Nog meer uitstellers die Habitica gebruiken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:50

GarBel schreef:
Ik kan een boekverslag in een avond schrijven en er een 8 voor krijgen..
hoezo geoefende uitsteller :roll:

Same hier :') maar ik doe het dus niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:56

Summerfly schreef:
Ik meld me, heb het door dit topic vanmiddag gedownload :D echt een leuke app, ookal begrijp ik er nog niet veel van :') In de winkels kun je eigenlijk alleen dingen kopen met diamantjes, hoe krijg je die? En wat kan je met de andere muntjes?

Met je taken verdien je goud en zilver (100 zilver = 1 goud). Daarmee kun je wapens & zo kopen waardoor je sterker wordt en bijvoorbeeld minder schade krijgt als je eens een dagelijkse taak mist.
Vervolgens kun je meedoen aan queestes (vind je onder Boedel) of uitdagingen (vind je onder Sociaal), en vooral met de laatsten kun je diamanten verdienen. Je doet dan nog steeds je dagelijkse klusjes, maar dan in spelvorm en dan maak je kans op diamanten.
Je kunt ook lid worden van Habitica (5 dollar/maand maar je hebt wel een creditcard nodig) en dan kun je 20 goud omwisselen voor 1 diamant, maar ook maar een bepaald aantal keer per maand. Het idee is namelijk juist dat je dingen níet meteen kunt krijgen en dat je dus moet werken/sparen voor je iets krijgt. Heel frustrerend. :D

@GarBel: dat is ook mijn probleem: ik werk het beste met idiote deadlines, dus die worden ook steeds idioter omdat ik alles steeds nog langer uitstel... :=
Qua werk merk ik trouwens wel wat verschil met Habitica, maar de grootste verandering bij mij is toch wel alle kleine (huishoudelijke) klusjes die ik anders zinloos uitstel (ik ga niet beter stofzuigen als ik het twee weken uitstel 8-) ), die gaan nu bijna vanzelf.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:14

Ik ook! Moet zeggen dat het best goed werkt, al zijn er nog steeds dingen die ik zo lang mogelijk uitstel, maar ik heb ook een aantal grote projecten van mijn lijst kunnen afstrepen. Ik was als kind ook altijd erg te motiveren door stickers ... en nu dus door eitjes en dieren. :P

xyzutu2, wat ierusje zegt viel mij ook al op. Nu krijg je met je eerste "habit" punten wanneer je klikt dat je niet al je to-do's hebt gedaan. Als je daar een minnetje voor zet is het opgelost. Ik snap ook niet waarom je bij dailies "een daily niet doen" hebt. Dat is toch juist niet een gewoonte die je wil belonen en zo raak je elke dag levens kijk. Namelijk; of je doet al je dailies en dan mag je de eerste dus niet afvinken zodat je daarop levens verliest, of je slaat er eentje over en verliest daardoor levens.

Dit is de mijne (heb er 2 even weggegumd :o):

Afbeelding

Edit: doe jij wel eens mee aan die quests enzo? Ik ben benieuwd of dat bevalt en hoe makkelijk dat is. Ik wil namelijk graag een achtergrond, maar ik wil er niet voor betalen en er ook niet zoveel moeite voor doen. :o Dat klinkt nogal lui, maar ik gebruik habitica juist om productiever te zijn, niet om spelletjes te spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:53

Guinevere schreef:
Ik snap ook niet waarom je bij dailies "een daily niet doen" hebt. Dat is toch juist niet een gewoonte die je wil belonen en zo raak je elke dag levens kijk.

Het lastige hieraan is dat je niet van achter je computer kunt bepalen welke gewoonte iemand wel of niet bij zichzelf zou moeten willen belonen. Je kunt wel benieuwd zijn naar hoe iets bij iemand anders werkt, maar dat zou ik dan toch net iets anders formuleren. ;)

Voor het gemak doe ik even alsof het een vraag was naar hoe/waarom ik het zo deed, dan was mijn antwoord: als je iemand bent die neurotisch alle taken gaat doen zodra die op papier staan en daarmee elke vorm van pauze vergeet en halverwege de dag al voor 2 dagen opgebrand bent, dan kan het juist heel erg helpen als je 1 daily per dag 'moet' overslaan. Zorgt ervoor dat je nadenkt over wat je doet en waarom je het doet ipv alleen maar blind door te gaan. Zo iemand ben ik dus.
Los daarvan betekent dat er in mijn dailies 'een daily niet doen' staat niet meteen dat ik elke dag levens kwijtraak: aan het eind van de dag vink ik 'een daily niet doen' (de waarde daarvan is zo laag mogelijk, dus 'triviaal') aan en zet ik de overgeslagen daily op de laagst mogelijke waarde (triviaal) en vink die ook af. Dan is de hele daily lijst gedaan, mis ik geen levens, alleen waarschijnlijk wat geld omdat een dure daily doen meer geld oplevert dan hem goedkoop overslaan. :)

Citaat:
Nu krijg je met je eerste "habit" punten wanneer je klikt dat je niet al je to-do's hebt gedaan. Als je daar een minnetje voor zet is het opgelost.

