Sint Maarten lopen - Waarom woon ik nou zo ongeliefd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:21

.
Laatst bijgewerkt door Lipstick op 08-07-24 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:28

Celiien schreef:
TS, Mogen wij ruilen _O- ?
Wij worden er helemaal gek van (tussen 2 basisscholen in, beide gaan op pad met school). Standaard een briefje op de deur dat ze moeten opsodemieteren (Maar dan netjes :') ). Maar helaas, ze bellen nog steeds aan. En dit terwijl halloween/sint maarten nooit gevierd hier werden. De hype is de laatste jaren over komen vliegen -O- en ik vind t echt net bedelen, dus nee sorry, hier krijgen ze echt helemaal niks :n

Heel vroegah (30+ jaar geleden) liepen we in Zoetermeer ook op Sint Maarten rond hoor (Buytenweg) maar meestal kregen we manderijntjes :D

Hier in het hoge noorden is Sint Maarten nog steeds heel populair. Alleen bij ons in de straat komen ze niet, ligt te ver buiten het dorp en te weinig huizen (10 aan een weg van 2 kilometer)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:29

Wij zijn van noord holland naar belgie verhuisd, hier is 11 november opeens een feestdag (wapenstilstand) en komen de kindjes met oudjaar en driekoningen zingend voor snoep of kleingeld langs de deuren.

In noord holland kwamen vaak zo veel kinderen dat we halverwege de avond nog snel naar de supermarkt moesten of met de lichten uit en de gordijnen dicht moesten zitten.

kohtje

Re: Sint Maarten lopen - Waarom woon ik nou zo ongeliefd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:35

leuk bordje aan het begin van de straat zetten?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:41

Sint Maarten is leuk :D In de dorpen dan...

Dit jaar ga ik met st maarten zelf een weekendje weg, sorry appartementkiddo's!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:42

Ik verlang inderdaad ook terug naar die tijd. Nu echt al jaren te oud om mee te lopen, maar altijd de deur open gedaan. Maar ook ik merk dat het terug loopt. Dit erwijl ik vlak bij 2 basisscholen woon (5 minuten afstand) en er ontzettend veel jonge kinderen in de wijk wonen. Vorig jaar veel goed snoep uitgedeeld (lekker snoep, veel snoep en veel keuze voor mensen met diëten) Had gehoopt dit jaar de vruchten ervan te plukken, maar helaas blijk ik te moeten werken. Echt voor het eerst in jaren en jaren.... Zit nu echt te dubben wat ik moet doen. Wel lampen aan in huis. Buitenlamp uit (een teken dat je niet meedoet tijdens deze editie) Briefje opplakken in de trant van ivm ziekte doen wij de deur niet open en staat de bel uit. Er wordt namelijk hier ook veel ingebroken tijdens st maarten bij huizen die donker zijn. En dan een mandje naast de deur met zakjes snoep? Is tenslotte niemand thuis...

Dus niemand thuis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:51

Hier ook uitgestorven. Aantal jaren geleden veel kindjes. Nu 2 jaar geleden is op sint maarten oude border collie overleden. Helaas moesten we met een doodzieke hond langs de kindjes naar de auto. Vorig jaar wle in huis gehaald lamp buiten aan en geen enkel kind gehad in onze korte straat. Achter en voor hoorde ik zingen maar onze 8 huizen zijn overgeslagen. Weet nog niet wat ik dit jaar ga doen.

Ik kende het niet tot we naar lelystad verhuisde.

Wij gingen vroeger op nieuwjaarsdag ochtend langs de deuren zalig nieuwjaaaaaaaaaaaar :D wensen mocht vanaf 9 uur s ochtends. Voor een snoepje mandarijn of appel.noord limburg trouwens

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:03

Sintemaarten mikmak m,n moeder is een dikzak, m,n vader is een duntje geef me een pepermuntje.....
Rood rood vogeltje, met je rode jasje aan, daar komt sintermaarten aan...
Leuke tijd, helaas hier altijd behoorlijk rustig...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:09

Ik woon in een dorp in Noord Brabant, geen buitengebied maar ik heb hier echt nog nooit gehoord dat het gedaan werd. Ik denk dat dat hier in Brabant niet is..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:10

Ja sint maarten! Hier, in een gronings dorpje, toch wel een kind of 40 aan de deur. Wel verplicht zingen natuurlijk. Zoonlief loopt ook en die komt dan vaak met voor 2 maand snoep thuis. Vooral het bejaardenhuis is scoren met 8 oudjes op een rij die allemaal een bak snoep op schoot hebben, wel dan 8x zingen natuurlijk. Zelfs de supermarkt (reep chocola en pakje drinken) en de snackbar (halve frikandel) doen mee.

