Angst om naar buiten te gaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:09

nikilover schreef:
420BlazeIt schreef:
Ik durf nog wel naar buiten maar gedachtes gaan door mijn hoofd. Het gaat me ook meer om dat ze mijn hondje iets aan zullen doen, hij is nog zo kwetsbaar.

Aangifte gaat niet gebeuren, ik ga nog elke avond wandelen, moet sowieso met mijn hondje, en bij aangifte kan je naam vrijkomen als ze daarnaar vragen, dan krijg ik nog groter probleem aangezien meneer voor een grote lijn werkt.

Ik denk dat het een stukje wraak is, ooit toen ik naar hem zou gaan kwam ik een andere kennis tegen. Hij sprak me boos aan, gaf mij op mijn donder dat ik met verkeerde dingen bezig was, ik ging met hem mee ipv naar hem toe (hij stond achter hem met zijn auto). Door die enorme preek ben ik begonnen met afkicken en heb ik de volgende dag mijn hondje gekocht. Hem had ik toen laten zitten, zulke jongens kunnen mij ook niets boeien. Misschien was hij daar toch nog steeds boos over. Ik weet niet, zulke dingen kunnen sowieso niet natuurlijk maarja.

Ik ga komende dagen aankijken mocht ik nog iets van hun horen ga ik verdere stappen ondernemen.

Als je alleen al denkt dat ze ziek genoeg zijn om je hond iets aan te doen, zou ik het niet langer 'aankijken'.

Als ze je morgen je hond afnemen, of hem inderdaad verwonden, sla je jezelf voor je kop dat je niks gedaan hebt..

Aangifte doen met alle informatie die je over alle betrokkenen hebt, of inderdaad zoals vele bokkers opperden, tijdelijk bij iemand anders intrekken/verhuizen/wat dan ook, als ze je maar niet kunnen vinden.

Ik ga hierin mee... Hoe vaak zie je nu wel niet in social media voorbij komen dat er een hondje weet ik veel wat is aangedaan? Kat met een pijl door zn hoofd... Gekste dingen gebeuren hier in NL met dieren... We staan nota bene nu op plek 4 in de top-10 van dierenleed. :\ Ik had dit echt niet nog langer aangekeken, voor je hondje niet, maar ook niet voor jezelf.

Shirley schreef:
Dan laat je zulke gasten toch lekker hun gang gaan :?

Dealen, intimideren, mishandeling...Mag allemaal!

Doe gewoon aangifte, meid!

en dit ook nog ja! Jij zal vast niet de enige zijn die last heeft van deze man. Zulke mensen horen niet vrij los te lopen.
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 04-11-16 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Re: Angst om naar buiten te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:10

Ik denk dat het gros van de mensen die aangifte adviseren zich niet beseffen welke positie de TS zichzelf in brengt als ze dat doet.

Ik snap het niet aangifte doen wel. Als je uit die wereld wilt moet je niet vervolgens aangifte doen, je gaat juist proberen onder de radar van deze mensen te blijven en hopen dat de interesse in jou als persoon afzwakt.
Door aangifte te doen zet je de bouwlamp er mooi op. Ze weten naam en rugnummer van de TS hè.
Als door de aangifte deze jongen wordt gestoord in zijn 'werkzaamheden' heb je grote kans dat andere mensen voor hem verhaal komen halen.

TS, aangifte zou wel een goed idee zijn maar dan moet je er echt zeker van zijn dat je niet te vinden bent. Ondanks dat ik voor recht ben en pro politie moet je in dit soort zaken wel zelf voor je eigen veiligheid zorgen.
Kan je weg? Ben je al zoveel los van dit wereldje dat je ergens anders heen kan?

Dan gaan! En als je veilig weg bent pas aangifte doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:11

Ik denk dat ik heel goed besef in welke positie TS zit en in welke ze zich brengt. Maar met niks te doen zal het zeker niet opgelost worden. Gezien de angst en de gebeurtenissen heeft ze dat rugnummer sowieso al dus tijd om actie te ondernemen lijkt me.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:12

Met aangifte doen maakt het de situatie in dit geval alleen maar erger denk ik..

Als het mogelijk is zou ik toch verhuizen, zodat je uit hun visier raakt.....