... alleen had ik geen probleem?
Jouw oplossing van gewoon een minnetjes zetten werkt blijkbaar voor jou, maar niet voor mij. Voor mij heeft een - een hele andere lading dan een +. - motiveert mij niet, + wel, dus heb ik het op een manier opgelost die voor mij werkt. Als ik in jouw lijst kijk dan zie ik ook dingen die ik nooit bij Dailies zou zetten, of juist niet bij Gewoontes, maar dat betekent niet dat jij het fout doet, maar dat jij er gewoon jouw eigen draai aan hebt gegeven. Ik zou dus uitkijken met het ongevraagd oplossen van andermans 'problemen' enkel en alleen op basis van iemands screenshot, want voor je het weet heeft die ander er zelf ook al over nagedacht. ;)

Wat ik maar wil aangeven: het mooie van Habitica is dat je het zo persoonlijk vorm kunt geven dat het helemaal voor jou werkt - maar dat betekent nog niet dat anderen het dus ook op die manier moeten doen. Mijn screenshot was ook alleen maar een screenshot van wat op die dag voor mij werkte. Daar mag je oordelen over vellen of (liever 8-) ) vragen over stellen, maar uiteindelijk komt alles neer op 1 enkele vraag: werkt dat schema voor de maker, ja of nee? Met jouw schema kan ik persoonlijk ook helemaal niets, maar dat maakt het niet fout. Ik vind het juist leuk om het te zien, ook juist de verschillen (zoals bijvoorbeeld al die minnetjes bij jouw gewoontes :D ).

Edit, helemaal vergeten te beantwoorden: ik weet niet precies wat je met 'spelletjes' bedoelt, maar queestes en uitdagingen zijn geen losse spelletjes. Ik heb net mijn eerste queeste met mijn zusje afgerond, dat was een queeste waarbij je door het doen van je normale taken extra items vindt die uiteindelijk samen een schat opleveren (in ons geval extra aankleding en ervaringspunten). :D
Je hebt ook queestes waarbij je met je dailies tegen een boss vecht: elke keer dat je al je dailies afrondt geef je schade aan de boss, maar slaat iemand in de groep die dag een daily over, dan krijgt de hele groep van de boss schade. Een extra accountability systeem dus. Dat werkt bij sommigen erg goed, maar ik zou het alleen willen/durven met iemand die ik wel vertrouw in hoe serieus ze de dailies nemen.
Uitdagingen zijn ook geen spelletjes, maar gewoon uitdagingen: bijvoorbeeld een maand lang 20 minuten per dag mediteren; iedereen die daar aan mee doet en dat steeds aanvinkt maakt kans op een diamant. Je hebt ook mensen die van een boekenclub een uitdaging maken: iedereen leest hetzelfde boek en discussieert daarover en onder de deelnemers wordt een diamant verloot. Bij sommige uitdagingen kun je iets winnen, andere doe je voor jezelf (bijvoorbeeld een aardigheids-uitdaging waarbij je in je takenlijsten opdrachtjes krijgt om iets leuks te doen voor mensen). Je hebt onder de uitdagingen zelfs hele zelfhulpgroepen, bijvoorbeeld partners/familie van mensen met psychische problemen, die als partner goede tips/oefeningen in hun lijsten erbij krijgen zodat ze ook aan zichzelf denken. En ga zo maar door. :)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 01:03

My bad, had alleen je eerste reactie op ierusje gelezen, niet de tweede en aangezien je het over uitstellers en je eerste dag had, dacht ik dat het gewoon een foutje was waardoor je ongewild levens mee kwijt zou raken. Jammer dat bij computers ook soms de intonatie verloren gaat, want het was wel goed bedoeld. Ik wilde juist alleen maar helpen hoor! Y;(

Veel van mijn dailies zijn trouwens niet elke dag, maar bijv. alleen elke maandag, of elke 2 dagen, etc. Dat kan je aan mijn screenshot helaas niet zien.

Wel interessant die quests enzo. Ik dacht dat het een soort spelletjes waren ofzo. Zo'n boss quest lijkt me alleen niks ... net zo'n groepsproject op school waarbij jij hard je best doet en dan door iemand anders een laag cijfer krijgt haha.

Felicxa

Re: Nog meer uitstellers die Habitica gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 01:51

Ik gebruik het nu sinds kort ook en ik vind het super leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:27

Guinevere schreef:
My bad, had alleen je eerste reactie op ierusje gelezen, niet de tweede en aangezien je het over uitstellers en je eerste dag had, dacht ik dat het gewoon een foutje was waardoor je ongewild levens mee kwijt zou raken. Jammer dat bij computers ook soms de intonatie verloren gaat, want het was wel goed bedoeld.

Ik bedancht ook pas later dat mijn reactie wat fel was, maar toen kon ik het niet meer veranderen. Maar gelukkig dat is zo ook weer opgelost. ;)

Citaat:
Wel interessant die quests enzo. Ik dacht dat het een soort spelletjes waren ofzo. Zo'n boss quest lijkt me alleen niks ... net zo'n groepsproject op school waarbij jij hard je best doet en dan door iemand anders een laag cijfer krijgt haha.

