Wdj schreef:Even een andere kant: na het overlijden van mijn moeder kwam ik er achter dat ik een halfzus heb. Ze wilde contact met mijn moeder en mij. Ze was een dochter van mijn moeder, die haar, voordat ze mijn vader leerde kennen, ter adoptie heeft aangeboden. Ik was 25 jaar en was echt perplex. Vooral omdat ze dit al die tijd geheim hadden gehouden. Via mijn vader werd ik niet wijzer, die zei alleen maar: je moeder wilde het nu eenmaal zo. Ik heb toen bewust het contact afgehouden. Met familie heb je een band op gebouwd, je hebt gemeenschappelijke herinneringen, gewoontes. Je hebt dingen gedééld. Dit zou voor mij een totale vreemde zijn....Inmiddels zijn we 15 jaar verder en ik heb er geen moment spijt van gehad.
Dat vind ik heel dubbel. Je zus heeft vragen en wil jullie leren kennen. Logisch toch. Ik vind het zelfs wat egoïstisch om iemand met vragen te laten zitten. De allergrootste vraag is toch 'waarom?' als je geadopteerd bent. Als geadopteerde wil je graag weten welke eigenschappen je van je moeder hebt en of je op je zus lijkt. Jij had die vragen kunnen beantwoorden voor je zus. Dat je geen spijt hebt, vind ik niet te begrijpen. Het is en blijft je zus en nadat je moeder haar heeft verlaten, heb jij dat ook gedaan.