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:20

ilonamandjes schreef:
Met aangifte doen maakt het de situatie in dit geval alleen maar erger denk ik..

En daarom moeten ze maar gewoon los lopen?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:21

ilonamandjes schreef:

De TS kan toch ook aangifte doen, EN verhuizen?

Wie weet wie er na TS slachtoffer wordt van deze gast(en)..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:24

Precies Ilona!

Zeker kan de TS aangifte doen EN verhuizen, maar dan wel graag in omgekeerde volgorde voor haar eigen veiligheid en die van de hond.

TS, schrijf iig voor jezelf de gebeurtenissen op, bedreigingen, wanneer ze langs rijden, fysiek geweld enz en maak foto's van jezelf qua verwondingen/blauwe plekken enz.
Anders wordt het jouw woord tegen dat van hen!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 12:28

Ik verwacht niet dat ik nog langer "in hun vizier" ben, noch dat ik dat ooit ben geweest. Denk dat het een ongelukkige samenhang van gebeurtenissen is geweest. De jongen zelf is in kwestie een pion waar iedereen slecht over praat, maarja hij is bereid te werken. Ik kijk komende week aan. Ik heb al een half jaar niks van ze gehoord namelijk tot deze week, lijkt me erg sterk dat ze me nu nog verder zullen lastigvallen.

Verhuizen kan op zijn vroegst volgend jaar pas, wil ook graag weg van de camping maar zit momenteel in een reïntegratie traject op basis van behouden van uitkering (weliswaar 230 euro), dus dat zit er niet in. Maar als ik verhuis kan dat ook in dezelfde stad zijn (ik wil eigenlijk terug naar mijn vorige stad), ik ga mijn keuze niet beïnvloeden door kleine jongentjes als hem. Wel is het dat ik me in de stad veiliger voel dan dat ik afgelegen woon, gewoon op een stoep lopen ipv op de weg.

Maar ik kijk komende dagen wel aan.
Daar wil ik het graag bij laten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:31

Eerst werd je angst steeds groter en nu denk je dat er geen enkel risico is?

Je spreekt jezelf wel enorm tegen...

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:35

Shirley schreef:
Eerst werd je angst steeds groter en nu denk je dat er geen enkel risico is?

Je spreekt jezelf wel enorm tegen...

Mijn gevoel ook..

Ik denk dat tips e.d. niet helpen/binnen komen, het wordt allemaal weggewuifd als een slecht idee/niet mogelijk etc.

@ TS, als je uit hun vizier zou zijn, waarom jou dan nu ineens weer aanvallen?

En hij is bereid te werken.. Tja, wat voor werk?

Ik weet niet wat ik hier nog op kan zeggen.
Ik hoop alleen van harte dat je hond nergens de dupe van wordt.
Hij is namelijk je zwakke plek, laat dat voor dat soort mensen soms net erg interessant zijn.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:37

Ik vind het ook een beetje een raar verhaal.

Je spreekt jezelf wel een beetje tegen, en je hebt een zwakke plek: je hond..

Waarom geen aangifte? Misschien ben jij niet de enige en gebeurd dit met nog meer mensen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:37

Ben het eens met bovengenoemde, je vraagt om hulp, weliswaar om van je gedachten af te komen, maar misschien zijn dat wel juist de stappen om je VEILIG te laten voelen.
Ik vind het maar een rare gang van zaken met vreemde baantjes als ik het zo lees...

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 12:46

Verhuizen kan volgend jaar pas, wil hier graag ook weg, maar daar is eerst een baan voor nodig. Maar ben druk bezig met het opbouwen van een werkweek via een traject.
Aangifte gaat niet gebeuren, wil geen ruzie met de mensen hebben, zijn niet bepaald mensen waar je ruzie mee moet hebben.

Het zijn echt enkel die gedachtes. Alsof iemand ooit de auto uit zou stappen en naar mij toe zal komen. Dat doet echt niemand, die jongetjes ook niet. En toch ben ik er bang voor. Misschien maar beter, dan ben ik nog op mijn hoede. Heb zojuist wel de politie onder een sneltoets gezet en heb me voorgenomen voortaan een filmpje te maken mocht iemand waar ik geen goed gevoel bij heb me aanspreken, niet dat dit allemaal dagelijks gebeurd maar toch.
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 04-11-16 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:50

420BlazeIt schreef:
Verhuizen kan volgend jaar pas, wil hier graag ook weg, maar daar is eerst een baan voor nodig. Maar ben druk bezig met het opbouwen van een werkweek via een traject.
Aangifte gaat niet gebeuren, wil geen ruzie met de mensen hebben, zijn niet bepaald mensen waar je ruzie mee moet hebben.

