lifaya schreef:Maar ik begrijp jullie heel goed. Ik zou minder moeten opofferen en verwachten voor vriendschap, maar vriendschap is al zo schaars, wat het moeilijk maakt om een stap terug te doen.
In vriendschappen offer je je niet op en je hoeft ook geen stap terug te doen. Je kan ook teveel geven, iets waar een ander niet om vraagt. Het kost sommige mensen een leven lang om er achter te komen dat iets ongevraagd doen niet automatisch betekent dat je iets terug krijgt. Het is zo jammer dat mensen zich slecht voelen door verwachtingen..... waar een ander niks vanaf weet.
Dat levert namelijk alleen maar teleurstellingen op. Het is hartstikke lief dat je dat soort dingen doet, maar het hoeft niet. Dus als jij teleurgesteld bent omdat jij een bepaald iets wel zou doen zegt dat niks over de ander maar wel over jezelf.
Als je het hebt over opofferen en een stap terug doen vind ik dat heel zwaar klinken. Alsof je heel nobel bent dat je dat voor een ander over hebt. Je bent lief voor een ander maar niet nobel als je jezelf tekort doet