Wordt steeds gebeld door bedrijf reclame

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wordt steeds gebeld door bedrijf reclame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 02:25

Dat wist ik niet... Moet zeggen dat ik zelf enkel inbound heb gewerkt maar daar zat ook een stuk verkoop, waardoor we wel met rvv en belmeniet te maken kregen. Als bedrijven dat overtreden kunnen ze overigens een fikse boete krijgen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:31

Siesjuh schreef:
9 van de 10x is het een callcenter dat belt (of eigenlijk een medewerker daarvan :P ) en niet direct mensen van het bedrijf waarvoor je gebeld wordt. Deze kunnen je wel aangeven dat je geen interesse hebt, maar voor een volgende keer sta je gewoon weer op de lijst. Het terugkoppelen met de bedrijven schijnt niet zo goed te werken ofzo.

Eigenlijk zou de Autoriteit Persoonsgegevens een meldpunt moeten maken waar je anoniem als medewerker wordt uitgenodigd om dit soort overtredingen te melden.
Het bedrijf overtreedt namelijk gewoon de wet - maar laat het vuile werk door callcenters opknappen. Dat is echt niet ok.

Citaat:
Zo heb ik in Duitsland tijden voor callcenters gewerkt met uitsluitend Nederlands werk. Zo'n bel me niet register werkt dan niet, omdat ze daar niets mee te maken hebben.

Dat is waarschijnlijk niet waar - als je je richt op de Nederlandse markt, heb je te maken met de Nederlandse wet.
Ik hoop dan ook dat dit soort dingen meer onder de aandacht komen, en de bedrijven een paar forse boetes tegemoet gaan.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:36

Ik hang (super aso) gewoon op als ze beginnen te praten... (Je hoort nl heel duidelijk aan de achtergrond geluiden of het een call center is)
Ik moet zeggen.... dat dit echt werkt, sta in geen enkele lijst meer :n
en dan gewoon echt ALTIJD ophangen... dus nooit wat zeggen :))

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:46

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:34

Iris82 schreef:

Ik print deze uit hahaha!

'Is het belangrijk een goed gebit te hebben voor uw werk?' :') :') :') :') _O-

Ik roep altijd geen interesse, prettige dag verder! En dan bats.

Moet zeggen dat het hier al tijden erg rustig is. Ik heb meer last van mijn beroepsmatige mailbox die constant overloopt van de Russische Spam.... ze willen me een creditcard van een Duitse supermarkt verkopen. Of zoiets. :+ :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:49

Ze zijn zo enorm hardnekkig die telefoon lui , ik kap ze vaak af en hang op . Bellen ze nog een keer in de weken erna ben ik minder vriendelijk , zeg je ja heb geen interesse en dan bla bla maar dit en dat. Ja hallo geen interesse ><

Mijn moeder probeer ik te trainen maar die is moeilijk te trainen

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:27

Ooh die lui zijn zo hardnekkig ongedierte is er niks bij....

Bij mij gast het meestal zo:

Goedemiddag u spreekt met .... van ... spreek ik met mevrouw ...
Dat gaat u niks aan
Ja maar we hebben een hele mooie aanbieding
Geen interesse
Ja maar ....
Geen interesse
Ja maar weet u al
Nee geen interesse ik geef dit nu voor de 3e keer aan en als ik dit nog een keer aan moet geven ga ik u aanklagen. U overtreed nu gewoon de regels wat is uw naam. En dan hoor je heel snel pieppieppiep aan de andere kant van de lijn :') nooit meer last gehad van die
lui.

Wat ook erg goed helpt is die andere persoon herhalen. Dan hangen ze ook snel op

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:56

Heel erg vervelend zulke telefoontjes, ik heb niet eens een abonnement op iets gehad.. En werd dagelijks gebeld.

Laatste keer ben ik er in meegegaan, oh leuk. En wat kan het? Oh leuk.. XD die hele verhalen vertellen en ik had allang opgelegd.

Tweede keer nee geen intresse, niet nog een keer bellen anders doe ik aangifte.

Die mensen doen natuurlijk ook hun werk, maar ik wil niet gestoord worden met dit soort onzin.

Doe volgende keer een "hijg" telefoon na, misschien werkt het zo? XD

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:16

Shadow0 schreef:
Eigenlijk zou de Autoriteit Persoonsgegevens een meldpunt moeten maken waar je anoniem als medewerker wordt uitgenodigd om dit soort overtredingen te melden.
Het bedrijf overtreedt namelijk gewoon de wet - maar laat het vuile werk door callcenters opknappen. Dat is echt niet ok.

