Wat te doen tegen zere nek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:43

Als er een wervel verkeerd zit kan deze uit zichzelf terug gaan maar als dit niet binnen 2 dagen gebeurt zou ik even als ik jou was een verwijzing voor manueletherapie of fysiotherapie halen bij je huisarts. Niet gelijk naar een kraker rennen, da's een van de laatste dingen die je moet doen omdat het zeer belastend is voor je gewrichten! Verder wil het weleens helpen als je bijvorbeeld een spierverslapper inneemt zoals een paracetamol met codeine, die zorgt ervoor dat je spieren wat kunnen ontspannend waardoor je wervel weer terug naar zijn oude plekje kan Warme douche of bad of zlef seen bezoekje aan de sauna kan ook heel goed werken omdat dan ook je spieren kunnen ontspannen. Gels enzo werken eigenlijk alleen maar oppervlakkig of helemaal niet en hebben geen invloed op een eventueel verkeerd zittende wervel!

Veel succes en beterschap, ik weet helaas hoe vervelend dit soor dingen kunnen zijn aangezien ik er regelmatig zelf last van heb met een lijf wat hypermobiel is.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 22:06

napoleon schreef:
Als er een wervel verkeerd zit kan deze uit zichzelf terug gaan maar als dit niet binnen 2 dagen gebeurt zou ik even als ik jou was een verwijzing voor manueletherapie of fysiotherapie halen bij je huisarts.

M'n vader is fysiotherapeut, dat scheelt. Haha!
Heb idd nog niet het idee dat het beter wordt...en dat hypermobiele waar jij het over hebt, dat ken ik ook, helaas.
Ik kijk het nog even aan en anders zal ik idd mijn pappie eens vragen of hij er wat mee kan, dank je!