Mogelijk broertje overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Mogelijk broertje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:53

Goh, lastig zeg..
Hoe ben je er achter gekomen dat hij overleden is? Via Facebook toevallig? Gisteren was toevallig in het nieuws dat er door een bug sommige gebruikers ineens als overleden verklaard worden terwijl dat helemaal niet zo is := http://www.nu.nl/internet/4349679/faceb ... -dood.html
Dus eerst inderdaad even proberen uit te vinden of het klopt.

Daarna zou ik, als het overlijden niet al te recent is, proberen contact op te nemen met bv een goede vriend of familie van je broer. De meeste mensen zijn vast niet te beroerd om wat vragen van je te beantwoorden zodra ze niet meer aan het rouwen zijn.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:56

En anders via bokt proberen.

Welke regio zoek je?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:05

Goof schreef:
Little_Gift schreef:
Kom op jong, je hebt die jongen nooit gekend, hoe kan je daar dan een klap van hebben?!
Ik vind dat altijd zo gek en overroepen hé, iemand die je niet kent, kun je niet missen.
Laat het gewoon zijn en maak jezelf niet gek of onderneem actie en doe er iets mee... Simpel toch?

Toch ben ik het hier wel mee eens.
Er is een volkomen onbekende overleden. Hij zou heel misschien je broertje kunnen zijn. Hij zou net zo goed in de verste verte geen familie kunnen zijn. Missen doe je een vreemde niet, je bent hooguit nieuwsgierig naar wie hij was.

Ik zou geen verdere actie ondernemen. Je gooit een andere familie compleet op zijn kop en je hebt er zelf weinig aan behalve dat je de rest van je leven kunt zeggen:"ik had een broertje. Ik ken hem echter niet". Hij zal hoe dan ook een vreemde blijven.
Ik zou het erbij laten omwille van zijn familie.

helemaal mee eens,
ik heb bijv niks met mijn opa en oma van mijn moederskant ik was pas 3 toen hun overleden. ik zal heus van ze gehouden hebben maar nu zijn ze gewoon totaal onbekende personen voor mijn. dus vind het zo vreemd als mensen dit dan zeggen dat ze van iemand houden, of missen die totaal onbekend zijn.

laat het rusten, je vader zelf weet niet eens 100% dat hij de vader is.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:09

Indd is het een vreemde. En zal het geen groot gemis zijn voor mijn gevoel.

Maar ik snap de nieuwsgierigheid wel. Je wilt weten wie het was en of er overeenkomsten zijn en zo

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:43

yups nieuwschierigheid maar moet je daarvoor een hele familie omgooien. wat doet het met de vader van de jongen (ongeacht biologisch of niet) het is wel de zoon van deze man die is overleden, en dan zou jij anders komen vertellen (wat misschien niet eens zo hoeft te zijn).

Nee niks mee doen, hoe cru het voor jou ook is.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 08:29

Ja ik zou ook zeker niet naar de familie stappen. Maar op internet rondstruinen.

Wie weet is hij wel de vader en hebben ze nooit contwct gehad. Als hij in een compleet gezin leefde. Dan zou ik ook niet contact zoeken.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:45

Ik zou wel het contact opzoeken. Ik vind het maar raar, dat er zo makkelijk word gezegd, niet doen. Misschien vind het gezin het wel fijn dat er een halfzus is van hem. Nog iets tastbaars. Misschien niet en willen ze geen contact. Misschien zitten ze er inderdaad niet op te wachten, misschien vinden ze het wel erg fijn. Je weet het niet. Het zijn allemaal aannames... Je kan voor het andere gezin niet bepalen wat ze wel of niet willen. Je kan alleen voor jezelf bepalen wat jij wilt en dan afwachten wat hun reactie is.

TS zit hier duidelijk mee en wil toch graag uitreiken. Ik vind dan ook dat ze het recht heeft om dit te doen. Ze kan haar halfbroer inderdaad niet missen, want ze heeft hem nooit gekend, maar ik snap het wel dat ze er verdrietig om is. Het is nogal een klap, erachter komen dat je een halfbroer hebt die misschien overleden is...

