HorseTopShop schreef:Verhalen op de verzekering kan toch gewoon?
Ze werkt er toch niet, ze hielp alleen maar even met het paard buiten zetten...

Azmay schreef:Celiien schreef:
En men vraagt zich toch maar af waarom de premies omhoog gaan... dit heet verzekeringsfraude ..
De fraude die we prive plegen is maar 2% van alle gepleegde fraude.
Maar on-topic, dit is volgens mij inderdaad een zaak tussen jou en de eigenaar van het paard. Of het de moeite is er echt de rechtsbijstand bij te halen weet ik niet, maar gewoon overleg lijkt me de eerst stap.
Citaat:
Er wordt het meest gefraudeerd met verzekeringen voor motorrijtuigen zoals autoverzekeringen. In de top 3 staan verder inboedel- en opstalverzekeringen, gevolgd door aansprakelijkheidsverzekeringen. Reisverzekeringen staan op nummer 4.
70% van de geregistreerde fraudeurs zijn mannen. Zij frauderen het meest met motorrijtuigenverzekeringen, vrouwen vooral met reisverzekeringen.
De meeste fraudeurs wonen in Zuid-Holland, Noord-Brabant en Noord-Holland. Houd je rekening met het aantal inwoners per provincie, dan liggen de cijfers anders. In verhouding wordt er dan het meest gefraudeerd in Flevoland, Zuid-Holland en Limburg. Friesland is de braafste provincie.
In 2014 werden er per dag 21 fraudeurs opgespoord door verzekeraars. Daarmee werd dagelijks 270.000 euro (!) bespaard. In totaal kost de fraude honderden miljoenen per jaar, maar hoeveel precies is lastig vast te stellen. Het CBV vermoedt dat huishoudens zo’n 100 euro per jaar extra aan premie kwijt zijn door verzekeringsfraude.
Pertinent dus niet waar..
Edit: er wordt gesproken over verzekeringsfraude hier.
Laatst bijgewerkt door Celiien op 15-11-16 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt