Wat heeft Bokt voor sociale hobby's naast paarden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:02

vrijwilligerswerk dan? helpen bij paardrijden voor gehandicapten bijvoorbeeld?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:03

Ik ben met mijn vriend gaan zeilen. Wel echt een zomersport uiteraard, maar het is niet heel zwaar, het gaat vooral om de techniek, erg leuk :j En op het water zit je natuurlijk meestal alleen of met z'n tweeën maar bij zo'n zeilclub maak je toch snel vrienden en je zit elke keer na het zeilen gezellig in de kantine samen wat te drinken en er worden vaak evenementen georganiseerd.

Ik ben ook niet zo'n mensenmens, een club of groep of workshop waarbij je gedwongen wordt om sociaal te zijn lijkt mij daarom ook niet fijn :+

Obelix95

Re: Wat heeft Bokt voor sociale hobby's naast paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:06

Ik bootcamp 2 tot 3 keer per week in de buitenlucht met een grote groep, heel gezellig :)
Daarnaast ben ik lid van een studievereniging (maar weet niet of je nog student bent) en dat is altijd gezellig en heb daardoor ook nieuwe vrienden ontmoet waar ik wekelijks/om de week mee afspreek

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:09

Voetbal, heel gezellig :)
Edit: Sorry, op niet helemaal goed gelezen _O-

Bootcampen is idd ook leuk

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:29

Hier idem, paarden stonden dhz dus op een enkele keer stalhouder na of de buren zag ik weinig mensen, met hond uitlaten soms wel een praatje maar met de niet meest sociale honden is dat ook niet zo handig. Verder zijn groot deel,van hobbys dingen die je alleen doet.

Maar ga wel naar bioscoop waar je mensen spreekt. Festival waar iedereen geniet van dezelfde muziek (goede vrienden aan over gehouden). Eens per 6 weken spelletjes middag die hier wordt georganiseerd, suf maar leuk. Stadje organiseert inmiddels wekelijkse "gezamelijke" lunch in een mooi oud gebouw op donderdag waar idereen kan aanschuiven met zijn eigen boterhammetjes.

En ik ben weer begonnen met trainen op de sportschool. Door op dezelfde tijden te trainen leer je steeds meer mensen kennen en praat je eens over andere dingen omdat de belevingswereld van de meesten totaal anders is dan die van mij. Voordeel daarvan is dat het wel solo trainen is maar dan met een sociaal tintje. Ga er met plezier heen altijd omdat het een fijne mix is. Vrijdag lukte het trainen niet ivm schouder probleem. Was dus zo weer klaar en dan komen toch meer mensen vragen wat er loos is. Best prettig toch.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:35

Omdat dit topic voornamelijk over hobby's gaat en niet perse over sport, verplaats ik het topic naar Leven Zonder Paarden.

MWS -> LZP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:04

Ik ben zelf behoorlijk actief in de theatersport, erg leuk maar het moet je liggen. Is een wereldje op zich :))

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:11

Cultuurverenigingen kunnen heel erg leuk zijn en hebben (in mijn ervaring) vaak een leuke open sfeer. Voor veel zangkoren hoef je geen noten te kunnen lezen trouwens, maar je kunt ook denken aan iets als djembe-lessen ofzo.

Een ander idee wat bij mij opkwam is boardgames/RPG: vaak hebben spellenwinkels (en iedere redelijk grote stad heeft er vziw wel een) open avondjes, en van daaruit ook groepjes mensen die samen bepaalde bordspellen of role-playing games spelen. Bij uitstek iets waar veel mensen op af komen die zelf helemaal niet zoveel hebben met sociaal en outgoing zijn. Je kunt ook een oproepje plaatsen of je met enkele mensen een spellengroepje kunt vormen, als je dat leuk lijkt. (Of binnen je kennissenkring zodat je ze wat vaker ziet, of daarbuiten en eens kijken of je nieuwe mensen leert kennen.)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:12

Geen cultureel centrum in de buurt met open dagen?

Ik speel saxofoon. Krijg elke week priveles en speel in een orkest.
Kon geen noot lezen, maar dat is vrij vlot gelukt.