Ik heb ook een halfbroer, waar ik niets vanaf wist tot een paar jaar terug en heb ook geworsteld met of ik wel of niet contact zou opzoeken. Omdat de situatie daar nog net iets ingewikkelder was, heb ik besloten het eerst te laten rusten. Toch, weet ik, dat ik op den duur, wanneer ik daar klaar voor ben, contact ga zoeken. Want hij verdiend die waarheid en ik verdien die waarheid.

En ik vind dat TS dat ook kan of mag doen. In die onzekerheid zitten, wel of niet overleden, en met al die vragen, hoe is dit gebeurd, hoe kan dit... Daar doet ze zichzelf geen plezier mee. Ik kan me voorstellen dat ze zekerheid wilt. Dus reik naar ze uit...

Ze kunnen heel positief reageren en op die manier kan jij wat puzzelstukjes op de plek leggen. Fijn. Ze kunnen ook negatief reageren en geen behoefte hebben aan enig contact. Dat komt misschien hard aan dan, maar respecteer die keuze, en laat het dan rusten. Je hebt jezelf kenbaar gemaakt en het is aan hun wat ze ermee willen, en als ze er niets mee willen, dan is dat ook hun goed recht.

Maar maak jezelf wel kenbaar. Het is niet aan jouw om voor hun te besluiten wat ze wel of niet willen. Je weet het immers niet. Je hebt alleen aannames.

Als ik moeder was, met een zoon die was overleden, dan zou ik het willen weten als er nog halfzussen of broers rondliepen. Een schok zou het zijn, maar aan de andere kant ook een cadeau. Een stukje van hem. Niet iedereen zal dat zo zien natuurlijk. Genoeg mensen die het niet gewenst zouden vinden... Maar totdat je naar ze uitreikt weet je het niet.

De ene bokker zegt ik zou het niet fijn vinden "een familie omgooien" "bom laten vallen" "Ellende naar hun brengen" en blabla, de andere bokker zegt, ik zou het wel willen weten want "Nieuwsgierigheid" "Recht hebben om het te weten" etc. Allemaal vertellen ze jouw wat je beter wel of niet kan doen, gebaseerd op hun karakter en persoonlijke ervaringen.

Maar zij zijn die familie niet... Dus ze kunnen niet voor hun beslissen of voor hun aannemen wat ze wel of niet zouden willen. Niemand kan dat. Jij ook niet. Behalve hunzelf. En de enige manier om te weten te komen wat ze willen, is contact zoeken en kenbaar maken wie jij bent en wat je van ze wilt, en dan afwachten wat zij ermee willen.

Ik vind dat geen familie omgooien of een bom laten vallen of ellende naar hun brengen. Hun hebben recht om te weten hoe of wat, of hun zoon een halfzus heeft of niet. Hoe ze dat nieuws ook zullen opvatten, positief of negatief, het is hun recht om te weten. De waarheid niet vertellen om ze te 'beschermen' tegen ellende of om hun familie niet om te gooien, geen bom te laten barsten etc, vind ik altijd zo'n dooddoener. De waarheid is soms hard, maar dat betekend niet dat de waarheid achter gehouden moet worden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:10

TS, zoals iemand al schreef, bleek er een fout te zijn in Facebook waardoor er mensen per ongeluk 'overleden' waren. Ben je er al achter of dat bij hem ook zo is of ben je zeker dat hij overleden is?

DNA_onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 17:15

Iedereen bedankt voor hun reactie. Ik probeer zoveel mogelijk te beantwoorden.

@Marleen88 Meer dan wat ik nu weet, weet mijn vader niet.

@kbk Je zal wel geschrokken zijn. Leuk dat jullie ondanks al die jaren toch contact hebben.

@Gillbo Bedankt voor de tip. Dit heb ik gedaan. Hierdoor weet ik dat hij overleden is.

@little_gift Jouw bericht laat mij inzien dat je een gebrek aan empathie en inlevingsvermogen hebt. Het is duidelijk dat je niet in mijn schoenen staat en ook dat je je niet in kan leven in een andere ander. Daarbij heb ik nooit gezegd dat ik hem als persoon mis!