Voor kinderen toch wel een jaarlijks hoogtepunt, samen met sinterklaas.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:12

Hier in de buurt is niemand die Sint-Maarten doet. Heb het zelf ook nooit gedaan. Vind het maar raar. Weet ook niet eens wie het is en waarom je daar snoep voor moet hebben.

WilliamsO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:15

Hier in de buurt van Kampen ook nog nooit kinderen langs de deuren zien gaan, waar ik woon tenminste. Ken het zelf daarom eigenlijk ook niet. :=

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:16

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:17

Hier helaas geen kindjes aan de deur, bij mn ouders (1km) verderop de afgelopen 5 jaar gemiddeld 100! *\o/*
Ik zit dus elk jaar maar daar _O-

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:20

verootjoo schreef:
Hier in de buurt is niemand die Sint-Maarten doet. Heb het zelf ook nooit gedaan. Vind het maar raar. Weet ook niet eens wie het is en waarom je daar snoep voor moet hebben.

Katholieke heilige die zijn mantel deelde met een bedelaar. Van vroeger uit deelde je dan je eten met armen en dat is tegenwoordig veranderd tot snoep uitdelen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:20

5 weinig? Bij m'n ouders heb je er gemiddeld 0-1 per jaar. En zij wonen in een woonwijk met kinderen.
Zelf ook altijd gelopen, zo leuk :)
Ben nu verhuisd dus ben benieuwd of hier mensen komen.. Stiekem wil ik m'n snoep zelf houden }:)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:21

Ik ben opgegroeid in Almere en heb vroeger ook Sint Maarten gelopen. Was altijd geweldig, eerst op school een lampion maken en dan met m'n vriendinnetjes langs de deuren :D Maar tegenwoordig wordt er bij m'n ouders nooit meer aangebeld, alle kinderen uit de buurt zijn opgegroeid en er zijn niet echt nieuwe bij gekomen :P

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:25

Ik woon in een appartementencomplex waar ze 2 verdiepingen omhoog moeten komen, heb dus geen enkel kind aan de deur :+
Maar misschien ga ik bij mijn vriend zitten in Limmen, kijken of daar nog kinderen lopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:26

Hmm eten uitdelen , brengt mij op ideetjes :') (deel kippenpoten uit aan de deur dan _O- )

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:29

Hier komen ook geen kinderen aan de beurt, wonen ook in een normale woonwijk. Eerst was het wel, maar na de verhuizing van een gezin die het altijd organiseerde nooit meer van gekomen. Vind het wel jammer, want ik vind het altijd leuk om er een heel kunstwerk van te maken :D Maarja, om nou zonder kinderen Sint-Maarten te gaan organiseren :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:31

melody7 schreef:
Ik woon in een dorp in Noord Brabant, geen buitengebied maar ik heb hier echt nog nooit gehoord dat het gedaan werd. Ik denk dat dat hier in Brabant niet is..

Ik heb er zes jaar geleden ooit 1 voor de deur gehad. Had nog een paaseitje liggen. Hoopte zo dat er geen schimmel op zat. :+

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:32

Iris82 schreef:
melody7 schreef:

Ik heb er zes jaar geleden ooit 1 voor de deur gehad. Had nog een paaseitje liggen. Hoopte zo dat er geen schimmel op zat. :+

Ja nu je het zegt hier inderdaad ook één keer een paar kinderen. Die mochten de Bounty's hebben want die lust niemand hier :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:33

Rebecca schreef:
Hmm eten uitdelen , brengt mij op ideetjes :') (deel kippenpoten uit aan de deur dan _O- )

Op Facebook ging een filmpje van ongekookte spruitjes gedoopt in chocolade rond. Vind ik ook echt iets voor jou. :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:33

En druiven verpakt in de papiertjes van zuurtjes _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:34

Iris82 schreef:
[naam] schreef:

Op Facebook ging een filmpje van ongekookte spruitjes gedoopt in chocolade rond. Vind ik ook echt iets voor jou. :')

:') Is een idee ja