Kosten verhalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:02

HorseTopShop schreef:
Verhalen op de verzekering kan toch gewoon?
Ze werkt er toch niet, ze hielp alleen maar even met het paard buiten zetten... :+ :+ :+

Maar dat is toch nog steeds hetzelfde verhaal. Als ik eventjes bij een bouwbedrijf kom helpen ben ik ook niet verzekerd. Dan is het gewoon mijn eigen risico dat ik neem.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:02

HorseTopShop schreef:
Ze werkt er toch niet, ze hielp alleen maar even met het paard buiten zetten... :+ :+ :+

En men vraagt zich toch maar af waarom de premies omhoog gaan... dit heet verzekeringsfraude ..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:04

Celiien schreef:
HorseTopShop schreef:

En men vraagt zich toch maar af waarom de premies omhoog gaan... dit heet verzekeringsfraude ..

De fraude die we prive plegen is maar 2% van alle gepleegde fraude.

Maar on-topic, dit is volgens mij inderdaad een zaak tussen jou en de eigenaar van het paard. Of het de moeite is er echt de rechtsbijstand bij te halen weet ik niet, maar gewoon overleg lijkt me de eerst stap.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:04

HorseTopShop schreef:

Maar is de eigenaar dan van op de hoogte?
Ik kan me voorstellen dat dat meespeelt of de eigenaar dat weet of niet?
Ik kan daar ook gerust erg naast zitten want ik weet niet hoe het zit.

Maar ik als eigenaar met een apart karakter paard waarvan ik weet dat de staleigenaar daar mee om kan gaan.
En niet weet dat een ander hem ongevraagd ook buiten zet, is die wel net zo aansprakelijk of wordt het dan toch snel verschoven in, eigen schuld van de buiten zetter?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:05

HorseTopShop schreef:

En dan is het dus op je eigen verzekering en niet op die van de eigenaar van het paard want die gaat er van uit dat de stalhouder dat doet (die daar wel voor verzekerd zal zijn alstie slim is) en niet een stalgenoot.

En als ze dan zegt "dat weten ze wel" dan weten ze ook dat TS er voor betaald wordt via stalgeld en dat TS dus in het zwart werkt en als ze dan kwaad willen kunnen zowel TS als stalhouder dik in de problemen komen.
Dus als ik TS was zou ik eens heel goed gaan nadenken wat uiteindelijk het duurste zal uit komen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-11-16 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:05

Nou... Tja... Ik betaal zo ellendig veel aan zorg en verzekeringen en maak er al jaren geen gebruik van. Dan mag TS mijn deel wel opmaken hoor. :+
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 15-11-16 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:06

HorseTopShop schreef:

Azmay schreef:
Celiien schreef:

De fraude die we prive plegen is maar 2% van alle gepleegde fraude.

Maar on-topic, dit is volgens mij inderdaad een zaak tussen jou en de eigenaar van het paard. Of het de moeite is er echt de rechtsbijstand bij te halen weet ik niet, maar gewoon overleg lijkt me de eerst stap.

Citaat:
Er wordt het meest gefraudeerd met verzekeringen voor motorrijtuigen zoals autoverzekeringen. In de top 3 staan verder inboedel- en opstalverzekeringen, gevolgd door aansprakelijkheidsverzekeringen. Reisverzekeringen staan op nummer 4.
70% van de geregistreerde fraudeurs zijn mannen. Zij frauderen het meest met motorrijtuigenverzekeringen, vrouwen vooral met reisverzekeringen.

De meeste fraudeurs wonen in Zuid-Holland, Noord-Brabant en Noord-Holland. Houd je rekening met het aantal inwoners per provincie, dan liggen de cijfers anders. In verhouding wordt er dan het meest gefraudeerd in Flevoland, Zuid-Holland en Limburg. Friesland is de braafste provincie.

In 2014 werden er per dag 21 fraudeurs opgespoord door verzekeraars. Daarmee werd dagelijks 270.000 euro (!) bespaard. In totaal kost de fraude honderden miljoenen per jaar, maar hoeveel precies is lastig vast te stellen. Het CBV vermoedt dat huishoudens zo’n 100 euro per jaar extra aan premie kwijt zijn door verzekeringsfraude.

Pertinent dus niet waar..
Edit: er wordt gesproken over verzekeringsfraude hier.
Laatst bijgewerkt door Celiien op 15-11-16 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:06

Xjosee schreef:
HorseTopShop schreef:

Maar dat is toch nog steeds hetzelfde verhaal. Als ik eventjes bij een bouwbedrijf kom helpen ben ik ook niet verzekerd. Dan is het gewoon mijn eigen risico dat ik neem.

Verhaal halen op de verzekering van de eigenaresse van het paard. Niet van het bedrijf.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:08

Ik heb het over de zorgverzekering, sorry voor de onduidelijkheid :+
Maar alsnog raad ik niet aan om te frauderen maar om gewoon in overleg te gaan.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:08

HorseTopShop schreef:
Xjosee schreef:

Verhaal halen op de verzekering van de eigenaresse van het paard. Niet van het bedrijf.

Echter kan de eigenaresse weren dat TS werkzaam was voor de staleigenaar.
Als de staleigenaar dit overkomt kan hij ook niet zomaar verhaal halen op de eigenaar.