In ons culturele centrum kan je beeldhouden, schilderen, tekenen, muzieklessen, toneel, fotografie.
En nog meer dingen.
Riendin van mij gaat naar een volksuniversiteit.
Zij volgt daar met een groepje Latijnse lessen.
Volksuniversiteit heeft veel meer clubjes.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:13

Ik train met honden en dat was naast de paarden en inmiddels doen we niks anders meer als honden, honden en nog eens honden. :+

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:26

Vrij weinig :'). Zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten combineren met een baan, gezin, paard en 2 honden...

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:31

Misschien klimmen? Niet heel erg sportief, maar wel goed voor je spieren!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:43

Ik 'werk' bij een lokale omroep. Daar zoeken ze vrijwel altijd wel mensen en het is onwijs leuk om te doen! :D Zo ben ik voor het eerst in jaren op de hoogte van wat er allemaal gebeurt in de regio. :')

Uiteindelijk wil ik er ook mijn werk van maken dus voor mij is het voor een groot deel ervaring opbouwen, maar er zijn ook heel veel mensen die het voor hun plezier er naast doen. :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:47

En de een of andere dansvorm? Ik deed altijd aan Linedance maar ben daarmee gestopt omdat de groep opgeheven werd helaas. Maar er zijn natuurlijk talloze dansvormen.

Verder speelde ik fanatiek Minigolf, maar dat is een sport en dat zocht je niet :D

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:13

Ik heb ook nog vrijwilligerswerk gedaan bij een konijn en knaagdier asiel.Was erg leuk, leerzaam en gezellig! Ik moest er mee stoppen omdat ik geen tijd meer had ivm studie, ik probeer nog wel is in de vakanties langs te gaan. Ik heb er in ieder geval een gezellige vriendengroep aan overgehouden die ik zo af en toe is zie :) Het was echt een super tijd daar :)

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 14:48

Wauw dank voor de input! +:)+
Een heleboel suggesties zeg!

Activiteiten zoals schilderen en beeldhouwen enzo lijkt me heel leuk om te doen, en had ook daarnaar gekeken, maar dat gaat helaas nogal buiten m'n budget momenteel dus dat zit er voor nu echt niet in helaas.

Kunstacademie is zo toegankelijk? Het klinkt namelijk als een opleiding. Maar daar kun je dus ook vrij je gang gaan? Ben daar niet bekend mee maar klinkt leuk.

In groepsverband een vreemde taal leren lijkt me ook leuk en ook nog eens nuttig.

Ik vind flipperen (met een flipperkast dus) heel leuk. Maar voor zover ik weet zijn daar hier geen clubjes van waar je dat gaat doen.

Ik heb in ieder geval al een heleboel suggesties ontvangen waar ik me even verder in ga verdiepen :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:14

Kijk eens of er bij jou in de buurt een volksuniversiteit zit. Die bieden vaak allerlei cursussen aan (schilderen, toneelspelen, muziek, talen) tegen schappelijke prijzen :j.

Mijn moeder zoekt elke herfst weer een andere cursus uit, zo heeft ze al een cursus toneelspelen gedaan maar ook (roman) schrijven, stamboomonderzoek etcetera.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:23

Toen ik nog energie had deed ik Dungeons and dragons met een groepje, heerlijk een avond zwammen over gekke scenarios.
Ik ging ook 2x in de week op de vereniging handboogschieten, super gezellig.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:27

laetitia schreef:
Kijk eens of er bij jou in de buurt een volksuniversiteit zit. Die bieden vaak allerlei cursussen aan (schilderen, toneelspelen, muziek, talen) tegen schappelijke prijzen :j.

Mijn moeder zoekt elke herfst weer een andere cursus uit, zo heeft ze al een cursus toneelspelen gedaan maar ook (roman) schrijven, stamboomonderzoek etcetera.