@Willeke Hij is nog geen jaar geleden overleden. Met eens smoes is een idee, maar daar begin ik liever niet aan. Ik ben van nature liever eerlijk en voel mij met een smoes er niet zo goed bij.

@Roosje Mijn vader schijnt vroeger te hebben geroepen dat het niet zijn kind kon zijn. Maar dat hij er nu mij komt wilt toch wel wat zeggen.

@Mando Van wat ik gehoord heb heeft mijn vader toen der tijd bij die vrouw gewoond en was er geen andere man. Wel wasje de vrouw niet stabiel waardoor het niet zeker is of ze het alleen bij mijn vader hield.

@storm Ik heb ook info van mijn vader zijn huidige vrouw gekregen over die tijd. Meer dan hun zijn er helaas geen mensen door wie ik via via aan meer informatie zou kunnen komen.

@gekvanfleur Hij is als tiener zijnde overleden.

@Palmera Wat jij denkt zijn vooral aannames. Ik ben niet opzoek naar een nieuwe familie. Ik wil graag weten of het waar is dat ik een broertje had en dat het contact door mijn vader is ontnomen. Ook of zijn overlijden te maken heeft met mijn vader etc. Ik heb namelijk begrepen dat hij niet in een stabiele situatie is opgegroeid.

@goeroe Bedankt voor de vragen die ik mijzelf kan stellen. Dat zijn inderdaad dingen waar ik goed over na moet denken. Zijn moeder heeft Facebook. Ik zou haar een bericht kunnen sturen.

@xyzutu2 Van wat ik begrepen heb is hij niet in een normale gezinssituatie opgegroeid.

@goeroe Hij had nog meer broers/zussen met een andere achternaam dan hem volgens Facebook.

@8annemiek Ja ik weet het zeker. Zijn school heeft het zelfs vermeld op hun website en ook op Facebook van familieleden van hem staan er wat berichten over.

@Joltsje Via Facebook weet ik wie zijn familie is.

@eline Bedankt voor je begrip en lieve bericht!

Toen ik te horen kreeg dat ik een half broer zou hebben, heb ik nagedacht wat ik daarmee moest. Ik heb toen besloten dat hij recht had om te weten wie zijn biologische familie is. Ik wist dat hij niet meer bij zijn moeder woonde doordat het daar niet stabiel was. Meer wist ik niet. Ik wilde mijn gegevens achter laten bij zijn voogd zodat als hij er behoefte aan zou hebben zelf contact zou op kunnen nemen met mij. Toen ik ging zoeken las ik dus dat hij overleden is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:08

Joltsje schreef:
Indd is het een vreemde. En zal het geen groot gemis zijn voor mijn gevoel.

Maar ik snap de nieuwsgierigheid wel. Je wilt weten wie het was en of er overeenkomsten zijn en zo

TS heeft geen contact met vader, geen contact met moeder.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat als je denkt dat je een broertje hebt en achteraf blijkt die te zijn overleden dat dat een knauw geeft.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:11

Storm schreef:
Little_Gift schreef:
Kom op jong, je hebt die jongen nooit gekend, hoe kan je daar dan een klap van hebben?!
Ik vind dat altijd zo gek en overroepen hé, iemand die je niet kent, kun je niet missen.
Laat het gewoon zijn en maak jezelf niet gek of onderneem actie en doe er iets mee... Simpel toch?

Sow :n
Het zou voor mij, en ik ben nota bene 40 jaar, een enorme schok zijn als ik erachter zou komen dat ik een overleden broer of zus heb.
Omdat jij blijkbaar anders denkt, is dat niet voor iedereen zo.

TS, jeetje zeg, dat is niet niks. Ik zou ook proberen of er iemand anders is die hier meer van weet. Misschien een oom of tante? Opa of oma? En anders zou ik toch weer naar je vader gaan en meer informatie eisen, ook als je ruzie hebt, je hebt gewoon recht op de waarheid.

En als al je opties op zijn, een keer heel voorzichtig contact opnemen met zijn moeder na de rouwperiode en eerlijk uitleggen wat je van je vader te horen hebt gekregen.

