken hoe je zelf over komt.Net als ik je blijkbaar verkeerd begrijpt.Kan dat bij hun ook zo overkomen?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:12

Knap dat je een berichtje hebt gestuurd.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 01:07

Ik zou niks doen. Geen contact opnemen.
Ikzelf ben ook kind van gescheiden ouders (nooit getrouwd geweest en ik was 1,5 jaar oud toen ze uit elkaar gingen). Mijn vader kwam eerst elke zondag naar me toe. Nadat ik naar school ging werd het hem toch te ver weg en kwam hij om de week szondags. Dat werd ook te veel, heeft ie van 4 uur naar 1,5 uur gedaan op zondag. En toen nog 1 keer per maand.
Daarna is er iets voorgevallen waarbij hij mij ongevraagd mee wilde nemen en heb ik hem verteld dat ik hem verder niet meer wilde zien. Heb hem nog 1 keer gezien, in de rechtszaal op mijn 18e. Lang verhaal.
Ik weet al sinds ik klein ben dat ik een halfzusje heb. Die zou dit topic kunnen hebben gemaakt.
Zij is dol op haar vader (onze vader). Inmiddels is haar vader al jaaaaren weg bij haar moeder en inmiddels opnieuw getrouwd. Zij doet alles om in contact te komen met hem, maar hij wijst haar keer op keer af. Ze belde laatst op zijn verjaardag, vroeg of ze met haar vriend langs mocht komen. 'Ja dat was niet echt gewenst, want de familie kwam'. Of ze dan niet een dag later mocht komen. Nou, dan wilde hij misschien met zijn gezin op pad.
Het deed haar veel pijn en verdriet. Maar toch belt ze hem paar weken later weer op om langs te komen. Ook dit wees ie af. Zo probeert ze het al jaren.
Persoonlijk heb ik absoluut geen behoefte aan contact met hem, maar zij duidelijk wel. Ik heb daar weinig begrip voor omdat hij haar zoveel meer pijn heeft gedaan. Ze verdiend veel beter.
Maar blijkbaar zit zij anders in elkaar dan ik. en dat is prima.

Maar persoonlijk zou ik niks meer doen.
Als iemand niet wil, houdt het op.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 02:43

_San87_ schreef:
Hopelijk is je 'vader' meer vader voor zijn komende kind dan hij voor jou ooit is geweest, zo'n vader gun je niemand.

Sterkte, TS :*.

Wat een rotopmerking. Weet je veel wie die vader voor iemand is, wat hij meegemaakt heeft en waarom hij zo doet? Er is zonder enige twijfel een reden voor.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 03:42

Hier ook ervaring dan wel geen kinderen met zijn nieuwe vrouw Maar mijn broer en ik hebben al jaren geen contact meer met onze vader Hij woont in het zelfde stadje als ons als ik hem zie lopen zeg ik goedendag

Ik kan het werkelijk waar niet begrijpen dat je je eigen kinderen zo links laat liggen ik steek hier echt geen energie in Heb er ook geen behoefte aan ik heb gelukkig een hele lieve stiefvader die altijd goed voor ons gezorgd heeft!

Ik vind het knap dat je nog een bericht hebt gestuurd zou ik niet kunnen