Dat is een goeie!
Nu herinner ik me dat mijn moeder dat ook jaren lang heeft gedaan.
Samen met een vriendin deden ze elke winter een andere cursus :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:45

Als je niet perse een hobby zoekt, maar gewoon doordeweeks 's avonds eens een keer iets wil doen, kan ik je de website Nieuwe Mensen Leren Kennen (punt nl) aanraden. Het is een site gericht op mensen die samen met andere mensen wat willen ondernemen. Je kunt zelf activiteiten opzetten of je aansluiten bij activiteiten van anderen. Echt allerlei verschillende activiteiten komen voorbij: uit eten, kookclub, samen naar de film, samen uit of naar feestjes, dagje wandelen of varen, noem het maar op. Vooral actief in de randstad. Ik vind het een fijne site om op de momenten waarop je niets te doen hebt, toch samen met anderen wat leuks kan doen. Dingen die je normaal niet in je eentje kan (zoals bowlen of spelletjes spelen) of wil doen (zoals uit eten en naar het strand gaan).

Ik heb via deze site een groepje leren kennen waar ik nu wekelijks mee naar een pubquiz ga. Ook superleuk trouwens, pubquizzen. In mijn geval krijg je 8 vragenrondes waarvan 1 plaatjesronde en 1 muziekronde en het is van half 9 tot 11 ongeveer, op een doordeweekse avond in de kroeg. Vaste prik en erg gezellig :)

Ik ben ook dol op bordspellen. Vind ik ook een nerdenhobby met een sociaal aspect :D
Ik zat vroeger bij een superleuke spellenclub, waar ik toen wekelijks kwam (doordeweekse avond), maar nu alleen nog op de speldagen (zaterdag) omdat ik niet meer in de buurt woon.
Voor de meelezers: het is in de regio Rotterdam en Leiden, Spelgroep Phoenix. Op dinsdag in Capelle en woensdag in Leiden vanaf 19.00 uur tot ongeveer half twaalf. Ideaal, want direct na je werk spelletjes spelen en op tijd weer naar huis (je hoeft niet tot half twaalf te blijven) om de volgende dag weer fit te zijn voor je werk. Het is een hele gezellige club die je goed begeleidt als je nog niet zo behendig bent in spellen (er is altijd wel iemand die een spel kent en het wil uitleggen).

Paardrijden vind ik ook een sociale hobby, want ik blijf altijd langer op stal dan nodig is omdat ik weer met iemand sta te ouwehoeren :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:59

Oef, waar haalt iedereen die tijd vandaan :+
ik zit 1 dag in de week op school, das aardig sociaal toch :))
Verder ben ik 5 dagen in de week op stal, heb nog een studie, huishouden en vrienden. Zou graag op badminton weer willen maar geen idee waar ik de tijd vandaan haal...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:04

Is dansen wat voor je? Stijldansen, salsa... heel sociaal :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:18

Naast mijn paard, van stal verhuizen brengt ook veel nieuwe mensen op je pad, doe ik hoopers met mijn hond en ben ik actief EHBO-er. Hoewel ik geregeld op paardenevenementen EHBO ben ik ook op andere evenementen aanwezig, zoals tent, zuip en dansfeesten.

Via de hondenschool en de EHBO nieuwe mensen leren kennen die niets met paarden doen.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:24

Scouting.
Je draait wekelijks een groep met andere mensen die leiding geven. Je doet goede dingen voor de jeugd en voor leiding zelf is het ook heel erg leuk.
Er zijn ieder jaar als het goed is van scouting uit ook regionale en nationale zaken. Mocht het echt je ding zijn, zijn er zelfs internationale bezigheden en bijeenkomsten.
Scouting is overigens niet stoffig, zoals het in de volksmond wel bekent staat, maar is echt heel leuk en heel divers

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:42

Ik heb een Cattery voor Heilige Birmanen.
Door de katjes ook veel sociale contacten op dat gebied. Gister en vandaag kittenkopers op bezoek gehad, vorig weekend show en over 2 weken weer.

Vooral de shows zijn leuk om te doen, daar hoef je ook geen fokker voor te zijn, alleen een kat te hebben.
Ik heb een vriendinnen clubje die hetzelfde ras fokken als ik, en ook nog eens dol zijn op paarden. Gisteren hebben we met z'n vieren een buitenrit op Shires gedaan. Over 2 weken steunen we elkaar weer op show en hebben we gewoon lol met de katten. Binnenkort gaan we een high tea plannen bij het Boeren Goed en zo is er altijd wel wat.

Wat je ook doet, vrienden zijn belangrijk en als je vrienden kunt krijgen met dezelfde interesses, dan is het helemaal top.