Hier ben ik het mee eens, zo zou ik het ook doen.
Daarbij vind ik dat mensen erg invullen. Ts heeft niet gezegd dat ze hem mist en er is ook niet gezegd dat de moeder van de jongen vreemd gegaan is.

Ts, omdat je volgens mij weinig andere opties hebt (geen via via mogelijkheden) zou ik de moeder via fb een bericht sturen. Als je begint je voor te stellen met: ik ben de dochter van (naam van je vader) dan gaat er bij de moeder mogelijk al een lampje branden zonder dat jij concreet iets gezegd hebt.

Ik kan me goed voorstellen dat je wilt weten hoe het zit. En ik weet zeker dat ik zelf wel contact zou leggen met de familie. Probeer geen (emotionele) verwachtingen te hebben om teleurstellingen te voorkomen, maar onthouden dat jij deze situatie niet gecreëerd hebt. Ik vind dat je recht hebt om uit te zoeken wie er familie van je is/was.
Natuurlijk doe je dat met respect voor de familie, daar ga ik vanuit.
En ik zou idd als familie zijnde ook willen dat iemand contact met me zocht.
Succes ts, ik hoop dat er meer duidelijkheid komt!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:52

Jeetje, dat is niet niks. Ik kan me aan de ene kant voorstellen dat je nieuwsgierig bent maar aan de andere kant denk ik, wat heb je eraan? Je zou eerst eens voorzichtig binnen je eigen familie kunnen polsen of iemand je vaders verhaal kan bevestigen.

De familie van die overleden jongen benaderen zou ik niet zo snel doen. Zeker niet nu. Misschien over een jaartje ofzo. En bereid je erop voor dat je niet perse met open armen ontvangen zal worden. Omdat jij antwoorden zoekt, hoeft niet te betekenen dat zij je die ook willen geven. Wie weet is die jongen wel geboren uit een slippertje.

Je hebt die jongen je hele leven niet gekend. En hoe hard het ook klinkt, je gaat hem ook niet meer leren kennen. Vraag jezelf af wat je ermee wil bereiken om zekerheid te hebben over of hij je halfbroertje was of niet. En vraag jezelf af of je dit verhaal niet beter kan laten rusten. Voor jezelf en voor de familie van die jongen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:40

Ik vind het niet meer dan logisch dat je alles van een mogelijke bloedband wilt weten. Dat kun je niet wegrationaliseren.

En nogmaals... Stel dat er een bloedband is dan is zijn familie daar misschien wel heel blij mee

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:22

Even een andere kant: na het overlijden van mijn moeder kwam ik er achter dat ik een halfzus heb. Ze wilde contact met mijn moeder en mij. Ze was een dochter van mijn moeder, die haar, voordat ze mijn vader leerde kennen, ter adoptie heeft aangeboden. Ik was 25 jaar en was echt perplex. Vooral omdat ze dit al die tijd geheim hadden gehouden. Via mijn vader werd ik niet wijzer, die zei alleen maar: je moeder wilde het nu eenmaal zo. Ik heb toen bewust het contact afgehouden. Met familie heb je een band op gebouwd, je hebt gemeenschappelijke herinneringen, gewoontes. Je hebt dingen gedééld. Dit zou voor mij een totale vreemde zijn....Inmiddels zijn we 15 jaar verder en ik heb er geen moment spijt van gehad.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:32

marleen_88 schreef:
Wat een lastig verhaal!
Ik zou persoonlijk nooit een rouwende familie lastig vallen, voor hen ben jij een wildvreemde.
Ik denk dat jouw vader de enige opening is. Sterkte

Dat is ook wat ik ervan vind.

En, misschien wel hele harde woorden van mij, hieronder:

Je hebt jouw mogelijke halfbroertje nooit gekend en hij jou ook niet. Dus ik zou het echt even laten rusten als hij recentelijk is overleden, het is al vervelend genoeg voor de rouwende familie.

Wel heftig voor jou zo alles bij elkaar, sterkte!!!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:34

Het nadeel is dat je nu niet via dna kan uitzoeken of het echt wel om een halfbroer gaat. Dan zou je dus al zeker moeten weten dat de moeder weer zeker weet dat jouw vader ook de vader van haar zoon is.