Het zijn echt enkel die gedachtes. Alsof iemand ooit de auto uit zou stappen en naar mij toe zal komen. Dat doet echt niemand, die jongetjes ook niet. En toch ben ik er bang voor. Misschien maar beter, dan ben ik nog op mijn hoede. Heb zojuist wel de politie onder een sneltoets gezet en heb me voorgenomen voortaan een filmpje te maken mocht iemand waar ik geen goed gevoel bij heb me aanspreken.

Dat zijn al wel goede stappen... En je hebt ergens wel gelijk, die gedachtes houden je wel scherp, maar gezond is het niet. Dat je geen ruzie met die mensen wilt snap ik ook. Ik hoop dan voor je dat alles gaat zoals je denkt dat het gaat en dat ze het hier verder bij laten...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:51

420BlazeIt schreef:
Alsof iemand ooit de auto uit zou stappen en naar mij toe zal komen.

Dat is toch exact wat jij beschrijft dat er zeer recent gebeurd is?

Om precies te zijn hier:

Citaat:
Goof eentje is dealer en rijd dus de hele stad af, ik heb absoluut niks meer met hem te maken, ze weten waar ik woon en eergister en de dag daarvoor reden ze langs mijn route, gister ben ik erin geluist en ben met geweld de auto uit gesleurd en op de grond geduwd, achtergelaten bij industrie terrein.
Laatst bijgewerkt door Goof op 04-11-16 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:51

Heb je buren die in het begin mee kunnen lopen met je hondje?
Of kan je in de auto stappen en je hond ergens anders uitlaten?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:54

Je bent erin geluisd en uit je auto getrokken, dat zijn geen toevalligheden of een samenloop van omstandigheden :n
Dat is kwade opzet!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:56

420BlazeIt schreef:

Het zijn echt enkel die gedachtes. Alsof iemand ooit de auto uit zou stappen en naar mij toe zal komen. Dat doet echt niemand, die jongetjes ook niet. En toch ben ik er bang voor. Misschien maar beter, dan ben ik nog op mijn hoede. Heb zojuist wel de politie onder een sneltoets gezet en heb me voorgenomen voortaan een filmpje te maken mocht iemand waar ik geen goed gevoel bij heb me aanspreken, niet dat dit allemaal dagelijks gebeurd maar toch.

Maar ze hebben je toch WEL aangevallen?
Dan zijn die gedachtes ook niet onterecht.

Het intrekken bij familie/vrienden etc heb ik ook nog geen reactie op gezien dacht ik?

Filmen gaat je hoogstwaarschijnlijk niet lukken als er een vent tegenover je staat die op kwaad belust is.

Foto's van je verwondingen en verslagen van de gebeurtenissen kan je wel maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:57

MarliesV schreef:
Ik denk dat het gros van de mensen die aangifte adviseren zich niet beseffen welke positie de TS zichzelf in brengt als ze dat doet.

Ik snap het niet aangifte doen wel. Als je uit die wereld wilt moet je niet vervolgens aangifte doen, je gaat juist proberen onder de radar van deze mensen te blijven en hopen dat de interesse in jou als persoon afzwakt.
Door aangifte te doen zet je de bouwlamp er mooi op. Ze weten naam en rugnummer van de TS hè.
Als door de aangifte deze jongen wordt gestoord in zijn 'werkzaamheden' heb je grote kans dat andere mensen voor hem verhaal komen halen.

TS, aangifte zou wel een goed idee zijn maar dan moet je er echt zeker van zijn dat je niet te vinden bent. Ondanks dat ik voor recht ben en pro politie moet je in dit soort zaken wel zelf voor je eigen veiligheid zorgen.
Kan je weg? Ben je al zoveel los van dit wereldje dat je ergens anders heen kan?

Dan gaan! En als je veilig weg bent pas aangifte doen.