Ik vond die vind-queeste (zonder boss die je schade toe kon brengen) wel grappig, maar een boss-queeste zou ik ook echt alleen maar durven doen met iemand die ik echt vertrouw zoals bijvoorbeeld mijn zusje. Aan de andere kant: je kunt je ook aansluiten bij een grotere groep en aangezien er alleen mensen met boss-quests meedoen als ze vrij zeker weten dat ze de boss kunnen verslaan ben je daar denk ik ook wel veilig. Tenzij een deelnemer helemaal met Habitia stopt en zijn dailies tot het einde der tijden onaf blijven en de groep dus continu schade daarvan krijgt... :x
Bij welk level zijn jullie eigenlijk, en hoe ziet jullie avatar eruit? Die van mij wisselt elke dag. :D

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:03

Ik ben nog level 1 _O- avatar is heel simpel, de standaard die je aan het begin krijgt een beetje aangepast :+

Ik zie dat je ook groepen zelf aan kan maken, is het leuk om misschien een Boktgroep aan te maken?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:05

Ik ben hem nu aan het instellen. Hoe doen jullie het met bijvoorbeeld de was? Ik moet dat ongeveer één keer in de week doen maar het maakt niet echt uit op welke dag. Hebben jullie dat bij gewoontes of bij dagelijkse taken?

Edit: Jaa, een Boktgroep!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:19

Ik heb het bij gewoontes gezet.

Bokt groep ben ik helemaal voor.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:27

Ik doe het ook, en het heeft me zo ontzettend geholpen om deze tentamenweken door te komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:42

LindyH schreef:
Ik ben hem nu aan het instellen. Hoe doen jullie het met bijvoorbeeld de was? Ik moet dat ongeveer één keer in de week doen maar het maakt niet echt uit op welke dag. Hebben jullie dat bij gewoontes of bij dagelijkse taken?

Als de dag echt niet uitmaakt dan is het denk ik het handigst om het te doen zoals Geerte zegt en het bij gewoontes te zetten. Je kunt in de Dailies wel kiezen voor 'Elke X dagen', maar dan zet het programma het wel steeds op die ene dag vast. Maar dat kan wel weer voor een beter ritme zorgen; bijvoorbeeld 'zaterdag wasdag'. Het is ook echt vooral uitvinden wat het beste bij jou werkt, misschien doet het het beter als Gewoonte dan als Daily op een vaste dag bij jou, of andersom. :)
Ik zit nu na een week of twee op level 13 maar vind wel dat het griezelig snel gaat: het loopt maar tot level 100. Daarna gaat het natuurlijk gewoon door met beesten sparen, queestes/uitdagingen doen enz, maar ik ben benieuwd of het nog net zo leuk is als je uit de levels loopt. Hoewel veel mensen er dan blijkbaar voor kiezen om gewoon helemaal weer opnieuw bij nul te beginnen, dat kan natuurlijk ook. :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:58

Door dit topic ook maar eens aanaccount geopend. ben benieuwd of het ook op je telefoon werkt?
Ben iig nu al enthousiast.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:02

Ik doe het alleen via de app en werkt prima. Alleen snap ik niet zoveel van de quests en alles misschien moet ik dat even op de laptop bekijken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:05

Boktgroep lijkt mij ook erg leuk :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:12

Ik snap ook niet goed voor welk spel je nou eigenlijk al die attributen verzamelt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:14

Ziet er best grappig uit, straks (nee dat is geen uitstellen, ben juist goed op dreef met belangrijkere dingen :') ) maar eens even kijken. Maar ben bang dat ik het teveel werk vind en de 'beloningen' niet interessant.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:26

Je kan ook je eigen beloning toevoegen.
iig als je op plusje drukt in de app kan je naast new havit, daily, todo ook voor reward kiezen.
Wat je dan daar opschrijft moet jezelf verzinnnen.

Ik vind het wel grappig dat je zo'n poppetje hebt en verheug me vooral op de pets :')
Maar goed ik ben nog maar lvl 1 en sta nog maar op 63 exp... denk datik maar eens wat moet gaan doen :Y)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:36

Hoe kan je huisdieren krijgen? Ik zie dat alles diamantjes kost en ik ga toch geen geld hieraan besteden.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:48

Vanaf level 3 kan je die krijgen als je to-do's afmaakt.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:58

Ik heb het ook aangemaakt. Ik heb 6 weken lang geen lessen... Maar moet wel allemaal verslagen enzo afkrijgen.
Snap er tot nu toe niet heel veel van.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:35

Snapt iemand hoe die daily tasks precies werken? Er is er 1 grijs bij mij en als ik hem aantik krijg ik minpunten.. De ander is wel groen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:12

Moet je die grijze daily wel vandaag doen? Of heb je hem al aangevinkt? Want in die gevallen is die grijs.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:15

Ik heb me ook aangemeld! Vind het moeilijk om ineens op te schrijven wat ik allemaal doe, maar er schiet steeds meer binnen :p

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:28

Jaa een boktgroep :D