Daarbij is ook nog eens dat eventuele andere broers en zussen geen bloedverwant van jou zijn.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:00

Wdj schreef:
Even een andere kant: na het overlijden van mijn moeder kwam ik er achter dat ik een halfzus heb. Ze wilde contact met mijn moeder en mij. Ze was een dochter van mijn moeder, die haar, voordat ze mijn vader leerde kennen, ter adoptie heeft aangeboden. Ik was 25 jaar en was echt perplex. Vooral omdat ze dit al die tijd geheim hadden gehouden. Via mijn vader werd ik niet wijzer, die zei alleen maar: je moeder wilde het nu eenmaal zo. Ik heb toen bewust het contact afgehouden. Met familie heb je een band op gebouwd, je hebt gemeenschappelijke herinneringen, gewoontes. Je hebt dingen gedééld. Dit zou voor mij een totale vreemde zijn....Inmiddels zijn we 15 jaar verder en ik heb er geen moment spijt van gehad.

Dat vind ik heel dubbel. Je zus heeft vragen en wil jullie leren kennen. Logisch toch. Ik vind het zelfs wat egoïstisch om iemand met vragen te laten zitten. De allergrootste vraag is toch 'waarom?' als je geadopteerd bent. Als geadopteerde wil je graag weten welke eigenschappen je van je moeder hebt en of je op je zus lijkt. Jij had die vragen kunnen beantwoorden voor je zus. Dat je geen spijt hebt, vind ik niet te begrijpen. Het is en blijft je zus en nadat je moeder haar heeft verlaten, heb jij dat ook gedaan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 01:31

Storm schreef:
Wdj schreef:

Dat vind ik heel dubbel. Je zus heeft vragen en wil jullie leren kennen. Logisch toch. Ik vind het zelfs wat egoïstisch om iemand met vragen te laten zitten. De allergrootste vraag is toch 'waarom?' als je geadopteerd bent. Als geadopteerde wil je graag weten welke eigenschappen je van je moeder hebt en of je op je zus lijkt. Jij had die vragen kunnen beantwoorden voor je zus. Dat je geen spijt hebt, vind ik niet te begrijpen. Het is en blijft je zus en nadat je moeder haar heeft verlaten, heb jij dat ook gedaan.

Ik moet eerlijk zeggen dat de reactie op mij ook bot overkwam. Maar aan de andere kant kan zij de vragen van haar half zus ook niet beantwoorden. Zij kwam er pas achter nadat haar moeder was overleden.
Wij of ik denk aan de andere kant. En denken ahh jeej. Die halfzus heeft geen bloedverwanten en zoekt contact. Die wil misschien weten hoe haar moeder was. Wat voor vrouw. En dat kan zij wel beantwoorden.
Maar je kunt niemand daar toe dwingen.
Ieder is vrij om een keuze daar in te maken.

Geen moment spijt, komt wellicht over als geen moment aan het gevoel van de andere kant gedacht... Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 09:36

Storm schreef:
Wdj schreef:

Voor mij voelde het niet als een zus. Ze was 13 jaar ouder, ik had haar nooit gezien. Hoe kun je iemand verlaten die je nooit hebt gekend? Snap dat t cru overkomt, maar het was geen beslissing van over nacht ijs. Ik had haar geen enkel antwoord kunnen geven....

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:20

TS, wat wil je ermee bereiken als je contact op neemt met die familie?

Als je dat weet, dab de volgende vraag; Is de kans groot dat je dat kunt bereiken?

Dan nog de scenario's wat kan er gebeuren wanneer je contact zoekt met die familie?

Daarbij moet je ook goed nadenken over hoe dat voor hen zou kunnen zijn.