Ben ik het zeker mee eens. Maar callcenters zijn zelf ook niet schoon hoor. Die willen ook makkelijk hun geld en 'zeuren' daardoor ook vaak niet bij opdrachtgevers. Ik heb wel eens lijsten gehad met nummers die al meer dan 10 jaar oud waren, mensen hadden de genoemde producten vaak al niet eens meer en sommige konden zich het amper nog herinneren. Dit aangegeven bij het callcenter, maar die zeggen gewoon keihard dat je het volgende nummer dan maar moet proberen. En het dan ook nog gek vinden dat mensen aan de andere kant van de lijn helemaal flippen.

Shadow0 schreef:
Dat is waarschijnlijk niet waar - als je je richt op de Nederlandse markt, heb je te maken met de Nederlandse wet.
Ik hoop dan ook dat dit soort dingen meer onder de aandacht komen, en de bedrijven een paar forse boetes tegemoet gaan.

Dat is wat mij toen verteld is door het callcenter, omdat we te maken kregen met mensen die in het bel me niet register stonden. Dat bedrijven ook juist daarom het in het buitenland zoeken. Het kan zijn dat dit inmiddels veranderd is, het is al meer dan 5 jaar geleden dat ik voor een callcenter heb gewerkt. Of dat te gewoon uit hun nek kletsten, zodat wij dit tegen de klanten konden zeggen. Dat hele wereldje is gewoon een smerig spelletje. En als werknemer wordt je daarin ongelooflijk onder druk gezet, omdat er vaak betaald wordt per interview of product.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:21

Wat ook helpt is enkel "nee" antwoorden, ook als het geen ja-nee vragen zijn. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:24

Ayasha schreef:
Wat ook helpt is enkel "nee" antwoorden, ook als het geen ja-nee vragen zijn. :+

_O- 'Goeiedag, wat is uw emailadres om u te kunnen benaderen?' 'Ja.'
'Wilt u per email of via sms gecontacteerd worden?' 'Ja.'

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:29

Bel me niet register is niet waterdicht. Omdat je een oude "klant-relatie" hebt, hebben ze wettelijk gezien het recht je te bellen.
Je kan je aanmelden voor het recht van verzet, dat is gericht op specifieke bedrijven. Als je je daarvoor aanmeld mogen ze je niet meer bellen/contact opnemen. Doen ze dit wel dan zijn ze wettelijk strafbaar :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:29

Shadow0 schreef:
Verwijs in het gesprek dat je gebruik maakt van het Recht van Verzet, en dat je als ze nog een keer bellen, je een klacht indient bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
(Zie bijvoorbeeld https://www.consuwijzer.nl/over-ons/sam ... nsgegevens )
En doe dat ook vooral als ze daarna nog een keer bellen.

Juist! :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:31

Als je een beetje wil rekken kan je op strategisch gekozen vragen idd ook "ja" antwoorden. :D
Nu kan ik je wel vertellen dat ze vrij snel "voelen" dat er iets niet klopt. _O- (gisteren een stukje getest nadat ik voor de 10e keer gebeld werd voor dezelfde firma terwijl ze de 9 keer er voren allen aangegeven hadden extra te gaan aanduiden dat ik niet gebeld wilde worden. Dat heeft nummer tien ook gedaan trouwens.)
Maar ik was moe en wilde het gesprek eigenlijk af ronden dus heb het niet gerokken. :')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:33

"is mevrouw X ook thuis?"
"Nee, die is dood"

Maar meestal neem ik gewoon geen anonieme telefoontjes aan. Het komt mij ook de neus uit. Net als deurverkopers die hier elke maand weer staan.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:34

Je moet zeggen: ik beroep me op het recht van verzet.

Dan druipen ze heeeeeel snel af :D

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:37

Nou, sommige call-canters zijn soms ook bezet met niet het best gemanierde personeel moet ik zeggen. Na melding dat het gesprek werd opgenomen, begon hij z'n verhaal. Ik heb minstens 3 keer gezegd dat we geen interesse hadden, met een steeds dringender toon. Kreeg ik te horen dat ik niet agressief moest doen... :+ -O-

Toen ben ik dus echt uit mijn stekker gegaan, en wel op zo'n manier dat die knul minstens een uur last van z'n oren gehad moet hebben. Daarna poeslief gevraagd of hij nu vast wel het verschil had begrepen tussen agressief en dringend? Vervolgens een fijne dag gewenst en opgehangen..... En joh, we zijn nooit meer gebeld door die gasten }>

Dat recht op verzet ga ik maar eens naast de telefoon leggen. Kan handig zijn voor de volgende keer :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:37

Ik vind het grappig hoe iedereen denkt dat degene die belt ook daadwerkelijk de duivel is :') Letterlijk iedereen die dat doet heeft een schijt hekel aan zijn baan en 0 zekerheid aangezien callcenters hun werknemers namelijk regelmatig vervangen als ze ze even niet kunnen gebruiken.

