Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) en het zag er goed uit.
superpony schreef:Oke, hoe weet je dat hij dat kan? Welke gegevens maken dat duidelijk? Ik heb laatst met de hand klitteband op fleece genaaid. Dat was behoorlijk hard en pittig. Of moet je dan speciale naalden in je machine doen ofzo?
Bij paardendekens denk ik dat een 0gr nog gaat, maar 300gr lijkt me er ook niet tussendoor te passen?

superpony schreef:Maar de motor of toeren maken niks uit? Ik weet niet wat standaard is, dus herken ook niet een zwaardere motor bijvoorbeeld.
Mijn tante heeft er eentje in een bureau. Die van mn oma is weggegeven helaas. Moet nu al 30+jr zijn en had koffer erop. Dat zette je wel handig weg.
Je ziet bij dekenmakers weleens van die hele oude zware. Lijkt me niet handig om die steeds "even" te pakken.
)
Siamsmeesje schreef:Blij dat ik dit topic tegenkom, ik wil eigenlijk ook weer wat meer kleine reparaties zelf gaan doen. Nu wil het dat ik hier een bijna 50 jaar oude Vendomatic heb staan, maar die is al ruim 10 jaar niet meer gebruikt.
Iemand die mij hier kan vertellen waar hij waarschijnlijk wat olie kan gebruiken, of waar ik hem kan laten nakijken? Want ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik op zoeken moet.
Ik heb ook geen serienummer of niets...
De naaimachine van mijn moeder is ontploft, kwam allemaal rook uit 
superpony schreef:Ik moet denk ik sowieso een machine met gebruiksaanwijzing erbij. Olie?? Ik heb inderdaad wel singer olie, maar meer voor scheermachine, tondeuse, scharen etc. Ik zou echt niet weten dat je dat in een naaimachine stopt.
Om een mouw of pijp te stikken moet je een losse voet hebben?
Was gisteravond ''op'', dus nog geen filmpjes gekeken.

superpony schreef:Heb zitten kijken op mp, maar dat valt nog niet mee. Veel antieke. Leuk, zo eentje hadden we vroeger als deco in huis.
Vrije arm kom ik tegen, maar zie echt niet wat ze ermee bedoelen.
Overlock? Of lock machine??
En sommigen hebben een knoopsgat steek? Hoe dan? Je kan toch geen knoop vastzetten met een machine?
Nieuwe machines zijn computer machines?? Dan denkt ie zelf na?
Je moet spoeltjes hebben?
Ik zie wat machines, maar denk dat ik het niet zo 1,2,3 aandurf. Mensen schrijven eerlijk er zelf geen verstand van te hebben, of hem weinig te gebruiken. Bij de oude weet je ook niet of ze het nog doen en makkelijk gerepareerd kunnen worden, of er nog onderdelen beschikbaar zijn etc.
Ik kom ook losse voetjes en pedalen tegen.......
Volgens mij moet ik op les en eerst maar het verschil leren tussen de voor en achterkant ofzo, want het lijkt me nog best lastig.
superpony schreef:Vrije arm kom ik tegen, maar zie echt niet wat ze ermee bedoelen.
Overlock? Of lock machine??
En sommigen hebben een knoopsgat steek? Hoe dan? Je kan toch geen knoop vastzetten met een machine?
Nieuwe machines zijn computer machines?? Dan denkt ie zelf na?
Je moet spoeltjes hebben?
Ik kom ook losse voetjes en pedalen tegen.......
wijkhuijs schreef:Ik heb een singer voor niet al te duur (99,-) bij de aldi of liddle gekocht een 2 jaar terug,
nog steeds zeer tevreden mee en zie de zelfde afbeelding vaker voorkomen nog steeds.
Die van de action ken ik niet.