Zet alles op papier en probeer dan een doordachte keuze te maken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:22

@ Wdj
Natuurlijk wel. Ze wilde jou leren kennen. Zien of het kuiltje in haar kin dezelfde is die jij hebt, of de frons in haar voorhoofd op de jouwe lijkt en of haar ochtendhumeur net zo heftig is als jij wel eens hebt. Of jullie moeder veel verdriet heeft gehad nadat ze weg was, hoe ze haar kleinkinderen liefhad en hoe de rimpels op haar handen aanvoelde toen ze ouder werd.
Antwoorden die alleen jij kent.
En je bent nog steeds niet te laat.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:21

Storm schreef:
@ Wdj
Natuurlijk wel. Ze wilde jou leren kennen. Zien of het kuiltje in haar kin dezelfde is die jij hebt, of de frons in haar voorhoofd op de jouwe lijkt en of haar ochtendhumeur net zo heftig is als jij wel eens hebt. Of jullie moeder veel verdriet heeft gehad nadat ze weg was, hoe ze haar kleinkinderen liefhad en hoe de rimpels op haar handen aanvoelde toen ze ouder werd.

@storm: lees even. Ik had geen idee van haar bestaan. Hoe kon ik antwoord geven op vragen over hoe mijn moeder zich voelde nadat ze haar had afgestaan? Geen idee. Mijn moeder heeft alles verzwegen. En je hebt t nu steeds over wat zij wilde. Maar ik dan? Omdat zij contact zocht, hoef Ik dat toch niet te willen? Ik had en heb geen behoefte aan contact. Ben ik nu een egoistisch persoon? Even cru gezegd, plots duikt een halfzusje op. Twee dagen na het overlijden van mijn moeder. Ik was 24, was een crematie aan het regelen omdat mijn vader dat niet trok. Plots moest ik daarnaast ook gaan nadenken over een deel van het leven van mijn moeder waar ze ons niet in betrokken had. Oordeel over me hoe je wilt.... Ik heb er heus serieus over nagedacht. Maar voor mij bleef het een vreemde vrouw met toevallig voor de helft dezelfde genen.

Ik deel dit ook niet met jullie om veroordeeld te worden. Ik wil alleen maar aangeven dat het aan de andere kant van de tafel ook gemengde gevoelens kan oproepen als plots 'familie' opduikt.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:41

Ts als de jongen niet bij de moeder us opgegroeid, ivm de niet stabiele omgeving. Zou ik me nog eens tien keer bedenken voordat ik die moeder ging benaderen. Blijkbaar is het dan niet een fijne topmoeder. Jij hebt zo te lezen al verdriet genoeg gekend in jouw familie. Is niet te achterhalen wie de jongen de laatste jaren opgevoed heeft?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:02

Wdj schreef:
Storm schreef:
@ Wdj

@storm: lees even. Ik had geen idee van haar bestaan. Hoe kon ik antwoord geven op vragen over hoe mijn moeder zich voelde nadat ze haar had afgestaan? Geen idee. Mijn moeder heeft alles verzwegen. En je hebt t nu steeds over wat zij wilde. Maar ik dan? Omdat zij contact zocht, hoef Ik dat toch niet te willen? Ik had en heb geen behoefte aan contact. Ben ik nu een egoistisch persoon? Even cru gezegd, plots duikt een halfzusje op. Twee dagen na het overlijden van mijn moeder. Ik was 24, was een crematie aan het regelen omdat mijn vader dat niet trok. Plots moest ik daarnaast ook gaan nadenken over een deel van het leven van mijn moeder waar ze ons niet in betrokken had. Oordeel over me hoe je wilt.... Ik heb er heus serieus over nagedacht. Maar voor mij bleef het een vreemde vrouw met toevallig voor de helft dezelfde genen.

Ik deel dit ook niet met jullie om veroordeeld te worden. Ik wil alleen maar aangeven dat het aan de andere kant van de tafel ook gemengde gevoelens kan oproepen als plots 'familie' opduikt.

Ik vind je beslissing dapper. Alsof het voor jou niets is dat ineens er een halfzus blijkt te zijn..mensen die er niets mee van doen hebben denken al snel in de trend van; ohh leuk een extra zus/broer en een happy ending, terwijl 90% ellende geeft.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:00

Dat denk ik helemaal niet. Ik denk dat je best antwoorden kan geven, inderdaad niet tijdens het regelen van de uitvaart, maar wel langer daarna. Contact hoef je niet te houden maar antwoorden zijn wel zo eerlijk om te geven. Het moet vreselijk zijn voor de geadopteerde zus om voor altijd vragen te hebben, ook met betrekking op erfelijke ziektes enzovoort.