Dat TS zwart werkt is dan weer een apart gedeelte

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:09

Azmay schreef:
Ik heb het over de zorgverzekering, sorry voor de onduidelijkheid :+
Maar alsnog raad ik niet aan om te frauderen maar om gewoon in overleg te gaan.

_O-

Tjah, als men aanraad te frauderen naar een zorgverzekering, zal men dat op álle verzekeringen wel proberen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:09

Celiien: en dan heb je de poppen aan het dansen gezien ze er dan ook meteen achter komen dat er zwart gewerkt wordt. :) Dus zo heel apart is dat gedeelte niet.

Celiien

Re: Kosten verhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:11

Bedoel twee gescheiden delen: dus 1. Eigenaar kan weren dat TS werkzaam was voor staleigenaar.
Deel 2: TS werkt zwart dus kan het niet terugverhalen op staleigenaar.

En idd, dan krijgt TS nog wel wat andere dingen over haar heen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:12

Aah oke, excuus, zo had ik het niet begrepen. :D My bad!

Ik vrees dat in deze situatie TS best eieren voor haar geld kiest als de eigenaren van het paard niet willen mee werken (iets wat ik zou begrijpen.)

"Gegokt en verloren" zouden ze hier zeggen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-11-16 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:13

Volgens mij leg ik mezelf niet echt goed uit vandaag :')

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:16

Gewoon proberen TS. Voor hetzelfde geldt werkt de eigenaresse van het paard wel mee.
We betalen niet voor niks allemaal zoveel aan verzekeringen en zorg. Als er dan een keer wat is mag er best gebruik van gemaakt worden.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:22

En vanaf nu weet men HTS ook te vinden als ze wat indient en wordt het driedubbel gecontroleerd _O-

Zelfde geld overigens voor TS :j

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:25

Celiien schreef:
En vanaf nu weet men HTS ook te vinden als ze wat indient en wordt het driedubbel gecontroleerd _O-

Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van 1 van mijn verzekeringen. En ziek ben ik ook nooit.
1 Keer medicijnen nodig gehad en die werden niet vergoed :+

Eigenlijk snap ik niet waarom ik nog verzekerd ben en voor zorg betaal. :+ :+

Als TS niet had vermeld dat ze zwart werkt bij die stal, was er niks aan de hand geweest en had iedereen gezegd dat ze het op de verzekering van de eigenaresse van het paard moet verhalen. Het enige struikelpunt is dat wij het nu weten van het zwartwerken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:27

Nee dat zou ik dan nog steeds niet hebben gezegd.
Het zou niet eens in me opkomen om dat op een ander te verhalen.
Omgang met paarden geeft risico en daar zou ik het dan voor mezelf onder vinden vallen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:27

HorseTopShop schreef:
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van 1 van mijn verzekeringen. En ziek ben ik ook nooit.

Als TS niet had vermeld dat ze zwart werkt bij die stal, was er niks aan de hand geweest en had iedereen gezegd dat ze het op de verzekering van de eigenaresse van het paard moet verhalen. Het enige struikelpunt is dat wij het nu weten van het zwartwerken.

Als ts niet had gezegd dat ze zwart werkt, had zehet dus moeten verhalen via haar arbeidscontract. Is er niet -> ze werkt zwart. Eigenaresse was niet in t spel geweest dan..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:29

Ben ik met je eens hoor bruintje123. Ik ben van mening dat het de "schuld" van TS zelf is door het onhandig handelen.

Die verzekeringsmannetjes zijn boeven. Die bedrijven verdienen miljarden per jaar aan ons.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:30

HorseTopShop schreef:
Celiien schreef:

Nee dan had ik gezegd dat het een arbeidsongeval was en je baas daarvoor verzekerd is normaal.
Eigenaresse vh paard heeft daar nl niks mee te maken. Die betaald gewoon voor de geleverde diensten van de stal en diens werknemers. Gebeurt er wat tijdebs die dienst is dat tussen werkgever en werknemer. Klant heeft daar niks mee te maken. Als jij iets van het bovenste schap wil en de winkelbediende valt terwijl ie dat voor je neemt komt dat toch ook niet op jou neer als klant?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:32

Ayasha, als mijn paard jouw deken kapot trekt kan je dat op mijn verzekering verhalen. Daar heeft de stal niks mee te maken.
Als mijn kind tegen jouw auto aan valt, kan je dat ook op mijn verzekering verhalen.
Als mijn paard jou omver loopt, kan je dat ook op mijn verzekering verhalen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:33

Als mijn paard jou omver loopt terwijl je geen toestemming had om dat dier uit de stal te halen dan ga je niet veel op mijn verzekering verhalen.
Als je medewerker bent op de stal, dan ga je dat ook niet op mij verhalen. Dan stuurt mijn verzekering je met alle liefde door naar de verzekering van het bedrijf. Jij bent dan nl. hun probleem.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-11-16 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:33

HorseTopShop schreef:
Ayasha, als mijn paard jouw deken kapot trekt kan je dat op mijn verzekering verhalen. Daar heeft de stal niks mee te maken.
Als mijn kind tegen jouw auto aan valt, kan je dat ook op mijn verzekering verhalen.
Als mijn paard jou omver loopt, kan je dat ook op mijn verzekering verhalen.

Als mijn paard jou omver loopt, terwijl je medewerker bent van die stal, dan is dat toch echt een bedrijfsongeval en wordt dat verhaalt op de werkgever