Depende schreef:Ik wilde al zeggen maak een afspraak met een advocaat en neem de mogelijkheden door, maar dat heb je al gedaan lees ik. Familierecht advocaten kunnen vaak prima een grove inschatting maken van wat je 'kansen' zijn. Geef ook je zorgen aan. Nog een tip: Je zegt dat vader het financieel ruimer heeft, kom je in aanmerking voor toevoeging van de raad voor rechtsbijstand? Als je minder dan € 36.800 verdient en aan de vermogenseis voldoet kan je in aanmerking komen voor toevoeging, dit betekent dat je zelf een eigen bijdrage betaald en de rest van de advocaatkosten worden gesubsidieerd.
Over jeugdzorg zou ik mij niet te veel zorgen maken er gaan jaarlijks zoveel mensen uit elkaar met kinderen, die krijgen echt allemaal niet direct bjz achter zich aan.
Ik heb al eerder een poging ondernomen om alimentatie aan te vragen, ook via de manier zoals jij aangeeft. Heb toen idd een bedrag betaald eenmalig en hoefde me geen zorgen te maken om de rest. Toen niet doorgezet want dat was eigenlijk niet wat ik wilde, nu dezelfde advocaat gevraagd ( ook familierecht ) of we alsnog dit kunnen aanpakken maar met een andere strategie. Ik heb nog nooit alimentatie gehad en hoef het ook niet mits ik krijg wat ik wil, geen bezoek van haar vader. Ik hoef ook niet weer dit bedrag te betalen wat voor mij een grote opluchting was.
Thanx voor de tip en ook je laatste stukje over jeugdzorg.
Fortitude schreef:Lieve ts, wat een rot situatie.
Mijn vader was/is een alcoholist. Mijn moeder stond er hetzelfde in als jij: je hebt maar 1 vader. Hij is me 1x dronken op komen halen, maar dat hoorde mijn moeder achteraf (ze was er toen niet bij). Ze heeft hem woest opgebeld met de mededeling dat als ze dat ooit nog eens zou merken, het afgelopen was. Ik wist hier niks van af, hoorde dat pas jaaaaaren later toen ik zelf al geruime tijd had besloten niets meer met hem te maken te willen hebben.
Ik denk dat het ook een beetje aan je situatie ligt. Mijn moeder heeft direct na de scheiding volledige vogdij over mij gekregen. Ze was dus ook niet verplicht tot bezoek et cetera.
Maar eerlijk is eerlijk. Als ik een kind had en pa kwam haar dronken ophalen dan zou ik hetzelfde doen als mijn moeder. Als het een 2e keer gebeurd kan hij doodvallen.
Sorry dat dit jou en je moeder is overkomen, ik gun het echt niemand. Vooral ook de besluiten die je neemt, ze blijven pijnlijk. Ik vind het echt niet leuk om dit te moeten doen maar ik weet wel dat dit het beste is voor haar.
Het banketstaaf is dat wanneer ze opgehaald wordt ( met of zonder BOB aanwezig ) en je ruikt de alcohol of meneer is ook echt beschonken je dit moeilijk kan aantonen. Wanneer ik het aan hem vraag, zal hij altijd zeggen dat hij niet gedronken heeft. Het is en blijft super lastig.
Het enige wat mij nu een gerust hart geeft is dat ze het niet door heeft, ze niet naar haar vader vraagt en hem ook niet mist ( dat denk ik ). En wanneer ze later ouder wordt en wel gaat vragen hoe het komt dat ik dit besluit heb genomen, zal ik altijd eerlijk zijn. Genuanceerd naar haar leeftijd.