Zeg gewoon dat je je beroept op het recht van verzet... Schiet je het meest mee op en je draagt niet bij aan een potentiele burn out voor de persoon aan de andere kant van de lijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:44

Je weet toch wat voor werk je gaat doen? Vind het zo'n kul argument.

Ik denk niet dat degene die belt de duivel is. Ik weet dat hem of haar opgelegd wordt om te drammen. Maar als ik al tien keer gezegd heb niet gebeld te willen worden dan kan het me eigenlijk nog weinig schelen wie ik aan de lijn heb, het kan hun nl. ook geen kl*te schelen kennelijk anders hadden ze het wel fatsoenlijk genoteerd zoals gevraagd. En die uren waarop ze bellen!!

Toen ik klachtendienst ging doen kreeg ik ook een hoop gescheld over me heen wat eigenlijk niet op mij gericht was. Ja, kijk, dat weet je als je klachtendienst doet, dat mensen dan vaak boos zijn. En dat ze dat uiten naar degene die ze aan de lijn krijgen ongeacht of die de schuld is. :+ Dus dat neem je dan gewoon niet persoonlijk. Klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:50

Rustig Ayasha, het is niet op jou gericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:52

''Ja'' antwoorden is dan weer heel gevaarlijk, dan stem je ergens mee in en als ze het spelletje een beetje vuil spelen kunnen ze je ''ja'' zo achter een andere vraag zetten.

-Gaat u akkoord met dit abonnement waar u nooit meer vanaf komt?
''Ja''
-Wilt u dit nogmaals bevestigen mevrouw (achternaam)?
''Ja''

Op ja-vragen waarbij ze een Ja uitlokken kan je ook beter zonder ja reageren.

-Bent u mevrouw ... ?
''Daar spreekt u mee''

Is veel veiliger bijvoorbeeld. Anders begin je al met een Ja. En dat heb ik op de harde wijze ondervonden allemaal... (Spookfacturen e.d. van die nep-telefoontjes die opgenomen/ gemanipuleerd werden.)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-16 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:55

Soms ben je in een positie dat je moet werken en dat je alles aangrijpt wat je kan krijgen
Deze mensen doen gewoon hun werk. En ja heel vervelend als je er niet op zit te wachten maar ik vind echt onbeschoft hoe sommige hier met hun medemens omgaan
Je kan ook gewoon niet opnemen of normaal aangeven dat je geen interesse hebt
Belmeniet register werkt alleen als je niet mee doet aan enquetes, vragenlijsten. En als je alleen handelt met je provider zelf en niet met andere verkoopkanalen zoals een studentmobiel enz.
Dit zijn de bedrijven die persoonsgegevens doorgeven.

Maar echt Ik vind echt sommige dingen die hier voorbij komen schandalig. (en nee ik doe dit werk niet)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:57

Donna89 schreef:
Je kan ook gewoon niet opnemen of normaal aangeven dat je geen interesse hebt

Nou, dat normaal aangeven dat je geen interesse hebt werkt dus blijkbaar niet. En gewoon niet opnemen werkt trouwens ook niet, omdat ze over het algemeen anoniem bellen en er ook andere (belangrijke!) partijen kunnen zijn die anoniem bellen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:00

Als je al 8 keer niet opgenomen hebt (want ik neem normaal anoniem sowieso niet op maar het begon me echt te storen dat ze bleven bellen en 9 keer aangegeven hebt dat je niet meer gebeld wil worden (en die 9 keer waren alle 9 hetzelfde bedrijf) en gezegd hebt niet meer gebeld te willen worden ja, dan word ik de volgende keer wat bruter. Als we het dan toch hebben over onbeschoft met je medemens omgaan. Het is halvelinge stalken wat ze op een gegeven moment doen.
Dat "normaal aangeven dat je geen interesse hebt" werkt ook niet bijzonder goed want dan komt er "jamaar wilt u dan geen geld en tijd besparen" "nee" "ja maar..."

Mens flikker toch op... :=

Als je niet op neemt dan kom je gewoon "terug op het lijstje" dus blijven ze bellen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:02

Maar de desbetreffende medewerker belachelijk maken werkt ook niet....
de medewerker is niet bevoegd jou uit het systeem te halen.

Ik ben zelf gisteren nog gebeld Heb een normaal gesprek met een aandringende medewerker gehad.
Ik heb hem gewezen op dat ik 2 x aangaf geen interesse te hebben en dat een verder gesprek geen zin heeft.
Klaar.

Nogmaals dat je op zo'n bel lijst staat komt niet uit de lucht vallen. Zeker als je 9x per week gebeld word.
Pas dan op waar je je telefoonnummer achter laat