Precies. Of alleen melding maken bij de politie ipv aangifte, zodat ze wel weten waar het over gaat als je ooit wel aangifte wil doen.

Vind wel dat je heel verward overkomt TS.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-11-16 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 12:58

Ja ik hoop het, mijn gevoel zegt het tenminste. Mocht het wel gebeuren, dan ga ik daarna pas andere stappen ondernemen. Ik vind dat, om na een keer weer zulk contact te hebben gehad meteen naar de andere stad te gaan, wat te veel van het goede. Maar mocht het weer gebeuren dan ga ik sowieso hulp inschakelen. Dit gedrag kan niet door de beugel. En daar heb ik ook zelf mijn aandeel in ; ik dacht ik kan nog wel met vrienden van hem omgaan maar nee dus. Afstand.

Ho ho, mensen ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd, dat het verkeerd over is gekomen.

Goof schreef:
420BlazeIt schreef:
Alsof iemand ooit de auto uit zou stappen en naar mij toe zal komen.

Nee, ik was erin geluisd. J. vroeg of ik weer wou chillen, volle auto en het was donker dus ik duik die auto in (nooit problemen met J. gehad), bestuurder zag ik niet (muts op), was eerst nog heel gezellig, bleek die vriend N. de bestuurder te zijn. Daarna door N. de auto uitgesleurd en achtergelaten. Zijn vrienden waren ook not amused maar die gingen wel met hem mee.

Ik vond het al heftig hoe sommige reageerden, maar ik heb hier toch echt ook mijn eigen aandeel in ; gewoon met niemand meer omgaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:01

420BlazeIt schreef:
Ho ho, mensen ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd, dat het verkeerd over is gekomen.

Goof schreef:

Nee, ik was erin geluisd. J. vroeg of ik weer wou chillen, volle auto en het was donker dus ik duik die auto in (nooit problemen met J. gehad), bestuurder zag ik niet (muts op), was eerst nog heel gezellig, bleek die vriend N. de bestuurder te zijn. Daarna door N. de auto uitgesleurd en achtergelaten. Zijn vrienden waren ook not amused maar die gingen wel met hem mee.

Ik vond het al heftig hoe sommige reageerden, maar ik heb hier toch echt ook mijn eigen aandeel in ; gewoon met niemand meer omgaan.

Ik denk dat je het volledig duidelijk uitlegt EN dat mensen het volledig begrijpen, ik denk dat je zelf niet helemaal begrijpt wat hier gebeurt. En dat dat meteen de reden is dat je het goed praat.
Er dreigt kennelijk wel degelijk gevaar en het is reëel.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:02

TS, je zegt dat je bij een psycholoog loopt en een traject doorloopt van hulpverlening. Wat zeggen die over deze situatie, die blijkbaar al langer duurt en voor veel angst en stress zorgt? Hebben die eventueel nog tips over wat te doen? (Extra urgentie krijgen bij verhuizen, naar een instantie gaan die je veilig kan houden, dat soort dingen).

Het lijkt mij wel belangrijk dat mensen die je begeleiden in het traject van deze situatie weten, en ook van de grote gevolgen voor jou (angst, opgesloten in eigen huis moeten zijn, aangevallen zijn).

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 14:18

Ik ben nu bij de psycholoog. Politie word gebeld, gevraagd wat ik in mijn situatie kan doen, traject gaat versneld worden. Ook gaan we samen zoeken naar dingen die de eenzaamheid kunnen verdrijven om dit soort situaties te verkomen.

Ben enorm moe, heb echt eventjes wat behoefte aan rust.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:54

420BlazeIt schreef:
Ik ben nu bij de psycholoog. Politie word gebeld, gevraagd wat ik in mijn situatie kan doen, traject gaat versneld worden. Ook gaan we samen zoeken naar dingen die de eenzaamheid kunnen verdrijven om dit soort situaties te verkomen.

Ben enorm moe, heb echt eventjes wat behoefte aan rust.

Oh wauw, fijn dat er wat aan gedaan word! Ook super dat je psycholoog je zo ondersteunt. Knuffel aan je hondje!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:09

Wat een fijne psycholoog heb jij TS.

Wonen er meer mensen op de camping? Als dat zo is, zou ik daar proberen wat contacten aan te gaan. Wellicht zijn er meer mensen met een hond waarmee je samen kunt wandelen.